Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trollaajien persoonallisuus

Vierailija
03.03.2019 |

Minulle ei itselleni tulisi mieleenkään kirjoittaa tänne aloitusta, jonka tarkoitus on vain kiihdyttää ihmisiä tunnekuohuun. Olenkin miettinyt että millaisia persoonia näiden trollaajien täytyy olla. Osa pystyy valehtelemaan ja vedättämään ihmisiä ja saavat nautintoa siitä kun heitä uskotaan. Osa saa selvästikin nautintoa siitä kun saavat ihmiset kiihtymään ja inttämään toisiaan vastaan. Eli ihmisiä, jotka nauttivat ristiriidoista ja vedätyksestä. Eli aika sairaita han heidän täytyy olla... Voisiko joku trollaaja avautua?

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tosiaan vastailee itselleen, ketju voi olla vaikka viisi sivua ikään kuin olisi keskustelemassa paljonkin kansaa. Mutta trolliton maaliskuu  MUILTA näin pääsiäisen edellä?

Vierailija
82/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas trollaaminen on taidelaji. Uskoisin että trollit ovat keskimääräistä fiksumpia ihmisiä. Minua naurattaa usein omat trolli-aloitukseni, teen sitä ihan vain itseäni viihdyttääkseni.

Itse olen pohtinut sitä, millainen on trollisalapoliisien persoonallisuus. Varmastikin ajattelevat olevansa tarkkanäköisiä ihmisiä, joita ei kukaan huijaa. Sekä suorapuheisia vääryyksiin puuttujia. Itselle tulee mieleen kanteleva koulutyttö, jolla on poikkeuksellisen rigidi ja lapsenomainen moraalikäsitys. Ja joka on auttamattoman tosikko.

Kukaan ei voi millään varmistaa kenenkään minkään kirjoituksen todenperäisyyttä keskustelupalstalle, joten koko trollihuutelu on turhaa. Itseasiassa voisi ajatella, että naiivimpia ovat trollihuutelijat jotka ottavat osan kirjoituksista tosissaan.

Enpä tiedä tuostakaan. Itse en ainakaan ota mitään trollin kirjoituksia vakavasti. Seuraan häntä ja tarkkailen hänen käyttäytymistään. Minulla on tutkiva ja tunteeton asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin palstoilla käyttäjät tunnistavat trollaajan - ja vastaavat silti. Miksi? Koska he ovat huomiohuoria, joilla ei ole arvoja. He haluavat vain tuoda esille omaa älykkyyttään (kuviteltua), jolloin tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot. Jos trollaaminen on jonkun mielestä täysin ok, niin ei siinä mitään. Mutta jos ei ole, ja siitä huolimatta vastaa "ihan vain asiaan", niin sekoittaa asiat pahemman kerran eikä ole siis yhtään sen parempi, kuin itse trolli.

Vierailija
84/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta avauksesta! Minua kiinnostaa myös trollauksen psykopatologia - trollaus tuntuu olevan erittäin yleinen, mutta vähän tutkittu ilmiö... Tai no, vähän mediassa käsitelty. Eihän se käytös mitään uutta ole, internet vain luo välineet.

Voisin kuvitella, että kyseessä on persoonallisuus, jolla on jotain seksuaalisia patoutumia ja muutenkin merkittäviä emotionaalisia vaikeuksia. VALEMINÄ? Jos trollaaja saa nautintonsa, kun pystyy manipuloimaan eli hallitsemaan tunteita muiden kautta.

Monesti on epäselvää, mikä on trollaajan pyrkimys... mutta sellaista ei välttämättä ole itse aiheessa. Tulee vaikutelma, että kaikki trollaukset on kirjoitettu jossain puolihurmiossa, ja nautintoa luo nimenomaan ristiriita - jotain mihin itse ei kykene.

Moni kyllä ruokkii trollia myös tietoisesti, kunhan pääsee sanomaan mielipiteensä aiheesta. Siinä vähän niin kuin myy itsensä... Se on yhtä mielenkiintoinen ilmiö, kuin trollaaminen. Kuin vakka ja kansi?

Testaan trollia. Pyrin aiheuttamaan reaktion. Katson sen jälkeen, miten hän toimii . Aina oppii uutta.

On tärkeää huomata, että jokainen vastaus trollille ruokki häntä. Trolli on ehdottomasti kaikkiruokainen! Kyse ei ole asiasta, vaan aikasi manipuloinnista, siitä että käytät aikasi antamalla hänelle huomiota eli tukemalla hänen olemassaoloaan. Ei ole oikeita vastauksia, on vain harmistunut mieli - trollin mieli, sinun aivojasi lainaten...  Ei hän muita ajattele. Kyse on vain hänestä itsestään.

Totta. AV: lla olen päässyt viimeinkin tarkkailemaan asiaa lähemmin. Samat huomiot minullakin.

Vierailija
85/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin palstoilla käyttäjät tunnistavat trollaajan - ja vastaavat silti. Miksi? Koska he ovat huomiohuoria, joilla ei ole arvoja. He haluavat vain tuoda esille omaa älykkyyttään (kuviteltua), jolloin tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot. Jos trollaaminen on jonkun mielestä täysin ok, niin ei siinä mitään. Mutta jos ei ole, ja siitä huolimatta vastaa "ihan vain asiaan", niin sekoittaa asiat pahemman kerran eikä ole siis yhtään sen parempi, kuin itse trolli.

Muistutat erästä trollia joka vetää herkästi herneen nenäänsä.

Hänet tunnistaa rumista vastauksista, hän kiihtyy helposti. Nyt muut ovat hänen mielestään huomiohuoria, mutta hän on ok omasta mielestään.

Vierailija
86/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tätä palstaa paljon käyttänyt, mutta trolliviestin ristiriitaisuudet on yleensä niin läpinäkyviä... sama kaava niissä yleensä toistuu. Toisaalta, olen vastannut moniin aloituksiin joista en ihan oikeasti osaa sanoa, onko trolli vai ei. Ei ainakaan yleisimmän kaavan mukaan. Esim. jos joku on pahoinpidellyt vauvansa, ja on siksi epäillyt avun hakemista vauvan itkuisuuteen, eikö olisi hyvä pyrkiä varmuuden vuoksi joka tapauksessa auttamaan? Ainoastaan niihin turhiin, esim. "haukkukaa/kehukaa oikeistolainen panokumppanini!" ei tarvitse vaivautua.

Vierailija
87/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja trolli väittää lisäksi ettei muilla ole arvoja. Luulee ettei muillakaan ole koska itsellään ei ole.

Vierailija
88/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänet tunnistaa rumista vastauksista, hän kiihtyy helposti. Nyt muut ovat hänen mielestään huomiohuoria, mutta hän on ok omasta mielestään.

Katos vaan, huomiohuora tunnisti itsensä! :D

Vierailija
89/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun huomioni on, että usein aletaan kutsumaan trolleiksi ihmisiä, jotka syystä tai toisesta, esim. elämäntilanteestaan johtuen tekevät samasta asiasta useita aloituksia eli jankuttavat samaa, jos eivät koe saaneensa itseään tyydyttävää keskustelua, vastausta, apua.

Kyllä ihmisellä voi yksinäisyydessään olla ainoa ihmiskontakti nettipalsta, tämä, tai joku toinen.

Usein siis se pahansuopuus asuu vahvasti kyllä vastaajissa, ei aloittajassa, joten kannattaisi harkita, mitä nettiin ylipäätään kirjoittaa myös vastausten osalta.

Höpö löpö, ei täältä kukaan tosissaan apua lähde hakemaan. Olen tunnistanut täältä usean trollauksen missä muka joku ”ap” kyselee ratkaisuja tai mielipiteitä oman elämän kysymyksiin, mutta tosiasiassa tämä trolli kirjoittelee toisten elämästä, hieman muunnellen tai ehkä sen takia muunnellen että osat tiedoista perustuu luuloihin, ja ainoa tarkoitus on esittää ap ja hänen ongelmansa mahdollisimman tyhmänä. Tällä tavoin tämä trolli saa pönkitystä itselleen ja omille mielipiteilleen, saamalla negatiivista vastauksia tuosta luomasta ap hahmostaan, jolla on alunperinkin ollut tarkoitus kerätä vaan haukkuvia vastauksia, tai ainakin hänen asenteitaan ja näkemyksiään pönkittäviä vastauksia. Vastaavat usein itselleen vielä näitä ”oikeita” vastauksia.

Voit joskus jopa törmätä sellaiseenkin, että joku yrittää kovasti väittää jonkun toisen trollaavan täällä, vaikka se on kyseinen henkilö itse. Mikä olisi mehevämpi huhu kuin: kato se kirjoittaa tänne hulluja juttuja. Niin, kaikkea ei kannata ikinä uskoa, varsinkaan niitä asioita, joita et ole itse nähnyt tai kuullut suoraan asianomaiselta. Ja se hullu voi olla kuka tahansa, juuri se, kenestä ”ei ikinä uskoisi”. Ei niin.

Vierailija
90/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa (kun sellainen vielä on) trollaaja on väsymätön nalkuttaja. Muut ovat hänen palvelijoitaan.

Vierailija
91/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli ei teekään muuta kuin huijaa. Ei kannata ottaa yhtään sanaa tosissaan. T. Olin vähän aikaa trollisalapoliisi ja huomasin tämän.

Arviosi meni hiukan metsään kohdallani.

Vierailija
92/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa (kun sellainen vielä on) trollaaja on väsymätön nalkuttaja. Muut ovat hänen palvelijoitaan.

Narsisti/ psykopaatti pikemminkin käyttäytyy kuin trolli.

Joten trollaajan kanssa en halua irl olla missään tekemisissä.

Vierailija
93/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun huomioni on, että usein aletaan kutsumaan trolleiksi ihmisiä, jotka syystä tai toisesta, esim. elämäntilanteestaan johtuen tekevät samasta asiasta useita aloituksia eli jankuttavat samaa, jos eivät koe saaneensa itseään tyydyttävää keskustelua, vastausta, apua.

Kyllä ihmisellä voi yksinäisyydessään olla ainoa ihmiskontakti nettipalsta, tämä, tai joku toinen.

Usein siis se pahansuopuus asuu vahvasti kyllä vastaajissa, ei aloittajassa, joten kannattaisi harkita, mitä nettiin ylipäätään kirjoittaa myös vastausten osalta.

Höpö löpö, ei täältä kukaan tosissaan apua lähde hakemaan. Olen tunnistanut täältä usean trollauksen missä muka joku ”ap” kyselee ratkaisuja tai mielipiteitä oman elämän kysymyksiin, mutta tosiasiassa tämä trolli kirjoittelee toisten elämästä, hieman muunnellen tai ehkä sen takia muunnellen että osat tiedoista perustuu luuloihin, ja ainoa tarkoitus on esittää ap ja hänen ongelmansa mahdollisimman tyhmänä. Tällä tavoin tämä trolli saa pönkitystä itselleen ja omille mielipiteilleen, saamalla negatiivista vastauksia tuosta luomasta ap hahmostaan, jolla on alunperinkin ollut tarkoitus kerätä vaan haukkuvia vastauksia, tai ainakin hänen asenteitaan ja näkemyksiään pönkittäviä vastauksia. Vastaavat usein itselleen vielä näitä ”oikeita” vastauksia.

Voit joskus jopa törmätä sellaiseenkin, että joku yrittää kovasti väittää jonkun toisen trollaavan täällä, vaikka se on kyseinen henkilö itse. Mikä olisi mehevämpi huhu kuin: kato se kirjoittaa tänne hulluja juttuja. Niin, kaikkea ei kannata ikinä uskoa, varsinkaan niitä asioita, joita et ole itse nähnyt tai kuullut suoraan asianomaiselta. Ja se hullu voi olla kuka tahansa, juuri se, kenestä ”ei ikinä uskoisi”. Ei niin.

Trollauksessa tosiaan muiden elämä on materiaalia. Ohuesti verhoillaan. Kerran kokeilin trollausta vähän, ja jäi niin paska olo, että mietin miten sen paskan olon kestää sitten.  Varmaan tekemällä uuden aloituksen? Muuuten eivät voisi nukkua öitään, minulle se kerta nimittäin riitti.

Vierailija
94/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et harmistuisi, trolli saa nautintonsa siitä, kun pystyi huijaamaan sinua vastaamaan keksittyyn juttuun!

Tästä tuli mieleen, itse en läheskään aina kirjoita että: ”tämä on muuten provo mutta..” koska ei jaksa aina huomauttaa ja pointti on kuitenkin silloin vain vastata johonkin mielipide asiaan tms. siitä huolimatta että on provo-trolli. Joskus saatan mainita, että ensinnäkin tämä on varmaan provo, varsinkin jos jutussa on paljon tyhmiä ristiriitaisuuksia ja huomaa että monet ottavat jutun ehkä kuitenkin tosissaan. Provoilun ymmärrän ehkä silloin, jos haluaa vaikka keksityltä tarinalla tai esimerkillä, jotain ajatuksia tai mielipiteitä johonkin asiaan, mutta esiintyminen ”minä” muodossa ja varsinkin jos yrittää esittää tietoisesti jotain toista henkilö oikeasta elämästä, se on aika skitsoa ja vastenmielistä.

Vierailija
95/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi sellainen laki nettikirjoitteluun, että joka ainoalle foorumille vaadittaisi tunnistautuminen (kuin verkkopankissa) ja kaikki mitä kirjotat näkyisi omalla oikealla nimellä (ja lisäksi voisi näkyä vaikkapa kotikunta), niin 99% tästä anonyymileikkikenttäshaibasta siivoutuisi netistä pois. Harvalla riittäisi munaa huudella, puhumattakaan tarkoituksellisesta toisten ärsyttämisestä, kun kaikki näkisi kuka siellä oikeasti huutelee. Trollailu kuolisi, netti siistiytyisi, turha tekstitulva rajoittuisi huomattavasti tehokkaammin asiapitoiseen sisältöön. No, tämä nyt on näitä "täydellisessä maailmassa" -juttuja.

Just juu. Juuri tuon takia ihmiset roikkuvat Aaveella. Asiapitoisen sisällön.

Totuushan on, että palsta hiljenisi totaalisesti.

Vierailija
96/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollauksessa tosiaan muiden elämä on materiaalia. Ohuesti verhoillaan. Kerran kokeilin trollausta vähän, ja jäi niin paska olo, että mietin miten sen paskan olon kestää sitten.  Varmaan tekemällä uuden aloituksen? Muuuten eivät voisi nukkua öitään, minulle se kerta nimittäin riitti.

Joo mä en ymmärrä näitä toisena esiintyjiä. Jos itse olen halunnut mielipiteitä jostain henkilöstä tai tilanteesta en kirjoita että olisin itse ”ap” vaan mielummin vaikka: ”jos jollain on näin, niin mitä mieltä...”Ainakin itse en koe luontevana esiintyä toisena esim. jos haluaisin keskustella työttömyydestä en lähtisi keskustelemaan siitä esiintyen minä muodossa: olen työtön Tiina ja....” liian skitsoa.

Vierailija
97/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et harmistuisi, trolli saa nautintonsa siitä, kun pystyi huijaamaan sinua vastaamaan keksittyyn juttuun!

Sehän on sitten kuuluisa win-win -tilanne: ei harmistuta ja saadaan nautintoa.

Vierailija
98/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuit taas provosoitumaan. Ehkä olet sama trolli.

Tässä on sulle välinpitämätön vastaukseni. Älä jaksa. Evvk.

Vierailija
99/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuit taas provosoitumaan. Ehkä olet sama trolli.

Tässä on sulle välinpitämätön vastaukseni. Älä jaksa. Evvk.

Oikea trolli ei provosoidu mistään. Hän on pysyvästi ja stabiilisti välinpitämätön.

Vierailija
100/196 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi sellainen laki nettikirjoitteluun, että joka ainoalle foorumille vaadittaisi tunnistautuminen (kuin verkkopankissa) ja kaikki mitä kirjotat näkyisi omalla oikealla nimellä (ja lisäksi voisi näkyä vaikkapa kotikunta), niin 99% tästä anonyymileikkikenttäshaibasta siivoutuisi netistä pois. Harvalla riittäisi munaa huudella, puhumattakaan tarkoituksellisesta toisten ärsyttämisestä, kun kaikki näkisi kuka siellä oikeasti huutelee. Trollailu kuolisi, netti siistiytyisi, turha tekstitulva rajoittuisi huomattavasti tehokkaammin asiapitoiseen sisältöön. No, tämä nyt on näitä "täydellisessä maailmassa" -juttuja.

Just juu. Juuri tuon takia ihmiset roikkuvat Aaveella. Asiapitoisen sisällön.

Totuushan on, että palsta hiljenisi totaalisesti.

Juuri näin. Täällä olisi pahempaa kuin Uudessasuomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi