Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN OLE KOSKAAN OLLUT LIHAVA, EIKÖ MENE JO JAKELUUN? MINULLA ON MY-ONGELMIA, JOIDEN TAKIA PAINOASIAT OVAT MINULLE ERITTÄIN AHDISTAVIA. OLEN HUONO SYÖMÄÄN, AINA OLLUT. TAJUTKAA JO.

Vierailija
62/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet todella todella typerä ihminen. Et siis osaa etkä halua myötää tosiasioita. Lopeta se ruoalla lohduttelu ja painu lenkille. Hyi hitto miten voikaan olla ääiöitä.

Mikä vtun ruualla lohduttelu :DDD Enkö juuri sanonut, etten edes syö paljon. MINULLA ON MIELENTERVEYSONGELMIA. TAJUTKAA JO.

Joo huomattiin jo...monet ovat sen huomanneet..hullu mikä hullu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN OLE KOSKAAN OLLUT LIHAVA, EIKÖ MENE JO JAKELUUN? MINULLA ON MY-ONGELMIA, JOIDEN TAKIA PAINOASIAT OVAT MINULLE ERITTÄIN AHDISTAVIA. OLEN HUONO SYÖMÄÄN, AINA OLLUT. TAJUTKAA JO.

MT

Vierailija
64/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet tainnut raivota täällä aiemmin Kelasta ja toimeentulotuesta...

Enpä ole.

Vierailija
65/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski wt

Vierailija
66/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se pakkomielle on eikä lääkärillä.  Rasittavalta tapaukselta vaikutat muutenkin.

Älä mene lääkäriin, jos noin hoidonsuunnittelu ahdistaa. Lääkäri parka, ei ole helppoa näiden sekopäiden kanssa, onneksi siitä edes maksetaan jotensakin kunnon palkkaa.

En menekään enää. Onneksi edes siitä saa päättää itse eikä ole kukaan painostamassa ja ahdistamassa.

Vierailija
67/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski wt

Jaa no en edelleenkään ole läski, koskaan ollutkaan. En myöskään wt.

Vierailija
68/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa sille seuraavalle lääkärille että sinulla on syömishäiriö ja ahdistut vaa'asta. Sitten hän voi vaikka punnita niin ettet näe lukemaa, tms.

Vierailija
69/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa sille seuraavalle lääkärille että sinulla on syömishäiriö ja ahdistut vaa'asta. Sitten hän voi vaikka punnita niin ettet näe lukemaa, tms.

Ei minua tarvitse punnita. Kyse on lääkkeen vaihdosta eikä siitä että minulla olisi jokin vakava paino-ongelma. Paino ON lähtenyt nousuun aloitettuani lääkkeet, mutta kyseessä ei ole mikään vakava paino-ongelma jota täytyy suurennuslasin kanssa vahdata. Aiempi lääkäri toisessa paikassa oli niin kiltti ja mukava, ei ollenkaan painostava ja ahdistava.

Vierailija
70/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta kävin lääkärillä ja paino myös mitattiin. Ei mitään ongelmaa. Oletko yliapinoinen vai alipainoinen? 

Miksi nämä kaksi vaihtoehtoa? Ettekö ymmärrä että joillain on sairaalloista ahdistusta?? Oli se paino ihan mitä tahansa, jos mieli on sairas niin siinä ei todellakaan halua hypellä vaa'alle muiden nähden. MINULLA ON MIELISAIRAUS.

Joo se huomattiin kyllä.

Ei olisi uskonut.

Vierailija
71/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sen lääkärin nyt tietää, onko painonnousu oikeasti huomattavaa :D. Jos et pysty todistamaan sitä, niin sittenhän olet vain yksi niistä potilaista, jotka valittavat saavansa sivuvaikutuksia kaikista lääkkeistä ja haluaa vaihtaa.

Vierailija
72/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi saanut huonoa palvelua ja ihan ymmärrettävästi ahdistunut sen vuoksi. Onneksi lääkäriä voi yleensä vaihtaa. Lääkäreitä - niinkuin meitä muitakin - on monenlaisia persoonia. Tämä on ollut sellainen suoraviivainen eikä ollenkaan kuunteleva tapaus. Varmasti hyvä työssään muuten, mutta ainakin tässä tapauksessa asiakkaan kuunteleva kohtaaminen epäonnistui pahasti.

Lääkärit saattavat myös joskus olla ihan mielettömän kiireisiä, mikä vaikeuttaa keskittymistä potilaan tunteiden erityiseen huomioimiseen.

Vierailija
73/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on oleellinen asia nimenomaan lääkkeiden annostuksia määrättäessä. Eli vaikka et painonnousu ei olisi vastaanotolle menisi syy, voi lääkkeen vaihtaminen edellyttää tarkan painon selvittämistä. Sinun kannattaa hoitaa tuota ahdistusta jotenkin, eikä syyttää lääkäriparkaa saati HUUTAA täällä samoja asioita uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
74/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua tarvitse punnita. Kyse on lääkkeen vaihdosta eikä siitä että minulla olisi jokin vakava paino-ongelma. Paino ON lähtenyt nousuun aloitettuani lääkkeet, mutta kyseessä ei ole mikään vakava paino-ongelma jota täytyy suurennuslasin kanssa vahdata. Aiempi lääkäri toisessa paikassa oli niin kiltti ja mukava, ei ollenkaan painostava ja ahdistava.

Lääkäri halusi tietää painosi todetakseen onko se todella noussut vai tuntuuko sinusta vain siltä. Ei hän sinua kiusatakseen halunnut punnita vaan syystä. Jotta voisi miettiä onko lääkkeen vaihto aiheellista vai olisiko jotain muuta tehtävissä mahdollisesti väärityneen kehonkuvasi hoitoon.

Vierailija
75/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että kaikki lääkkeet pitäisi saada aina tuosta vaan heti ilman, että antaa lääkärin tutkia? Mielenterveysongelmat eivät oikeuta sinua määräilemään mitä lääkäri saa tehdä. Kai sinä selitit miksi tilanne ahdistaa sinua? Lääkäri olisi varmasti selventänyt miksi painon mittaaminen on tärkeää tuossa tilanteessa.

Vierailija
76/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D on se elämä rankkaa lihavilla.. jos vielä mt-ongelmat päälle aijaijai

Vierailija
77/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahalua ei ole pakko totella. Voi sanoa itselleen että ”Ok, vatsani ilmoittaa nälästä. Nyt on kuitenkin niin että söit juuri tunti sitten kattavan aterian. Nälän tunne johtuu hulluuslääkkeestäsi. Seuraava ruoka-aika on kahden tunnin päästä.”

Jotkut lääkkeet vaikuttaa aineenvaihduntaan, niin että lihoo vaikka söisi yhtä paljon kuin ennenkin.

Vierailija
78/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D on se elämä rankkaa lihavilla.. jos vielä mt-ongelmat päälle aijaijai

Torvelo

:D

Vierailija
79/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino on oleellinen asia nimenomaan lääkkeiden annostuksia määrättäessä. Eli vaikka et painonnousu ei olisi vastaanotolle menisi syy, voi lääkkeen vaihtaminen edellyttää tarkan painon selvittämistä. Sinun kannattaa hoitaa tuota ahdistusta jotenkin, eikä syyttää lääkäriparkaa saati HUUTAA täällä samoja asioita uudestaan ja uudestaan.

Hölynpölyä. Aikuiselle yleensä sama annos painosta huolimatta, kun tableteista puhutaan. Ei tarvitse punnita.

Muutenkin potilaan lupa tulee kysyä kaikkiin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin.

Vierailija
80/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Annos aikuisella yleensä sama painosta huolimatta, kun tableteista puhutaan. Ja kaikkiin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin tarvitaan potilaan lupa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi