Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksi ihan looginen syy painon selvittämiseen on se, että kun kerrot painoa tulleen lisää ja haluat vaihtaa lääkettä niin painon selvittäminen on aika olennaista jatkohoidon kannalta, että mihin se paino siitä kehittyy kun vaihdetaan lääke toiseen. Jatkaako nousua vai laskeeko vai jääkö ennalleen. Mutta turha sulle ap on mitään toisaalta selittää, kun ei mene perille, niin ei mene. Keskustelunaloituksesi on siis täysin hyödytön ja turha.

Niin, koska minähän en osaa nähdä sitä venymisarvista ja vaatteista. Kyllä lääkärin täytyy urkkia painoni koska itse en osaa sitä seurata.

Niin koska lääkäri haluaa mustaa valkoiselle, sillä hän on se kuka ne lääkkeet sinulle määrää eikä luota sinun mutuusi varsinkin kun ongelmat painosi suhteen loistavat jo kauas.

Vierailija
122/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo koko vaakajuttu on aivan naurettava. KUKAAN (paitsi minä) ei tiedä historiaani eikä sitä paljonko painoin ennen lääkkeitä. Se että hoidon varjolla urkitaan painoani nyt, ei ole millään tavalla loogista. Mihin sitä verrataan??

Enkä minä tarvitse mitään painokyttäystä keneltäkään. En ole mikään projekti, jota tarvitsee pitää silmällä ja ohjailla. Kävelin kotiin kaupasta vähän yli kilometrin (bussia ei kulkenut pariin tuntiin). Puolivälissä tuli vähän sellainen tunne että voisi hetken huilahtaa. Eli matkaa takana about 900 metriä. Painava laukku toisessa kädessä ja kauppakassi toisessa. Käveleekö joku ihrakasa 900 metriä ilman tarvetta pysähtyä? Ei. Ja lähinnä se pysähtely oli muutenkin sitä, että selailin puhelinta ja se oli vaikeaa kävellessä. Eli siis kokonaismatka kaupalle on noin 1 km 800 m.

Joihinkin sydäntauteihin liittyen on seurattava potilaan painoa, se kertoo nesteen kertymisestä kehoon. Merkittävät yli- ja alipainot altistavat sydänvaivoille.

Ok???? Minulla on paniikkihäiriö :DDsd

Sydänvaivoja voi olla, vaikka niitä ei olisi diagnosoitu. Myös lääkitykset voivat altistaa sydänoireille.

Lääkärillä on ollut selkeä syy punnita sinut, liittyen terveyteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko ollenkaan mitä kirjoitatte? Lääkäri ei luota mutuiluun? Ok? Mitä hemmettiä sitten? Eivät ne lääkkeet ole mitään myrkkytabletteja, joihin kuolen ja lääkäri joutuu linnaan. SILLÄ EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ MITÄ LÄÄKÄRI AJATTELEE TAI EI AJATTELE. Ei ole niin vaikeaa vaihtaa se lääke ja antaa olla. En kaipaa mitään kyttäämistä eikä tuossa ole mitään logiikkaa, että lääkkeen vaihdon takia tarvitaan todisteet ja painot ja ties mitä tietoja mustaa valkoisella.

Vierailija
124/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi: kun lääke vaihdetaan, se joko on parempi kuin entinen tai sitten huonompi. Ok, simppeliä. No mitä tapahtuu, jos lääke on parempi kuin entinen? Potilasta ei näy enää vastaanotolla samasta aiheesta, tadaa. Mitä jos lääke on huonompi? Potilas vaihtaa takaisin entiseen. Tadaa. Mihin hittoon tarvitaan painon kyttäystä??

Vierailija
125/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on joku vammainen. Miksei se puhu kunnolla? LOL, puhu kunnolla vammainen osaaks sä?

Vierailija
126/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärit nyt yleensä hoitavat ihmistä kokonaisuutena. Eikä se toimi niin, että sinä menet lääkäriin ja latelet vaatimukset tiskiin. Ai miksikö? Koska lääkäri on siellä se terveydenhuollon asiantuntija, et sinä. Jos se ei sinulle käy, että lääkäri haluaa sinun tietojasi, niin älä mene sinne lainkaan. Miksi et älyä? Oletko todella niin yksinkertainen?

Vierailija
127/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä jotenkin parantaa mieltäni omin keinoin ja päästää irti jatkuvasta painoahdistuksesta. En vttu tahdo että yksikään ihminen kyttää ulkomuotoani millään tavalla. En todellakaan tahdo olla mikään seurannan kohde. Minä itse olen ainoa joka kyttään itseäni jos siltä tuntuu. Ahdistaa aivan saatanasti kun joka puolelta yritetään kytätä ja tarkkailla. Yritän vain hoitaa sairauksiani, siinä kaikki. Haluan olla RAUHASSA.

Vierailija
128/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lääkärit nyt yleensä hoitavat ihmistä kokonaisuutena. Eikä se toimi niin, että sinä menet lääkäriin ja latelet vaatimukset tiskiin. Ai miksikö? Koska lääkäri on siellä se terveydenhuollon asiantuntija, et sinä. Jos se ei sinulle käy, että lääkäri haluaa sinun tietojasi, niin älä mene sinne lainkaan. Miksi et älyä? Oletko todella niin yksinkertainen?

AIEMPIKAAN LÄÄKÄRI EI YRITTÄNYT PAKOTTAA MINUA VAA'ALLE. SILTI OSASI MÄÄRÄTÄ LÄÄKKEET IHAN ILMAN MITÄÄN KYTTÄÄMISTÄ.

Vanhemmat ovat aina huomautelleet ulkomuodostani vaikka olen aina ollut hoikka ennen lääkkeitä. Olen oppinut jatkuvaan kyttäämiseen ja siihen että ikinä ei tiedä mitä kommentteja tulee ulkonäöstä.

Olen siitä erittäin katkera ja nyt aikuisena en kaipaa lisäksi lääkärin kyttäämistä. Kaipaan sen uuden lääkityksen, jonka sainkin, mutta en tiedä uskallanko aloittaa sitä.

Vierailija
129/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino-ongelman takia lääkärissä ja suuttuu kun lääkäri haluaa katsoa painon. Hän tekee ne päätökset, et sinä.

Vierailija
130/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjua lukiessa ei ole helppoa päättää, kenellä on pahimmat psyykkiset ongelmat. Ap:lla, joka tiedostaa ongelmansa vai heikompien kiusaajilla, jotka raukkamaisesti hokevat olet läski, olet läski olet lihava, tee jotain asialle. Toivon, että Karma hoitaa teidät. Ja teille, jotka pöyristelette, että miksi et ahdistuksen kourissa keskustellut viileästi ja sivistyneesti Lääkärin kanssa, sanon, että kommentoikaa jatkossa vain niihin ketjuihin, joihin kompetenssi riittää. Sama teille, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin että pystytte käymään vaa'alla.

Vierailija
131/133 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN OLE EDELLEENKÄÄN LIHAVA. Oletteko tyhmiä? Painonnousu voi tarkoittaa VAIKKA VIITTÄ KILOA. EN OLE KOSKAAN OLLUT LIHAVA. Tajutkaa jo :DDad

Ja tajutkaa myös se, että lääkärille EI KUULU MINUN PAINONI. Se riittää että minä kerron miten asiat ovat. Ja sitten lääkäri määrää toisen lääkkeen tai ei määrää. Hän tiesi tasan tarkasti vaivoistani ja silti yritti pakottaa minut tekemään asian, joka ei ole millään tavalla pakollinen, ja ahdistaa minua.

Ei lääkäri ole mikään lääkeautomaatti, jolta vain voit pyytää lääkkeen ilman, että hän paneutuu oletko sinä oikeassa. Ei se riitä, että sinä "kerrot miten asiat ovat". Painonnousu voi johtua muustakin, kuin lääkkeestä, vaikka se olisi lääkkeen provosoima. Sinulle on voinut puhjeta jokin liitännäissairaus. Lääkäri hoitaa kokonaisuutta, jossa paino on yksi osa.

Vierailija
132/133 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lääkkeiden(kin) oikeaan annosmäärään vaikuta paino? Halusi tietää osatakseen määrätä sopivan satsin.

:DDD Kumma kun aiempikin lääkäri osasi määrätä lääkkeet ihan ilman mitään painon urkkimista. Ap

Aika monesti ap olet nyt pitänyt referenssinä aiempaa lääkäriä. Hän oli vain erilainen lääkäri, ei välttämättä parempi terveytesi kannalta, heillä on erilaiset katsontakannat suhteessa toisiinsa. Mutta voi olla, että se aiempikin olisi laittanut nyt sinut vaa'alle jos painosi alkaa olla sinulle ongelma. Olkoon se sitten anoreksia, lihavuus tai pääongelma. Jotain vikaa, joka hänen mielestään pitäisi selvittää. Painon vuoksi sinne menit, eikö vain?

Mutta sinä koit sen ahdistavana. Lääkäri ei varmaan tiennyt sitä ja voi olla, että hän ei nähnyt ahdistustasi. Voisitko mitenkään päästä asian yli? Koska vaikuttaa siltä, että se on saanut sinut pahasti tolaltasi. Lääkäriki on vain ihminen, joka koittaa tehdä työtään ja tuskin tahallaan on koittanut kiusata sinua.

Ps. kammoista pääsee eroon, kun ei välttele niitä. Kun välttelet, niin siitä kehittyy sinulle fobia.

Vierailija
133/133 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit nimenomaan eivät hoida potilasta kokonaisuutena, vaan joka vaivasta pitää mennä alan erikoislääkärille. Näin sivullisesta ap vaikuttaa älykkäämmäältä kuin sinä ja suurin osa kommentoijista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän