Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proaktiivinen työnhaku Suomessa -- hyvä vai huono asia?

Vierailija
02.03.2019 |

Muutin äskettäin takaisin Suomeen ulkomailta. Olen ymmärtänyt että Suomessa on paljon "piilotyöpaikkoja".
Jos haluan alkaa ottamaan yhteyttä suoraan firmoihin joista olen kiinnostunut, onko Suomessa hyväksyttävää että alkaa soitella suoraan firmaan ja kysyä paikoista, vai onko parempi lähestymistapa lähettää vaan sähköpostia ja odotella vastausta? Olen aika varma että noista Oikoteistä jne. tulee olemaan aika vaikeaa itselle, koska en ole ollut töissä Suomessa, joten ajattelin että pitäisi aggressiivisesti alkaa vaan ottamaan yhteyttä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/5 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa piilotyöpaikkoja ole sen enempää kuin muualla. Taloustilanne vaan on paska verrattuna muihin Pohjois- ja Länsi-Euroopan maissa, joten työttömien syyllistämispropagandakoneiston on pitänyt kehitellä noita väitteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa piilotyöpaikkoja ole sen enempää kuin muualla. Taloustilanne vaan on paska verrattuna muihin Pohjois- ja Länsi-Euroopan maissa, joten työttömien syyllistämispropagandakoneiston on pitänyt kehitellä noita väitteitä. 

Okei, hyvä pitää mielessä. Minulle on kuitenkin yksi rekrytuttu sanonut, että kannattaa myös ottaa suoraan yhteyttä jos ei oman alan juttuja löydy. Muualla maailmassa tuo on yleistä ja katsotaan aloitekyvyksi positiivisessa mielessä. Siksi kysyin kun en ollut varma onko tuo suomalaisessa kulttuurissa lähinnä ärsyttävää ja tiuskaistaan vaan että työpaikat on nettisivulla :)

ap

Vierailija
4/5 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotyöpaikat on lähinnä niitä että firmassa havaitaan että ”nyt tarvittais joku henkilö tekemään tehtävää x” johon henkilökunnan jäsen y sanoo ”mun tuttu sejase vois olla hyvä, otetaan se”. Ja näin tehdään.

Todella harvoin se piilotyöpaikka lohkeaa jollekin tuntemattomalle randomsoittajalle.

Vierailija
5/5 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Piilotyöpaikat on lähinnä niitä että firmassa havaitaan että ”nyt tarvittais joku henkilö tekemään tehtävää x” johon henkilökunnan jäsen y sanoo ”mun tuttu sejase vois olla hyvä, otetaan se”. Ja näin tehdään.

Todella harvoin se piilotyöpaikka lohkeaa jollekin tuntemattomalle randomsoittajalle.

Hmm okei, jotkut on minulle kertoneet kyllä ihan eri asiaa, että jopa puolet työpaikoista olisi piilotyöpaikkoja?? Kummallista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän