Tsemppausketju normaalipainon sisällä laihduttajille
Kokeillaan onnistuisiko tällainen tsemppiketju edellisen ketjun sijaan, missä porukka kävi vain raivoamassa. Eli kaikki normaalipainon sisällä laihduttajat, tsempataan täällä toisiamme, koska painon pudotus normipainon sisällä on tuskastuttavan hidasta ja työlästä. Tänne voi kertoa omasta epätoivostaan ja tsempataan muut toisiamme, että jaksaisi pitää elämänmuutosta yllä ja uskoa siihen, että kyllä se paino sieltä vielä tippuu. Hitaasti mutta varmasti :).
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus olisi päästä 50kg tai alle. Olen 160cm. Painan nyt n. 56kg? Ei siis montaa kiloa, mutta nuo olevat kilot tuntuvat mahdottomilta pudottaa. Koitan syödä säännöllisin ruoka-ajoin puhdasta ruokaa kohtuullisilla annokksilla, käydä päivittäin kävelyllä ja kotijumppaa olen alkanut harrastamaan. Olo on ainakin parempi nyt kun jättänyt sokerin ja vehnän ja alkanut liikkumaan. Salikortti kuumottelee. Aikaikkunan mukaan syöminen myös kiinnostaa. Esim syö kaikki vuorokauden kalorit 8h sisään.
Onko tuo 8 h sisällä syöminen siis jonkinlaista osittaista pätkäpaastoa? Kiinnostaisi tietää lisää!
Katso Youtubesta Caroline Deisler, sieltä bongasin itse tämän :)
Pätkäpaasto kiinnostaisi myös, sillä olen huomannut, että itselläni toimisi tuo 8 tunnin sisällä syöminen hyvin. Elämäni on vain sen verran epäsäännöllistä, että ei ainakaan vielä onnistu. Auttaisikohan yhtään, jos tuota pätkäpaastoa noudattaisi niinä päivinä, jolloin se olisi mahdollista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laihduttaminen" on ihan hullua.
Ei tulipalokaan sammu savua imuroimalla.
Kun alat syödä kulutustasi vastaavasti tai vähän sen alle, olet saavuttanut tavoitteesi. Siis vaikka jo tänään. Jos tahdot. Paino korjaantuu ajan kanssa.
Jos ei ole tyytyväinen painoonsa, niin siihen auttaa vain laihdutus. Ihminen ei laihdu ellei kuluta enemmän siihen nähden mitä syö. Jos taas tarkoitat laihdutuksen jälkeistä olotilaa, niin tavoitepainon ylläpitäminen vaatii pysyviä elämäntapamuutoksia. Sen varmasti tietää jokainen keventäjä. Omalla kohdallani aion pitää aktiivisemman liikkumisen osana elämääni ja pitää alkoholin ja herkut minimissä. Toki elämässä pitää joskus herkutella, mutta kohtuus kaikessa.
Ap
Et ota apua kuuleviin korviisi. Minä toteutin tavoitteeni pari vuotta sitten. Ei laihdutusta, ei kuureja, ei tököttejä, ei vimpaimia, ei kärsimystä. Ei juuri liikuntaakaan, tosin sähköpyöräilyn löysin. Rahaakin säästyy valtavasti. Nyt painoni on puolittunut eikä se enää vaihtele.
Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille muillekkin laihduttajille. Itse pääsin vasta ”hiukan ylipainoisten” klubiin. Tavoite olisi tiputella painoindeksi lähemmäs ”normaalipainoisia”.
Itselle tuntuisi toimivan aerobinen pitkäkestoinen treeni. Tänään hiihdin 3 tuntia. Uinti on toinen bravuurilaji. 1,5 tuntia rintauintia ja tuntuu kuin olisi tehnytkin jotain.
Paino laskee tosi hitaasti. En anna sen turhaan masentaa. Nyt pystyn hölkkäämään jollain tavalla melkein kilometrin kerrallaan. Sitten kävelyä että henki tasaantuu ja taas lönkyttämään. Olisi kiva joskus juosta 10 km putkeen.
Kyllä se siitä :)! Muistan että aikoinaan kun aloitin liikkumisen ihan rapakunnosta (olin normaalipainoinen mutta en liikkunut yhtään), olin ihan kuollut kun juoksin 2,5 kilometriä. Oli todella palkitsevaa, kun jossain vaiheessa sinnikkäällä treenaamisella pystyin juoksemaan 5 km putkeen ja lopulta jotain 15 km :). Siinä vaiheessa siirryin pääosin muihin lajeihin, mutta kunnon kohoaminen on todella palkitsevaa. Se tapahtuu vieläpä nopeammin, mitä laihtuminen, varsinkin jos aloittaa huonosta kunnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suurilla miinuskaloreilla vedätte te muut laihduttajat? Ja seuraatteko syömisiänne miten tarkkaan?
Ap
Mä olen lähes neuroottinen ruokapäiväkirjan täyttämisen kanssa :D Mutta koen, että se helpottaa huomattavasti hahmottamaan että mitä syö, mitä vähentää ja mitä lisätä. Ja tuleeko jotain ns. turhia kaloreita.
Mä en tiedä päivittäistä kulutustani, mutta arvioisin siihen 2 000 pintaan? Kaloreita syön noin 1400 päivässä. Eli varmaan joku hieman päälle 600kcal vaje/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään tämä ketju nimenomaan positiivisena tsemppaajien ketjuna. Ilmiselviin provoihin ja negailijoihin on turha kiinnittää liikaa huomiota :).
Miten meinasitte liikkua tänään? Minä menen salille ihan kohta.
Ap
Spinningissä ja kehonhuollossa tullut tänään käytyä :)
Miten muuten muut laihduttajat? Nautitteko liikunnasta, vai liikutteko vain koska on pakko? Itse rakastan liikuntaa, liikkumisesta tulee hyvä olo ja nautin siitä, kun kroppani on vahva ja kestävä :).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten muut laihduttajat? Nautitteko liikunnasta, vai liikutteko vain koska on pakko? Itse rakastan liikuntaa, liikkumisesta tulee hyvä olo ja nautin siitä, kun kroppani on vahva ja kestävä :).
Ap
Tykkään airobisesta, kuten spinningistä ja juoksusta. Lihaskunto ei ole mun juttu, mutta käyn kuitenkin kerran viikossa sellasella köykäsellä ohjatulla tunnilla. Ja joskus tulee salilla lihaskuntoakin tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun alat syödä kulutustasi vastaavasti tai vähän sen alle, olet saavuttanut tavoitteesi. Siis vaikka jo tänään. Jos tahdot. Paino korjaantuu ajan kanssa.
Jos ei ole tyytyväinen painoonsa, niin siihen auttaa vain laihdutus. Ihminen ei laihdu ellei kuluta enemmän siihen nähden mitä syö. Jos taas tarkoitat laihdutuksen jälkeistä olotilaa, niin tavoitepainon ylläpitäminen vaatii pysyviä elämäntapamuutoksia. Sen varmasti tietää jokainen keventäjä. Omalla kohdallani aion pitää aktiivisemman liikkumisen osana elämääni ja pitää alkoholin ja herkut minimissä. Toki elämässä pitää joskus herkutella, mutta kohtuus kaikessa.
ApEt ota apua kuuleviin korviisi. Minä toteutin tavoitteeni pari vuotta sitten. Ei laihdutusta, ei kuureja, ei tököttejä, ei vimpaimia, ei kärsimystä. Ei juuri liikuntaakaan, tosin sähköpyöräilyn löysin. Rahaakin säästyy valtavasti. Nyt painoni on puolittunut eikä se enää vaihtele.
Taidat olla väärässä ketjussa... Täällä kenelläkään ei ole tavoitteena painon puolittuminen, olemme nimittäin kaikki jo valmiiksi normaalipainoisia. Ja suurin osa myös liikunnallisia. Se liikunta on muuten oikeasti terveyden kannalta todella tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suurilla miinuskaloreilla vedätte te muut laihduttajat? Ja seuraatteko syömisiänne miten tarkkaan?
ApMä olen lähes neuroottinen ruokapäiväkirjan täyttämisen kanssa :D Mutta koen, että se helpottaa huomattavasti hahmottamaan että mitä syö, mitä vähentää ja mitä lisätä. Ja tuleeko jotain ns. turhia kaloreita.
Mä en tiedä päivittäistä kulutustani, mutta arvioisin siihen 2 000 pintaan? Kaloreita syön noin 1400 päivässä. Eli varmaan joku hieman päälle 600kcal vaje/päivä.
Mullakin helpottaa, sillä tajusin, että lepokulutukseni pituisellani ihmisellä on todella pieni. Lepokulutus kevyellä työllä on vain jotain 1500 luokkaa jos sitäkään. En vain tiedä, voinko luottaa tuohon appiin, johon kirjaan syödyt ja kulutetut kalorit. Joku edellisessä raivoajien ketjussa sanoi ihan hyvän pointin siitä, että nuihinkaan ei voi luottaa ja samaa olen kieltämättä pohtinut itsekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt ota apua kuuleviin korviisi. Minä toteutin tavoitteeni pari vuotta sitten. Ei laihdutusta, ei kuureja, ei tököttejä, ei vimpaimia, ei kärsimystä. Ei juuri liikuntaakaan, tosin sähköpyöräilyn löysin. Rahaakin säästyy valtavasti. Nyt painoni on puolittunut eikä se enää vaihtele.
Taidat olla väärässä ketjussa... Täällä kenelläkään ei ole tavoitteena painon puolittuminen, olemme nimittäin kaikki jo valmiiksi normaalipainoisia. Ja suurin osa myös liikunnallisia. Se liikunta on muuten oikeasti terveyden kannalta todella tärkeää.
Mä tein sen virheen, että vastailin edellisessä ketjussa riidan haastajille. Tässä ketjussa en aio tehdä samaa virhettä. Kannattaa vain ignoorata kaikki nuo kirkerät viestit ja keskittyä tsemppaamiseen :). Minä olen kyllä ennemmin fyysisesti hyväkuntoinen, kuin pelkästään laiha paskalla peruskunnolla. Ihminen on tehty liikkumaan ja vanhuus tulee menemään huomattavasti mukavemmin hyväkuntoisena. Viime ketjussa sain raivoa siitäkin, kun kehtasin liikkua, vaikka aikoinaan ihmiset ovat tehneet raskasta työtä joka ikinen päivä :D. Av:lla pyörii paljon ihmisiä, joilla on itsensä kanssa paha olla.
Ap
Leikkauttakaa tissit pois. Painoa voi pudota jopa kiloja!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sen virheen, että vastailin edellisessä ketjussa riidan haastajille. Tässä ketjussa en aio tehdä samaa virhettä. Kannattaa vain ignoorata kaikki nuo kirkerät viestit ja keskittyä tsemppaamiseen :). Minä olen kyllä ennemmin fyysisesti hyväkuntoinen, kuin pelkästään laiha paskalla peruskunnolla. Ihminen on tehty liikkumaan ja vanhuus tulee menemään huomattavasti mukavemmin hyväkuntoisena. Viime ketjussa sain raivoa siitäkin, kun kehtasin liikkua, vaikka aikoinaan ihmiset ovat tehneet raskasta työtä joka ikinen päivä :D. Av:lla pyörii paljon ihmisiä, joilla on itsensä kanssa paha olla.
Ap
Oikeassa olet. En nähnyt sitä aiempaa keskustelua, mutta kaikenlaista sakkia toki tällaisilla palstoilla pyörii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOikeassa olet. En nähnyt sitä aiempaa keskustelua, mutta kaikenlaista sakkia toki tällaisilla palstoilla pyörii...
Hassuinta tässä on se, että nämä hullut näkevät todella niin paljon vaivaa, että seuraavat minua uuteen ketjuun ja jatkavat samaa rankutusta :D. Onnistuin jollain ilveellä selvästi ärsyttämään jotakin epätasapainoista ihmistä niin paljon, että minusta tuli sille pakkomielle. Pahoittelut siitä, että näitä sotkuja on edellisen ketjun takia välistä mukana. Mutta ei anneta sen liikaa häiritä :).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut makeanhimoni pidettyä yllättävän hyvin kurissa. Ostan toisinaan pienen karkkiaskin ja tuntuu että se riittää ihan hyvin. Liikunnan lisääminen on vähentänyt makean himoa ja kaikkien ruoka-aineiden kirjaus on sekin vähentänyt herkkuhimoa, kun tajuaa, millainen määrä kaloreita herkuissa on. Käytättekö muut mitään kalorilaskuria?
ApOho, minulla liikunta lisää nälkää ja myös makeanhimoa. Yritän monesti täyttää vatsaa esimerkiksi porkkanoilla tai juomalla paljon teetä, jos tuntuu että vielä syömisenkin jälkeen on "nälkä". En himoitse pitsaa, sipsejä tms lainkaan, ainoastaan sokerisia herkkuja, kuten suklaata tai irtokarkkeja.
T: nro 10
Täysin sama juttu minulla. Liikunta aktivoi nälän ja makeanhimon. Jos en kuntoile, niin pystyn olemaan hyvin niukalla ruoalla ilman herkkuja, mutta heti kun jatkan taas liikuntaharrastuksiani, niin tilanne menee mahdottomaksi. Rasvaisista ruoista, naposteltavista tai juustoista en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOikeassa olet. En nähnyt sitä aiempaa keskustelua, mutta kaikenlaista sakkia toki tällaisilla palstoilla pyörii...
Hassuinta tässä on se, että nämä hullut näkevät todella niin paljon vaivaa, että seuraavat minua uuteen ketjuun ja jatkavat samaa rankutusta :D. Onnistuin jollain ilveellä selvästi ärsyttämään jotakin epätasapainoista ihmistä niin paljon, että minusta tuli sille pakkomielle. Pahoittelut siitä, että näitä sotkuja on edellisen ketjun takia välistä mukana. Mutta ei anneta sen liikaa häiritä :).
Ap
Jep. Huvittavimpia on nuo "valaistuneet", jotka ovat ensin eläneet vuosia ylipainoisena ja sitten hurahtavat esimerkiksi karppaukseen tms, ja tulevat ideologioitaan tuputtamaan joka keskusteluun. Hienosti unohtavat, että kaikki muut eivät ole esimerkiksi syömishäiriöisiä, ylipainoisia tms.
Kannattaa ennemmin kuunnella ihmistä, joka ei ole koskaan ylipainoinen ollutkaan. Syöminen todennäköisesti paljon paremmin hallinnassa niinkuin kokonaisuutena ajatellen, normaalipainoinen osaa enemmän kuunnella luonnostaan nälkäänsä, olla antamatta periksi ihan joka ikiselle mielihalulle jne.
Jee viimeinkin tällainen ketju! Mulla on pituutta 160cm ja painoin kesällä 60kg, enemmän kuin olen ikinä eläessäni painanut! Nyt paino junnaa tuossa 57.5kg ja ärsyttää tämä talven tuoma velttous. Olen sitkeästi käynyt joka päivä kävelyllä ja sillä on ollut suuri vaikutus omaan energiatasoon. Muuta kuntoilua olen yrittänyt aika laiskasti, olen päässyt todella heikkoon kuntoon ja raajat tuntuvat ihan nuudelilta pienemmästäkin ponnistuksesta. Pohdiskelen parhaillani mitenköhän tätä heikkoa kroppaa treenaisi mielekkäästi kun saliin ei ole varaa. Tahtoisin painaa 55kg kesään mennessä, saas nähdä onnistuuko.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pidän sosiaalisista lajeista paljon. Yksilölajit ovat kuitenkin helpompia kiireiselle äidille, koska kotitreeniin, pyöräilemään ja lenkille voi lähteä ilman etukäteen sovittuja aikatauluja. Tosin siinä on se riski, että jää kokonaan väliin, siksi minulla on myös yksi vakiovuoro mailapelissä. Tunne liikunnn jälkeen on aina aivan mahtava. Endorfiinit erittyvät ja mieli on hyvä.
Lisään oliiviöljyä päivittäin ruokaani esimerkiksi salaattiin tai jo valmiiseen ruokaan pieni loraus, maitotuotteet jos niitä satun syömään täysrasvaisina aina. Esimerkiksi pähkinöitä en pysty syömään lainkaan, koska koko nielu on sen jälkeen kuin raastimella vedetty. Kahvia en juo ja tuntuisi oudolle lisätä teehen yhtään mitään, juon aina sellaisenaan ilman mitään maitoja, makeuttajia tms. Ainoastaan kipeänä lisään hunajaa, kun se helpottaa yskää.
T: nro 10