TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]
Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja
Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!
Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.
Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D
Kommentit (686)
:) :)
tuon tiesin kyllä, et ole erotettu
mut mitkäs ne totuudet on ? joiden takia erotettiin? ja joiden takia olet noin katkera ?
eli etpä ole tuonut esille, vielä, mitään mitä en olisi jo tiennyt
voisit siis sen nyt sit vääntää siitä rautalangasta ;)
No en kaljalle, mutta siiderille voisinkin lähteä ;)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:51"]
Julkaisusta ote: Vesikastetta vaaditaan kaikilta niiltä, jotka haluavat luoda suhteen Jehova Jumalaan! Miksi siis et mene kasteelle? Aika moni on mennyt painostuksen vuoksi kasteelle!
[/quote]
se onkin sitten toinen juttu, henkilököhtaisia asioitani en pui tällä palstalla :)
Pieni puuttuminen toisten keskusteluun jälleen: kukaan ei ole tilivelvollinen varsinkaan jossain nettipalstoilla tuntemattomille henkilöille omista kasteistaan missään muotoa
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:53"]
[/quote] No jee! :) Lähen täältä kyllä just kohta pois kun toi yks ei tajua. :D Ei jaksa vänkää.
Kaikenlaista voidaan sanoa ja ehdottaa, mutta Raamatun mukaan loppupeleissä Jumala ratkaisee eivät ihmiset, kuka pelastuu
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:51"]
:) :)
tuon tiesin kyllä, et ole erotettu
mut mitkäs ne totuudet on ? joiden takia erotettiin? ja joiden takia olet noin katkera ?
eli etpä ole tuonut esille, vielä, mitään mitä en olisi jo tiennyt
voisit siis sen nyt sit vääntää siitä rautalangasta ;)
[/quote] En mä ole katkera. Enkä onneton. Enkä murhaaja tai raiskaaja. :D
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:55"]
Pieni puuttuminen toisten keskusteluun jälleen: kukaan ei ole tilivelvollinen varsinkaan jossain nettipalstoilla tuntemattomille henkilöille omista kasteistaan missään muotoa
[/quote]tää palsta on sellainen, että kaikki saa ottaa kantaa kaikkeen ja ihan vapaasti.
eli saat tietenkin laittaa mielipiteitäsi ihan mihin kohtaan vaan.
tässäkin jutussa on ylltävänkin monta kannaottajaa.
mielestäni on ollut todella virkistävää keksutella asioista täällä
saa kerrankin sanoa mitä haluaa, ja kuulla mitallin toistakin puolta.
ei tartte ns hyssytellä ;)
ihan tässä virkistyy :)
kiitos vaan oikein paljon teille kaikille , jotka mielipiteitänne tänne kirjoittelette
Vapaata keskustelua todellakin tarvitaan, aiheesta kuin aiheesta.
No et tietenkään! Moralisoit muita ja itse et halua edes kasteelle?! Jos tivaa muilta mielipiteitä kuolemasta, avioliiton ulkopuolisesta seksistä ja ties mistä niin on varmaan valmis kertomaan myös itsekin, kun kysytään! Mutta ei eipä tietenkään voi kertoa... ;)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:53"]
[/quote] No jee! :) Lähen täältä kyllä just kohta pois kun toi yks ei tajua. :D Ei jaksa vänkää.
[/quote]
ai ei tajuu ? kun ei ole samaa mieltä kanssasi ?
Pakko olla sekopää, kun ei enää lahkossa hengaa mukana! Jumala tosiaan päättää kuka pelastuu: ei seura, eikä yksikään todistaja. Siksi siis miksi palata lahkoon joka ei ole todellakaan ainoa oikea tai edes oikea...?
Siideri asia siis sovittu ;D
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:02"]
No et tietenkään! Moralisoit muita ja itse et halua edes kasteelle?! Jos tivaa muilta mielipiteitä kuolemasta, avioliiton ulkopuolisesta seksistä ja ties mistä niin on varmaan valmis kertomaan myös itsekin, kun kysytään! Mutta ei eipä tietenkään voi kertoa... ;)
[/quote]
sekoitat mun tekstit jonkun muun teksteihin,
en ole tivam´nnut kenenkää seksiä, enkä mielipiteitäkään..
olen itse ottanut kantaa noihin, kysymättä muiden kantaa
tältä ns erotetulta ns vanhimmalta olen kysynyt,
koska niin mielellään mainostaa entistä statustaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:00"]
[/quote]tää palsta on sellainen, että kaikki saa ottaa kantaa kaikkeen ja ihan vapaasti.
kiitos vaan oikein paljon teille kaikille , jotka mielipiteitänne tänne kirjoittelette
[/quote] No siinä oot oikeessa. ja kehotan sua tutustumaan siihen "mitalin toiseenkin puoleen" ja tutkimaan asioita. Sittenhän voit itse päättää mitä mieltä olet. Hyvää jatkoa sinulle ja en enää kirjoittele tänne. Toivon, että mietit mitä sanoin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:05"]
Pakko olla sekopää, kun ei enää lahkossa hengaa mukana! Jumala tosiaan päättää kuka pelastuu: ei seura, eikä yksikään todistaja. Siksi siis miksi palata lahkoon joka ei ole todellakaan ainoa oikea tai edes oikea...?
Siideri asia siis sovittu ;D
[/quote]
Joo. :D Mut täältä lähden nyt. Toisessa foorumissa jatkan. :D
Ehkä sekotin tai ehkä en, mutta joku niitä täällä kyseli ja sopi kyllä tyyliisi hyvin =)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:07"]
[/quote] No siinä oot oikeessa. ja kehotan sua tutustumaan siihen "mitalin toiseenkin puoleen" ja tutkimaan asioita. Sittenhän voit itse päättää mitä mieltä olet. Hyvää jatkoa sinulle ja en enää kirjoittele tänne. Toivon, että mietit mitä sanoin.
[/quote]
mutta et kertonut niitä dramaattisia tietojasi ?
tuo vuosi -75 on yleisessä tiedossa,
eikä mielstäni ole syy tuomita koko seuraa ja uskontoa vääräksi.
sama pätee karttamiseenkin, se on raamatussa. toki järjenkäyttö sallittu, kuten täällä todistajat ovat kertoneet, ei tarkoita omien lapsien täydellistä hylkäämistä,
eli mikä sitten on väärää ?vastaappas tähän vielä?
Heh täydellinen hylkääminen soitan sulle kerta vuoteen oletko ok. Onko eroa? No ei! Väärin tekevät, jos pitävät yhteyttä erotettuihin! Jossain oli linkki missä eräs nainen kertoi elämästään brooklynissä. Kannattaa lukea!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:07"]
[/quote]
mutta et kertonut niitä dramaattisia tietojasi ?
tuo vuosi -75 on yleisessä tiedossa,
eikä mielstäni ole syy tuomita koko seuraa ja uskontoa vääräksi.
sama pätee karttamiseenkin, se on raamatussa. toki järjenkäyttö sallittu, kuten täällä todistajat ovat kertoneet, ei tarkoita omien lapsien täydellistä hylkäämistä,
eli mikä sitten on väärää ?vastaappas tähän vielä?
[/quote]
Mun mielestä kyllä tuo on erittäin hyvä syy tuomita järjestö. Oikeuskomiteakäytäntöä vastustan myös. Itse ollen ollut kuulustelemassa nuorta naista hänen seksitavoistaan ja nuorta miestä hänen masturboimisestaan JÄRJESTÖN ANTAMIEN OHJEIDEN MUKAAN. Nuorelta mieheltä kysyttiin: Saitko orgasmin? Laukesitko? Tuntuiko se sinusta hyvältä? Aivan niinkuin meitä oli vanhinten kursseilla neuvottu tekemään. Jos tämä on sinusta tervettä niin ok. Minusta ei ole. Mitä muuta haluat tietää? En jaksa vängätä näitä samoja asioita jotka on tässä keskustelussa käyty moneen kertaan. Ajattelin nyt alkaa viettämään perjantai-iltaa rakkaan puolisoni kanssa ja sulkea netin.
Tulee noista kuvauksista mieleen, että kun joku seurakuntalainen tekee syntiä vähän enemmänkin eikä oikein tiedetä, katuuko vai ei, tai seurakuntalainen haluaa muuten itse synneistään keskustella, niin sitten keskustellaan, kysellään ja kerrotaan avoimesti asioista.
Siinä mielessä hyvä, että jos joku asia on paljastunut, niin ei tarvitse salailla ja elää kaksoiselämää - käsitellään asiat pois alta ja sitten yritetään muuttaa tapoja tai erotaan/erotetaan, jos ei katumusta eikä muutoshalukkuutta toimia seurakunnan toiminnan mukaisesti
Julkaisusta ote: Vesikastetta vaaditaan kaikilta niiltä, jotka haluavat luoda suhteen Jehova Jumalaan! Miksi siis et mene kasteelle? Aika moni on mennyt painostuksen vuoksi kasteelle!