Haluaisin vaihtaa elämääni kuukaudeksi jonkun akateemisen kanssa.
Sellaisen joka olisi hyvässä työpaikassa.Itse olen heikkolahjainen kotirouva,voisin veikata että se joka saisi elämäni ei sitä jaksaisi koko kuukautta elää.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 09:44"]
On itsestään selvää, että ihminen, joka kirjoittaa kuten Ap, ei ole heikkolahjainen.
[/quote]
kerroppa sitten miksi se lukee lääkärintodistuksessa?ja ennen kaikkea miksi en pääse mitään koulua läpi vaikka tekisin miten paljon vaan töitä sen eteen?
Kiva tekosyy olla tekemättä mitään. "Olen niin tyhmä!"
Mullekkin kelpaisi mutta mies ei voi ruveta maksulliseksi kotiherraksi.
Vaikuttaa siltä, että joku on toitottanut sinulle koko elämäsi, että olet heikkolahjainen ja nyt uskot siihen jopa itsekin! Vai onko sulla siitä joku todiste mustaa valkoisella?
Nyt nainen otat itseäsi niskasta kiinni ja lähdet opiskelemaan alaa, joka kiinnostaa. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Me saadaan vain tämä yksi elämä elättäväksi. Mieti miten tahdot sen käyttää.
Siis mitä siellä sun lääkärintodistuksessa tarkalleen ottaen lukee???
Keskiverto lääkäri ei ole pätevä arvioimaan lahjakkuutta...
En ole minäkään hyvälahjainen, mutta ei meistä monikaan ole. Pääasiassa ollaa heikkolahjaisia.
Kun minä tarvitsen kuukauden vapaata, pakenen arkirutiinia Toscanaan italiaan maalailemaan maisemia. Se auttaa ja on innolla taas takaisin Suomen arjessa. Ensi vuoden kesäksi taas suunnitteln, mutta silloin olen 2 kk, jotta ehtii kunnolla maalaamaan.
Minunkin on vaikea uskoa ap:n tekstien perusteella häntä heikkolahjaiseksi... Ja kai, jos lääkäri(t) on asiaa tutkineet, siihen ongelmaan löydetty joku järkevämpi syy kuin "heikkolahjaisuus". Eihän se tarkoita mitään.
No, onko ne lapsesi myös vähälahjaisia?
PS. kysyy toinen vähälahjainen
Joko olet hakenut eläkepäätöstä, jotta saisit omaakin rahaa etkä olisi miehesi armoilla? Vai vieläkö haaveilet löytäväsi uuden miehen elättäjäksesi?
Pärjäättekö heikkolahjaiset arjessa? Pystyttekö esim. ajamaan autoa tai selvittämään bussiaikatauluja tai siivoamaan? Tekemään ruokaostoksia ja suunnittelemaan ruokailuja tai seuraamaan omaa rahaliikennettä? Millaisissa asioissa/ongelmissa se heikkolahjaisuus näkyy?
Jos et pysty opiskelemaan eli läpäise kursseja ja kokeita, kokeile, jos kykenet laulamaan, tanssimaan, maalaamaan, piirtämään!!! Ei kaikista ihmisistä ole heräämään klo 6 aamulla ja roikkumaan työpaikoilla klo 4 iltapäivään asti, jotta firman omistaja puristaa susta kaikki mehut irti.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:10"]
Pärjäättekö heikkolahjaiset arjessa? Pystyttekö esim. ajamaan autoa tai selvittämään bussiaikatauluja tai siivoamaan? Tekemään ruokaostoksia ja suunnittelemaan ruokailuja tai seuraamaan omaa rahaliikennettä? Millaisissa asioissa/ongelmissa se heikkolahjaisuus näkyy?
[/quote]
Pärjään arjessa,on mulla ajokortti sain sen tosin vasta 3 inssi kerran jälkeen enkä osaa ajaa kuin automaattivaihteisella autolla.Pystyn siivoamaan tekemään ruokaostoksia,suunnittelemaan ruokailuja yms.tuon minun heikkolahjaisuuden on todennut psykiatri ja olen kuulkaa yrittänyt käydä ammattikoulua useasti mutta vaikka olen saanut tukiopetust,käynyt kursseilla useamman kerran en ole päässyt läpi.Viimeksi n.2v sitten yritin opiskella kesken jäin.Lapseni ei ole heikkolahjainen.
Mikä sinun diagnoosisi on? Eihän "heikkolahjainen" ole mikään oikea termi. En ole koskaan kuullutkaan käytettävän.
Onko sinulla siis jokin älylliseen suoriutumiseen vaikuttava kehitysvamma (johon tuottamasi teksti ei ainakaan viittaa) vai onko sinulla oppimisvaikeuksia? Oppimisvaikeuksiin saa kyllä bykypäivänä kaikenlaista helpotusta, sillä ne tunnetaan hyvin. Nyt vain opintopsykologille tms. selvittämään, minne TÄNÄ KEVÄÄNÄ haet opiskelemaan. Ei aikuista ihmistä ole tehty makaamaan kotona, siellä ainakin taannut etkä kasvata suoriutumismahdollisuuksiasi yhtään.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:19"]
Jos et pysty opiskelemaan eli läpäise kursseja ja kokeita, kokeile, jos kykenet laulamaan, tanssimaan, maalaamaan, piirtämään!!! Ei kaikista ihmisistä ole heräämään klo 6 aamulla ja roikkumaan työpaikoilla klo 4 iltapäivään asti, jotta firman omistaja puristaa susta kaikki mehut irti.
[/quote]
En ole lahjakas piirtäjä,laulan nuorin vierestä yms ei minulla ole tuollaisia kykyjä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:22"]
Mikä sinun diagnoosisi on? Eihän "heikkolahjainen" ole mikään oikea termi. En ole koskaan kuullutkaan käytettävän.
Onko sinulla siis jokin älylliseen suoriutumiseen vaikuttava kehitysvamma (johon tuottamasi teksti ei ainakaan viittaa) vai onko sinulla oppimisvaikeuksia? Oppimisvaikeuksiin saa kyllä bykypäivänä kaikenlaista helpotusta, sillä ne tunnetaan hyvin. Nyt vain opintopsykologille tms. selvittämään, minne TÄNÄ KEVÄÄNÄ haet opiskelemaan. Ei aikuista ihmistä ole tehty makaamaan kotona, siellä ainakin taannut etkä kasvata suoriutumismahdollisuuksiasi yhtään.
[/quote]
siis oppimisvaikeus minulla on ja on sitä tullut useasti ammatinvalintapsykologin kanssa asioita selviteltyä mutta eipä ole apua saanut.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:19"]
[/quote]
Hetkinen, osaavatko heikkolahjaiset laulaa, tanssia, piirtää jne? Lahjakkaatko sitten istuvat pyörittelemässä numeroita? Emmekö voikkaan olla lahjakkaita eri aloilla?
Kuulostaa hieman kyseisten alojen aliarvioimisela.
Terv. Taiteen maisteri
Muistelen lukeneeni vähän samantyylistä, oppimisvaikeuksista tjs. kärsivän avautumista täällä aiemmin. Mitkään neuvot eivät kelvanneet silloinkaan.
Toisinaan isoin ongelma ei ole oppimisvaikeudet/masennus/joku, vaan se, että ao. ei jostain syystä kykene ottamaan apua vastaan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:51"]
Muistelen lukeneeni vähän samantyylistä, oppimisvaikeuksista tjs. kärsivän avautumista täällä aiemmin. Mitkään neuvot eivät kelvanneet silloinkaan.
Toisinaan isoin ongelma ei ole oppimisvaikeudet/masennus/joku, vaan se, että ao. ei jostain syystä kykene ottamaan apua vastaan.
[/quote]
Mä olen aina ottanut kaiken avun vastaan mitä olen saanut.
[/quote]
Mä olen aina ottanut kaiken avun vastaan mitä olen saanut.
[/quote]
siis oppimisvaikeus minulla on ja on sitä tullut useasti ammatinvalintapsykologin kanssa asioita selviteltyä mutta eipä ole apua saanut.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 10:25"]
Jäi vähän epäselväksi, oletko apua ottanut/saanut:)
On itsestään selvää, että ihminen, joka kirjoittaa kuten Ap, ei ole heikkolahjainen.