Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan laihduttaisit ja lopettaisit lihavuuden

Vierailija
82/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapaus, saa punnituksesta ahdistuskohtauksia. On meitä moneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet todella todella typerä ihminen. Et siis osaa etkä halua myötää tosiasioita. Lopeta se ruoalla lohduttelu ja painu lenkille. Hyi hitto miten voikaan olla ääiöitä.

Mihin sinun pitäisi painua. Tiedät näkemättä toisen painon?

Vierailija
84/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että anoreksiaa on paljon. Täälläkin haukutaan lihavaksi, vaikka ei koko ihmistä ole nähty. Eikä painoa tiedetä, niin lihava...

Vierailija
85/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse sairastin syömishäiriötä kerroin asiasta aina lääkärille ja palkitseminen tehtiin niin etten katsonut lukuja eikä hän niitä ääneen maininnut, kirjasi vain ylös. Asioita voi hoitaa asiallisesti ja keskustelemallakin, ap.

Olinkin tulossa sanomaan tätä samaa. Ei ole lopulta väliä onko apn mielenterveysongelma syömishäiriö vai ei, mutta asian voi hoitaa myös fiksusti (tai no, ihmismäisesti). Kuten vaikka toteamalla tilanteen olevan ahdistava, voinko olla vaikkapa selin tai pitää silmät kiinni

Vierailija
86/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan laihduttaisit ja lopettaisit lihavuuden

Kun en edelleenkään ole lihava. Kuinka monta kertaa se täytyy sanoa?

Vierailija
87/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse sairastin syömishäiriötä kerroin asiasta aina lääkärille ja palkitseminen tehtiin niin etten katsonut lukuja eikä hän niitä ääneen maininnut, kirjasi vain ylös. Asioita voi hoitaa asiallisesti ja keskustelemallakin, ap.

Olinkin tulossa sanomaan tätä samaa. Ei ole lopulta väliä onko apn mielenterveysongelma syömishäiriö vai ei, mutta asian voi hoitaa myös fiksusti (tai no, ihmismäisesti). Kuten vaikka toteamalla tilanteen olevan ahdistava, voinko olla vaikkapa selin tai pitää silmät kiinni

Ettekö oikeasti ymmärrä? Paino ei liity lääkkeiden vaihtoon MITENKÄÄN. Ainakaan se lukema. Jos minä maksavana asiakkaana en tahdo että punnitaan (ilman mitään järkevää syytä), niin silloin ei punnita. Piste.

Vierailija
88/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ei merkitse paskan vertaa minkä kokoinen olen. Kun en halua että minua punnitaan muiden nähden niin silloin en halua. Eikä kukaan saa pakottaa. Lihava en ole koskaan ollut joten jospa nyt vihdoin se menisi jakeluun?

Vierailija
89/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia menit lääkärille?

Halusin vaihtaa lääkkeen. Vaikka otin painonnousun itse puheeksi, ei painoni kuulu vttuakaan lääkärille tai kenellekään muulle. En yksinkertaisesti HALUA TIETÄÄ MITÄÄN LUKUJA enkä halua että kukaan muukaan tietää. Helvetti tuollaisia painostavia mulkkuja. Vaihdoin omalääkärin samantien sieltä päästyäni.

Miksi petät itseäsi totuudelta! Mulkku olet kun haluat elää valheessa.

Vierailija
90/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se ei merkitse paskan vertaa minkä kokoinen olen. Kun en halua että minua punnitaan muiden nähden niin silloin en halua. Eikä kukaan saa pakottaa. Lihava en ole koskaan ollut joten jospa nyt vihdoin se menisi jakeluun?

Mikä tässä sitten on kauhea ongelma, jos sinua ei paskaakaan kiinnosta painosi? Jos lääkäriä kiinnosti niin olisit antanut punnita, jos sinua ei kerran yhtään haittaa painosi.

Vierailija
91/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä muutenkin jotenkin tosi ahdistava tyyppi ja vaikutti oudolta. Hyh. Onneksi ei tarvitse tavata häntä enää.

Tuskin kuitenkaan vaikutti yhtä oudolta kuin potilas.

Vierailija
92/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä sitten on kauhea ongelma, jos sinua ei paskaakaan kiinnosta painosi? Jos lääkäriä kiinnosti niin olisit antanut punnita, jos sinua ei kerran yhtään haittaa painosi.

Olette siis oikeasti tyhmiä. En jaksa enää edes yrittää selittää.

Vierailija
93/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohis, mutta!

Minulta lääkäri tenttasi miksi en suostu syömään Gabapentiinia hermosärkyyni. Siis oikeasti tenttasi, kuin olisin tehnyt jonkin suurenkin rikoksen! 😀 Kun kerroin syyksi jatkuvan huimauksen, ei selitys kelvannut! Ymmärtäisin tenttauksen jos vetäisin levykaupalla tuota tavaraa ja olisi syytä epäillä väärinkäyttöä. Mutta se että en suostunut syömään sitä ja jouduin kuulusteluun... Se oli kyllä uutta! 😁

Kyseinen lääkäri oli muutenkin tosi ahdistava! Tämä ukko pisti minutkin puntarille. Väitti että valehtelin tuloksen! Tarkisti lukeman itse ja mumisi itsekseen "vanhat vaa'at näyttää mitä sattuu". Ja merkkasi melkein 10 kiloa lisää! Sai sitten kirjoitettua papereihin "lievän obeesin". Papereissa myös luki etten suostu myöntämään että olen ylipainoinen 😂 Ukko piti minulle luennon liikasyömisestä ja haukkui "vatsamakkaroitani".

Toinen lääkäri sitten seuraavalla kerralla korjasi lukeman.

Tämä kyseinen lääkäri teki itseni punnitsemisesta niin hauskan kokemuksen että heitin melkein oman puntarini seinään 😂

Vierailija
94/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis oikeasti tyhmiä. En jaksa enää edes yrittää selittää.

Ok. Kaikki muut lääkäriä myöten siis ovat tyhmiä paitsi sinä. Tsemppiä eloon meidän tyhmien keskellä.

Vierailija
95/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vieläkään puhuta kokonaisvaltaisesta hoidosta?

Yritin selittää lääkärille että systeemini on sekaisin psyykkisten ongelmien ja niihin määrättyjen lääkkeiden takia. Stressi voi nostaa stressihormoneita, siksi niitä sanotaan stressihormoneiksi. Jonka tk-lääkäri kieltää, koska näkee kehon erillisenä.

Helppohan sitä on olla nuori lääkäri, jos ei ole mitään pahaa kohdalle osunut.

Huomauttaisin, ettet kuitenkaan voi tästä nuoresta lääkäristä päällepäin tietää, mitä pahaa hänen kohdalleen on osunut. Voi hyvinkin olla että hän on nähnyt jo niin rankkoja asioita, ettei ymmärrystä heru sille että aikuinen ihminen jähmettyy kauhusta vaa'an edessä. Jos on ollut vaikka harjoittelussa lasten syöpäosastolla ja nähnyt mitä on oikea tuska ja kärsimys.

Lääkäri ei joko tajunnut kuinka ahdistunut olit, tai sitten häntä ei vain kiinnostanut. Joka tapauksessa mikään maailmanluokan vääryys tässä ei kuitenkaan ole kyseessä. Selvisit hengissä, hienoa, yritä lääkkeiden vaihtoa parempana päivänä uudestaan. Yritä totuttaa itseäsi ajatukseen, että tulevaisuudessa joku joskus haluaa sinut punnita.

Vierailija
96/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sen lääkärin nyt tietää, onko painonnousu oikeasti huomattavaa :D. Jos et pysty todistamaan sitä, niin sittenhän olet vain yksi niistä potilaista, jotka valittavat saavansa sivuvaikutuksia kaikista lääkkeistä ja haluaa vaihtaa.

Sehän se onkin, kun ei se painonnousu ole huomattavaa enkä ole missään vaiheessa väittänyt sellaista. Ja mitä vttua se punnitseminen auttaa, kun lääkärillä ei ole mitään tietoa tilanteestani ennen lääkettä. Voi Huoh.

Vierailija
97/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että porukka ei tajua että vaivoja on erilaisia. En minä ihan ilman syytä syö lääkkeitä?? Jähmetyin paikoilleni heti kun tuli puheeksi punnitseminen. Pelkäsin sitä kuin jotain helvetin vaaraa.

Selkeesti lääkityksessä pientä säätämistä....

Vierailija
98/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vieläkään puhuta kokonaisvaltaisesta hoidosta?

Yritin selittää lääkärille että systeemini on sekaisin psyykkisten ongelmien ja niihin määrättyjen lääkkeiden takia. Stressi voi nostaa stressihormoneita, siksi niitä sanotaan stressihormoneiksi. Jonka tk-lääkäri kieltää, koska näkee kehon erillisenä.

Helppohan sitä on olla nuori lääkäri, jos ei ole mitään pahaa kohdalle osunut.

Huomauttaisin, ettet kuitenkaan voi tästä nuoresta lääkäristä päällepäin tietää, mitä pahaa hänen kohdalleen on osunut. Voi hyvinkin olla että hän on nähnyt jo niin rankkoja asioita, ettei ymmärrystä heru sille että aikuinen ihminen jähmettyy kauhusta vaa'an edessä. Jos on ollut vaikka harjoittelussa lasten syöpäosastolla ja nähnyt mitä on oikea tuska ja kärsimys.

Lääkäri ei joko tajunnut kuinka ahdistunut olit, tai sitten häntä ei vain kiinnostanut. Joka tapauksessa mikään maailmanluokan vääryys tässä ei kuitenkaan ole kyseessä. Selvisit hengissä, hienoa, yritä lääkkeiden vaihtoa parempana päivänä uudestaan. Yritä totuttaa itseäsi ajatukseen, että tulevaisuudessa joku joskus haluaa sinut punnita.

Mistä nuoresta lääkäristä tässä nyt puhutaan?? Minä en ole missään vaiheessa sanonut että lääkäri oli nuori. Ei edes ollut. Hän on mies ja näytti kummalliselta ja puhui omituisesti. Tuntui käyvän jotenkin hitaalla. Todella epämiellyttävä kokemus, kun aiemmin ennen muuttoa minulla oli niin mukava naislääkäri, joka ei saanut oloani ollenkaan ahdistuneeksi eikä yrittänyt pakottaa minua vaa'alle. Ei myöskään tehnyt mitään numeroa painosta muutenkaan. Tuli fiilis, että ehkä olen paisutellut asiaa omassa sairaassa mielessäni. Kyllä harmittaa, että kyseinen lääkäri häipyi ja minäkin muutin muualle.

Vierailija
99/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että porukka ei tajua että vaivoja on erilaisia. En minä ihan ilman syytä syö lääkkeitä?? Jähmetyin paikoilleni heti kun tuli puheeksi punnitseminen. Pelkäsin sitä kuin jotain helvetin vaaraa.

Selkeesti lääkityksessä pientä säätämistä....

Lääkkeet ovat toimineet hyvin, mutta minulla on silti mielenterveysongelmia eivätkä ne mihinkään katoa lääkkeitä syömällä. Paniikkiin minä syön lääkkeitä, en tähän vaakakammoon.

Aikoinaan tajusin että minun täytyy luopua vaa'asta ja alkaa käyttämään maalaisjärkeä, tai päädyn todella todella syvälle suohon ahdistukseni kanssa.

En todellakaan pilaa tätä kaikkea lääkärin tahdon takia. Ei ole mitään syytä punnita minua, joten vaa'alle en mene nyt enkä jatkossa.

Vierailija
100/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanonut sille lääkärille, että sori nyt on sellanen tilanne, että se vaa'an lukeman näkeminen ahdistaa kovastikin etkä halua sitä tietää ja että voisiko lääkäri vaikka katsoa lukeman ja olla sitä sulle sanomatta? Ihme räyhäämistä, aikuinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän