Trollaajien persoonallisuus
Minulle ei itselleni tulisi mieleenkään kirjoittaa tänne aloitusta, jonka tarkoitus on vain kiihdyttää ihmisiä tunnekuohuun. Olenkin miettinyt että millaisia persoonia näiden trollaajien täytyy olla. Osa pystyy valehtelemaan ja vedättämään ihmisiä ja saavat nautintoa siitä kun heitä uskotaan. Osa saa selvästikin nautintoa siitä kun saavat ihmiset kiihtymään ja inttämään toisiaan vastaan. Eli ihmisiä, jotka nauttivat ristiriidoista ja vedätyksestä. Eli aika sairaita han heidän täytyy olla... Voisiko joku trollaaja avautua?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta avauksesta! Minua kiinnostaa myös trollauksen psykopatologia - trollaus tuntuu olevan erittäin yleinen, mutta vähän tutkittu ilmiö... Tai no, vähän mediassa käsitelty. Eihän se käytös mitään uutta ole, internet vain luo välineet.
Voisin kuvitella, että kyseessä on persoonallisuus, jolla on jotain seksuaalisia patoutumia ja muutenkin merkittäviä emotionaalisia vaikeuksia. VALEMINÄ? Jos trollaaja saa nautintonsa, kun pystyy manipuloimaan eli hallitsemaan tunteita muiden kautta.
Monesti on epäselvää, mikä on trollaajan pyrkimys... mutta sellaista ei välttämättä ole itse aiheessa. Tulee vaikutelma, että kaikki trollaukset on kirjoitettu jossain puolihurmiossa, ja nautintoa luo nimenomaan ristiriita - jotain mihin itse ei kykene.
Moni kyllä ruokkii trollia myös tietoisesti, kunhan pääsee sanomaan mielipiteensä aiheesta. Siinä vähän niin kuin myy itsensä... Se on yhtä mielenkiintoinen ilmiö, kuin trollaaminen. Kuin vakka ja kansi?
Testaan trollia. Pyrin aiheuttamaan reaktion. Katson sen jälkeen, miten hän toimii . Aina oppii uutta.
Harvemmin saa reaktiota johtuen siitä, että nämä eivät reagoi. He saavat kiksinsä muiden reaktioista, ja kun ne laantuvat, he unohtavat koko jutun. Loppujen lopuksi heille on aivan yksi ja sama miten maailma makaa. Välinpitämättömyys rules.
Tunnen muutaman. Nihilistisiä kyynikoita, huvittelevat hysteerisillä kanssaihmisillään. Halveksuvat laumasieluisuutta, uskontoa, politiikkaa, perhe-elämää, lähes kaikkea. Huvittuvat kun näiden arvojen kyseenalaistamisesta riehaannuttaan. Mutta lopullinen ajatuksen taso on Aivan Sama. Koskien kaikkea.
Juuri tämä! Arvoja ei _ole_.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin palstoilla käyttäjät tunnistavat trollaajan - ja vastaavat silti. Miksi? Koska he ovat huomiohuoria, joilla ei ole arvoja. He haluavat vain tuoda esille omaa älykkyyttään (kuviteltua), jolloin tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot. Jos trollaaminen on jonkun mielestä täysin ok, niin ei siinä mitään. Mutta jos ei ole, ja siitä huolimatta vastaa "ihan vain asiaan", niin sekoittaa asiat pahemman kerran eikä ole siis yhtään sen parempi, kuin itse trolli.
Trolli, älä yliarvioi/ aliarvioi muita. Suurinta osaa tuskin kiinnostaa.
Voivat huvikseen vastata sinulle, kunhan heillä on jotakin ajankulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin palstoilla käyttäjät tunnistavat trollaajan - ja vastaavat silti. Miksi? Koska he ovat huomiohuoria, joilla ei ole arvoja. He haluavat vain tuoda esille omaa älykkyyttään (kuviteltua), jolloin tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot. Jos trollaaminen on jonkun mielestä täysin ok, niin ei siinä mitään. Mutta jos ei ole, ja siitä huolimatta vastaa "ihan vain asiaan", niin sekoittaa asiat pahemman kerran eikä ole siis yhtään sen parempi, kuin itse trolli.
Voivat huvikseen vastata sinulle, kunhan heillä on jotakin ajankulua.
Trolli tuskin välitää- kunhan tulee kohinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun huomioni on, että usein aletaan kutsumaan trolleiksi ihmisiä, jotka syystä tai toisesta, esim. elämäntilanteestaan johtuen tekevät samasta asiasta useita aloituksia eli jankuttavat samaa, jos eivät koe saaneensa itseään tyydyttävää keskustelua, vastausta, apua.
Kyllä ihmisellä voi yksinäisyydessään olla ainoa ihmiskontakti nettipalsta, tämä, tai joku toinen.
Usein siis se pahansuopuus asuu vahvasti kyllä vastaajissa, ei aloittajassa, joten kannattaisi harkita, mitä nettiin ylipäätään kirjoittaa myös vastausten osalta.
Höpö löpö, ei täältä kukaan tosissaan apua lähde hakemaan. Olen tunnistanut täältä usean trollauksen missä muka joku ”ap” kyselee ratkaisuja tai mielipiteitä oman elämän kysymyksiin, mutta tosiasiassa tämä trolli kirjoittelee toisten elämästä, hieman muunnellen tai ehkä sen takia muunnellen että osat tiedoista perustuu luuloihin, ja ainoa tarkoitus on esittää ap ja hänen ongelmansa mahdollisimman tyhmänä. Tällä tavoin tämä trolli saa pönkitystä itselleen ja omille mielipiteilleen, saamalla negatiivista vastauksia tuosta luomasta ap hahmostaan, jolla on alunperinkin ollut tarkoitus kerätä vaan haukkuvia vastauksia, tai ainakin hänen asenteitaan ja näkemyksiään pönkittäviä vastauksia. Vastaavat usein itselleen vielä näitä ”oikeita” vastauksia.
Voit joskus jopa törmätä sellaiseenkin, että joku yrittää kovasti väittää jonkun toisen trollaavan täällä, vaikka se on kyseinen henkilö itse. Mikä olisi mehevämpi huhu kuin: kato se kirjoittaa tänne hulluja juttuja. Niin, kaikkea ei kannata ikinä uskoa, varsinkaan niitä asioita, joita et ole itse nähnyt tai kuullut suoraan asianomaiselta. Ja se hullu voi olla kuka tahansa, juuri se, kenestä ”ei ikinä uskoisi”. Ei niin.Trollauksessa tosiaan muiden elämä on materiaalia. Ohuesti verhoillaan. Kerran kokeilin trollausta vähän, ja jäi niin paska olo, että mietin miten sen paskan olon kestää sitten. Varmaan tekemällä uuden aloituksen? Muuuten eivät voisi nukkua öitään, minulle se kerta nimittäin riitti.
Ymmärrän. En voi edes keksiä yhtään trollausaloitusta.
Tulee jo ennen sitä todella paska fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Minun huomioni on, että usein aletaan kutsumaan trolleiksi ihmisiä, jotka syystä tai toisesta, esim. elämäntilanteestaan johtuen tekevät samasta asiasta useita aloituksia eli jankuttavat samaa, jos eivät koe saaneensa itseään tyydyttävää keskustelua, vastausta, apua.
Kyllä ihmisellä voi yksinäisyydessään olla ainoa ihmiskontakti nettipalsta, tämä, tai joku toinen.
Usein siis se pahansuopuus asuu vahvasti kyllä vastaajissa, ei aloittajassa, joten kannattaisi harkita, mitä nettiin ylipäätään kirjoittaa myös vastausten osalta.
Et kai sinä nyt kuulu niihin, jotka itse trollaa sen minkä kerkeää esittäen näitä ”raukkoja” jotka muka kyselevät täällä apua ongelmiinsa. Suurin osa jankkauksista on nimenomaan trollien tekosia täällä. Tunnistaa jo kirjoitustyylistä. Ne on niin pöljiä kuten esim nämä vaimo-mies-naapuri jutut: ”mun vaimo-mies-naapuri teki näin” Niin, ilmiselviä provo-trollauksia, että en ymmärrä jos joku on ottanut ne tosissaan. Eli joku taas haluaa esittää jotain toista tai jonkun toisen tilannetta.
Trollaaminen on valehtelua, provosointia, harhaanjohtamista ja tietojen hankkimista. Se on käyttäytymismuoto siinä missä mikä tahansa muu. Vakuuttavasti valehteleminen vaatii todella korkeaaa älykkyyttä. Ei maailma toimisi jos kaikki asiat sanottaisii nrehellisesti suoraan päin naamaa teille somen ja lakien turrutaneilla ja manipuloiduille typeryksille. Ei teidän kulkemista jatkuvassa toistuvassa yhteyskunnan kehässä ja kuplassa voi kuin halveksua inhoten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutat erästä trollia joka vetää herkästi herneen nenäänsä.
Hänet tunnistaa rumista vastauksista, hän kiihtyy helposti. Nyt muut ovat hänen mielestään huomiohuoria, mutta hän on ok omasta mielestään.Katos vaan, huomiohuora tunnisti itsensä! :D
Onnistuit taas provosoitumaan. Ehkä olet sama trolli.
Tässä on sulle välinpitämätön vastaukseni. Älä jaksa. Evvk.Oikea trolli ei provosoidu mistään. Hän on pysyvästi ja stabiilisti välinpitämätön.
Minä trollailen eräälle trollille yhdessä ketjussa. Tiedän tuon.
Itselläkin tylsä olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutat erästä trollia joka vetää herkästi herneen nenäänsä.
Hänet tunnistaa rumista vastauksista, hän kiihtyy helposti. Nyt muut ovat hänen mielestään huomiohuoria, mutta hän on ok omasta mielestään.Katos vaan, huomiohuora tunnisti itsensä! :D
Onnistuit taas provosoitumaan. Ehkä olet sama trolli.
Tässä on sulle välinpitämätön vastaukseni. Älä jaksa. Evvk.Oikea trolli ei provosoidu mistään. Hän on pysyvästi ja stabiilisti välinpitämätön.
Minä trollailen eräälle trollille yhdessä ketjussa. Tiedän tuon.
Itselläkin tylsä olo.
Jep 😁
Vierailija kirjoitti:
Oon lukenu jostain et trollaajat on sadistisesti häiriintyneitä. :D
Ja juuri siksi niitä on tällä naisvaltaisella palstalla kaikkein eniten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat huvikseen vastata sinulle, kunhan heillä on jotakin ajankulua.Trolli tuskin välitää- kunhan tulee kohinaa.
Olen huomannut. Pääasia että tulee reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä he ovat harvoja sadistisesti häiriintyneitä miehiä.
Voivat olla sekä naisia että miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä he ovat harvoja sadistisesti häiriintyneitä miehiä.
Kyllä, foorumille eksyneitä miehiä. Sadistisia narsisteja.
Oikeastiko näette että yksikään aloitus ei ole vilpitön avun kysely tms? Voitte olla ihan varmoja että samat ihmiset kirjoittavat useita aloituksia vain trollatakseen?
Jos joku kovasti haluaa uskotella jollekin, että joku täällä on joku, siis ymmärrätte varmaan eli: ”kuule mä luulen että se kirjoittaa tänne kun jutut kuulostaa sen tilanteeseen sopivalta” tai vielä pahempaa, joku väittää että joku on kertonut kirjoittavansa tänne omista ongelmistaan, vaikka ei ole, ainakin itselläni raksuttaisi: miksi niin kovasti haluaa uskotella moista. Hmm..on taitanut olla omat sormet näppäimistöllä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko näette että yksikään aloitus ei ole vilpitön avun kysely tms? Voitte olla ihan varmoja että samat ihmiset kirjoittavat useita aloituksia vain trollatakseen?
Ei kaikista, mutta tietyistä 99% varma. Kaikki rahani uskaltaisin laittaa likoon. Ja jos näin voisi uhkapelata, mä käärisin hyvät rahat. Nyt veikkaukseen tämäkin mahdollisuus please.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi sellainen laki nettikirjoitteluun, että joka ainoalle foorumille vaadittaisi tunnistautuminen (kuin verkkopankissa) ja kaikki mitä kirjotat näkyisi omalla oikealla nimellä (ja lisäksi voisi näkyä vaikkapa kotikunta), niin 99% tästä anonyymileikkikenttäshaibasta siivoutuisi netistä pois. Harvalla riittäisi munaa huudella, puhumattakaan tarkoituksellisesta toisten ärsyttämisestä, kun kaikki näkisi kuka siellä oikeasti huutelee. Trollailu kuolisi, netti siistiytyisi, turha tekstitulva rajoittuisi huomattavasti tehokkaammin asiapitoiseen sisältöön. No, tämä nyt on näitä "täydellisessä maailmassa" -juttuja.
Hyi kamala mikä ihanne sulla on. Ei kaikkea tarvitse omalla nimellään kirjoittaa. Anonyymin palstailun lieveilmiöt ovat huomattavasti helpompi kestää kuin se, ettei kukaan enää uskalla sanoa mitään.
Miksi valehtelu on joidenkin mielestä netissä ok, jos se on oikeassa elämässä väärin? Jos valehtelu olisi oikeassa elämässä sallittua, puhumiselta menisi tarkoitus. Jos kaikki olisivat sitä mieltä, että netissä on ok valehdella, menisi myös nettikeskustelulta tarkoitus, netti olisi enää pelkkä mielikuvitusmaailma. Kaikkea joutuisi lähtökohtaisesti epäilemään valheeksi.
Oikeassa elämässäkin valehtelijat ja huijarit löytävät usein vian vain niistä, joita onnistuvat huijaamaan tai ärsyttämään. "Omaa tyhmyyttä/herkkänahkaisuutta, jos uskoo/ärsyyntyy." Vika ei ole melkein koskaan tekijässä itsessään, jos häneltä kysytään. Ehkä sitten kun näkee tekojensa seuraukset, kehityskykyinen ihminen pystyy myöntämään tehneensä väärin ja muuttamaan toimintaansa kaikkien kannalta paremmaksi. Mutta netissä niitä seurauksia, joista jotain oppisi, ei välttämättä näe. Ja siksi kai samojen ihmisten on niin helppo jatkaa sabotoivaa nettikäytöstään vuodesta toiseen.
Huomasin ihan saman jo monta kk sitten. AV on minulle uusi foorumi. Trollien ja urputtajien takia en ole ottanut tätä foorumia edes tosissani.