Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätarjoilut

Vierailija
28.02.2013 |

Olisko kenelläkään hyviä ehdotuksia häätarjoiluks? ei ruokahäihin,vaan kahvitarjoilu häihin. Voi laittaa myös hyviä reseptejä jos löytyy. Ei ole väliä onko makeita vai suolaisia.

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 06:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 00:02"]

Entisaikaanhan kahvi/voileipätarjoilu oli ihan yleinen häissä. Pidätte vaan sitten retrohäät ja enemmän noita suolaisia kahvipöydän tarjottavia kehiin!

Jos meillä olisi ollut kahvitarjoiluhäät, niin menu olisi voinut olla vaikka seuraavanlainen:

vihreä vihannessalaatti, riisi-kana tai riisi-savukalasalaatti, makaroni-kinkkusalaatti, caesartyyppinen salaatti, mozzarella-tomaatti-punasipulisalaatti

kaksi eri voileipäkakkua: toisessa lihaa, toisessa kalaa

suolaisia piiraita, kolmea eri lajia makuina jauheliha tai kinkku, katkarapu ja kasvis

savuporo-juustomuffinsseja

cocktailtikkuja, joissa esim. lihapullia, viinirypäleitä, juustoja, oliiveja

juusto- ja keksilajitelma sekä viikunahilloa ja leipäjuustoa + lakkahilloa

makeina herkkuina hääkakku, jokin toinen täytekakku, pikkuleipiä 2-3 lajia, ranskalaistyylisiä marjakoreja: rapea murotaikinapohja, kreemitäyte, marjoja päällä

Lisäksi karkkibuffet - tämä oli ainakin meidän häissä menestys aikuistenkin kesken. Tilasimme ulkomaisista nettikaupoista sellaisiakin karkkeja, joita Suomesta ei saa - mutta laadukkaita silti, esim. Haribolta. Karkkia saa olla reilusti, sillä sitä kuluu. Jos teillä on 50 vierasta, varatkaa eri karkkilaatuja yhteensä 3 kg. Meillä olo 150 vierasta, karkkia yhteensä 8,7 kg ja jäljelle jäi tuo 0,7 kg. :) Karkki EI saa loppua kesken, jos buffet on.

Jos tuollaisen notkuvan herkkukahvipöydän laitatte tarjolle, tuskin kukaan kaipaa ns. "oikeaa" ruokaa. Kunhan kaikkea on tarjolla niin paljon, ettei mikään lopu kesken.

[/quote]

Kyllä tuollaisen paskatarjoilun jälkeen olisi pakko lähteä heti häistä pois ja syömään vaiikka huoltikselle, koska ei tuollaisesta saisi vatsaansa täyteen. Olis kyllä köyhät tarjoilut ja minä ottaisin häälahjankin matkaan, kun en saisi sille rahalle vastinetta.

[/quote]

Kyllä lohikeitto tulisi halvemmaksi ja lapsetkin tykkäisi. Ja mies saisi mahansa täyteen. Ei mies pärjää jos ei ole ruoassa perunaa. Onneksi abc löytyy melkein joka paikasta.

Vierailija
222/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kalakeittoa täällä tarjotaan hääruoaksi? Pelkkää kalakeittoa?! Eihän kaikki edes syö kalaa. Kyllä vieraana tykkäisin ennemmin tuosta 202 kuvailemasta kahvipöydästä, jossa olisi noin paljon suolaisia tarjottavia, kuin siitä, että olisi pelkkää kalakeittoa. Sehän on ryhmämatkojen halpisruokaa, vielä halvempaa, kuin kinkkukiusaus!

Mutta kyllä minäkin suosittelisin silti, että olisi ihan kunnon ruoka buffetpöydästä. Meillä ainakin olisi koko suku ja tuttavat päivitelleet, jos ei olisi edes ruokaa raastittu tarjota, se ruoka on häissä vieraille pääasia.

Esimerkikis omissa häissämme oli tällainen menu:
salaattia kauden vihanneksista, tandoori-kanasalaatti, rapu-pastasalaatti, kirsikkatomaatti-mozzarella-basilikasalaatti, ohuina siivuina teriyakimaustettua härkää ja yrttimaustettua possua sekä ankanrintaa, sienisalaattia, kylmäsavulohta, lämminsavusiikaa, lohirullia, lämpiminä ruokina härän sisäpaistia, kalkkunanrintaa, lihapullia, kasvisgratiinia ja riisipohjainen kasvisruoka (risotto), keitettyjä sekä lohkoperunoita. Ja tämäntyyppisiä menuita ne nyt on kyllä olleet yleensä niissä häissä, joissa olen ollut vieraana, missään ei ole tarjottu vain kalakeittoa.

Aikataulusta sitten. Omien häidemme ohjelma oli seuraavanlainen: klo 16 vihkiminen, klo 17 vieraat saapuneet juhlapaikalle ja kättelyt, klo 17.45 bestmanin lyhyt tervetulo/onnittelutoivotus ja juhlamaljat, klo 18 ruokailu alkoi. Halusimme, että ihmiset saavat ruokaa niin nopeasti, kuin se vain suinkin onnistuu, koska itse häissä kärsinyt siitä, että kamala nälkä ja jano ja morsiuspari vaan antaa odotuttaa itseään, kun ovat valokuvaajalla.

Meillä suurin osa vieraista viihtyi juhlissa klo 02 asti, vain pari lapsiperhettä ja kaksi vanhempaa pariskuntaa lähti tuota ennen. Kakku oli klo 22 ja muuten ohjelmaa tanssin lisäksi aina sopivin väliajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mikä tää lohisoppajuttu oikein on? Sehän on jotain suurkeittiösafkaa, mitä tarjotaan kouluissa ja työpaikoilla. Tosi juhlavaa. Lohisoppaa ja ruisleipää se olla pitää!

Vierailija
224/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

209, noi oli SINUN häät! Jos olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut että ap:n häät ovat ihan erilaiset. 

Mun tuttava meni Belizessä naimisiin, pitäisikö se ottaa ainoaksi oikeaksi häätotuudeksi?

Vierailija
225/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:32"]

209, noi oli SINUN häät! Jos olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut että ap:n häät ovat ihan erilaiset. 

Mun tuttava meni Belizessä naimisiin, pitäisikö se ottaa ainoaksi oikeaksi häätotuudeksi?

[/quote]

Pyydettiin esimerkkejä häätarjoiluista. Laitoin yhden sellaisen. Voihan tuosta poimia ideoita myös kahvipöytään suolaisiksi, esim ne lohirullat.

Ja oli myös yleistä keskustelua hääohjelmasta ja aikataulusta. Laitoin sitten yhden malliksi.

Missä vaiheessa sanoin, että apn pitää järjestää samanlaiset häät ja se on ainoa oikea vaihtoehto? Totesinhan, että ennemmin runsas, notkuva kahvitarjoilu suolaisineen kuin pelkkää kalakeittoa.

Vierailija
226/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tän vaahtoamisen jälkeen ja ap:n selittelyden jälkeen olen valmis vähän muuttamaan mielipidettäni. Ruuattomat häät ok, jos tosiaan on panostettu sitten näihin tarjottaviin. Meillä nimittäin oli ryyppytupareissa kämppiksen kanssa paremmat tarjottavat, mitä täällä ehdotetaan, keskivertoylppäritarjoiluja. Mut jos on kunnolla ajatuksen kanssa satsattu, niin kylmä pöytä hyvä :) Kalakeitto on hautajaisruokaa :(

Vierailija
227/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos laittaisit runsaan salaattibuffetin? Siitä saisi jokainen koota mieleisensä, varmasti olisi menestys! Salaattia, pestomarinoitua pennepastaa, oliiveja, kurkkua, paprikaa, tomaattia, fetaa, vuohenjuustoa, pähkinöitä ja siemeniä jne. Lihoiksi vaikka kanaa ja savulohta. Ja muutamaa hyvää kastiketta kauniista pulloista tarjoiltuna. Kylkeen vielä hyvää, tuoretta patonkia. Ei siis mitään perinteistä piirakka-voileipäkakkulinjaa :).

Makeisiin tarjottaviin näyttävä hääkakku, pari erilaista hyydykekakkua ja vaikkapa jotan suklaisia cookieseja. 

Vierailija
228/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ajattelin tehdä ainakin kahta tai kolmea erilaista salaattia, ja niistä ajattelin tehdä semmosia ruokaisia täyttäviä salaatteja :)

Ja sille joka sanoi että miehet eivät pärjää ilman perunaa,niin minun mieheni ainakin on näyttänyt pärjäävän mainiosti. Emme muutenkaan syö perunaa. Että kukaan muukaan mies tuskin kuolee siihen jos ei saa perunaa ja lihaa häissämme.

Vierailija
229/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja semmoiset jotka haluavat rahalleen vastinetta, niin voivat mennä hakemaan sitä jostain maksullisesta tapahtumasta.

Meillä ei edes ole häälahjatoiveita!

Vierailija
230/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:47"]

Kaiken tän vaahtoamisen jälkeen ja ap:n selittelyden jälkeen olen valmis vähän muuttamaan mielipidettäni. Ruuattomat häät ok, jos tosiaan on panostettu sitten näihin tarjottaviin. Meillä nimittäin oli ryyppytupareissa kämppiksen kanssa paremmat tarjottavat, mitä täällä ehdotetaan, keskivertoylppäritarjoiluja. Mut jos on kunnolla ajatuksen kanssa satsattu, niin kylmä pöytä hyvä :) Kalakeitto on hautajaisruokaa :(

[/quote]

Joo en ajatellutkaan pihistellä noitten "kylmäpöytä" tarjottavien kanssa, että varmasti tulee hyvät ja täyttävät tarjottavat ;)

Vierailija
231/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisinpa väittää että ehkä jopa paremmat tarjottavat tulossa,kun joissakin perinteisissä ruokahäissä :)

Vierailija
232/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:16"]

Mitäs jos laittaisit runsaan salaattibuffetin? Siitä saisi jokainen koota mieleisensä, varmasti olisi menestys! Salaattia, pestomarinoitua pennepastaa, oliiveja, kurkkua, paprikaa, tomaattia, fetaa, vuohenjuustoa, pähkinöitä ja siemeniä jne. Lihoiksi vaikka kanaa ja savulohta. Ja muutamaa hyvää kastiketta kauniista pulloista tarjoiltuna. Kylkeen vielä hyvää, tuoretta patonkia. Ei siis mitään perinteistä piirakka-voileipäkakkulinjaa :).

Makeisiin tarjottaviin näyttävä hääkakku, pari erilaista hyydykekakkua ja vaikkapa jotan suklaisia cookieseja. 

[/quote]

Kiitos ideasta :)

Vierailija
233/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkäisin olla vieraana ap:n häissä! Kuulostaa tosi herkulliselta :) Ketjun lukiessani olen todennut, että hän tahtoo nähdä vaivaa tarjottavien eteen, oletan siten, että hän ottaa huomioon erikoisruokavaliot, jotta minullekin keliaakikkona löytyisi syötävää :)

Kun saan kutsun häihin, menen sinne todellakin juhlimaan hääparin erityistä päivää, enkä katsastamaan ja arvostelemaan tarjoilua. Kun kutsusta tulee ilmi juhlan luonne (ts saako sitä "oikeaa" ruokaa vai ei) niin varmasti osaan varautua, enkä sitä paitsi epäile hetkeäkään, etteikö mun pikku masuni tulisi täyteen ap:n tarjottavilla :)

Suositteln myös Kinuskikissan blogia, sieltä löytyy ihania reseptejä.

Edelleen toivotan ap:lle ihania häitä, nauttikaa päivästä ja tehkää siitä omannäköisenne!!

Vierailija
234/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:47"]

Mä ainakin tykkäisin olla vieraana ap:n häissä! Kuulostaa tosi herkulliselta :) Ketjun lukiessani olen todennut, että hän tahtoo nähdä vaivaa tarjottavien eteen, oletan siten, että hän ottaa huomioon erikoisruokavaliot, jotta minullekin keliaakikkona löytyisi syötävää :)

Kun saan kutsun häihin, menen sinne todellakin juhlimaan hääparin erityistä päivää, enkä katsastamaan ja arvostelemaan tarjoilua. Kun kutsusta tulee ilmi juhlan luonne (ts saako sitä "oikeaa" ruokaa vai ei) niin varmasti osaan varautua, enkä sitä paitsi epäile hetkeäkään, etteikö mun pikku masuni tulisi täyteen ap:n tarjottavilla :)

Suositteln myös Kinuskikissan blogia, sieltä löytyy ihania reseptejä.

Edelleen toivotan ap:lle ihania häitä, nauttikaa päivästä ja tehkää siitä omannäköisenne!!

[/quote]

Kiitos ihanasta kommentistasi! :) Olen ottanut kyllä erikoisruokavaliot huomioon, yksi tuttavani on kans keliaakikko,ja hänelle löytyy kans varmasti runsaasti tarjottavaa.

Hyvää jatkoa sinulle! :)

Vierailija
235/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä väkeä täällä! Jos ap on päättänyt pitää kahvihäät, hän pitää sellaiset. Piste. Mutinat pois.

Sitten ap:lle. Minusta idea kuulostaa oikein mukavalta! Lyhyt iltapäivätilaisuus ei todellakaan seitsemän ruokalajin illallista kaipaa. Yhtenä helppona vinkkinä ehdottaisin vaikka "mäti"leipiä:

Leiväksi paahtoleipää, uunissa paahtamalla syntyvät hetkessä.
Päälle sipusilppua, smetanaa ja mätiä. Jos vieraaksi tulee kasvissyöjiä tai haluat säästää ksutannuksissa, Caviart-merkkinen merilevästä tehty "kasvismäti" on moneen otteeseen havaittu hyväksi. Itse olet tehnyt näitä moniin juhliin ja lähes poikkeuksetta loppuneet ensimmäisinä :)

Paljon onnea morsiusparille! Ottakaa kaikki irti onnellisesta tapahtumasta, älkääkä missään tapauksessa antako elämään kyllästyneiten av-akkojen pilata juhlatunnelmaanne. <3

Vierailija
236/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:53"]

Ihmeellistä väkeä täällä! Jos ap on päättänyt pitää kahvihäät, hän pitää sellaiset. Piste. Mutinat pois.

Sitten ap:lle. Minusta idea kuulostaa oikein mukavalta! Lyhyt iltapäivätilaisuus ei todellakaan seitsemän ruokalajin illallista kaipaa. Yhtenä helppona vinkkinä ehdottaisin vaikka "mäti"leipiä:

Leiväksi paahtoleipää, uunissa paahtamalla syntyvät hetkessä.
Päälle sipusilppua, smetanaa ja mätiä. Jos vieraaksi tulee kasvissyöjiä tai haluat säästää ksutannuksissa, Caviart-merkkinen merilevästä tehty "kasvismäti" on moneen otteeseen havaittu hyväksi. Itse olet tehnyt näitä moniin juhliin ja lähes poikkeuksetta loppuneet ensimmäisinä :)

Paljon onnea morsiusparille! Ottakaa kaikki irti onnellisesta tapahtumasta, älkääkä missään tapauksessa antako elämään kyllästyneiten av-akkojen pilata juhlatunnelmaanne. <3

[/quote]

Kiitos paljon! <3 En todellakaan aio heidän vaikuttaa juhlatunnelmaan ;)

Vierailija
237/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko joku muu jo sanonu kun en kaikki lukenu, mutta KINDERPIIRAKKA. Nam! ;d

Vierailija
238/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:01"]

En tiiä onko joku muu jo sanonu kun en kaikki lukenu, mutta KINDERPIIRAKKA. Nam! ;d

[/quote]

ei ole tainnut kukaan muu ehdottaa, kuullostaa hyvältä :D

Vierailija
239/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista ilmoiittaa vieraille, että on vain köpöiset kahvihäät ja juhlat loppuvat klo 17.00.

Kyllä meillä oltaisiin ainakin oltu ihmeissään, että ollaanko me köyhiä, jos ei kunnon ruokaa olisi ollut.

Meidät vihittiin klo 18.00 ja ruoka oli klo 21.00. Tanssit alkoivat klo 23.00 ja yöpalaa tarjottiin klo 24.00 koko yöksi ja tanssit kestivät klo 06.00 saakka. Kaikilla tuli vatsa täyteen ja oli kuulemma parhaat juhlat ikinä, 

Olisi vieraille tullut nälkä ap,n tarjoiluilla ja olisi kyllä pitänyt käväistä yöllä välillä snagarilla syömässä, että olisi jaksanut taNSSIA-

Toivottavasti ap lahjalistalla ei ole kovin isoja toiveita, jos vain kahvit ja kakkua meinaat tajota.

Onko jotku käpöset maistraattihäät kun olet maha pystyssä. Ei taida liitto kauaa kestää kun et viitsi edes vieraita syöttää kunnolla. Minun mies ei ainakaan millään kakulla jaksaisi koko yötä tanssia.

Vierailija
240/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:07"]

Mutta muista ilmoiittaa vieraille, että on vain köpöiset kahvihäät ja juhlat loppuvat klo 17.00.

Kyllä meillä oltaisiin ainakin oltu ihmeissään, että ollaanko me köyhiä, jos ei kunnon ruokaa olisi ollut.

Meidät vihittiin klo 18.00 ja ruoka oli klo 21.00. Tanssit alkoivat klo 23.00 ja yöpalaa tarjottiin klo 24.00 koko yöksi ja tanssit kestivät klo 06.00 saakka. Kaikilla tuli vatsa täyteen ja oli kuulemma parhaat juhlat ikinä, 

Olisi vieraille tullut nälkä ap,n tarjoiluilla ja olisi kyllä pitänyt käväistä yöllä välillä snagarilla syömässä, että olisi jaksanut taNSSIA-

Toivottavasti ap lahjalistalla ei ole kovin isoja toiveita, jos vain kahvit ja kakkua meinaat tajota.

Onko jotku käpöset maistraattihäät kun olet maha pystyssä. Ei taida liitto kauaa kestää kun et viitsi edes vieraita syöttää kunnolla. Minun mies ei ainakaan millään kakulla jaksaisi koko yötä tanssia.

[/quote]

Ei ole köyhyydestä kiinni, voisinpa veikata että ruokahäät tulisivat itseasiassa halvemmaksi,koska meille tulee todella monipuoliset tarjoilut.

Varsinaista lahjalistaa meillä ei ole, lahja on vapaaehtoinen,ja jokainen saa ihan itse päättää tuoko lahjaa vai ei.

Kirkossa menemme naimisiin, ja en ole vatsa pystyssä.

Mieheni ei tarvikkaan kakun voimalla pelkästään juhlia,kun on monenlaista muutakin TÄYTTÄVÄÄKIN tarjottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi