Olen ihastunut mieheen jonka arvomaailma on kamala
Yhden yön juttu muuttui seksisuhteeksi, ja valitettavasti ehdin ihastua.
Nyt kun on vietetty aikaa yhdessä niin olen huomannut arvojemme olevan hyvin kaukana. Miehen mielestä kaikki eivät ole samanarvoisia, vaan ihmisen arvoa voidaan mitata. Hän on maa###okriittinen, ja halveksuu avoimesti esimerkiksi vasemmostoliittolaisia. Miehen mielestä metsästys on hieno laji, eikä hän näe siinä mitään pahaa. Hän ei ymmärrä miksi maksaa luomusta enemmän, ellei syy ole kulinaristinen. Hän pitää heikkoutena sitä ettei pärjää tai hallitse elämää hyvin.
Nuo kaikki inhottaa, mutta mies on minulle ystävällinen. Kehuu, kannustaa, on hellä ja herrasmies. Kommentit muista ovat hirveitä, ja kun tästä sanon niin pahoittelee, ja sanoo ettei ole ihan tosissaan..
Onko nämä turn off? En haluaisi hukata tilaisuutta, mutta intuitio kirkuu..
Kommentit (73)
Pohdiskelin aikoinani samaa. Ihastus vei voiton. Ei se lopulta toiminut vaikkei hän minua kohtaan paha ollutkaan. Harmikseni huomasin myös kyynistyneeni paljon yhteisen taipaleen aikana. Hiljalleen olen palautunut enemmän sellaiseksi ihmiseksi, joka olin ennen häntä.
Mun on vähän vaikea uskoa tätä, miten nuo mielipiteet eivät tulleet esille ajoissa? Mutta jos tämä on totta, niin kuulostaa siltä ettet pysty pysyttelemään erossa miehestä. Niinpä antaisin sinuna asioiden kulkea itsestään luonnolliseen päätökseensä. Nauti suhteen hyvistä puolista kunnes alkuhuuma sammuu ja arvioi sitten mitä teet.
Ai juu, käytä tuplaehkäisyä. Tai tripla.
Mies tasapainottaa hyvin elämääsi ja pelastaa sinut ajautumasta harhaiseen kuplaan.
Metsästys on hieno ja ekologinen harrastus. Kyllä minä syön mielummin sitä vapaana eläneen eläimen lihaa, kuin jossain pienessä häkissä kituneen eläimen.
Kuitenkin tuo ihmisten luokittelu ja eriarvoistaminen on sairasta ja kertoo hyvin itsekeskeisestä ja kapeakatseisesta ajatusmaailmasta. Tämä sinun miehesi on todennäköisesti juuri sellainen, että hänen tapansa ja ajatusmaailmassa on vain oikea ja yrittää muovata sinusta samanlaista eikä siedä sitä, jos koet asiat eri tavalla. Kannattaa varoa!
Mä seurustelin vuoden verran samankaltaisen miehen kanssa, tosin alussa ei tuonut sitä arvomaailmaansa niin esille kuin sitten loppuvaiheessa.
Oli aika hankalaa, koska esim. opetti lapsillensa aivan eri arvomaailmaa mitä itse olen omilleni opettanut. Ja arvosteli exäånsä kovin sanoin, kun sairasti masennusta ja burnoutia.
Ja siinä kävikin sitten lopulta niin, että kun jäin työttömäksi, vaikka ilman omaa syytäni, ja vanhin lapseni (jo aikuinen) sairastui masennukseen, niin miehen suhtautuminen minuun muuttui ihan merkittävästi. Sain kyllä uusia töitä 6 kk jälkeen, mutta erosimme sit samana päivänä kun uudet työt alkoi.
Vaikka ei riidelty tms., mutta se arvomaailmojen erilaisuus alkoi vaan nyppiä ihan liikaa.
Minkä ikäinen mies on?
Elämässä yleensäkin joutuu olemaan tekemisissä eri mieltä olevien ihmisten kanssa. Kaikkien kanssa sitä on aina jostain eri mieltä joka tapauksessa. En ymmärrä, etteikö voisi olla suhteessa toisella tavalla ajattelevan kanssa. Ihmiset hiovat toisiaan ja oppivat toisiltaan. Ymmärrän kyllä, miten tympeää on kuunnella jonkun ohjelmallisesti mm-vastaisen puheita.
Miehillä mm-vastaisuus on tavallisempaa kuin naisilla. Kannattaa kysyä perusteluita, onko henkilöllä itsellään omakohtaisia kokemuksia, vai perustuuko asenne uskomuksiin ja oletuksiin. Ehkä miehet peilaavat omia ajatuksiaan naisista ja yhteiskunnasta mm-miesten kautta. Pelko omasta asemasta vaikuttaa ajatteluun paljon.
Kyse on vähän samasta kuin siinä alempien sosiaaliluokkien tavassa, miten tyttären isä tai äidin miesystävä uhkailee tytön uutta poikaystävää (kun kaikki sukupolvet ryyppäävät yhdessä alempien sosiaaliluokkien tapaan), että "jos et kohtele Tiiaa hyvin, niin mä vedän sua turpaan". Tässähän on kyse omasta riittämättömyydestä. Kun ei ole kummoisiakaan eväitä pystytty lapselle tarjoamaan, niin tuossa on kuitenkin paikka helpolla tavalla osoittaa, tai edes esittää, huolenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi muuttaa omaa arvomaailmaasi tuollaiseen suntaan?
Aika harvoin kuitenkin kohtaamme sellaisia kumppaniehdokkaita joihin ihastumme. Jos noin käy, niin se on varmaan hyvä hetki tarkistaa ja kyseenalaistaa omia, luutuneita arvoja.
Järjetön ehdotus. Ei mulla muuta.
No, metsästys on hienoharrastus, siinä mies on oikeassa. Miksi ap eri mieltä, oletko ollut edes mukana metsällä?
Sen sijaan tuo ulkomaalaisvastaisuus ongelma, kun pitää ihmisiä lähtökohtaisesti huonompina taustan takia.
Eli ärsyttää lähinnä siksi, kun hän on Trump-myönteinen ihminen?
Anna Trumpille mahdollisuus, äläkä usko kaikkea mitä hänestä kirjoitetaan... ei hän syyttä ole presidentiksi valittu kansan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämäkin j ä n n ä m i e s on naisen arvoinen. kiltti mies taas ei millään...
Minusta tuo vaikuttaa ennen kaikkea KUNNON mieheltä eikä lainkaan jännämieheltä tai joltain marginaaliryhmään kuuluvalta tuulimyllyjä vastaan taistelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Mies tasapainottaa hyvin elämääsi ja pelastaa sinut ajautumasta harhaiseen kuplaan.
Tai vetää ulos sieltä. 28
Vierailija kirjoitti:
Eli ärsyttää lähinnä siksi, kun hän on Trump-myönteinen ihminen?
Anna Trumpille mahdollisuus, äläkä usko kaikkea mitä hänestä kirjoitetaan... ei hän syyttä ole presidentiksi valittu kansan toimesta.
Missä ap kirjoitti Trumpista?
Mies on realisti, eikä sairasta suomalaisten kansantautia, hyväntahtoista hölmöyttä.
Luulin tätä provoksi. Mun mielestä tuo arvomaailma on aivan hyvä, vaikka tuosta heikkous-kohdasta haluaisin keskustella tarkemmin. Huonosti pärjääminen voi olla vain vaihe tai suuresti olosuhteiden aiheuttamaa. Jatkuvasti huonosti pärjääminen kuitenkin on heikkoutta, johtui se sitten mistä vaan. Sellaista kannattaa välttää ja etsiä joku keino pärjätä, muuten elää huonon elämän varsinkin tällaisessa individualismia painottavassa yhteiskunnassa.
Ihmiset, joilla on hyvin jyrkkiä ja ehdottomia mielipiteitä ovat hyvin haastavia ihmisiä. Oli ne mielipiteet sitten täysin vasemmalla tai täysin oikealla. En itse jaksaisi katsella mitään r*sistista junttia, joka luokittelee ihmisiä heikkoihin ja vahvoihin enkä myöskään jaksaisi mitään maailmanparantaja ituhippiä, jonka mielestä kaikki on niin ihanaa ja mutkatonta... Näillä ihmisillä jää se kultainen keskitie näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
No, metsästys on hienoharrastus, siinä mies on oikeassa. Miksi ap eri mieltä, oletko ollut edes mukana metsällä?
Sen sijaan tuo ulkomaalaisvastaisuus ongelma, kun pitää ihmisiä lähtökohtaisesti huonompina taustan takia.
En usko, että kyse on useimmiten siitä, että jotakuta pidetään huonompana taustan takia. Kyse on siitä, että monet ihmiset on kasvatettu erilaisiin arvoihin kuin me - eihän se heidän syy ole, mutta suuri joukko uudessa ympäristössä voi olla vaaraksi. Myös vahvasti traumatisoitunut ihminen voi olla vaaraksi ympäristölle tietyissä olosuhteissa. Jos haluaa sellaisen yksilön pelastaa, pitää olla resurssit kunnolliseen hoitoon sekä motivaatio kohdallaan autetuksi tulevalla. Usein nämä kaksi eivät ole lainkaan kohdallaan ja käytetyn järjestelmän järjettömyys on se, mitä voidaan suuresti kritisoida.
Ei sillä mitään väliä, kunhan penis toimii.
Take him kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämäkin j ä n n ä m i e s on naisen arvoinen. kiltti mies taas ei millään...
Minusta tuo vaikuttaa ennen kaikkea KUNNON mieheltä eikä lainkaan jännämieheltä tai joltain marginaaliryhmään kuuluvalta tuulimyllyjä vastaan taistelijalta.
Mutta ap onkin meidän trolli-karvaperse-ukko, joka tyttöilee taas. Saa siitä jännätyydytyksensä, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin tuo ihmisten luokittelu ja eriarvoistaminen on sairasta ja kertoo hyvin itsekeskeisestä ja kapeakatseisesta ajatusmaailmasta.
Eli lapsia hyväksikäyttävä ja elukoita huvikseen kiduttava murhaajapyromaani on ihan yhtä arvokas ihminen kuin vaikkapa sinä?
Hieno maailmankuva sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan tuo ulkomaalaisvastaisuus ongelma, kun pitää ihmisiä lähtökohtaisesti huonompina taustan takia.En usko, että kyse on useimmiten siitä, että jotakuta pidetään huonompana taustan takia. Kyse on siitä, että monet ihmiset on kasvatettu erilaisiin arvoihin kuin me - eihän se heidän syy ole, mutta suuri joukko uudessa ympäristössä voi olla vaaraksi. Myös vahvasti traumatisoitunut ihminen voi olla vaaraksi ympäristölle tietyissä olosuhteissa. Jos haluaa sellaisen yksilön pelastaa, pitää olla resurssit kunnolliseen hoitoon sekä motivaatio kohdallaan autetuksi tulevalla. Usein nämä kaksi eivät ole lainkaan kohdallaan ja käytetyn järjestelmän järjettömyys on se, mitä voidaan suuresti kritisoida.
On väärä lähtökohta ajatella, että haluan auttaa huonoista olosuhteista tulevia ja katsotaan sitten, miten se sujuu. Pitää olla tietämystä sosiaalipsykologiasta, resurssit mitoitettu oikein ja sellainen suunnitelma, joka vaikuttaa siltä että se todennäköisesti onnistuu ilman suurempia ongelmia, eli tukena on esimerkiksi tutkimusta aimmasta vastaavasta.
Ääripäiden ajatusmaailma on aina hyvin kapeakatseista ja mustavalkoista. Ei sellaisen ihmisen kanssa normaalilla järjellä varustettu ihminen halua olla. Siinä on suuri ero, että on realistisella tavalla ma*hanmuuttokriittinen, kuin se, että olisi joku valkoisen ylivalla öyhöttäjä, joka luokittelee ihmisiä ihonvärin perusteella. Samoin se, että näkee metsästyksen ekologisena (niinkuin se on) ja kunnioittaa luontoa ja eläimiä, kuin se, että haluaa vaan päästä ampumaan mielipuolisesti...