Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trollaajien persoonallisuus

Vierailija
03.03.2019 |

Minulle ei itselleni tulisi mieleenkään kirjoittaa tänne aloitusta, jonka tarkoitus on vain kiihdyttää ihmisiä tunnekuohuun. Olenkin miettinyt että millaisia persoonia näiden trollaajien täytyy olla. Osa pystyy valehtelemaan ja vedättämään ihmisiä ja saavat nautintoa siitä kun heitä uskotaan. Osa saa selvästikin nautintoa siitä kun saavat ihmiset kiihtymään ja inttämään toisiaan vastaan. Eli ihmisiä, jotka nauttivat ristiriidoista ja vedätyksestä. Eli aika sairaita han heidän täytyy olla... Voisiko joku trollaaja avautua?

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollilla ei ole omaatuntoa. Tulin palstalle vaiheessa, jossa joku kai esitti sairasta nuorta tyttöä, olikohan cp-vamma? Muistatteko pitkän ketjun?

"Tytölle" vastattiin runsaasti. Oli viikonloppu, koska vain silloin minulla oli aikaa. Luulin auttaneeni ihmistä, mutta nyt kun olen nähnyt trollaustyylit täällä, en usko että sellaista cp-tyttöä on ollut muuten kuin trollin mielikuvituksessa.

Oksettavaa, ettei ole mitään pyhää, edes tuollainen ei värähdytä mitään: vaikeudet ja sairaudet.

Menin halpaan.

Mutta trolli sai humoristista viihdettä, ja syyttää tosikoksi jos ei hyväksy tätä agendaa? 

Vierailija
182/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi sellainen laki nettikirjoitteluun, että joka ainoalle foorumille vaadittaisi tunnistautuminen (kuin verkkopankissa) ja kaikki mitä kirjotat näkyisi omalla oikealla nimellä (ja lisäksi voisi näkyä vaikkapa kotikunta), niin 99% tästä anonyymileikkikenttäshaibasta siivoutuisi netistä pois. Harvalla riittäisi munaa huudella, puhumattakaan tarkoituksellisesta toisten ärsyttämisestä, kun kaikki näkisi kuka siellä oikeasti huutelee. Trollailu kuolisi, netti siistiytyisi, turha tekstitulva rajoittuisi huomattavasti tehokkaammin asiapitoiseen sisältöön. No, tämä nyt on näitä "täydellisessä maailmassa" -juttuja.

Pohjois-Korea. Mahtavaa.

Tämä foorumi ajaa asiansa juuri rehellisyydessään: ihmisyyden tosi olemus ilmenee - ja näinpitääkin. Tällaisia me _oikeasti_ olemme - kun kuorrutus otetaan pois!

Pohjois-Koreassa ei ole sananvapautta. Suomessa on. Ei omalla nimellä kirjoittelu poista sananvapautta. Mutta esim kiihottaminen ihmisryhmää vastaan on laitonta.

Kirjoitin Iltalehden kommenttiosioon, että Kristan epäonnistuminen viimeisessä 30:n kilometrin hiihdossa johtui suksista, niin Iltalehti ei sitä julkaissut. 

Ei sopinut agendaan.

Tällaista tämä on. Suomen vapaa lehdistö.

Päätoimittaja on vastuussa lehden kirjoituksista ja sillä taataan juttujen taso ja oikeellisuus. Päätoimittaja tarkistaa kaikki lehteen menevät toimittajien jutut. Ei vapaa lehdistö tarkoita sitä, että kaikkien huutelijoiden tekstit siellä julkaistaan.

Suomessa vaan tahtoo vaikuttaa päätoimittajan poliittinen suuntaus. Eli voidaan unohtaa vapaa lehdistö niin kauna kuin meillä on holokaustijohto.

Mielipiteet, arvot, asenteet vaikuttaa aina ihmisiin. Ei ole esimerkiksi olemassa arvovapaata talousoppia. Vaikka mielestään olisi puolueeton, objektiivinen talousopin tutkija, omat kannat aina vaikuttaa mielipiteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenu jostain et trollaajat on sadistisesti häiriintyneitä. :D

No aivan varmasti.

Olin kova demittäjä 15-13 vuotta sitten ja silläkin palstalla pyöri ihan ihme porukkaa. Osa aloituksista ja viesteistä oli täysin häiriintyneitä. Silloin en ihan kunnolla edes tajunnut kaikkea, mutta vähän vanhempana oivalsin, että hiukan varttuneemmat herrasmiehethän siellä ärsyttivät ja pyrkivät sekoittamaan pikkutyttöjen päitä. Osaa viesteistä olisi voinut pitää ihan groomingina.

Vierailija
184/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kuuluu samaan sanajoukkoon, kuin esim.

narsisti

nazzi

fazizti

persu

naisvihaaja

naisten ahdistelija

Eli käytännössä enimmäkseen naisten käyttämiä sanoja, joiden avulla heikot naiset voivat uhriutua. Ei tarvita kuin eri mieltä oleminen jostain asiasta, niin olet joku edellä mainituista hetkessä. Ja se leima on ikuinen.

Vierailija
185/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli saa ihmisen ajattelemaan ja parhaassa tapauksessa kyseenalaistamaan itsestäänselvänä pitämiään asioita.

Suurinpiirtein näin. Ihmiset ovat kummallisen fakkiutuneita kupliinsa. Hyvää herättelyä. Tuollainen ”empatiapuhe” on ihan käsittämätöntä lässytystä anonyymipalstalla. Täällä kukaan ei ole kukaan.

Tämä vastaus paljasti täysin empatiakyvyttömän ihmisen. Jokainen kirjoittaja on ihminen, jota pitäisi arvostaa ja kunnioittaa.

Kyllä itseäänkin pitää kunnioittaa ja arvostaa sen verran, että jos jotkut tuntemattomien kirjoitukset netissä saavat mielen matalaksi ja romuttavat psyyken, pitäisi tajuta pysyä poissa.

Harvoin kukaan muuten vaan netissä toista loukkaa, siihen yleensä ajaa vastapuolen loukkaava kommentti. Joten tyhmää itkeä toisten ilkeydestä sen jälkeen, kun on itsekin jotain ikävämpään sävyyn kirjoittanut.

Vierailija
186/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi sellainen laki nettikirjoitteluun, että joka ainoalle foorumille vaadittaisi tunnistautuminen (kuin verkkopankissa) ja kaikki mitä kirjotat näkyisi omalla oikealla nimellä (ja lisäksi voisi näkyä vaikkapa kotikunta), niin 99% tästä anonyymileikkikenttäshaibasta siivoutuisi netistä pois. Harvalla riittäisi munaa huudella, puhumattakaan tarkoituksellisesta toisten ärsyttämisestä, kun kaikki näkisi kuka siellä oikeasti huutelee. Trollailu kuolisi, netti siistiytyisi, turha tekstitulva rajoittuisi huomattavasti tehokkaammin asiapitoiseen sisältöön. No, tämä nyt on näitä "täydellisessä maailmassa" -juttuja.

Se olisi kyllä h****tin tylsä maailma.

Trollaus ei ole aina ilkeää, se on myös mielikuvituksen leikkiä, roolien vaihtamista, mielipiteiden ja ajatusten tyrkkimistä ulos ihmisistä. Se on kuplien puhkomista ja uusien synapsien muodostamista aivoissa. Se on joskus myös vaan hauskaa ja huumoria.

Vierailija
187/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollilla ei ole omaatuntoa. Tulin palstalle vaiheessa, jossa joku kai esitti sairasta nuorta tyttöä, olikohan cp-vamma? Muistatteko pitkän ketjun?

"Tytölle" vastattiin runsaasti. Oli viikonloppu, koska vain silloin minulla oli aikaa. Luulin auttaneeni ihmistä, mutta nyt kun olen nähnyt trollaustyylit täällä, en usko että sellaista cp-tyttöä on ollut muuten kuin trollin mielikuvituksessa.

Oksettavaa, ettei ole mitään pyhää, edes tuollainen ei värähdytä mitään: vaikeudet ja sairaudet.

Menin halpaan.

Mutta trolli sai humoristista viihdettä, ja syyttää tosikoksi jos ei hyväksy tätä agendaa? 

En tiedä mistä ketjusta oli kyse, mutta mitä sitten vaikka aloittaja olisi ollut trolli? Jos aloitus herättää empatiaa, saa ihmiset yhteen, miettimään ratkaisuja ja hakemaan apua niin sehän on merkki siitä, että me olemme yhä ihmisiä. Välittäviä ihmisiä.

Aika usein palstan tuotokset tulevat googlen hakutuloksissa vastaan heti ensimmäisinä. Kuvitteellinen aloitus ja pitkä ketju voi tuoda vastauksia jollekin oikeasti niitä hakevalle.

Vierailija
188/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ihmetyttää miten ihmiset jaksaa vastata noihin ilmiselviin provoihin. Idioottimaisimmat ketjut on kymmeniä sivuja pitkiä ja järkeviin hädin tuskin vastaa kukaan. 

"ilmiselvä provo" -huutelijat ne vasta ärsyttäviä ovatkin. Sinäkö se huudat tuossa suositussa ketjussa, jossa puhutaan siitä miten teinit ja sinkut (naispuoliset) määrätään juhlissa lastenhoitoautomaateiksi? Joka sivulle valitat "tyhmät miksi vastaatte ei näin hullua aloitusta kukaan usko, ei voi olla totta"? Jos sinulle ei ole tapahtunut jotain se ei tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi muille.

Enemmän ihmettelen kaltaistasi "miksi keskustelette tästä tyhmästä aiheesta" -valittajaa kuin jotain ilmiselvää provoa tyyliin "naisten pitäisi aina käyttää sukkahousuja".

Vierailija
189/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä tv-sarjan ketjussa tällä palstalla on aika häiriintynyttä trollailua. Oletettavasti sama ihminen on jo yli vuoden kirjoitettu joka päivä kuvitteellisten hahmojen ikäeroista ja suhteiden mahdottomuudesta. Sittemmin kehitellyt muita keinoja mm. pieru/kakka"huumoria" ja lauluja joita kerta toisensa jälkeen monistaa sivutolkulla. Kirjoittelee samaa settiä muilla sarjan keskustelupalstoilla. Tämmösissä tapauksissa miettii, että mitä ihmettä siellä taustalla oikein on? Ei millään tasolla normaalia trollailua...

Oletko sinä niitä kirjoittajia, jotka sinuttelevat joissain ketjuissa kirjoittajia "sinä sama tyyppi taas kirjoitat.. miten jaksat.. eikö ole elämää.. kyllä tiedetään, että siellä darknetissä laitat 100 yläpeukkua ja kukaan ei usko niitä.. sinä siellä". Se jos joku on vainoharhaista.

Vierailija
190/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko näette että yksikään aloitus ei ole vilpitön avun kysely tms? Voitte olla ihan varmoja että samat ihmiset kirjoittavat useita aloituksia vain trollatakseen?

Ei kaikista, mutta tietyistä 99% varma. Kaikki rahani uskaltaisin laittaa likoon. Ja jos näin voisi uhkapelata, mä käärisin hyvät rahat. Nyt veikkaukseen tämäkin mahdollisuus please.

Monilla on ehkä turhan korkea käsitys omasta kyvystä tulkita ihmisiä netissä. Minuunkin on kohdistunut epäilyjä, jossa joku itsevarmasti "tietää" minun olevan trolli tai joku tietty jankkaaja tai itseni kanssa keskusteluja. Kaikkea ei kannata uskoa ja eri teorioilla on hauska leikitellä, mutta kannattaa silti suhtautua kriittisesti omiin "salapoliisikykyihinsä".

Samaa mieltä. Minua on luultu trolliksi ja joihinkin kommentteihin on tultu huutamaan "monesko viesti tälle päivälle". Joidenkin ihmisten on vaikea hyväksyä eriäviä mielipiteitä. Se on helpompi ajatella, että siellä on vain yksi kuin useampi "väärinajattelija".

Vierailija
191/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko näette että yksikään aloitus ei ole vilpitön avun kysely tms? Voitte olla ihan varmoja että samat ihmiset kirjoittavat useita aloituksia vain trollatakseen?

Ei kaikista, mutta tietyistä 99% varma. Kaikki rahani uskaltaisin laittaa likoon. Ja jos näin voisi uhkapelata, mä käärisin hyvät rahat. Nyt veikkaukseen tämäkin mahdollisuus please.

Anna kun arvaan, olet livenä myös sellainen "näkijä", joka ihan vaan "aistii" toisten ihmisten "pahuuden" tai "kierouden" ja etukäteen tietää, että "tuo ihminen on sellainen".

Vierailija
192/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. tämä provoaloitushan on trollin tekemä. Hän vastailee tässä itselleen, ja tyyli on sellainen "lääkkeet unohtui". Ja mä olen vastaillut tälle trollille.

No, ei se mitään, eteenpäin 😀

Suosittelen tätä suhtautumistapaa.

Vierailija
193/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet livenä myös sellainen "näkijä", joka ihan vaan "aistii" toisten ihmisten "pahuuden" tai "kierouden" ja etukäteen tietää, että "tuo ihminen on sellainen".

Anna kun arvaan, kun sinulla ei sellaista taitoa ole, niin kuvittelet ettei kenelläkään muullakaan voi olla.

Ei sokeakaan varmaan aina usko värien olemassaoloon kun ei sellaisia ole ikinä nähnyt...

Vierailija
194/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleja on niin monenlaisia. On hauskoja ja nokkelia pilailijoita, on sellaisia jotka provoavat saadakseen aikaan keskustelua, on huomionhakuisia mutta ei varsinaisesti ilkeitä tapauksia, jne. Osa on häiriintyneitä sadisteja, jotka haluavat tuottaa muille ihmisille pahaa oloa... jos ei esim. muuta tapaa ole tai ei kantti riitä, niin tekevät sen netissä. Osa heistä on tietysti täysiä ressukoita, jotka eivät tavallaan edes usko, että mikään mitä he sanovat, voisi oikeasti herättää muissa ihmisissä mitään tunteita tai reaktioita, ja siksi he saavat siitä niin paljon iloa ja tyydytystä.  

Vierailija
195/196 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on väärin, että kaikki trollit niputetaan samaan porukkaan. Itse välillä trollaan luomalla hahmoja ja ongelmia joita ei ole olemassakaan, mutta pyrin tekemään sen tavalla joka ei loukkaa ketään ja joka voi herättää ajatuksia. Hassua on, että vaikka olen nainen luomani mieshahmot menevät aina läpi, mutta sitten kun esiinnyn omana itsenäni minua luullaan trolliksi.

Toinen juttu on se, että trollaaminen jos sen suorittaa avoimesti tuntuu herättävän "normaaleissa ihmisissä" raivoa. Olen todennut, että omalla nimellään ja naamallaan jos vitsailee jotkut ilmeisesti ihan normaalit normaaleilla käytöstavoilla, ainakin omasta mielestään, varustetut tyypit kuvittelevat, että x henkilön huumorinheitto on syy haukkua henkilöä x. Jos trollaus muodossa jossa se ei loukkaa ketään ulkopuolista menee muka pershärökirjon puolelle mihin sitten sijoittuu täysin tuntemattomien ihmisten avoin nälviminen netissä? Onko se sitten vain ihan tavallista pikku hermostumista?

Vierailija
196/196 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli nälvii paitsi palstalaisia myös Jumalaa tässä muodossa: "herranjestas, herranjumala". Tyyli toistuu. Ei varmaan puhuisi minkään toisen uskonnon jumalasta?

Kts. Raimo Mäkelän kirja Naamiona terve mieli. Kuulemma Raamatussa puhutaan narsuista nimellä "pilkkaaja". Kirjaa jaettiin työpaikoilla, me olemme kunnan työntekijöitä. Kirja on papin kirjoittama. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi