Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiipaaaa piiiiiipaaaa piiiiiiipaaaaaaa

Vierailija
102/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koko vaakajuttu on aivan naurettava. KUKAAN (paitsi minä) ei tiedä historiaani eikä sitä paljonko painoin ennen lääkkeitä. Se että hoidon varjolla urkitaan painoani nyt, ei ole millään tavalla loogista. Mihin sitä verrataan??

Enkä minä tarvitse mitään painokyttäystä keneltäkään. En ole mikään projekti, jota tarvitsee pitää silmällä ja ohjailla. Kävelin kotiin kaupasta vähän yli kilometrin (bussia ei kulkenut pariin tuntiin). Puolivälissä tuli vähän sellainen tunne että voisi hetken huilahtaa. Eli matkaa takana about 900 metriä. Painava laukku toisessa kädessä ja kauppakassi toisessa. Käveleekö joku ihrakasa 900 metriä ilman tarvetta pysähtyä? Ei. Ja lähinnä se pysähtely oli muutenkin sitä, että selailin puhelinta ja se oli vaikeaa kävellessä. Eli siis kokonaismatka kaupalle on noin 1 km 800 m.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuo nyt on? Kun työterveyshoitaja haluaa punnita, senkun punnitsee mutta olen kieltänyt kertomasta lukua minulle. Laittaa sen vaan hiljaa koneelle. Lääkärikään ei ole painosta koskaan maininnut ääneen.

Vierailija
104/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sanonut sille lääkärille, että sori nyt on sellanen tilanne, että se vaa'an lukeman näkeminen ahdistaa kovastikin etkä halua sitä tietää ja että voisiko lääkäri vaikka katsoa lukeman ja olla sitä sulle sanomatta? Ihme räyhäämistä, aikuinen ihminen.

MITÄÄN SYYTÄ PUNNITUKSEEN EI OLE. TAJUTKAA JO.

Vierailija
105/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkkeiden(kin) oikeaan annosmäärään vaikuta paino? Halusi tietää osatakseen määrätä sopivan satsin.

Vierailija
106/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koko vaakajuttu on aivan naurettava. KUKAAN (paitsi minä) ei tiedä historiaani eikä sitä paljonko painoin ennen lääkkeitä. Se että hoidon varjolla urkitaan painoani nyt, ei ole millään tavalla loogista. Mihin sitä verrataan??

Enkä minä tarvitse mitään painokyttäystä keneltäkään. En ole mikään projekti, jota tarvitsee pitää silmällä ja ohjailla. Kävelin kotiin kaupasta vähän yli kilometrin (bussia ei kulkenut pariin tuntiin). Puolivälissä tuli vähän sellainen tunne että voisi hetken huilahtaa. Eli matkaa takana about 900 metriä. Painava laukku toisessa kädessä ja kauppakassi toisessa. Käveleekö joku ihrakasa 900 metriä ilman tarvetta pysähtyä? Ei. Ja lähinnä se pysähtely oli muutenkin sitä, että selailin puhelinta ja se oli vaikeaa kävellessä. Eli siis kokonaismatka kaupalle on noin 1 km 800 m.

Vierailija
107/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen matka kyllä tosiaankaan mahdottomuus ole "ihrakasallekaan". Jos et halua antaa hoitohenkilökunnalle tarvittavia tietoja niin ole hyvä ja älä sitten käytä terveydenhuollon palveluita, kovin yksinkertaista.

Vierailija
108/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole nuori eikä vanha, ap ei ole läski eikä laiha, kertoo painoa tulleen lisää mutta painoa ei kuitenkaan tullut huomattavasti, lääkitys pitää silti vaihtaa, painoa ei saa mitata ja sanaa vaaka ei saa sanoa. Lääkäri on ennen kaikkea outo ja palstamammat idiootteja kun eivät tajua että ap ei ole sairas vaan mielisairas. Juu-u, joo-o.

(Jos koko ajan tulee näin suuria väärinkäsityksiä tapahtumien kulusta, onko vika kertojassa vai yleisössä :D)

Summa summarum av on täynnä julmureita jotka eivät tajua kuinka hirvittävästä asiasta tässä oli kyse kun lääkäri tahtoi tietää paljonko ap painaa

Vierailija
109/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota syömään psyyken lääkkeitä.

Missä oma tahto?

Vierailija
110/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lääkkeiden(kin) oikeaan annosmäärään vaikuta paino? Halusi tietää osatakseen määrätä sopivan satsin.

:DDD Kumma kun aiempikin lääkäri osasi määrätä lääkkeet ihan ilman mitään painon urkkimista. Ap

Vierailija
111/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota syömään psyyken lääkkeitä.

Missä oma tahto?

Sairaus pakottaa :) Elämä meni päin vttua kun yritin vuosia pärjätä ilman lääkkeitä. ap

Vierailija
112/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole nuori eikä vanha, ap ei ole läski eikä laiha, kertoo painoa tulleen lisää mutta painoa ei kuitenkaan tullut huomattavasti, lääkitys pitää silti vaihtaa, painoa ei saa mitata ja sanaa vaaka ei saa sanoa. Lääkäri on ennen kaikkea outo ja palstamammat idiootteja kun eivät tajua että ap ei ole sairas vaan mielisairas. Juu-u, joo-o.

(Jos koko ajan tulee näin suuria väärinkäsityksiä tapahtumien kulusta, onko vika kertojassa vai yleisössä :D)

Summa summarum av on täynnä julmureita jotka eivät tajua kuinka hirvittävästä asiasta tässä oli kyse kun lääkäri tahtoi tietää paljonko ap painaa

JA JOS TÄMÄ LÄÄKÄRI HUOMAA KUINKA AHDISTUNEEKSI POTILAS MUUTTUU VAA'AN TAKIA, NIIN SILLOIN HÄNTÄ EI PAINOSTETA ASIAAN. PUNNITUKSEEN EI OLE MITÄÄN LOOGISTA SYYTÄ. OLEN AIKUINEN IHMINEN, TÄMÄ EI OLLUT MIKÄÄN YLÄASTEEN TERKKARIN TARKASTUS.

MINULLA ON TÄYSI OIKEUS KIELTÄYTYÄ PUNNITUKSESTA, KUN SYY LÄÄKÄRIKÄYNTIIN ON LÄÄKKEEN VAIHTO. SE RIITTÄÄ ETTÄ POTILAS KERTOO PAINON NOUSSEEN HETI LÄÄKKEIDEN ALOITUKSEN JÄLKEEN.

SE EI SILTI TARKOITA ETTÄ POTILAS ON LIHAVA TAI ETTÄ LÄÄKÄRILLÄ ON OIKEUS PAINOSTAA JA PAKOTTAA.

Vierailija
113/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin sydäntauteihin liittyen on seurattava potilaan painoa, se kertoo nesteen kertymisestä kehoon. Merkittävät yli- ja alipainot altistavat sydänvaivoille.

Vierailija
114/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄLLÄ POTILAALLA ON SYÖMISHÄIRIÖ, MUTTA KOSKA SITÄ EI OLE IKINÄ DIAGNOSOITU (KOSKA POTILAS ON HYVÄ ESITTÄMÄÄN, JOTTA SE EI PALJASTUISI), NIIN SITÄ TIETOA EI LUE MISSÄÄN. TIEDOSTAN, ETTÄ MINULLA ON SYÖMISHÄIRIÖ. TUNTUU KUMMALLISELTA KIRJOITTAA SE. MUTTA SUHTAUTUMISENI RUOKAAN EI OLE NORMAALI. JA TIEDÄN TASAN TARKASTI MISTÄ SE JOHTUU JA MILLOIN SE ALKOI. KIITOKSET ÄIDILLENI.

Vierailija
115/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin sydäntauteihin liittyen on seurattava potilaan painoa, se kertoo nesteen kertymisestä kehoon. Merkittävät yli- ja alipainot altistavat sydänvaivoille.

Ok???? Minulla on paniikkihäiriö :DDsd

Vierailija
116/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi ihan looginen syy painon selvittämiseen on se, että kun kerrot painoa tulleen lisää ja haluat vaihtaa lääkettä niin painon selvittäminen on aika olennaista jatkohoidon kannalta, että mihin se paino siitä kehittyy kun vaihdetaan lääke toiseen. Jatkaako nousua vai laskeeko vai jääkö ennalleen. Mutta turha sulle ap on mitään toisaalta selittää, kun ei mene perille, niin ei mene. Keskustelunaloituksesi on siis täysin hyödytön ja turha.

Vierailija
117/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi ihan looginen syy painon selvittämiseen on se, että kun kerrot painoa tulleen lisää ja haluat vaihtaa lääkettä niin painon selvittäminen on aika olennaista jatkohoidon kannalta, että mihin se paino siitä kehittyy kun vaihdetaan lääke toiseen. Jatkaako nousua vai laskeeko vai jääkö ennalleen. Mutta turha sulle ap on mitään toisaalta selittää, kun ei mene perille, niin ei mene. Keskustelunaloituksesi on siis täysin hyödytön ja turha.

Niin, koska minähän en osaa nähdä sitä venymisarvista ja vaatteista. Kyllä lääkärin täytyy urkkia painoni koska itse en osaa sitä seurata.

Vierailija
118/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti HALUA että joku lääkäri tai yhtään kukaan alkaa kyttäämään painoani. Vaihda lääke tai ole vaihtamatta, mutta en TAHDO ETTÄ KUKAAN ALKAA KYTTÄÄMÄÄN MINUA. Saan aivan tarpeeksi kyttäämistä äidiltäni eikä hän jätä ikinä asioitani rauhaan. En kaipaa siihen päälle lääkärin kyttäämistä.

Vierailija
119/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi todellakaan pitänyt mennä lääkäriin. Kun ei helvetti potilasta voida ollenkaan kunnioittaa. En minä ole valinnut sairauksiani!!! Mutta lääkärin ei tarvitse pahentaa oloa entisestään.

Vierailija
120/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että porukka ei tajua että vaivoja on erilaisia. En minä ihan ilman syytä syö lääkkeitä?? Jähmetyin paikoilleni heti kun tuli puheeksi punnitseminen. Pelkäsin sitä kuin jotain helvetin vaaraa.

älä ainakaan mene töihin tai ostoksille punnitse ja säästä liikkeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän