Trollaajien persoonallisuus
Minulle ei itselleni tulisi mieleenkään kirjoittaa tänne aloitusta, jonka tarkoitus on vain kiihdyttää ihmisiä tunnekuohuun. Olenkin miettinyt että millaisia persoonia näiden trollaajien täytyy olla. Osa pystyy valehtelemaan ja vedättämään ihmisiä ja saavat nautintoa siitä kun heitä uskotaan. Osa saa selvästikin nautintoa siitä kun saavat ihmiset kiihtymään ja inttämään toisiaan vastaan. Eli ihmisiä, jotka nauttivat ristiriidoista ja vedätyksestä. Eli aika sairaita han heidän täytyy olla... Voisiko joku trollaaja avautua?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen poikkeuksellisen laajalla huumorintajulla varustettu yksilö
Huumorintajua löytyy kyllä ap:lläkin, mutta myös niin paljon empatiakykyä ja rehellisyyttä ettei pystyisi trollaamaan. Oisko trollaajien empatiakyky heikko?
Joskus on todellakin vaikeaa keskustella yhtään mistään ilman, että joku hermostuu.
Minkähänlainen aloitus pitäisi laatia, jotta olisi kaikkien mieliksi? Ja todennäköisesti sekin haukuttaisiin liian laimeana.
Toisille maksetaan siitä. Ja sitä kutsutaan a s t r o t u r ffaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä trolli saa ihmisen ajattelemaan ja parhaassa tapauksessa kyseenalaistamaan itsestäänselvänä pitämiään asioita.
Suurinpiirtein näin. Ihmiset ovat kummallisen fakkiutuneita kupliinsa. Hyvää herättelyä. Tuollainen ”empatiapuhe” on ihan käsittämätöntä lässytystä anonyymipalstalla. Täällä kukaan ei ole kukaan.
Tämä vastaus paljasti täysin empatiakyvyttömän ihmisen. Jokainen kirjoittaja on ihminen, jota pitäisi arvostaa ja kunnioittaa.
Tämä vastaus paljasti täysin illuusiossa ja kuplassa elävän debiilin. Ihminen on eläin ja ihmisyys hyvyyden lisäksi karua pahuutta. Deal with it.
Miksi toisesta ihmisestä pitää kaivaa joku "huono ydin" esiin? Päästäkseen halveksimaan häntä, vaikka on itse vielä huonompi?
Eivät kaikki osallistu tosissaan, osa ottaa jutun vain ryhmässä pelleilynä.
Jos tuntee omassa salaisessa mielessään olevansa piece of shit, niin yrittää mieluummin tehdä asialle jotain kuin vetää muut samaan kuraan. Tai jättää toiset rauhaan. Muuten ei ole muuta kuin aikuinen koulukiusaaja.Ei mitään tarvitse kaivaa, eikä se ole ”ydin”. Me olemme kauhun tasapainoa kaikki, sekasortoa hyvästä ja pahasta. Se ei säännöillä tokene, koska nekin ovat meidän laatimiamme.
Terve ihminen osaa pitää ne puolet balanssissa, eikä tarvitse mitään "kauhun tasapainoa."
Tervettä ihmistä ei ole olemassakaan. Kauhun tasapaino pitää meidät kasassa.
Sinä et ehkä ole terve, mutta onneksi moni muu on.
Heillä ei henkinen mörkö vaani jatkuvasti pinnan alla.Kaikilta löytyy se raja kun mörkö tulee 😁 Usko pois. Sinullakin. Sitä ihmisyys on, vajavuutta ja kauhun tasapainoa.
No miksi sitä mörköä pitää elättää ja pitää pinnan tuntumassa? Se juuri kuului ihmisyyteen, että tiedostaa huonot puolensa ja siistii ne.
On täysin typerää ajaa itsensä siihen kuntoon ja mielentilaan, että antaa luvan kaaokselle.
Olen nähnyt sitä vierestä, osa on ollut sairausperäistä, mutta niillekin asioille voi nykyään tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajua löytyy kyllä ap:lläkin, mutta myös niin paljon empatiakykyä ja rehellisyyttä ettei pystyisi trollaamaan. Oisko trollaajien empatiakyky heikko?
Joskus on todellakin vaikeaa keskustella yhtään mistään ilman, että joku hermostuu.
Minkähänlainen aloitus pitäisi laatia, jotta olisi kaikkien mieliksi? Ja todennäköisesti sekin haukuttaisiin liian laimeana.
Kyllähän sellaiset tosi tylsiä ovat ja hautautuvat sitten.
Trollaus on määritelmällisesti pahantahtoista sotkemista. Keskustelun estämistä ja muuttamista riidaksi. Tunnereaktioiden, lähinnä negatiivisten tunteiden, kaivelua ärsyttämällä, loukkaamalla ja muutoin provosoimalla.
Rakentava provosoiminen ei ole trollausta. Provokatiivisesti voi kirjoittaa ollen silti ihan asiallinennja luodennkeskustelua ja oivalluksia. Trollauksessa negatiivinen tunne sekä kaaos on tavoite, provosoivassa kirjoittelussa käytetään tunnereaktiolta katalyyttina rakentavalle ajatuksenvaihdolle.
Joku vielä vetosi siihen että puhuu totta eikä sepitä. Se on epäoleellista. Totuuden siemenelläkin voi trollata, se on enemmän tyylikysymys ja riippuu siitä pyrkiikö vain toisen ihon alle ja saamaan tämän kuohuksiin.
Psykopaattien hommaa, trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Trollaaminenhan ei aina tarkoita ihmisten raivostuttamista, se voi olla myös ihan viatonta hassuttelua
No onko ärsyttäminen ja vedätys hassuttelua? Ei ole, jos siinä on huijaus/kiusaamisaspekti. Ihmisen pitää tietää, että ollaan leikillään mukana.
Surullisia tapauksia, todennäköisesti joku kohta elämässä on suistanut raiteilta?
Luulen, että vauva.fi trollien täytyy täyttää aika monta näistä: olla mt-monisairas, eli maanisuuden (tekevät putkeen aloituksia ja vastailevat omiinsa) lisäksi vielä nämä huomiohakuisuudet-narsistisuudet-epävakaudet.
On outo elämänkohtalo päätyä kämäisen palstan trolliksi.
Kuinka ihmeessä anonyymipalstalla voi noin ylipäätään päästä kenenkään ”ihon alle” verbaalisesti? Täytyy olla tosi taitava.
Tästä poisluen nyt tietysi ne julkisuuden _henkilöön_ kohdistuvat ketjut, jotka törkyyntyessään tulisi poistaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sellaiset tosi tylsiä ovat ja hautautuvat sitten.
Täällä on paljon mielenkiintoisia, eri aiheista kumpuavia keskusteluja, joista trollaus on todella kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä trolli saa ihmisen ajattelemaan ja parhaassa tapauksessa kyseenalaistamaan itsestäänselvänä pitämiään asioita.
Suurinpiirtein näin. Ihmiset ovat kummallisen fakkiutuneita kupliinsa. Hyvää herättelyä. Tuollainen ”empatiapuhe” on ihan käsittämätöntä lässytystä anonyymipalstalla. Täällä kukaan ei ole kukaan.
Tämä vastaus paljasti täysin empatiakyvyttömän ihmisen. Jokainen kirjoittaja on ihminen, jota pitäisi arvostaa ja kunnioittaa.
Tämä vastaus paljasti täysin illuusiossa ja kuplassa elävän debiilin. Ihminen on eläin ja ihmisyys hyvyyden lisäksi karua pahuutta. Deal with it.
Miksi toisesta ihmisestä pitää kaivaa joku "huono ydin" esiin? Päästäkseen halveksimaan häntä, vaikka on itse vielä huonompi?
Eivät kaikki osallistu tosissaan, osa ottaa jutun vain ryhmässä pelleilynä.
Jos tuntee omassa salaisessa mielessään olevansa piece of shit, niin yrittää mieluummin tehdä asialle jotain kuin vetää muut samaan kuraan. Tai jättää toiset rauhaan. Muuten ei ole muuta kuin aikuinen koulukiusaaja.Ei mitään tarvitse kaivaa, eikä se ole ”ydin”. Me olemme kauhun tasapainoa kaikki, sekasortoa hyvästä ja pahasta. Se ei säännöillä tokene, koska nekin ovat meidän laatimiamme.
Terve ihminen osaa pitää ne puolet balanssissa, eikä tarvitse mitään "kauhun tasapainoa."
Tervettä ihmistä ei ole olemassakaan. Kauhun tasapaino pitää meidät kasassa.
Sinä et ehkä ole terve, mutta onneksi moni muu on.
Heillä ei henkinen mörkö vaani jatkuvasti pinnan alla.Kaikilta löytyy se raja kun mörkö tulee 😁 Usko pois. Sinullakin. Sitä ihmisyys on, vajavuutta ja kauhun tasapainoa.
Eipä ole vielä sellaista tilannetta 50 vuoden aikana tullut vastaan että olisi pitänyt luopua omista arvoista ja inhimillisistä käytöstavoista. Mutta trollaajat varmaan näin tekevät ja selittelevät itselleen että kaikkihan me me olemme omaan napaan tuijottavia eläimiä silloin tällöin.
Miksi ei voi mennä suoraan pystyynkuolemaan Uudensuomen blogimaailmaan jos täällä ahdistaa? Sitä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä anonyymipalstalla voi noin ylipäätään päästä kenenkään ”ihon alle” verbaalisesti? Täytyy olla tosi taitava.
Tästä poisluen nyt tietysi ne julkisuuden _henkilöön_ kohdistuvat ketjut, jotka törkyyntyessään tulisi poistaa heti.
Ihan samalla tavalla kuin ihminen voi onnistua tai raivostua kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin ihminen voi onnistua tai raivostua kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaan.
* innostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Raivostuuko joku kirjaa, lehtiartikkelia tai runoa lukiessaa?
😳
Itseäni ihmetyttää myös oikeassa elämässä miksi kaikki pitää ottaa niin tosissaan että hermot menee.
Vaikka olisi eri mieltä niin kai asioita voisi käsitellä raivostumatta.
Itse kyllä olen vähän provoilevaa tyyppiä ja jos huomaan toisen kiivastuvat niin lisään vettä myllyyn. Olen ottanut turpaanikin tämän vuoksi.
Käytän myös sarkasmia paljon ja huomannut että kovin moni ei sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on oikeasti hätä ja ahdistus kun kirjoittavat tänne. Ja sitten saavat loukkaavia, satuttavia vastauksia. En käsitä moista empatiakyvyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaaminenhan ei aina tarkoita ihmisten raivostuttamista, se voi olla myös ihan viatonta hassuttelua
No onko ärsyttäminen ja vedätys hassuttelua? Ei ole, jos siinä on huijaus/kiusaamisaspekti. Ihmisen pitää tietää, että ollaan leikillään mukana.
Kyllähän nämä välistä paljastavat karvansa: "haluan hämmentää" lipsahtaa suupielestä.
Hauskojakin aloituksia on, mutta eniten kaaosta. Trolli uhriutuu ja samaan hengenvetoon kiusaa. Teemoja on kymmenisen, joita sitten varioidaan eri versioihin, huomaa jos lukee pari viikkoa aloituksia.
Nuorille tai muuten kokemattomille lukijoille voi syntyä maailmankuva, jossa kaikki on epäuskottavaa. Ei trollilla ole rakentavaa annettavaa. Sitten valitetaan tyhjyyttä, ahdistusta, päihteitä.
Nämä trollit ovat tutkitusti useimmiten peersoonnalisuushäiriöisiä (narsismi, psykopatia, sadismi).
He osaavat kyllä tunnistaa ja ennakoida toisen ihmisen tunteita ja aiheuttavat tarkoituksellisesti muille kärsimystä koska saavat siitä nautintoa.
Googlatkaa ”trolls” ja ”sadism” -sanat yhdessä niin löydätte referaatteja useista tutkimuksista.
Alla on yksi linkki, joka käsittelee juuri sitä miten trollit nauttivat ihmisten tunteilla pelaamisesta.
https://www.ibtimes.com/internet-trolls-are-usually-men-who-are-psychop…
Mattilanori kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää myös oikeassa elämässä miksi kaikki pitää ottaa niin tosissaan että hermot menee.
Vaikka olisi eri mieltä niin kai asioita voisi käsitellä raivostumatta.
Itse kyllä olen vähän provoilevaa tyyppiä ja jos huomaan toisen kiivastuvat niin lisään vettä myllyyn. Olen ottanut turpaanikin tämän vuoksi.
Käytän myös sarkasmia paljon ja huomannut että kovin moni ei sitä ymmärrä.
Kumma, Mulla taas on luontainen taipumus koittaa saada liian tunteella käyvä ihminen rauhoittumaan. Mitähän tämmöinen vettä myllyyn tyyppi tekee työkseen? Todennäköisesti jotain asiakeskeistä, jossa ihmissuhdetaitoja ei tarvita.
Trollaaja on aika etuoikeutettu ihminen kun on varaa käyttää ihmisiä oman huvinsa pelinappuloina. Minä olen sairas vailla kunnollisia sosiaalisia kontakteja ja tämä on yksi harvoja paikkoja missä voin puhua omalla äidinkielellä ja saada heti kontaktin ihmisiin vaikkakin anonyymina. Kaikki muut sosiaaliset kanavani ovat englanninkielellä eikä niissä ole yhtä aktiivista.