Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätarjoilut

Vierailija
28.02.2013 |

Olisko kenelläkään hyviä ehdotuksia häätarjoiluks? ei ruokahäihin,vaan kahvitarjoilu häihin. Voi laittaa myös hyviä reseptejä jos löytyy. Ei ole väliä onko makeita vai suolaisia.

Kommentit (283)

Vierailija
181/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joittenki vieraat osaa arvostaa sitä mitä on tarjolla, eikä ole kaltaisiasi ahneita paskoja.

Vierailija
182/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:15"]

joittenki vieraat osaa arvostaa sitä mitä on tarjolla, eikä ole kaltaisiasi ahneita paskoja.

[/quote]

ja jotkut isännät arvostavat vieraita tarjoamalla heille tarpeeksi ruokaa eikä mitään moilasen coctail.piirakoita 2kpl per nenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:02"]

Olin kerran häissä, joissa oli aika arvokkaat häälahjatoiveet. Listalle oli laitettu 4 kpl Villeroy Boch lautasta sarja se ja se, koko 26 jne

4 x muumimuki, muumimamma, muumipappa jne ja samat kulhot

Eli kaikki lahjapaketit maksoivat reippaasti päälle 100 euroa.

Mentiin häihin, jotka pidettiin leikkipuistossa. Siellä oli soppajono ja tarjolla oli lohikeittoa ja 1 ruisleivän siivu per henkilö. Morsian on nuoruuteni tuttu, tiesi että olen kalalle allerginen, ei mitään muuta ruokaa.

Ihmisethän eivät noudattaneet sitä 1 ruisleipä ohjeistusta, eli en voinut syödä soppaa enkä saanut leipää. Onneksi parin sadan metrin päässä oli kauppa auki, haettiin miehen kanssa kylmiä lihapullia ja limppaa, syötiin ja juotiin ne. Ja arvaa kun ihmiset tulivat kateellisena katsomaan meidän ruokia ja siitä sitten lähti muutkin S-kauppaan ostoksille.

Musiikki tuli mankalta, eli oli c-kasetteja nauhotettu ja voit kuvitella tuulisella puistossa musiikki kuuli parin metrin päähän.

Minkäänlaisia istumatuoleja ei ollut varattu.

Häät olivat niin surkeat ihan jokaisella tavoin ja morsian vieläkin hehkuttaa kun heillä oli niin upeat häät ja kaikki viihtyi todella hyvin. Usko pois, ne vieraat eivät jälkikäteen tule kertomaan oli ihan paskat häät, vienpä lahjan mukanani.

Ja häistä on alle 5 v aikaa.

[/quote]

Niin tämäkin kertoo sen ettei aina se lämmin ruoka pelasta tilannetta.

[/quote]

niitä häitä ei mikään pelastanut. Se että tarjotaan yhtä lämmintä ruokaa kaikille eikä varata ruokaa tarpeeksi, 1 leipäsiivu ei ole tarpeeksi, tarkoittaa että hääpari oli täysin asiaton ja ajattelematon.

Vierailija
184/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:09"]

ja en itseasiassa jaksa syödä ravintolassa pääruoan jälkeen jälkiruokaa

[/quote]

onko tarjoilut tehty sinun vatsasi mukaan, vai ajatteletko yhtään vieraita ?

Onko tärkeämpää että tarjoilut ovat sinun mielestä riittävät ( vrt 7 sivua kirjoitusta ) vai onko tärkeämpää että tarjoilut ovat sellaiset, että vieraille tulee vatsa täyteen ja ei jää mieleen olipa idiootti-pariskunta ?

Vierailija
185/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vielä joku käsittänyt,niin tarjoilut tulevat olemaan todella monipuoliset,

luulisin kyllä että ihmisillä tulevat vatsat täyteen kun on paljon erilaisia suolaisia piirakoita,ym suolapaloja,salaatteja monenlaisia, kakkuja, pikkuleipiä ym.

Vierailija
186/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla minkälainen lahjalista?

Vierailija
187/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala pihtailemaan noissa tarjoiluissa,mutta olen vain tarkoittanut että ns. kunnon lämpöstä ruokaa ei tule.

Vierailija
188/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja ei ole pakollinen,mutta jos jotenkin haluaa muistaa niin saa itse päättää. Mitään toiveita meillä ei ole.

Vierailija
189/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:02"]

Olin kerran häissä, joissa oli aika arvokkaat häälahjatoiveet. Listalle oli laitettu 4 kpl Villeroy Boch lautasta sarja se ja se, koko 26 jne

4 x muumimuki, muumimamma, muumipappa jne ja samat kulhot

Eli kaikki lahjapaketit maksoivat reippaasti päälle 100 euroa.

[/quote]

Vaikka lahjatoiveet on noin laitettu, niin minusta kaikki ostavat varojensa mukaan, esim. kaksi muumimukia nyt vaikka esimerkkinä. Ei tarvitse ostaa sitä koko muumisarjaa, vaan joku muu ostaa sitten lisää tuosta listasta. Tämä vaan välihuomiona. :)

Vierailija
190/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Oli miten oli, niin laitathan kutsuun "kahvitarjoilu" niin ihmiset tietävät syödä kotona ennen juhlia. Se on kuitenkin oleellista, että se tiedetään etukäteen. Näin ihmiset myös tajuavat, että juhlat loppuvat aika pian.

Olin kerran häissä, jossa oli ruoka ja kahvi. Mutta heti kahvin jälkeen hääpari lähti pois! Olin ihan äimänkäkenä. Itse vasta otin parempaa asentoa tuolissa ja ajattelin, että nyt aletaan juhlia. Noh, sitten olin jo klo 17 kotona... Jäi outo maku suuhun. Tilanteen oisi pelastanut, että olisi kutsussa mainittu "hääpari poistuu klo 17 hääsviittiinsä".

KAIKKI muut häät, missä oon ollut, on alkaneet noin klo 16 sitte ruoka klo 18, kahvi klo 20, iltapala klo 23 ja kotona olen ollut klo 02. Tämän vuoksi kannattaa laittaa kutsuun, jos häät poikkeavat totutusta.

Mielestäni lahja on sen arvoinen, millaiset häät. Jos on bändiä, ruokaa, juomaa niin laitan 30 e per nenä. Jos kotikahvit, laitan 10 e lahjaan.

Kerran veljeni oli ollut häissä, joissa itse maksettiin etukäteen ravintolaruoka. Mun mielestä tollasiin häihin ei viedä niin arvokasta lahjaa kuin häihin, jonka hääpari tarjoaa vierailleen.

Vierailija
191/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:30"]

Hei ap!

Oli miten oli, niin laitathan kutsuun "kahvitarjoilu" niin ihmiset tietävät syödä kotona ennen juhlia. Se on kuitenkin oleellista, että se tiedetään etukäteen. Näin ihmiset myös tajuavat, että juhlat loppuvat aika pian.

Olin kerran häissä, jossa oli ruoka ja kahvi. Mutta heti kahvin jälkeen hääpari lähti pois! Olin ihan äimänkäkenä. Itse vasta otin parempaa asentoa tuolissa ja ajattelin, että nyt aletaan juhlia. Noh, sitten olin jo klo 17 kotona... Jäi outo maku suuhun. Tilanteen oisi pelastanut, että olisi kutsussa mainittu "hääpari poistuu klo 17 hääsviittiinsä".

KAIKKI muut häät, missä oon ollut, on alkaneet noin klo 16 sitte ruoka klo 18, kahvi klo 20, iltapala klo 23 ja kotona olen ollut klo 02. Tämän vuoksi kannattaa laittaa kutsuun, jos häät poikkeavat totutusta.

Mielestäni lahja on sen arvoinen, millaiset häät. Jos on bändiä, ruokaa, juomaa niin laitan 30 e per nenä. Jos kotikahvit, laitan 10 e lahjaan.

Kerran veljeni oli ollut häissä, joissa itse maksettiin etukäteen ravintolaruoka. Mun mielestä tollasiin häihin ei viedä niin arvokasta lahjaa kuin häihin, jonka hääpari tarjoaa vierailleen.

[/quote]

Kyllä ilman muuta olen ilmoittanut kutsussa että on kahvitarjoilu.

Vierailija
192/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, miten tämä lahjakeskustelu on vedetty tähän mukaan. Normaalisti jos morsian avaa keskustelun, jossa toivoo lahjojen korvaavan aterian (lämmin tietenkin) arvon, saavat av-mammat järkyttävän raivarin. Eihän häitä lahjojen takia järjestetä! 

Nyt kun ap aikoo jättää lohikeitot (jotka ovat, niinkuin jo todettu, paljon edullisempi ja helpompi tarjoilu) tarjoamatta, ei lahjaa enää tarvitse viedäkään. Myöskään juhannuksen pitohäihin paisteineen ei kuulu viedä lahjaa (ainakaan sitä 20 e per nenä).

Oikeasti, onneksi itse olen saanut ystävikseni ihmisiä, jotka haluavat juhlia hääparia ja muistaa hääparia sopivaksi katsomallaan lahjalla. Riippumatta tarjoiluista. 

P.S. Olin muuten kerran sellaisissa perinteisissä suomalaisissa lohikeittohäissä. Ne olivat köyhimmät häät ikinä. Sen sijaan kasvisruokahäät, samppanjahäät ja sen sellaiset ovat mielestäni olleet oikein ihania:)

Vierailija
193/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!

Vierailija
194/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi semmosille jotka ovat sitä mieltä että emme ansaitse lahjaa, koska emme tarjoa lämmintä ruokaa, niin emme edes toivo mitään lahjoja!

Vierailija
195/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin saada kahvihäissä kaikkia kivoja pikkupaloja, enemmän kuin esim.isosta voileipäkakusta palasta. Esim. Erilaiset tuulihatut olisivat kivoja (esim.kylmäsavulohitäytteellä ja homejuustotäytteellä), pikku rieskarullapalat (poroa ja piparjuuritahnaa), minipiiraanpalasia coctail-tikussa, mini-filonyyttejä esim.feta-pinaattitäytteellä, vuohenjuustomoussea ja hunajaraita palttoonnapilla... Hirveä näpertäminen, mutta olisi ihanaa saada tuollaisia pikkuherkkuja. Itse toivoisin tosin kuivaa kuohuviiniä noiden seuraksi, mutta itse maustettu kivennäisvesikin esim. Marjoilla käy, jos alkoholia ei ole tarkoitus tarjoilla.

Makeista olisi sitten huippua päästä kakkubuffetiin, jossa olisi esim. viittä erilaista ja erityylistä kakkua tarjolla. Osa kermaisia, osa hyydykekakkuja jne. Pikkuleipiä ja kuivakakkuja en kaipaisi. 

Vierailija
196/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:30"]

Hei ap!

[/quote]

Kylläpä on köyhä lahja,vaikka olisi bändi,ruokaa,juomaa ym.

Eli et ole menossa häihin nauttimaan pariskunnan onnesta, vaan hakemaan rahoillesi vastinetta. Silloin kannattaa mennä johonkin maksulliseen tapahtumaan ja unohtaa häät.

Vierailija
197/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:47"]

Tykkäisin saada kahvihäissä kaikkia kivoja pikkupaloja, enemmän kuin esim.isosta voileipäkakusta palasta. Esim. Erilaiset tuulihatut olisivat kivoja (esim.kylmäsavulohitäytteellä ja homejuustotäytteellä), pikku rieskarullapalat (poroa ja piparjuuritahnaa), minipiiraanpalasia coctail-tikussa, mini-filonyyttejä esim.feta-pinaattitäytteellä, vuohenjuustomoussea ja hunajaraita palttoonnapilla... Hirveä näpertäminen, mutta olisi ihanaa saada tuollaisia pikkuherkkuja. Itse toivoisin tosin kuivaa kuohuviiniä noiden seuraksi, mutta itse maustettu kivennäisvesikin esim. Marjoilla käy, jos alkoholia ei ole tarkoitus tarjoilla.

Makeista olisi sitten huippua päästä kakkubuffetiin, jossa olisi esim. viittä erilaista ja erityylistä kakkua tarjolla. Osa kermaisia, osa hyydykekakkuja jne. Pikkuleipiä ja kuivakakkuja en kaipaisi. 

[/quote]

Kiitos hyvistä vinkeistä! Hienoa :)

Vierailija
198/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on runsaasti kaikenlaista tarjottavaa,niin kuka sitä lämpöstä ruokaa enää kaipaa.

Vierailija
199/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 22:04"]

Ja jos on runsaasti kaikenlaista tarjottavaa,niin kuka sitä lämpöstä ruokaa enää kaipaa.

[/quote]

Av-mamma. Kuolo korjaa, jos ei saa lämmintä ruokaa. Mieluiten lohikeittoa tai kinkkukiusausta, jotka useimmissa perheissä ovat arkiruokia.

Vierailija
200/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei häissä saa lämpöstä ruokaa,niin siinä tuskin kukaan kuolee,kun saa kyllä muunlaista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi