Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva kun pääsette tulemaan, mutta Tanjan kannattaa valita menoa kestävät vaatteet, kun tänne tulee noita lapsia"

Vierailija
28.02.2019 |

Nimi muutettu. Hääkutsu, ilmoittautumisen jälkeen tällainen kommentti, koskien 16-vuotiasta. "Tanja" ilmoitti, ettei hän lähde. Nyt kutsuja on vihainen, "mistä mä nyt saan lapsenvahdin, kun ei ole muita teinejä lähipiirissä". Ehdotin MLL:n palveluja. "Mut kun niille pitää maksaa". No ilmoitin, että "Tanja" voi tulla, jos maksatte hänelle koko illasta 200, mutta hän ei ole mikään ilmainen juhlalastenvahti ja sitä paitsi noita on kokemattomalle aika paljon. Nää vahdittavat lapset ovat siis muiden vieraiden lapsia, joita on noin viisi alle kouluikäistä + muutama kouluikäinen, tarkistin asian vielä. Ei nyt kuulemma tartte minunkaan tulla. No aioin peruuttaa joka tapauksessa. Kyseessä ei edes ole kovin hyvä ystävä, kaveri vain, ja taisi koko kutsun syy olla saada teini lapsia vahtimaan. Ei hän edes tunne teiniä kovin hyvin, on vain kuullut muilta että on luotettava ja hyväkäytöksinen.

Kommentit (391)

Vierailija
181/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis trollaako tänne kaikki vai mitä tämä on? Kyllä myös lapsiperheiden vanhemmilla on oikeus välillä huokaista ilman lapsen hoitoa. Teineiltä ja lapsettomilta ei todellakaan ole liikaa vaadittu jos pyydetään katsomaan juhlissa lapsien perään. Päinvastoin kaikkihan tässä voittaa. En voi käsittää, onko palsta täynnä lasten vihaajia??

Tässä on kyse nimenomaan siitä, ettei etukäteen pyydetä, kysytä tai sovita, vaan kutsutaan vieraaksi ja sitten oletetaan että oletkin ilmainen piika etkä juhlavieras.

Vierailija
182/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalia kirjoituksia. Meillä kyllä koko suku osallistuu erittäin mielellään lasten hoitoon. Meillä juhlissa nimenomaan vanhemmat tytöt toimivat lapsenvahtina jotta aikuiset pääsevät keskustelemaan ja osallistumaan juhliin kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia kirjoituksia. Meillä kyllä koko suku osallistuu erittäin mielellään lasten hoitoon. Meillä juhlissa nimenomaan vanhemmat tytöt toimivat lapsenvahtina jotta aikuiset pääsevät keskustelemaan ja osallistumaan juhliin kunnolla.

Juhlat siellä 1800-luvulla onkin varmaan aika lailla erilaisia kuin tällä vuosituhannella ☺.

Vierailija
184/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis trollaako tänne kaikki vai mitä tämä on? Kyllä myös lapsiperheiden vanhemmilla on oikeus välillä huokaista ilman lapsen hoitoa. Teineiltä ja lapsettomilta ei todellakaan ole liikaa vaadittu jos pyydetään katsomaan juhlissa lapsien perään. Päinvastoin kaikkihan tässä voittaa. En voi käsittää, onko palsta täynnä lasten vihaajia??

Ne lapsettomat ja teinit on kutsuttu vieraiksi. Aika törkeätä nakittaa vieraat töihin. Eri asia on jos etukäteen sovitaan ja maksetaan. Kaikista törkeintä on että aikuinen tai teini laitetaan johonkin lasten pöytään. Jos vanhemmat haluavat omaa aikaa, hoitakoot itse lapsenvahdin. Ihmettelen minkälaisia ihmisiä nämä on. Minua ei ole koskaan vieraana pyydetty hommiin vaikka olin sinkkuna pitkään.

Vierailija
185/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näitä ei kerrota etukäteen. Hääpaikalla sitten kaaso tai morsiamen äiti tulee sanomaan, että perheen nuoria kaivataan tuolla "jossain muualla" ja kun nuoret menevät mukaan, onkin edessä lastenhoitokeikka. Jos nyt viitsitte ihan vaan sen aikaa katsoa perään, kun on puhe morsiusparille tms.,saa vanhemmat olla rauhassa. Jos myöntyy, on koko illan ilmaisena lastenvahtina eikä kieltäytytyminen ole mahdollista.

Tätä tehtiin jo aikanaan minulle ja omia lapsia olen opastanut, että hymyilkää nätisti, sanokaa, että kiva ja kun se kaaso tms.on poistunut, niin palatkaa pöytään. Mitään vastuuta muiden lapsista ei ole.

Vierailija
186/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi aloittaa uuden elämän salarakkaan kanssa ilman että tarvis elättää ex-vaimoa ja lapsia, päälle vielä rahat henkivakuutuksista ja talonmyynnistä. Se miten tuo äijä kuvitteli tuon käytännössä onnistuvan on kyllä aika mysteeri. Pakko kai sen on olla jonkin sortin psykopaatti tai narsisti, en tiedä kun en ole asiantuntija. Ei se tuntunut yhtään surevan edes lapsiaan missään vaiheessa, kai se on koko avioliiton ajan esittänyt jotain rakastavan isän ja aviomiehen roolia näitä tunteita oikeasti tuntematta. Kauhea tapaus kyllä.

Vierailija
187/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi aloittaa uuden elämän salarakkaan kanssa ilman että tarvis elättää ex-vaimoa ja lapsia, päälle vielä rahat henkivakuutuksista ja talonmyynnistä. Se miten tuo äijä kuvitteli tuon käytännössä onnistuvan on kyllä aika mysteeri. Pakko kai sen on olla jonkin sortin psykopaatti tai narsisti, en tiedä kun en ole asiantuntija. Ei se tuntunut yhtään surevan edes lapsiaan missään vaiheessa, kai se on koko avioliiton ajan esittänyt jotain rakastavan isän ja aviomiehen roolia näitä tunteita oikeasti tuntematta. Kauhea tapaus kyllä.

Onkohan nyt taas ihan väärä ketju?

Vierailija
188/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullehan tästä sitten suututtiin. En ole niitä lapsia tehnyt, joten en ole heistä vastuussa.

Vierailija
189/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih mitkä muistot tästä ketjusta heräävätkään! Olihan se aika mieltä alentavaa kun arkana teinityttönä sai kuulla pääsevänsä vihdoin kesäjuhliin pitämään sievää mekkoa - ja perillä odottikin tietenkin juhlien emäntä komentamassa lastenvahdiksi. Siellä sitten oltiin viikkorahoista ostettu kesäkolttu ruoho- ja kakkutahroissa katsomassa että taaperot eivät syö matoja läheisellä hiekkalaatikolla. Samaan aikaan sukulaiset (ja suvun pojat) nauttivat olostaan tarjottavien äärellä. Itse pääsi syömään kun muut olivat lopetelleet ja sitten piti tietty kerätä kilttinä tyttönä astiat keittiöön muun juhlaväen siirtyessä juomien pariin. Sitten ihmeteltiin kun ei enää sukujuhliin kiinnostanut osallistua.

Nyt vanhempana olen kaikkien sukulaisten suosikkivieras siksi että olen ammatiltani valokuvaaja. Minun osani ei vain näytä olevan juhlista nauttiminen. Siksi en yleensä viitsi osallistua.

Olen pahoillani. Teet oikein kun jäät pois juhlista, sinun ei tarvitse suostua hyväksikäytettäväksi.

Mitä jos sen himpuran kameran jättäisit kotiin?

Vierailija
190/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih mitkä muistot tästä ketjusta heräävätkään! Olihan se aika mieltä alentavaa kun arkana teinityttönä sai kuulla pääsevänsä vihdoin kesäjuhliin pitämään sievää mekkoa - ja perillä odottikin tietenkin juhlien emäntä komentamassa lastenvahdiksi. Siellä sitten oltiin viikkorahoista ostettu kesäkolttu ruoho- ja kakkutahroissa katsomassa että taaperot eivät syö matoja läheisellä hiekkalaatikolla. Samaan aikaan sukulaiset (ja suvun pojat) nauttivat olostaan tarjottavien äärellä. Itse pääsi syömään kun muut olivat lopetelleet ja sitten piti tietty kerätä kilttinä tyttönä astiat keittiöön muun juhlaväen siirtyessä juomien pariin. Sitten ihmeteltiin kun ei enää sukujuhliin kiinnostanut osallistua.

Nyt vanhempana olen kaikkien sukulaisten suosikkivieras siksi että olen ammatiltani valokuvaaja. Minun osani ei vain näytä olevan juhlista nauttiminen. Siksi en yleensä viitsi osallistua.

Olen pahoillani. Teet oikein kun jäät pois juhlista, sinun ei tarvitse suostua hyväksikäytettäväksi.

Mitä jos sen himpuran kameran jättäisit kotiin?

Mitä tuo muka auttaa, kuvitteletko ettei juhlaväeltä löydy edes yhtä omaa kameraa?

-eri

Vierailija
191/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistat sä lestan

Vierailija
192/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksista.

Vierailija
193/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
194/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhohhooo! Onpas tökeröä!

Vierailija
195/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mut mitä mä just luin :D mitä se lapseton voittaa siinä et joutuu juhlimisen sijaan vahtimaan random-muksuja? :DDD

Kyse ei ole mistään lapsivihasta vaan toisten ihmisten kunnioittamisesta. Jos lapsiperheellinen haluaa huokaista ilman lapsen hoitoa, hän palkkaa hoitajan. Lapset on valintakysymys ja kun päättää hankkia ne lapset ni ikävä kyllä siitä seuraa velvollisuuksia, kuten lastenhoitojärjestelyt, jotka on onneks helppo rahalla ratkaista. Ja jos ei oo rahaa ni sit juhlitaan hillitymmin.

Niin simppeliä.

Vierailija
196/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut kutsuttiin aikoinaan poikaystävän isän 50v päiville. Paikan päällä poikaystävän äiti pyysi että auttaisi keittiössä ja tarjoilisin kahvia vieraille. Juhlakalu oli armeijan palveluksessa ja vieraille piti tarjoilla armeijan mukaisessa arvojärjestyksessä. Minä, 16v, en todellakaan tunnistanut mitään arvojärjestystä armeijan univormuista. Onneksi olen vahvaluonteinen ja osasin kieltäytyä ehdottomasti tarjoilemisesta. Auttelin sitten vähän aikaa keittiössä. Join kahvit ja lähdin.

Vieläkin ihmetyttää olettamus että joku melko randomi nuori teini olisi yhdellä vilkaisulla osannut kulkea kahvipannu kanssa oikeassa järjestyksessä vieraalta toiselle.

ÖÖÖÖÖ et auttanyt????

Minä olisin ilman muuta auttanut..arvojuhlat

Lue kunnolla. Autoin keittiössä. Mutta en mennyt nolaamaan itseäni salin puolelle kun en olisi osannut tarjoilla arvojuhlissa arvojärjestyksessä.

Vierailija
197/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun nuorena naisena oletettaisiin automaattisesti suostuvan lapsenvahdiksi, opettaisin kakaroille kaikki rumat sanat jotka tiedän.

Vierailija
198/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi itteäkin vit#ttaa tädin juhlissa ja ihan vain kylässä. Muut serkut saa istua hienoissa vaatteissaan rauhassa, kun minua hätistetään hakemaan kahvia ja tarjottavaa muille, pitämään serkun lasta sylissä ym. Muille naisille auttaa tädin mies eteisessä takin päälle, mutta ei mulle jne.

Vierailija
199/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustettiin läpi koko Suomen avopuolisoni serkun häihin. En ollut tavannut miehekkeen tätä puolta suvusta ollenkaan ja häiden aamuna hotellissa valmistauduimme lähtemään kirkkoon, niin appiukko toi videokameran ja sanoi että sinä kun olet videokuvaaja niin voit kuvata koko toimituksen. Olivat kaiketi sopineet tästä morsiamen isän kanssa.

Kyllä, olen opiskellut alaa mutta aika paha oli kylmiltään lähteä kuvaamaan parituntista vihkimistä parista, jota en ollut koskaan nähnyt. Täysin outo kuvauspaikka, korkeat korkkarit jalassa (en ollut valmistautunut siihen, että pitäisi videokameran kanssa hiipparoida kirkossa) ja mitään ohjeita en saanut, mitä minun haluttiin ikuistavan. Kuvasin sitten suurimmaksi osaksi pappia seisoen nurkassa koko ajan.

Omien sisarusten juhlapäiviä voin kyllä kuvata heidän omilla kameroillaan, koska he tietävät, että ilmaiseksi saavat "ihan ok" -jälkeä.

Vierailija
200/391 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun nuorena naisena oletettaisiin automaattisesti suostuvan lapsenvahdiksi, opettaisin kakaroille kaikki rumat sanat jotka tiedän.

Oletpas vastenmielinen. Miksi et voisi vain kohteliaasti kieltäytyä. Tai olisiko se niin kamalaa jos joskus olisikin epäitsekäs ja tekisi jonkun palveluksen toisille? Voisi kenties itsekin joskus saada apua kun sitä tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi