Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätarjoilut

Vierailija
28.02.2013 |

Olisko kenelläkään hyviä ehdotuksia häätarjoiluks? ei ruokahäihin,vaan kahvitarjoilu häihin. Voi laittaa myös hyviä reseptejä jos löytyy. Ei ole väliä onko makeita vai suolaisia.

Kommentit (283)

Vierailija
261/283 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:40"]

Moikka!
Onko ihan pakko olla niin, ettei ole ruokaa? Koska tosiaankin, piirakat ym. on työläitä jos teet itse ja toisaalta kalliita jos ostat! Mikäli haluaisit tarjota vain kevyttä ruokaa, eli ei mitään hurjaa noutopöytätarjoilua, niin miten olisi keitto? Kyllä mä uskoisin, että kunnon lohikeitto (vaikka tavallaan vähän tylsä ehkä onkin?) maistuu hyvin monelle ja on helpompi kuin monenlaiset piirakat ym. Sen kanssakin voi tottakai tarjota vaikka karjalanpiirakoita ja munavoita! Meillä oli häissä marenkikakkua, missä oli marjoja ja kinuskikastiketta, namnam. Muita mahdollisia makeita en alakaan luetella, tulisi varmaan päättymätön luettelo ;) Sen verran perso makealle!
Ja olen sitä mieltä, että häät on hieno juhla, mutta pääasiahan siinä on se naisen ja miehen liitto, jonka Jumala siunaa. Niille, jotka eivät Jumalaan usko, on kuitenkin varmasti tärkeintä myös, että rakkaansa kanssa tulee, toivottavasti, loppu elämänsä viettämään. Hulluna ihmiset ressaa häistään. Tehkää niin kuin teille on sopivinta! Tosi paljon onnea ja siunausta! :)

[/quote]

Ei todellakaan haittaa että ovat työläitä,koska tykkään nähdä vaivaa asioiden eteen, en haluakkaan päästä helpolla.

Kiitos onnitteluista! :)

Vierailija
262/283 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät leipoa ja puuhastella, niin anna mennä vaan! Myös tuo hedelmäidea mitä oli laitettu, on hyvä. Onnea edelleenkin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/283 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
264/283 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seuraan vielä tätä keskustelua aina kun ehdin.

Kiitos vinkeistä! :)

Vierailija
265/283 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsiperheiden vuoksikin kannata olla se ruoka, ei sitten perheiden pienimmät ala rääkyä nälkäänsä?

Vierailija
266/283 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiseksi vaikka voileipäkakkuja, ovat näyttäviä ja ruokaisia sekä pystyy tekemään itsekin: Lisäksi lapsille vaikka karjalanpiirakoita tai ihan vaan lihapullia + nakkeja. Vihersalaatti,patonkia ja tuorejuustoa, Coctail-paloja, tapaksia/ antipastoja.

Makea: kakku, pullaa, keksejä, tuo mainittu karkkibaari.

Vierailija
267/283 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista ideoista! :)

Vierailija
268/283 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä olikin ruokahäät, oli osana tarjoilua ns. ruisnappeja... niitä sellaisia pieniä pyöreitä ruisleipiä joissa oli päällä erimakuisia tahnoja.  Siis tyyliin lohitahnaa ja vaikka juustotahnaa. Näitä tarjosimme myös lapsemme ristiäisissä ainoana suolaisena. Ja aina on kaikki menneet... Se täytteen teko ei ole iso homma, ja asettelu on helppoa ja nopeaa. Päällehän voi sitten lykätä yrttiä tms.... Me ollaan huomattu että yleensä juhlissa menee enemmäin suolaisia syömisiä, että ite kans liputan kaiken maailman sulhaspiirakoiden puolesta ;)

Oikein ihanaa hääpäivää, nauttikaa!

Vierailija
269/283 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!
Onko ihan pakko olla niin, ettei ole ruokaa? Koska tosiaankin, piirakat ym. on työläitä jos teet itse ja toisaalta kalliita jos ostat! Mikäli haluaisit tarjota vain kevyttä ruokaa, eli ei mitään hurjaa noutopöytätarjoilua, niin miten olisi keitto? Kyllä mä uskoisin, että kunnon lohikeitto (vaikka tavallaan vähän tylsä ehkä onkin?) maistuu hyvin monelle ja on helpompi kuin monenlaiset piirakat ym. Sen kanssakin voi tottakai tarjota vaikka karjalanpiirakoita ja munavoita! Meillä oli häissä marenkikakkua, missä oli marjoja ja kinuskikastiketta, namnam. Muita mahdollisia makeita en alakaan luetella, tulisi varmaan päättymätön luettelo ;) Sen verran perso makealle!
Ja olen sitä mieltä, että häät on hieno juhla, mutta pääasiahan siinä on se naisen ja miehen liitto, jonka Jumala siunaa. Niille, jotka eivät Jumalaan usko, on kuitenkin varmasti tärkeintä myös, että rakkaansa kanssa tulee, toivottavasti, loppu elämänsä viettämään. Hulluna ihmiset ressaa häistään. Tehkää niin kuin teille on sopivinta! Tosi paljon onnea ja siunausta! :)

Vierailija
270/283 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 21:30"]

Mielestäni lahja on sen arvoinen, millaiset häät. Jos on bändiä, ruokaa, juomaa niin laitan 30 e per nenä. Jos kotikahvit, laitan 10 e lahjaan.

Kerran veljeni oli ollut häissä, joissa itse maksettiin etukäteen ravintolaruoka. Mun mielestä tollasiin häihin ei viedä niin arvokasta lahjaa kuin häihin, jonka hääpari tarjoaa vierailleen.

[/quote]

Tämä on kuitenkin ihan ... miten sen nyt nätisti ilmaisisi, järjetöntä. Lahjalla ja hääjuhlalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Lahjan antamiseen ns. etiketin mukaan tulisi vaikuttaa vain suhde lahjan saajaan. Esimerkkinä: tottakai minun veljeni saa huomattavasti merkittävämmän lahjan kuin työkaveri, riippumatta siitä meneekö veli naimsiin maistraatissa ilman hääjuhlaa ja työkaveri pitää vuosisadan pippalot Kämpissä.

Hääpari järjestää juhlan oman varallisuutensa mukaan. Etukäteen minua ei kiinnosta onko siellä ruokaa vai kahvia, bändi vai kasettisoitin, avoin baari vai vesilinja (lahjanhankintamielessä siis, toki käytännön järjestelyjen takia on ihan hyvä tietää onko kahvitarjoilu vai ruoka yms. eli komppaan sitä, että kannattaa mainita kutsussa tilaisuuden luonne). Minä taas annan lahjan oman varallisuuteni ja hääparin läheisyyden perusteella. Minusta on suorastaan vastenmielinen ajatus, että ökyhäät jotenkin oikeuttaisivat jättimäisiin lahjoihin.

Minusta kahvitarjoilu on ihan ok, jos tilaisuuden luonne on sellainen, ettei ole tarkoitus istua koko päivää/yötä myöten. Sen sijaan pidempiin juhliin kunnollinen, riittävä ruokatarjoilu on must. Yli 12 tuntia suolapaloilla voi olla vähän haastavaa jo. Eihän siihen kukaan kuole mutta viihtyvyyden kannalta kyseessä voi olla ongelma.

Tarjoiluehdotuksiin, itse olen tykännyt kovasti tuulihattupohjaan tehdyistä kylmäsavupororullista. Pirkalla taisi olla ohje tähän ainakin lehdessään. Pienistä kolmioleivistä saisi sööttejä, täytetyt munatkin olisivat hauskoja ja piirakoista nyt sitten löytyy erilaisia vaihtoehtoja tietysti.

Makealla puolella voi harkita minusta jopa sitä, että kakkuja on erilaisia jos ei ole jo päätymässä johonkin suureen, jenkkityyliseen hääkakkuun. Macaronsit ovat nättejä pieniä suupaloja, saa iloisesti eri värisiä. 

Vierailija
271/283 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vieläkö seuraat tätä sivua? Huomasin Kotilidessä piirakkakilpailun  parhaat.Minusta mielenkiintoisia suolaisia ja erilaisia.Ovat nro 5ssä.                                                      Aion kokeilla ainakin voittajaa.

Vierailija
272/283 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee miehen herkkupöytä ja mun herkkupöytä eli mulle tulee sushia, kalaa jne. ja miehelle miehen herkkuruokia. Sitten meille tulee suklaakuohu voi dippailla hedelmiä ja muuta kivaa..... Tietty kahvi jne. Mutta pikkusuolaista ja kutsuissa mainittiin et cokteil tilausuus niin kaikki tietävät syödä kotona :D 

Vierailija
273/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väsäilisin varmaan jotain tähän tyyliin

kupliva alkumalja (esim. karpalomehu ja sitruunalimppari)

kahvi, tee, mehu

voileipäkakku (esim.savuporo)

lohiruudut (ikäänkuin pieniä pasteijoita)

baileyskakku (hyytelökakku, jossa suklaata ja baileyslikööriä)

hyytelökakku vadelmista tai mansikoista

mokkapaloja

marjapiirakkaa

pikkuleipiä ja konvehteja

Eli perushyviä, useimmille maistuvia kahvileipiä ja paria eri tyyppistä suolaista. Ei mitään erikoisuuksia.

Vierailija
274/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:21"]

Itse väsäilisin varmaan jotain tähän tyyliin

kupliva alkumalja (esim. karpalomehu ja sitruunalimppari)

kahvi, tee, mehu

voileipäkakku (esim.savuporo)

lohiruudut (ikäänkuin pieniä pasteijoita)

baileyskakku (hyytelökakku, jossa suklaata ja baileyslikööriä)

hyytelökakku vadelmista tai mansikoista

mokkapaloja

marjapiirakkaa

pikkuleipiä ja konvehteja

Eli perushyviä, useimmille maistuvia kahvileipiä ja paria eri tyyppistä suolaista. Ei mitään erikoisuuksia.

[/quote]

Kiitos ideoista!

Vierailija
275/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes jaksaa kesällä (varsinkaan jos on lämmin ilma) niin edes syödä lämmintä ruokaa?

Vierailija
276/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt lohikeittoa jaksaa

Vierailija
277/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kun todeta, että taas huomaa miten outoa sakkia täällä palstalla liikkuu. Ensinäkin miten se on teiltä pois jos ap pitää pelkän kahvitarjoilun häissään? Tuskin teitä sinne on kutsuttu. Ja jos he eivät jatka illan viettoa yö myöhään niin ei siinä sen isompaa ruokailua sitten välttämättä edes tarvita. Ja kyllä hemmetin iso mahalaukku täytyy olla, jollei vatsaansa saa täyteen piirakoilla, kakulla, voileipäkakulla tai muilla suolaisilla/makeilla.

Meillä omissa häissä oli ruokailu siitä syystä, että osa vieraista tuli kaukaa. Ja yö myöhään juhlittiin niin kahvittelun jälkeen oli sitten viel iltapala jossai vaiheessa.

Iltapalalla olit tarjolla erilaisia patonkeja, niihin levitteitä päälle ja salaattia. Kakkukahveilla on tietenkin hääkakku, voileipäkakku, piirakoita, doris keksejä. Lisäksi äitini oli leiponut kääretorttua, joka maistui minttusuklaalta.

Karkkibuffet on myös erittäin hyvä idea, varsinkin jos tulee lapsia. Mä tosiaan varmaan tekisin tuohon sitten vielä jotain salaattia pikku purtavien lisäksi. Erilaisia juustoja? Juustot ovat kuitenkin yleensä aika suosittuja ja niistä saattavat lapsetkin tykätä.

Mukavia häitä ja onnittelut! :)

Vierailija
278/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ennemmin menisin tuollaisiin kahvittelujuhliin. Syön muutenkin vähän ja tykkään tosi paljon esim suolaisista piirakoista tai jostain cocktailpaloista. lapsivieraatkin tod näk syö mieluummin jotain pienempää naposteltavaa lämpimän ruuan sijaan.

Vierailija
279/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 19:05"]

Ei voi muuta kun todeta, että taas huomaa miten outoa sakkia täällä palstalla liikkuu. Ensinäkin miten se on teiltä pois jos ap pitää pelkän kahvitarjoilun häissään? Tuskin teitä sinne on kutsuttu. Ja jos he eivät jatka illan viettoa yö myöhään niin ei siinä sen isompaa ruokailua sitten välttämättä edes tarvita. Ja kyllä hemmetin iso mahalaukku täytyy olla, jollei vatsaansa saa täyteen piirakoilla, kakulla, voileipäkakulla tai muilla suolaisilla/makeilla.

Meillä omissa häissä oli ruokailu siitä syystä, että osa vieraista tuli kaukaa. Ja yö myöhään juhlittiin niin kahvittelun jälkeen oli sitten viel iltapala jossai vaiheessa.

Iltapalalla olit tarjolla erilaisia patonkeja, niihin levitteitä päälle ja salaattia. Kakkukahveilla on tietenkin hääkakku, voileipäkakku, piirakoita, doris keksejä. Lisäksi äitini oli leiponut kääretorttua, joka maistui minttusuklaalta.

Karkkibuffet on myös erittäin hyvä idea, varsinkin jos tulee lapsia. Mä tosiaan varmaan tekisin tuohon sitten vielä jotain salaattia pikku purtavien lisäksi. Erilaisia juustoja? Juustot ovat kuitenkin yleensä aika suosittuja ja niistä saattavat lapsetkin tykätä.

Mukavia häitä ja onnittelut! :)

[/quote]

Kiitos! :)

Vierailija
280/283 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan naurattaa tää tilanne :)))

Niin av-tyylistä että 11 sivua vastauksia, jossa ei vastata ap:n kysymykseen. Ihmettelen, että ap jaksaa vastailla näihin... ;) Mutta pakkohan tätä ketjua on seurata. Onhan se munkin mielestä tosi outoa, ettei ruokaa tarjota!!

Eiköhän vielä toiset 11 sivua vastata vuorotellen, että "kyllä ruoka pitää olla"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan