Häätarjoilut
Olisko kenelläkään hyviä ehdotuksia häätarjoiluks? ei ruokahäihin,vaan kahvitarjoilu häihin. Voi laittaa myös hyviä reseptejä jos löytyy. Ei ole väliä onko makeita vai suolaisia.
Kommentit (283)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:43"]
Palstamamma kuolee nälkään, jos syö klo 11 kunnon lounaan. Menee jublin 12.30 ja syö useammanlaista piirakkaa ja salaattia ja voileipäkakkua tai useammanlaisia leipiä. Päälle kakkua ja muita leivonnaisia. Hänne on pakko tämän tarjoilun jälkeen päästä syömään klo 17 vähintään mäkkärille, koska eihän muutama pala piirakkaa ja ehkä karjalanpiirakkaa ja salaattia ja pullaa ja kakkua riitä palstamamman mahaan, mikä on singutettu sillä, että hänellä on raskaat luut, vaikka syö kuin pikku lintunen.
Ihmettelen todella, kuinka paljon te vedätte sapuskaa päivän aikana. Jos syön aamupalan ja lounaan ja sen päälle vaikka palan kinkkupiirasta, salaattia, pari karjalanpiirakkaa, kakkua ja ehkä jotain pullaa, en heti tunnin päästä ole nälkäinen. Todenäköisesti minun ei tarvitse enää koko iltana syödä mitään. Mutta minun bmi onkin 21.5 ja ehkä juuri siksi onkin, että en tarvitse isoa ateriaa kahden tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:48"]
Surffailemalla varmaan löytyy mitä peresidentti tarjoaa itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Saisitkohan sieltä ideoita? Itselleni uppoisi hyvin ihan perinteiset (kotitekoiset) karjalanpiirakat munavoilla, voileipäkakut, suolaiset piirakat... Entäpä jotkut pikkupitsat tai pitsapuustit tms. Lapset varmaan söisi niitä paremmin kuin hienoja eksoottisia pikkusuolaisia.
[/quote]
OMG! Tajusin juuri, presidentin itsenäisyyspäivän kutsuilla ei ole lämmintä ruokaa! Ei edes lohikeittoa! Mitenhän ne pärjää, kun ei saa vatsaa täyteen? Pitäisikö av-mammoilla tehdä aiheesta kirjelmä presidentinkansliaan?
[/quote]
Juuri näin! Kun tuntuu tuo lämminruoka olevan niin älyttömän tärkeä asia joillekkin!
[/quote]
Kahvitarjoilu on ihan ok jos vihkiminen esim. on klo 12.30 ja siitä siirrytään juhlapaikkaan, jossa on se kahvitarjoilu ja tilaisuus päättyy klo 17. Ja kaikki tämä on kutsussa mainittu, myös se, että tilaisuudessa on kahvitarjoilu.
Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto on cocktailtilaisuus, joka alkaa klo 18-19 riippuen koska vieras pääsee sisään jonosta ja päätty tietääkseni n. puoliltaöin. Kaikilla on tiedossa juhlan luonne ja monethan menevät jatkoille illalliselle/yöpalalle jonnekin ravintolaan.
Jos vihkiminen on klo 13 ja juhlan on tarkoitus kestää esim. klo 20-21, on kahvitarjoilu aivan riittämätön.
Mutta vastauksena ap:n kysymykseen: Panostakaa enemmän suolaisiin tarjottaviin. Salaatit ovat kivoja lisiä tuhdeille piirakoille. Ja juomaksi tietenkin paljon muutakin kuin kahvia ja teetä: Vettä, kivennäisvettä, mehua. Itse tarjoaisin hyvien suolaisten kanssa myös viiniä, mutta jos vakaumus estää sen, niin ihan ok. Samalla periaatteella laittaisin kakkukahvien kanssa konjakin, mutta edelleen, ei mikään pakko. Ja ilmoittakaa kutsussa hyvin selkeästi, että tilaisuudessa on kahvitarjoilu, koska iso osa tulee odottamaan ruokatarjoilua ja osaavat sitten varautua etukäteen tai varata aikaa suunnata syömään jonnekin ravintolaan juhlan jälkeen.
[/quote]
[/quote]
Jos se häätilaisuus on vaikka lauantaina, en kyllä kerkeä lounasta syömään klo 11, sillä olen herännyt vasta klo 9 ja syön aamupalan sitten joskus klo 10, mutta ihan sama....
Onhan tässä kyllä sekin puoli, että osa tänne kirjoitavista on niin juntteja, että eivät koe ruokaa oikeaksi, ellei se tosiaan ole joku megamättömixhampurilaisannos.
Pitää saada vetää maha niin täyteen, että napit repeää jakusta irti.
Minusta olisi ihanaa päästä tuollaisiin häihin ja saada joskus muutakin kuin perinteistä porsaan sisäfilettä jossain kastikkeessa ja perunoita ja kahta vihreää salaattia ja kotikaljaa.
Olisi paljon monipuolisempi ja parempi tarjoilu kuin näissä perinteisissä ruokahäissä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:48"]
Palstamamma kuolee nälkään, jos syö klo 11 kunnon lounaan. Menee jublin 12.30 ja syö useammanlaista piirakkaa ja salaattia ja voileipäkakkua tai useammanlaisia leipiä. Päälle kakkua ja muita leivonnaisia. Hänne on pakko tämän tarjoilun jälkeen päästä syömään klo 17 vähintään mäkkärille, koska eihän muutama pala piirakkaa ja ehkä karjalanpiirakkaa ja salaattia ja pullaa ja kakkua riitä palstamamman mahaan, mikä on singutettu sillä, että hänellä on raskaat luut, vaikka syö kuin pikku lintunen.
Ihmettelen todella, kuinka paljon te vedätte sapuskaa päivän aikana. Jos syön aamupalan ja lounaan ja sen päälle vaikka palan kinkkupiirasta, salaattia, pari karjalanpiirakkaa, kakkua ja ehkä jotain pullaa, en heti tunnin päästä ole nälkäinen. Todenäköisesti minun ei tarvitse enää koko iltana syödä mitään. Mutta minun bmi onkin 21.5 ja ehkä juuri siksi onkin, että en tarvitse isoa ateriaa kahden tunnin välein.
Surffailemalla varmaan löytyy mitä peresidentti tarjoaa itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Saisitkohan sieltä ideoita? Itselleni uppoisi hyvin ihan perinteiset (kotitekoiset) karjalanpiirakat munavoilla, voileipäkakut, suolaiset piirakat... Entäpä jotkut pikkupitsat tai pitsapuustit tms. Lapset varmaan söisi niitä paremmin kuin hienoja eksoottisia pikkusuolaisia.
[/quote]
OMG! Tajusin juuri, presidentin itsenäisyyspäivän kutsuilla ei ole lämmintä ruokaa! Ei edes lohikeittoa! Mitenhän ne pärjää, kun ei saa vatsaa täyteen? Pitäisikö av-mammoilla tehdä aiheesta kirjelmä presidentinkansliaan?
[/quote]
Juuri näin! Kun tuntuu tuo lämminruoka olevan niin älyttömän tärkeä asia joillekkin!
[/quote]
Kahvitarjoilu on ihan ok jos vihkiminen esim. on klo 12.30 ja siitä siirrytään juhlapaikkaan, jossa on se kahvitarjoilu ja tilaisuus päättyy klo 17. Ja kaikki tämä on kutsussa mainittu, myös se, että tilaisuudessa on kahvitarjoilu.
Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotto on cocktailtilaisuus, joka alkaa klo 18-19 riippuen koska vieras pääsee sisään jonosta ja päätty tietääkseni n. puoliltaöin. Kaikilla on tiedossa juhlan luonne ja monethan menevät jatkoille illalliselle/yöpalalle jonnekin ravintolaan.
Jos vihkiminen on klo 13 ja juhlan on tarkoitus kestää esim. klo 20-21, on kahvitarjoilu aivan riittämätön.
Mutta vastauksena ap:n kysymykseen: Panostakaa enemmän suolaisiin tarjottaviin. Salaatit ovat kivoja lisiä tuhdeille piirakoille. Ja juomaksi tietenkin paljon muutakin kuin kahvia ja teetä: Vettä, kivennäisvettä, mehua. Itse tarjoaisin hyvien suolaisten kanssa myös viiniä, mutta jos vakaumus estää sen, niin ihan ok. Samalla periaatteella laittaisin kakkukahvien kanssa konjakin, mutta edelleen, ei mikään pakko. Ja ilmoittakaa kutsussa hyvin selkeästi, että tilaisuudessa on kahvitarjoilu, koska iso osa tulee odottamaan ruokatarjoilua ja osaavat sitten varautua etukäteen tai varata aikaa suunnata syömään jonnekin ravintolaan juhlan jälkeen.
[/quote]
[/quote]
Jos se häätilaisuus on vaikka lauantaina, en kyllä kerkeä lounasta syömään klo 11, sillä olen herännyt vasta klo 9 ja syön aamupalan sitten joskus klo 10, mutta ihan sama....
[/quote]
No syö sitte vähä tuhdimman aamupalan,jos ei voi herätä aikasemmin tai jos ei pärjää muutamaa tuntia kahvitarjoilun tarjottavilla.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:26"]
Siinä kun ap. alkaa näpertelemään 50 :lle vieraalle kullekin noita tarjottavia, huomaa pian, että ehkä se "kunnon ruoka" sittenkin olisi ollut helpompi vaihtoehto toteuttaa.
[/quote]
Ehkä joku tykkää näperrellä? Tai on varaa palkata joku tekemään sen puolestaan?
Katsos, kun kaikki eivät aina mene sen helpoimman vaihtoehdon mukaan.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:21"]
Nuo suolaiset piirakat, karjalanpiirakat ja voileipäkakut saattaa olla ulkomailla kovinkin eksoottisia juhlaruokia, mutta Suomessa ne ei sitä ole.
[/quote]
Jos karjalanpiirakoita ei saa tarjota siksi, että eivät ole tarpeeksi juhlavia ja eksoottisia, niin miksi täällä vingutaan sen lohikeiton perään? Ei se ole yhtään sen ihmeellisempää.
Toivon sinulle hyviä juhlia ap! Minä menisin ihan mielelläni häihin, joissa on vain kahvitarjoilu. Muiden ihmisten ei tarvitse ruokkia minua.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 18:33"]
Minun ehdotukseni:
pari erilaista kahvilaatua (tummaa ja vaaleaa)
pari erilaista teelaatua (musta ja vaikka valkoinen tee)
suolaiksi paloiksi: erilaisia pieniä suupaloja kalasta, porosta, äyriäisistä ja kasviksista, esim. krutonkeina, rullina, ruisnapin päällä
makeiksi paloiksi: cake popsit, moussea pienissä astioissa, erilaisia suklaita ja marmeladeja
hääkakku (sellainen trendikäs, "viimeistelemättömän" näköinen
lisäksi kuohuviiniä / samppanjaa
[/quote]
No johan on näpertelyä, ja pitää jopa kahvia ja teetä olla kahta eri vahvuutta :D
[/quote]
Miksei voisi olla kahta eri paahtoa tai teelajiketta? Huomaa, että olet joku saludo-juntti, joka ei tajua mistään mitään. Vahvuutta :D
Hih, silloin sinun ei auta lähteä häihin, jos et lauantaina ehdi syödä tukevaa aamupalaa edes ennen häihin menoa :)
Sinulle varmaan pitää hääparin keittää alkupalaksi kaurapuuro ja ruisleivät, kun et ehdi juuri sinä päivänä syödä kunnolla. Ja kesken häiden käyt varmaan tankkaamassa läheisellä ABC.llä megajä'ttömismättösuperhyperhampurilaisannoksen, että jaksat taas tunnin seuraavaan ruokaan :D
Onneksi ap.n suku ei varmaan ole sinunkaltaisia suursyömäreitä, joiden täytyy saada ahmia parin tunnin välein se lämmin ruoka.
Kohta joku varmaan itkee, että hän pn diabeetikko ja hänen täytyy saada se pillimehu ainakin tai hän pyörtyy :DDDDD
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 19:51"]
Nuo suolaiset piirakat, karjalanpiirakat ja voileipäkakut saattaa olla ulkomailla kovinkin eksoottisia juhlaruokia, mutta Suomessa ne ei sitä ole.
[/quote]
Jos karjalanpiirakoita ei saa tarjota siksi, että eivät ole tarpeeksi juhlavia ja eksoottisia, niin miksi täällä vingutaan sen lohikeiton perään? Ei se ole yhtään sen ihmeellisempää.
Toivon sinulle hyviä juhlia ap! Minä menisin ihan mielelläni häihin, joissa on vain kahvitarjoilu. Muiden ihmisten ei tarvitse ruokkia minua.
[/quote]
Kiitos sinulle! :)
Onneksi minun läheiseni ovat semmoisia ihmisiä jotka osaavat arvostaa sitä mitä on tarjolla.
[/quote]
Siis onko palstailijat nyt sitä mieltä että päiväruuaksi eli lounaaksi ei käy salaatti ja tuhdit suolaiset piirakat? Itse syön useinkin salaattilounaita, ja tuossa esitetyssä versiossa sitä hiilaria ja rasvaakin tulisi ihan yllin kyllin. MITÄ siihen kylkeen kaivataan? Jos sen ruuan lämpötila on olennainen asia, niin voihan tilaan raijata vaikka mikron missä kukin voi lämmitellä niitä piirakoita =D
Miten te pärjäätte esimerkiksi ylppäreissä tai rippijuhlissa? Siis oman perheenne? Ainakin kun meillä on ollut ylioppilasjuhlia, on aamulla kotiväki syönyt mitä on ehtinyt ennen koululle lähtöä, ja heti sen jälkeen on juhlat alkaneet. Vieraita on riittänyt iltaan saakka, eikä todellakaan tulisi mieleen alkaa omalle väelle lämmittämään jotain lihasoppaa kun talo on täynnä vieraita. Hyvin on perheen/suvun miesväkikin jaksanut iltaan saakka juhlia ylioppilasta aamulla klo 7 nautitun kaurapuuron ja juhlatarjoilujen (suolaisia ja makeita, kylmiä herkkuja) voimin. Isäni on niitä ihmisiä, joiden kuuluu saada ruokaa kahden tunnin välein mutta kyllä hänkin aina on jaksanut oikein mainiosti viihdyttää vieraita tai olla vieraisilla, ilman sitä lämmintä ruokaa ja ilman että on tyhjentänyt pöydän tarjottavista.
Nämä ihmiset eivät ole varmaan kuullet semmoisesta kun salaattilounas,
vaan ovat tottuneet aina syömään lounaaksi raskaita lihakeittoja ym. :D
En enää ihmettele, miksi lihavuus on räjähtänyt käsiin Suomessa. Millainen ihminen ei pärjää suolaisilla piirakoilla, salaateilla ja makeilla leivonnaisilla 5-6 tuntia? Jos herää 9 maissa, niin syö tuhdin aamiaisen, vaikka pekonia ja munakasta, niin varmasti pärjää johonkin 13 asti. Sitten hääjuhlan antimet, joilla varmasti pärjää sinne 17-18 asti.
Tai ainakin minä pärjäisin. BMI 21.
Hei pakko sanoa OT:na, että tämä ketju on palauttanut mun uskon AV:hen! Uudistuksen jälkeen meno oli mun mielestä tosi hiljaista ja laimeaa mutta nyt ollaan saatu riideltyä jo 150 viestin verran häätarjottavista! Hyvä AP!
Tämä on ihan yhtä ihanaa kuin ne väännöt kasvisruokahäistä (av-mamman mies kuolee ilman protskua), lapsettomista häistä (av-mamman lapset saavat traumoja) tai leikittömistä häistä (av-mamma joutuu pönöttämään koko illan)!
Niin! Eiköhän jokainen pidä juuri semmoset häät kun parhaakseen näkee :)
Joo enpä olisi arvannut että tästä tulee näin monta sivua keskustelua,kun tämän keskustelun aloitin :D
Mutta jos jollakin on vielä niitä tarjoiluvinkkejä,niin voi tulla kertomaan.
Paljon on hyviä vinkkejä jo tullut,kiitos niistä! :)
Mielenkiintoista on aina huomata , että ap. ei mielestään muuta mieltään keskustelun aikana, mutta kuitenkaan ei ole ollenkaan johdonmukainen niissä sanomisissaan, mitä kirjoittaa, eli av:n mammojen "tyhmät" sanomiset vaikuttaa kuitenkin, vaikkei sitä voi myöntää.
Sitten joukossa on aina niitä "niin älykkäitä" joilla ei ole itsellä mitään omaa sanottavaa, mutta aina pitää tulla muita haukkumaan. Jotenkin se on samalla surullista ja säälittävää, mutta niin av:lle kuuluvaa sekin, saa olla olevinaan joukon fiksuin.
:o)
En ole olevinani joukon fiksuin.
Olen kokoajan keskustelun aikana vaan kysynyt vinkkejä ihmisiltä ja sanonut että pidämme kahvitarjoilu häät!
Nyt ymmärrän, miksi ylipaino räjähtää Suomessa käsiin.
Aivan uskomatonta, että naiset eivät pärjää kuuta tuntia suolaisilla piirakoilla ja salaateilla ja makealla kahvileivällä vaan kuolevat nälkään tämän kuuden tunnin aikana.