Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle joka ihmettelet miksi siwan-kassa, lähihoitaja tai siivooja äänestää kokoomusta

Vierailija
01.03.2019 |

Mikä siinä on niin ihmeellistä? Äänestäkö itse aina lyhytnäköisesti omaa etuasi tavoitellen? Eikö sinulla ole juurtunutta arvomaailmaa? Itse olen opiskelija ajoista lähtien äänestänyt oikeistoa sen vuoksi koska se vastaa arvokäsityksiäni oli omat tuloni mitä tahansa. Mielestäni on oikeudenmukaista että kovalla työllä ja tietoisilla valinnoilla on mahdollisuus rikastua jos niin haluaa. On myös oikeudenmukaista että yhteiskunnalle hyödyttömästä vetelehtimisestä ei makseta maltaita. Kuulutko sinä näihin ihmettelijöihin? Sinulla saa olla erilainen käsitys siitä mikä on oikeudenmukaista mutta tuota lyhytnäköisyyttä en ymmärrä että kaikki äänestävät aivottomana omaa välitöntä etua tavoitellen.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sinä, että kaikki vasemmiston äänestäjät ovat köyhiä vetelehtijöitä? Mistä moinen mielikuva?

Ja miksi äänestät omiakin etujasi vastaan? Valumateoria on ajat sitten osoitettu vääräksi.

Kysyy

Vasemmistolainen hyvätuloinen yrittäjä

Tätä kommenttia jaksan kyllä ihmetellä. Jos sanon alkuperäisessä tekstissä että on reilua ettei hyödyttömästä vetelehtimisestä makseta maltaita niin millä helvetin järjellä sinä käännät sen muotoon ”kaikki vasemmistolaiset ovat köyhiä vetelehtijöitä” minun mielestäni. Ihan toivotonta yrittää tällä palstalla keskustella sitten mistään kun tahallinen väärinymmärryksen taso on tätä.

Ainiin. Vassarijärjellä!

Ap

Vassarit on muuten tutkitustikin oikeistolaisia älykkäämpiä. Valitettavasti sinä et muutu sen älykkäämmäksi, vaikka vaihtaisitkin arvopohjasi vasemmistolaiseksi.

Vierailija
22/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mielestäni on oikeudenmukaista että kovalla työllä ja tietoisilla valinnoilla on mahdollisuus rikastua jos niin haluaa."

Ei riitä. Pitää olla myös suhteet oikeisiin ihmisiin kunnossa ja tehdä verokikkailua, jos meinaa rikastua. Mutta käsittääkseni juurikin verokikkailu on Kokoomuksen erityisalaa. Olen joskus kuullut juttua, että Kokoomuksen puoluetoimistossa tarjoaisivat oikein neuvoja verokikkailuun jokaiselle kiinnostuneelle.

Ei pidä paikkaansa. Minä esimerkiksi olen edennyt rikkaimpaan 10% ilman suhteita tai verokikkailua. Jos minäkin pystyn siihen muillakin on mahdollisuus vaurastua reilustikin. Tosin Suomen ylikireä verotus kaikessa siihen kapuloita lyö rattaisiin. Jos verotus ei olisi näin idioottimaista entistä useammalla olisi mahdollisuus rikastua.

Mistä näitä mielikuvitusolentoja oikein sikiää?

Miten niin mielikuvitusolentoja. Suomalaiset on kansana todella persaukisia. Ei tuohon rikkaimpaan 10 % paljon oikeasti tarvi. Eri asia tietenkin jos useampi alkaisi sijoittamaan ja säästämään ja varallisuus lähtisi nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä hädin tuskin työväenluokkaisena maksat itse veroja :DD Get real, honey.

Terveisin kokoomusnuori, viikkoraha 200e ja työläisen lapset saavat saman verran ehkä kerran elämässään

Vierailija
24/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on aina ollut itsestäänselvää että raha ei tule seinästä eikä sähkö pistorasiasta. Jonkun on tehtävä rahaa että sitä voidaan jakaa. Jaksan myös ihmetellä sitä että kuka jaksaa kauhistella suomen ”oikeistoa” joka olisi vasemmisto jossain toisessa maassa. Äänestän kokoomusta sen vuoksi, koska jos Suomessa olisi vielä tätä enemmän vasemmistolaisempi talouspolitiikka niin yrittäjyys olisi vielä hankalampaa. Yrityksiä tarvitaan että hyvinvointia voidaan jakaa.

Vierailija
25/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En dissaisi vassarijärkeä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sinä, että kaikki vasemmiston äänestäjät ovat köyhiä vetelehtijöitä? Mistä moinen mielikuva?

Ja miksi äänestät omiakin etujasi vastaan? Valumateoria on ajat sitten osoitettu vääräksi.

Kysyy

Tätä kommenttia jaksan kyllä ihmetellä. Jos sanon alkuperäisessä tekstissä että on reilua ettei hyödyttömästä vetelehtimisestä makseta maltaita niin millä helvetin järjellä sinä käännät sen muotoon ”kaikki vasemmistolaiset ovat köyhiä vetelehtijöitä” minun mielestäni. Ihan toivotonta yrittää tällä palstalla keskustella sitten mistään kun tahallinen väärinymmärryksen taso on tätä.

Ainiin. Vassarijärjellä!

Ap

Vassarit on muuten tutkitustikin oikeistolaisia älykkäämpiä. Valitettavasti sinä et muutu sen älykkäämmäksi, vaikka vaihtaisitkin arvopohjasi vasemmistolaiseksi.

Mitä väliä? Vain oikeistolaisella ajattelulla voi menestyä, rikastua ja pysyä varakkaana..

Mikä siinä vasemmistolaisuudessa on niin hienoa? Eiks työläisromantiikan aikakausi ollut joskus yli 100v. sitten? 

Vierailija
26/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ihmettelissä. Tyhmä ja helposti vietävissä oleva tyyppi.

Vierailija
27/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelemistä.

Vierailija
28/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin kokoomusnuori, viikkoraha 200e ja työläisen lapset saavat saman verran ehkä kerran elämässään

Mikä ihmeen viikkoraha? :D Onko sulla edes ikää äänestää?

Vierailija
29/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon äänestänyt vain kerran elämässäni, silloin kun oli Haavisto ja Niinistö vastakkain pressavaaleissa :)

Muulloin en ole äänestänyt ikinä enkä äänestä! Miksi äänestäisin mitään kun kaikki puheet on valhetta ja ikinä ei toimita kuten kansa tai ainakin joku enemmistö haluaa. Hyvänä esimerkkinä toi aktiivimallin perumisen hylkäys!

M 28

Vierailija
30/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollekkin jäi vielä epäselväksi niin olen itse kyllä ihan käynyt korkeakoulun ja tuloni ovat keskitasoa tällä hetkellä. En itse ole kassalla, lähäri tai siivooja. Halusin vain viitata siihen ettei kantani ole muuttunut mihinkään opiskelija-ajoista. Jos tällä hetkellä nauttisin tulonsiirroista, ymmärtäisin sen että joku sen minulle työtä tekemällä maksaa.

Ap

Vierailija
31/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on aina ollut itsestäänselvää että raha ei tule seinästä eikä sähkö pistorasiasta. Jonkun on tehtävä rahaa että sitä voidaan jakaa. Jaksan myös ihmetellä sitä että kuka jaksaa kauhistella suomen ”oikeistoa” joka olisi vasemmisto jossain toisessa maassa. Äänestän kokoomusta sen vuoksi, koska jos Suomessa olisi vielä tätä enemmän vasemmistolaisempi talouspolitiikka niin yrittäjyys olisi vielä hankalampaa. Yrityksiä tarvitaan että hyvinvointia voidaan jakaa.

Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi Vasemmistoliitto on yrittänyt tehdä (pien)yrittäjyyttä helpommaksi ja poistaa yrittäjyyteen liittyvää byrokratiaa.

Osittain olet kyllä oikeassakin. Kokoomus on yritystukien kannalla, mikä -ironista kyllä-klassisesti ajatellen on vasemmistolaista talouspolitiikkaa.

Vierailija
32/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy

Ainiin. Vassarijärjellä!

Ap

Tämän tutkimuksen haluan nähdä! Lähde kiitos.

Vierailija
33/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy

Ainiin. Vassarijärjellä!

Ap

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2095549/Right-wingers-i…

Eipä toi ole sinällänsä yllättävää, sillä oikeistolainen maailmankuva on hyvin yksinkertainen ja mutkat suoriksi vetävä. Perustuu enemmän johonkin moralistisiin käyttäytymiskoodeihin kuin järkeen ja logikkaan.

Vierailija
34/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kokoomuslaisuus" on ideologina ihan ok. Mutta.se miten sitä toteutetaan. Rikastumisesta.unohdetaan vastuu. Mennään vain raha edellä ja unohdetaan muut arvot. Nyt politiikkaa on tehty, niin että kaikki mitkä voi siirtää yksityiselle, siirretään. Itse ajattelisin osan asioista toimivan paremmin kunnan ja valtion järjestämänä.

Vierailija
35/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollekkin jäi vielä epäselväksi niin olen itse kyllä ihan käynyt korkeakoulun ja tuloni ovat keskitasoa tällä hetkellä. En itse ole kassalla, lähäri tai siivooja. Halusin vain viitata siihen ettei kantani ole muuttunut mihinkään opiskelija-ajoista. Jos tällä hetkellä nauttisin tulonsiirroista, ymmärtäisin sen että joku sen minulle työtä tekemällä maksaa.

Ap

Mutta sinähän olet jo hyötynyt tulonsiirroista, mikäli olet opiskellut Suomessa etkä ole pappa betalar-perheestä. Kai tajuat ettei se sun koulutuksesi oikeasti maksanut 90€/vuosi?

Miten joku voi olla noin tyhmä ja pihalla asioista...

Vierailija
36/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon äänestänyt vain kerran elämässäni, silloin kun oli Haavisto ja Niinistö vastakkain pressavaaleissa :)

Muulloin en ole äänestänyt ikinä enkä äänestä! Miksi äänestäisin mitään kun kaikki puheet on valhetta ja ikinä ei toimita kuten kansa tai ainakin joku enemmistö haluaa. Hyvänä esimerkkinä toi aktiivimallin perumisen hylkäys!

M 28

Äänestä nyt ihmeessä vasemmistoa. Ei meillä ole ollut vasemmistolaista hallitusta koko sinun aikuisikänäsi. Annetaan niille mahdollisuus! (Pettää lupauksensa, ehkä, mutta se jää nähtäväksi)

Vierailija
37/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ilmeisesti kuvittelee, että vielä jonakin päivänä, ehkäpä yllättävän piankin, minä olen rikas tai vähintäänkin varakas, kun olen ensin oikein hirmuisen ahkera ja järkevä, ja säästän ja sijoitan ja pokkuroin porvareita ja äänestän kokoomusta!

Fantasioita, fantasioita.

Vierailija
38/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy

Ainiin. Vassarijärjellä!

Ap

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2095549/Right-wingers-i…

Eipä toi ole sinällänsä yllättävää, sillä oikeistolainen maailmankuva on hyvin yksinkertainen ja mutkat suoriksi vetävä. Perustuu enemmän johonkin moralistisiin käyttäytymiskoodeihin kuin järkeen ja logikkaan.

Minä en linkannut tätä, mutta näitä tutkimuksia on tosiaan useita. Ja kaikissa IQ-pojot menee vasemmiston puolelle

Vierailija
39/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan haluaisin, että kaikilla olisi mahdollisuus vaurastua OMALLA työllään, ei muiden tekemällä työllä.

Mietin myös, mitä tuo kova työ on. Kuinka kovaa on työ, josta maksetaan esim. 20 000-100 000 /kk. Mihin kukaan yksittäinen ihminen tuon rahamäärän käyttää? Ansaitseeko hän todella tuon määrän rahaa?

Vauraus tulee jakaa tasaisesti hyvinvointivaltiossa. Palkkaeroja on toki oltava, mutta jonkinlainen palkka- ja eläkekattokin voisi olla.

Enkä sano, että rikkailta pitäisi siirtää niille lusmuille, jotka eivät ole halukkaita työtä tekemään, vaan matalapalkkaisille, lapsiperheille ja vanhustenhuoltoon. Ilmainen koulutus, myös toinen aste, tarvitaan.

Jonkinlainen perusturva on oltava, jopa niillä lusmuillakin. Me kun emme ihan äkkiä voi erottaa lusmuja heikkolahjaisista tai mielenterveysongelmaisista.

Heikoista on pidettävä huolta.

T. Vasemmistoa äänestävä

Vierailija
40/133 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy

Moni akateeminen ja hyväpalkkainen työskentelee valtion tai kunnan virassa, jolloin palkka maksetaan verovaroista, eikä ne tietenkään pure ruokkivaa kättä. Vasemmistolainen yrittäjä sen sijaan on harvinaisuus. Paitsi jos tilaaja on valtio tai kunta. Kuten todennäköisesti sinunkin tapauksessasi.

Pienyrittäjä voi olla esim. kampaaja, joka pitää omaa pientä kampaamoa eikä rikastu, pienen ravintolan omistaja tai kuka tahansa, jolla on pieni yritys, ei kasvava, mutta sellainen, josta saa jonkinlaisen toimeentulon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi