Trollaajien persoonallisuus
Minulle ei itselleni tulisi mieleenkään kirjoittaa tänne aloitusta, jonka tarkoitus on vain kiihdyttää ihmisiä tunnekuohuun. Olenkin miettinyt että millaisia persoonia näiden trollaajien täytyy olla. Osa pystyy valehtelemaan ja vedättämään ihmisiä ja saavat nautintoa siitä kun heitä uskotaan. Osa saa selvästikin nautintoa siitä kun saavat ihmiset kiihtymään ja inttämään toisiaan vastaan. Eli ihmisiä, jotka nauttivat ristiriidoista ja vedätyksestä. Eli aika sairaita han heidän täytyy olla... Voisiko joku trollaaja avautua?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä anonyymipalstalla voi noin ylipäätään päästä kenenkään ”ihon alle” verbaalisesti? Täytyy olla tosi taitava.
Tästä poisluen nyt tietysi ne julkisuuden _henkilöön_ kohdistuvat ketjut, jotka törkyyntyessään tulisi poistaa heti.
Joillakin ihmisillä on oikeasti hätä ja ahdistus kun kirjoittavat tänne. Ja sitten saavat loukkaavia, satuttavia vastauksia. En käsitä moista empatiakyvyttömyyttä.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. En käsitä miten joku voi kokea tarvetta loukata ihmistä joka on jo valmiiksi vaikeassa elämäntilanteessa. Normaalilla ihmisellä ei ole tarvetta lyödä lyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Olisivatko ihmisiä joilla ei ole tunne - elämää?
Lisäksi empatiakyvyttömiä jne?
Pyrkivät vain aiheuttamaan reaktion .
Kunhan reaktio tulee, ihan sama, onko se hyvä vai huono.
Pääasia että reaktio tulee.
En haluaisi livenä olla missään tekemisissä.
Niitä he nimenomaan olevat. Tämä on ilmiö josta pitäisi puhua enemmän julkisuudessa myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen poikkeuksellisen laajalla huumorintajulla varustettu yksilö
Trollilla tuskin on huumorintajua.
Huumorintaju on osoitus siitä, että sellaisella ihmisellä olisi inhimillisiä tunteita. Vitsikäs hän voi olla, mutta sillä ei ole mitään tekemistä oikean huumorintajun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä anonyymipalstalla voi noin ylipäätään päästä kenenkään ”ihon alle” verbaalisesti? Täytyy olla tosi taitava.
Tästä poisluen nyt tietysi ne julkisuuden _henkilöön_ kohdistuvat ketjut, jotka törkyyntyessään tulisi poistaa heti.
Ihan samalla tavalla kuin ihminen voi onnistua tai raivostua kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaan.
Mitä?
Raivostuuko joku kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaa?
😳
Mistä luulet kiihkouskovaisten ja ismien kannattajien ammentavan?
Tiedätkö kuuluisan Goethen romaaniin liittyneen itsemurha-aallon?
Oletko kuullut haltioitumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi livenä olla missään tekemisissä.Niitä he nimenomaan olevat. Tämä on ilmiö josta pitäisi puhua enemmän julkisuudessa myös Suomessa.
Olen samaa mieltä. Ja en usko että trollin luonne muuttuu koskaan. Ihan oikeasti todella paras neuvo on, ettei ruoki trollia.
Se on ainoa keino " pärjätä" trollien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin ihminen voi onnistua tai raivostua kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaan.
Mitä?
😳
Epäilen että nuoren Wertherin kärsimykset on täällä tuntematon suuruus, ainakin trolleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri pisti viestiä että entisestä porukasta yksi on tunnistettu trolliksi, käypä katsomassa. Kävin.
Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
😳
Eräs trolli hekumoi täällä mm. itsemurhalla, toisen ihmisen.
Pyrkiiköhän saamaan sellaisenkin aikaiseksi.
Se on jo osoitus psykopaatista. Psykopaatin korkein haavehan on saada uhri/ uhrit tekemään itsemurha, tai saattaa heidät mielisairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri pisti viestiä että entisestä porukasta yksi on tunnistettu trolliksi, käypä katsomassa. Kävin.
Sääli.
On. Sääli. 😔
Kiitos mielenkiintoisesta avauksesta! Minua kiinnostaa myös trollauksen psykopatologia - trollaus tuntuu olevan erittäin yleinen, mutta vähän tutkittu ilmiö... Tai no, vähän mediassa käsitelty. Eihän se käytös mitään uutta ole, internet vain luo välineet.
Voisin kuvitella, että kyseessä on persoonallisuus, jolla on jotain seksuaalisia patoutumia ja muutenkin merkittäviä emotionaalisia vaikeuksia. VALEMINÄ? Jos trollaaja saa nautintonsa, kun pystyy manipuloimaan eli hallitsemaan tunteita muiden kautta.
Monesti on epäselvää, mikä on trollaajan pyrkimys... mutta sellaista ei välttämättä ole itse aiheessa. Tulee vaikutelma, että kaikki trollaukset on kirjoitettu jossain puolihurmiossa, ja nautintoa luo nimenomaan ristiriita - jotain mihin itse ei kykene.
Moni kyllä ruokkii trollia myös tietoisesti, kunhan pääsee sanomaan mielipiteensä aiheesta. Siinä vähän niin kuin myy itsensä... Se on yhtä mielenkiintoinen ilmiö, kuin trollaaminen. Kuin vakka ja kansi?
Vierailija kirjoitti:
Oon lukenu jostain et trollaajat on sadistisesti häiriintyneitä. :D
Epäilemättä. Heidän äitinsä oli äärimmäisen itsekäs, eikä isästä ollut pelastajaksi (tätä trolli ei luultavasti kuitenkaan tajua, vaan syyttää isäänsä; isänsä äitikin oli luultavasti häiriintynyt).
Kun trolli on paha, hän hallitsee... Ei hänen isänsä (äitinsä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lukenu jostain et trollaajat on sadistisesti häiriintyneitä. :D
Epäilemättä. Heidän äitinsä oli äärimmäisen itsekäs, eikä isästä ollut pelastajaksi (tätä trolli ei luultavasti kuitenkaan tajua, vaan syyttää isäänsä; isänsä äitikin oli luultavasti häiriintynyt).
Kun trolli on paha, hän hallitsee... Ei hänen isänsä (äitinsä).
😁😁😁
Jostain elämänhallinnan tavoittelusta vähin keinoin kyse? Hajoittamisen nautinto? Kuin lapsi hyppäisi toisen legorakennelman kumoon?
Minun huomioni on, että usein aletaan kutsumaan trolleiksi ihmisiä, jotka syystä tai toisesta, esim. elämäntilanteestaan johtuen tekevät samasta asiasta useita aloituksia eli jankuttavat samaa, jos eivät koe saaneensa itseään tyydyttävää keskustelua, vastausta, apua.
Kyllä ihmisellä voi yksinäisyydessään olla ainoa ihmiskontakti nettipalsta, tämä, tai joku toinen.
Usein siis se pahansuopuus asuu vahvasti kyllä vastaajissa, ei aloittajassa, joten kannattaisi harkita, mitä nettiin ylipäätään kirjoittaa myös vastausten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta avauksesta! Minua kiinnostaa myös trollauksen psykopatologia - trollaus tuntuu olevan erittäin yleinen, mutta vähän tutkittu ilmiö... Tai no, vähän mediassa käsitelty. Eihän se käytös mitään uutta ole, internet vain luo välineet.
Voisin kuvitella, että kyseessä on persoonallisuus, jolla on jotain seksuaalisia patoutumia ja muutenkin merkittäviä emotionaalisia vaikeuksia. VALEMINÄ? Jos trollaaja saa nautintonsa, kun pystyy manipuloimaan eli hallitsemaan tunteita muiden kautta.
Monesti on epäselvää, mikä on trollaajan pyrkimys... mutta sellaista ei välttämättä ole itse aiheessa. Tulee vaikutelma, että kaikki trollaukset on kirjoitettu jossain puolihurmiossa, ja nautintoa luo nimenomaan ristiriita - jotain mihin itse ei kykene.
Moni kyllä ruokkii trollia myös tietoisesti, kunhan pääsee sanomaan mielipiteensä aiheesta. Siinä vähän niin kuin myy itsensä... Se on yhtä mielenkiintoinen ilmiö, kuin trollaaminen. Kuin vakka ja kansi?
Testaan trollia. Pyrin aiheuttamaan reaktion. Katson sen jälkeen, miten hän toimii . Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida trollaajien parisuhteet olla tasapainoisia ja harmonisia, jos nauttivat tunnekuohusta ja ristiriidoista.
Ei niillä ole parisuhdetta. Ne jää aina yksin. Aina.
Yleensä sosiaaliset tilanteet ahdistavat trollaajia. Netissä he voivat olla kuka vain, ja ehkä heidän elämänsä suola onkin henkilöiden ja tilanteiden keksiminen. Sillä he varastavat muiden elämää, tuhlaamalla heidän aikaansa kieroihin fantasioihinsa... ja spämmäämällä... Ei heillä ole ole mitään menetettävää, netti on ainoa mitä heillä on!
Miten olisi TROLLIVAPAA maaliskuu? Se tarkoittaisi, että jos epäilet postausta trolliksi, et vastaa siihen. Tämä ei tietenkään poista trollaajaa sillä ellei vastauksia kuulu, hän vastailee itse! Mutta se ei ole sinun ajastasi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testaan trollia. Pyrin aiheuttamaan reaktion. Katson sen jälkeen, miten hän toimii . Aina oppii uutta.
Harvemmin saa reaktiota johtuen siitä, että nämä eivät reagoi. He saavat kiksinsä muiden reaktioista, ja kun ne laantuvat, he unohtavat koko jutun. Loppujen lopuksi heille on aivan yksi ja sama miten maailma makaa. Välinpitämättömyys rules.
Tunnen muutaman. Nihilistisiä kyynikoita, huvittelevat hysteerisillä kanssaihmisillään. Halveksuvat laumasieluisuutta, uskontoa, politiikkaa, perhe-elämää, lähes kaikkea. Huvittuvat kun näiden arvojen kyseenalaistamisesta riehaannuttaan. Mutta lopullinen ajatuksen taso on Aivan Sama. Koskien kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää huomata, että jokainen vastaus trollille ruokki häntä. Trolli on ehdottomasti kaikkiruokainen! Kyse ei ole asiasta, vaan aikasi manipuloinnista, siitä että käytät aikasi antamalla hänelle huomiota eli tukemalla hänen olemassaoloaan. Ei ole oikeita vastauksia, on vain harmistunut mieli - trollin mieli, sinun aivojasi lainaten... Ei hän muita ajattele. Kyse on vain hänestä itsestään.
Vaikka et harmistuisi, trolli saa nautintonsa siitä, kun pystyi huijaamaan sinua vastaamaan keksittyyn juttuun!