Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis syömishäiriön takia siellä lääkärillä vai miksi psinosi on sinulle noin kauhea ongelma?

Vierailija
42/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo paino jo aika olennainen tieto joidenkin lääkkeiden annoksen määrittämisessä, muutamankin kilon heitot voi vaikuttaa lääkkeen määrän tarpeeseen. Olisithan sinä voinut mennä punnittavaksi ja olla katsomatta sitä lukemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, ap. Rauhoitu!! Sinulla ei ole mitään hätää. Nyt suljet netin ja hengittelet syvään. Unohda se lääkärikäynti. Mene makoilemaan ja sulje silmäsi. Hengitä rauhallisesti ja laske hitaasti sadasta nollaan. Tai ajattele syvää sinistä merta. Mitään pahaa ei ole tapahtunut.

Minulle tuli niin ahdistava olo kun lääkäri ei kuunnellut ollenkaan minun tuntemuksiani vaan välitti ainoastaan omasta tahdostaan. Hänellä nyt sattui olemaan jokin pakkomielle saada tietää paljonko painan, joten minun olisi pitänyt luopua omasta tahdostani ja suostua ahdistuksesta huolimatta. Millainen lääkäri ei kuuntele kun potilas yrittää kertoa että ahdistaa enkä halua tätä.

Vierailija
44/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo paino jo aika olennainen tieto joidenkin lääkkeiden annoksen määrittämisessä, muutamankin kilon heitot voi vaikuttaa lääkkeen määrän tarpeeseen. Olisithan sinä voinut mennä punnittavaksi ja olla katsomatta sitä lukemaa.

Niin, niinhän se mieleltään sairas ihminen toimii, että senkus vain menee eikä katso lukemaa. Ette selvästi ymmärrä mitä ovat mielenterveysongelmat.

Vierailija
45/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis syömishäiriön takia siellä lääkärillä vai miksi psinosi on sinulle noin kauhea ongelma?

Lääkkeen vaihdon takia. Yritin kertoa että minulla on ongelma jonka takia en halua sille helvetin vaa'alle, mutta lääkäri vähät välitti ja jatkoi painostamista.

Vierailija
46/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse sairastin syömishäiriötä kerroin asiasta aina lääkärille ja palkitseminen tehtiin niin etten katsonut lukuja eikä hän niitä ääneen maininnut, kirjasi vain ylös. Asioita voi hoitaa asiallisesti ja keskustelemallakin, ap.

Vierailija
47/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siina vaa'assa pelottaa jos kerran er ole edes lihava? Ja jos olet ollut liian laiha, eikö pitäisi olla iloinen muutamasta kilosta.

Vierailija
48/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lääkärien ja hoitajien lopettaa kaikki toimenpiteet, jos potilas ahdistuu? Lopetetaan saman tien verikokeet, hampaiden paikkaukset, gynekologiset tutkimukset, elinsiirrot, magneettikuvaukset ja sytostaattihoidot ettei kukaan ihminen vain koe terveydenhuollossa ahdistusta!! Kaikki voi vaan pysyä kotona peiton alla.

LÄÄKÄRIN EI TARVITSE TIETÄÄ MITÄÄN LUKEMIA. JOKO HÄN VAIHTAA LÄÄKKEEN TAI EI. MUTTA POTILASTA TÄYTYY KUUNNELLA JA OLLA EMPATIAKYKYINEN.

Vierailija
49/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse sairastin syömishäiriötä kerroin asiasta aina lääkärille ja palkitseminen tehtiin niin etten katsonut lukuja eikä hän niitä ääneen maininnut, kirjasi vain ylös. Asioita voi hoitaa asiallisesti ja keskustelemallakin, ap.

Palkitseminen =punnitseminen

Vierailija
50/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siina vaa'assa pelottaa jos kerran er ole edes lihava? Ja jos olet ollut liian laiha, eikö pitäisi olla iloinen muutamasta kilosta.

En ole ollut liian laiha. Mistä keksitte näitä juttujanne?? Minulla on mielenterveysongelma. Ymmärtäkää. Todellisuudella ei ole mitään väliä kun mieli on sairas ja ahdistunut.

Vierailija
51/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vieläkään puhuta kokonaisvaltaisesta hoidosta?

Yritin selittää lääkärille että systeemini on sekaisin psyykkisten ongelmien ja niihin määrättyjen lääkkeiden takia. Stressi voi nostaa stressihormoneita, siksi niitä sanotaan stressihormoneiksi. Jonka tk-lääkäri kieltää, koska näkee kehon erillisenä.

Helppohan sitä on olla nuori lääkäri, jos ei ole mitään pahaa kohdalle osunut.

Vierailija
52/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkitseminen =punnitseminen

Minä yritin sanoa että minulla on ongelma. Lääkäri vähät välitti ja jatkoi painostusta. Ei minua ole ennenkään pakotettu vaa'alle. Koska ei ketään saa pakottaa, haloo. Sehän onkin hauskaa, että syömishäiriöni on ainoastaan minun tiedossani. Sitä ei ole ikinä todettu (eikä tutkittu), joten siitä ei ole mitään mainintaa missään.

Vierailija
53/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjasi painosi omakantaan ja siellä se on nyt ikuisesti kaikkien luettavissa. AJATTELE SITÄ.

Vierailija
54/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet todella todella typerä ihminen. Et siis osaa etkä halua myötää tosiasioita. Lopeta se ruoalla lohduttelu ja painu lenkille. Hyi hitto miten voikaan olla ääiöitä.

Mikä vtun ruualla lohduttelu :DDD Enkö juuri sanonut, etten edes syö paljon. MINULLA ON MIELENTERVEYSONGELMIA. TAJUTKAA JO.

Vierailija
55/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaihdettiinko se lääke?

Vierailija
56/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjasi painosi omakantaan ja siellä se on nyt ikuisesti kaikkien luettavissa. AJATTELE SITÄ.

Luuletko että suostuin vaa'alle?

Vierailija
57/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut liian laiha. Mistä keksitte näitä juttujanne?? Minulla on mielenterveysongelma. Ymmärtäkää. Todellisuudella ei ole mitään väliä kun mieli on sairas ja ahdistunut.

no ei kai lääkäri voi mielenterveysongelmaisen pillin mukaan mennä, kyllä voi olla ihan tarpeellista punnita, vaikka se sinusta sairaasta tuntuisikin väärältä.

Vierailija
58/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tainnut raivota täällä aiemmin Kelasta ja toimeentulotuesta...

Vierailija
59/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miksi lääkärin pitäisi pakottaa vaa'alle, jos ei olisi kyseessä joku painon seuranta jonkun muun syyn takia. Pitäisi kuunnella potilasta ja numerolla nyt ei niin väliä.

En ymmärrä minäkään. Ei minua ole koskaan pakotettu puntarille. Olen lihonut kovasti viime aikoina ja kerroin lääkärille olevani nyt reilusti ylipainoinen. Lääkäri väitti, että en voi olla, koska minussa sitä ei näy. Kerroin, paljonko painan ja ei pakottanut puntarille, vaan uskoi sen ja laittoi papereihin merkinnän ja merkinnän, että potilas yrittää saada painoaan alas.

Minulla on ollut nuorena syömishäiriö ja punnitsin itseäni monta kertaa päivässä ja ahdistuin jokaisesta ylimääräisestä grammasta. Pääsin punnitsemisista eroon ja numeroiden tarkkailusta. Oman painoni tiesin, koska käyn silti toisinaan puntarilla, mutta olen lopettanut numeroiden kyttäämisen. Peilistäkin kyllä näen, että parikymmentä kiloa on tullut lisää. Mutta en halua alkaa siihen anorektiseen painon kyttäämiseen ja lääkäri ymmärsi tämän ja luotti siihen, että itse yritän löytää tasapainoa laihduttamiseen, mutta silti ei sairaalloiseen painon kyttäämiseen.

Joten ymmärrän ap sinua varsin hyvin

Ps. painoni ei ole noussut lääkkeistä, vaan ihan syömisestä

Vierailija
60/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla se pakkomielle on eikä lääkärillä.  Rasittavalta tapaukselta vaikutat muutenkin.

Älä mene lääkäriin, jos noin hoidonsuunnittelu ahdistaa. Lääkäri parka, ei ole helppoa näiden sekopäiden kanssa, onneksi siitä edes maksetaan jotensakin kunnon palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä