Tsemppausketju normaalipainon sisällä laihduttajille
Kokeillaan onnistuisiko tällainen tsemppiketju edellisen ketjun sijaan, missä porukka kävi vain raivoamassa. Eli kaikki normaalipainon sisällä laihduttajat, tsempataan täällä toisiamme, koska painon pudotus normipainon sisällä on tuskastuttavan hidasta ja työlästä. Tänne voi kertoa omasta epätoivostaan ja tsempataan muut toisiamme, että jaksaisi pitää elämänmuutosta yllä ja uskoa siihen, että kyllä se paino sieltä vielä tippuu. Hitaasti mutta varmasti :).
Kommentit (167)
"Laihduttaminen" on ihan hullua.
Ei tulipalokaan sammu savua imuroimalla.
Kun alat syödä kulutustasi vastaavasti tai vähän sen alle, olet saavuttanut tavoitteesi. Siis vaikka jo tänään. Jos tahdot. Paino korjaantuu ajan kanssa.
PallomahaJokuVaan kirjoitti:
Aloitin itse yli puoli vuotta sitten 5+2-dieetin. Muutama kilo on ainoastaan lähtenyt, mutta ei haittaa - hidas painonpudotus sopii minulle. Minulla on ongelmana rasvan kertyminen vatsaan. Varmaan jos kertyisi tasaisesti ei tuo niin haittaisi, mutta vatsa oli ihan kamala pallo. Olen saanut sitä ihan kivasti pienennettyä ja 5+2-dieettiä on tarkoitus jatkaa edelleen. Vielä haluaisin kolmisen kiloa pois. Silloin olisin saman painoinen kuin ennen pallomahaa. Voi olla, ettei koko maha tällä lähde.
Itse kaipaisinkin myös treenivinkkejä. Aiemmin olen harrastanut juoksua, kahvakuulaa, yms, mutta enää en voi fysiologisista syistä sellaista harrastaa. Millainen liikunta siis olisi hyvää nimenomaan vatsarasvan polttamiseen?
Ilmeisesti pelkästään vatsarasvaa on mahdotonta saada pois. Mulla oli litteä vatsa aikaisemmin voimatreenillä ja salitreenillä yhdistettynä ratsastukseen ja hyötyliikuntaan sekä lenkkeilyyn. Tässä laihdutusurakassani olen saanut kiinteytettyä kroppaa samalla salitreeni ja airobinen liikunta -kombolla. Mutta paino meinaa herkästi jämähtää paikoilleen tai lähteä jopa nousuun, vaikka silloin 53 kiloisena olin silloinkin lihaksikas (enemmän mitä nyt). Eli pelkästään millään lihaskasvulla tämä ei selity.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut makeanhimoni pidettyä yllättävän hyvin kurissa. Ostan toisinaan pienen karkkiaskin ja tuntuu että se riittää ihan hyvin. Liikunnan lisääminen on vähentänyt makean himoa ja kaikkien ruoka-aineiden kirjaus on sekin vähentänyt herkkuhimoa, kun tajuaa, millainen määrä kaloreita herkuissa on. Käytättekö muut mitään kalorilaskuria?
Ap
Oho, minulla liikunta lisää nälkää ja myös makeanhimoa. Yritän monesti täyttää vatsaa esimerkiksi porkkanoilla tai juomalla paljon teetä, jos tuntuu että vielä syömisenkin jälkeen on "nälkä". En himoitse pitsaa, sipsejä tms lainkaan, ainoastaan sokerisia herkkuja, kuten suklaata tai irtokarkkeja.
T: nro 10
PallomahaJokuVaan kirjoitti:
Aloitin itse yli puoli vuotta sitten 5+2-dieetin. Muutama kilo on ainoastaan lähtenyt, mutta ei haittaa - hidas painonpudotus sopii minulle. Minulla on ongelmana rasvan kertyminen vatsaan. Varmaan jos kertyisi tasaisesti ei tuo niin haittaisi, mutta vatsa oli ihan kamala pallo. Olen saanut sitä ihan kivasti pienennettyä ja 5+2-dieettiä on tarkoitus jatkaa edelleen. Vielä haluaisin kolmisen kiloa pois. Silloin olisin saman painoinen kuin ennen pallomahaa. Voi olla, ettei koko maha tällä lähde.
Itse kaipaisinkin myös treenivinkkejä. Aiemmin olen harrastanut juoksua, kahvakuulaa, yms, mutta enää en voi fysiologisista syistä sellaista harrastaa. Millainen liikunta siis olisi hyvää nimenomaan vatsarasvan polttamiseen?
HIIT. Pystytkö esimerkiksi ajamaan kuntopyörällä?
Vierailija kirjoitti:
Kun alat syödä kulutustasi vastaavasti tai vähän sen alle, olet saavuttanut tavoitteesi. Siis vaikka jo tänään. Jos tahdot. Paino korjaantuu ajan kanssa.
Jos ei ole tyytyväinen painoonsa, niin siihen auttaa vain laihdutus. Ihminen ei laihdu ellei kuluta enemmän siihen nähden mitä syö. Jos taas tarkoitat laihdutuksen jälkeistä olotilaa, niin tavoitepainon ylläpitäminen vaatii pysyviä elämäntapamuutoksia. Sen varmasti tietää jokainen keventäjä. Omalla kohdallani aion pitää aktiivisemman liikkumisen osana elämääni ja pitää alkoholin ja herkut minimissä. Toki elämässä pitää joskus herkutella, mutta kohtuus kaikessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut makeanhimoni pidettyä yllättävän hyvin kurissa. Ostan toisinaan pienen karkkiaskin ja tuntuu että se riittää ihan hyvin. Liikunnan lisääminen on vähentänyt makean himoa ja kaikkien ruoka-aineiden kirjaus on sekin vähentänyt herkkuhimoa, kun tajuaa, millainen määrä kaloreita herkuissa on. Käytättekö muut mitään kalorilaskuria?
ApOho, minulla liikunta lisää nälkää ja myös makeanhimoa. Yritän monesti täyttää vatsaa esimerkiksi porkkanoilla tai juomalla paljon teetä, jos tuntuu että vielä syömisenkin jälkeen on "nälkä". En himoitse pitsaa, sipsejä tms lainkaan, ainoastaan sokerisia herkkuja, kuten suklaata tai irtokarkkeja.
Mulla tapahtui tuota aikaisemmin. Mutta heitän mututuntumalta, että syömisten kirjaaminen ylös vaikuttaa jotenkin psykologisesti (minulla siis, en tiedä miten muilla). Kun näen, kuinka paljon kaloreita tulee karkista, sipseistä ja muista, makeanhimo vähenee huomattavasti. Syön ennemmin jonkin pienen välipalan, kuin herkkuja.
Ap
Jaahas, sarjapeukuttaja negailija on löytänyt tiensä tähänkin ketjuun. Eikö tuo sarjapeukuttaminen ole vähän säälittävää? Luuletko että sillä saat jotenkin lannistettua ihmisiä? Ohis
Tsemppiä kaikille muillekkin laihduttajille. Itse pääsin vasta ”hiukan ylipainoisten” klubiin. Tavoite olisi tiputella painoindeksi lähemmäs ”normaalipainoisia”.
Itselle tuntuisi toimivan aerobinen pitkäkestoinen treeni. Tänään hiihdin 3 tuntia. Uinti on toinen bravuurilaji. 1,5 tuntia rintauintia ja tuntuu kuin olisi tehnytkin jotain.
Paino laskee tosi hitaasti. En anna sen turhaan masentaa. Nyt pystyn hölkkäämään jollain tavalla melkein kilometrin kerrallaan. Sitten kävelyä että henki tasaantuu ja taas lönkyttämään. Olisi kiva joskus juosta 10 km putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus olisi päästä 50kg tai alle. Olen 160cm. Painan nyt n. 56kg? Ei siis montaa kiloa, mutta nuo olevat kilot tuntuvat mahdottomilta pudottaa. Koitan syödä säännöllisin ruoka-ajoin puhdasta ruokaa kohtuullisilla annokksilla, käydä päivittäin kävelyllä ja kotijumppaa olen alkanut harrastamaan. Olo on ainakin parempi nyt kun jättänyt sokerin ja vehnän ja alkanut liikkumaan. Salikortti kuumottelee. Aikaikkunan mukaan syöminen myös kiinnostaa. Esim syö kaikki vuorokauden kalorit 8h sisään.
Onko tuo 8 h sisällä syöminen siis jonkinlaista osittaista pätkäpaastoa? Kiinnostaisi tietää lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOho, minulla liikunta lisää nälkää ja myös makeanhimoa. Yritän monesti täyttää vatsaa esimerkiksi porkkanoilla tai juomalla paljon teetä, jos tuntuu että vielä syömisenkin jälkeen on "nälkä". En himoitse pitsaa, sipsejä tms lainkaan, ainoastaan sokerisia herkkuja, kuten suklaata tai irtokarkkeja.
En nyt halua kenellekään tyrkyttää tuota itse käyttämääni hiilarisyklitystä, mutta sen raameissa voin kerta viikkoon syödä myös vaikka karkkia. Suklaat ja muut rasvaiset herkut jätän syömättä, mutta kaikki korkeahiilarinen ja matalarasvainen sopii mun ruokavalioon.
"HIIT. Pystytkö esimerkiksi ajamaan kuntopyörällä?"
Joo! Pystyn! Tämä olisi kyllä sellainen, mikä mun olisi helppo kokeilla ja toteuttaa. Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, sarjapeukuttaja negailija on löytänyt tiensä tähänkin ketjuun. Eikö tuo sarjapeukuttaminen ole vähän säälittävää? Luuletko että sillä saat jotenkin lannistettua ihmisiä? Ohis
Katkera ylipainoinen joka ei ole itse saanut elämäntapojaan muutettua. Kyllähän se lihoaminen kannattaa jo normaalipainoisena pysäyttää, eikä sitten vasta kun on jo elintapasairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera ylipainoinen joka ei ole itse saanut elämäntapojaan muutettua. Kyllähän se lihoaminen kannattaa jo normaalipainoisena pysäyttää, eikä sitten vasta kun on jo elintapasairauksia.
Jotain vikaa tuon ihmisen pääkopassa on ja pahasti. Käyttää nyt aikaansa siihen, että varta vasten vain sarjapeukuttelee ketjussa, johon tyyppi ei edes halua muuten osallistua eikä ketjun aihe edes liity häneen. Luulisi että elämässä olisi muutakin tekemistä?
Pidetään tämä ketju nimenomaan positiivisena tsemppaajien ketjuna. Ilmiselviin provoihin ja negailijoihin on turha kiinnittää liikaa huomiota :).
Miten meinasitte liikkua tänään? Minä menen salille ihan kohta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ja ainut totuus. Ja alapeukkua sataa.
Aikooko ja haluaako "laihduttaja" elää loppuelämänsä muulla tavalla?
Jos ei aio korjata elämäntapaansa, on painon kanssa temputtelu niiin turhaa.
Terve ruho saattaa kestää sitä vuosikymmeniä mutta hullua se on.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään tämä ketju nimenomaan positiivisena tsemppaajien ketjuna. Ilmiselviin provoihin ja negailijoihin on turha kiinnittää liikaa huomiota :).
Miten meinasitte liikkua tänään? Minä menen salille ihan kohta.
Ap
Lihakset niin kipeät edellisestä treenistä, että ihan vaan palauttava kävelylenkki, hulavanteen pyörittelyä (kyllä!) ja venyttelyä.
Painan 67 kg, tavoitteena olisi 60 kg. Pituutta on 171 cm. Olin pari kuukautta viime syksynä herkkulakossa, jonka aikana lähti 4 kg, mutta nyt kilot on hiipineet takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla suurin ongelma on jatkuva makeannälkä. Olen joskus kokeillut radikaalia hiilihydraattien vähentämistä, mutta silloin en jaksanut enää liikkua kunnolla. Ja toisaalta tykkään aivan liikaa ruoasta, että voisin alkaa pysyvästi millekään rahkakuurille... Olen yrittänyt sillä tavoin vähentää herkkujen syöntiä, että herkutella saa vain treenipäivinä. Mutta eipä tällaiset säännötkään meinaa oikein auttaa, ja tuntuu että koko ajattelu alkaa pyöriä enemmän ja enemmän sokerin ympärillä mitä enemmän yrittää itseltään asioita kieltää.
Sama minulla. Makenhimo on suurin kompastuskiveni.
Auttaisiko rasvan lisääminen ruokavalioon? Kookosöljyä kahvin sekaan, enemmän oliiviöljyä paistamiseen... Itsellä ainakin pysyy makeanhimo kurissa ehkä juuri sen takia, että syön oikenlaista rasvaa säästelemättä. Se on myös hyväksi iholle, aivoille... Pitää nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus olisi päästä 50kg tai alle. Olen 160cm. Painan nyt n. 56kg? Ei siis montaa kiloa, mutta nuo olevat kilot tuntuvat mahdottomilta pudottaa. Koitan syödä säännöllisin ruoka-ajoin puhdasta ruokaa kohtuullisilla annokksilla, käydä päivittäin kävelyllä ja kotijumppaa olen alkanut harrastamaan. Olo on ainakin parempi nyt kun jättänyt sokerin ja vehnän ja alkanut liikkumaan. Salikortti kuumottelee. Aikaikkunan mukaan syöminen myös kiinnostaa. Esim syö kaikki vuorokauden kalorit 8h sisään.
Onko tuo 8 h sisällä syöminen siis jonkinlaista osittaista pätkäpaastoa? Kiinnostaisi tietää lisää!
Katso Youtubesta Caroline Deisler, sieltä bongasin itse tämän :)