Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut noin ahdistavalla lääkärillä

Vierailija
27.02.2019 |

Uusi paikka ja täysin vieras lääkäri. Halusin vaihtaa lääkkeen painonnousun takia ja hän heti totesi siihen että juu ne saattavat lisätä ruokahalua. Juu, ja ne saattavat myös lisätä nesteen kertymistä??? En minä ole edelleenkään hyvä syömään, mutta silti paino on noussut.

No sitten hän haluaa punnita minut. En ole käynyt VUOSIIN vaa'alla koska olen lopettanut sen tietoisesti. Saan aivan kamalia ahdistusoireita vaa'asta ja siitä että joku saisi tietää painoni, kun en itsekään halua tietää mitään lukuja. Menin aivan silminnähden lukkoon ja ahdistuneeksi, mutta lääkäri vain jatkoi painostamistaan. En ole ikinä ennen tavannut noin tylyä lääkäriä. Vttuako minun painoni hänelle kuuluu. Aiemminkin minulta on kysytty, Huom KYSYTTY että haluanko että punnitaan. Olen vastannut kieltävästi ja asia on jätetty sikseen.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin aivan sekaisin ja punnitsin itseäni jatkuvasti. Yksi kilo lisää ja olin aivan ahdistuksen vallassa. Lääkkeen myötä pääsin suurimmasta ahdistuksesta eroon ja lopetin vaakasekoilun. Nykyään en yksinkertaisesti tahdo punnita itseäni. Ja yksikään lääkäri ei saa pakottaa.

Vierailija
22/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo sä AP niinkus joudut vaikka leikkaukseen niin lääkintähenkilöstön pitää tietää sinun paino. Pumpataanko sinuun profolia ihmisen määrä vai valaan määrä?

Liittyy miten? Minä menen lääkärille pyytämään lääkkeen vaihtoa, mainitsen itse että paino on noussut heti lääkkeiden aloituksen jälkeen. Silloin lääkäri tietää jo tarpeeksi ja voi määrätä uuden lääkkeen. Hänen ei todellakaan tarvitse tietää painoa, mitä vttua. Jos vielä huomaa kuinka jähmetyn silmissä niin kuka helvetti jatkaa painostusta vielä siinä vaiheessa. Ei se aiempikaan lääkäri yrittänyt pakottaa minua vaikka ihan samasta asiasta valitin. Kunpa olisin osannut ennustaa niin en olisi ikinä mennyt tuonne.

? Tottakai liittyy siihen kun ei ikinä tiedä milloin joutuu leikkaukseen tai tehohoitoon niin siellä on merkitystä sille paljonko painat. Miksi ihminen tressaa painosta? Itse olen läski ja hyväksyn sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli painonnousu tarkoittaa automaattisesti lihavuutta :DD

Läskit ne laihuudellaan leveilee.

Vierailija
24/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on vaikeeta. Ekaa kertaa uudella lääkärillä ja maailma pysähtyy yhdestä punnituksesta, varsinkin kun painonhallintaongelman takia hakeutuu lääkärille... Ja arvatenkin jos jälkeenpäin paljastuu jotain vakavampaa, niin sit kyllä ollaan heti vinkumassa korvausta potilasvahingosta.

Vierailija
25/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDD millä laihuudella?? Mikä vttu porukkaa vaivaa, olette niin lapsellisia.

Vierailija
26/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kävin lääkärillä ja paino myös mitattiin. Ei mitään ongelmaa. Oletko yliapinoinen vai alipainoinen? 

Vierailija
27/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on vaikeeta. Ekaa kertaa uudella lääkärillä ja maailma pysähtyy yhdestä punnituksesta, varsinkin kun painonhallintaongelman takia hakeutuu lääkärille... Ja arvatenkin jos jälkeenpäin paljastuu jotain vakavampaa, niin sit kyllä ollaan heti vinkumassa korvausta potilasvahingosta.

OLEN VALITTANUT SAMASTA ASIASTA AIEMMINKIN EIKÄ TOINEN LÄÄKÄRI YRITTÄNYT PAKOTTAA MINUA MIHINKÄÄN. MINUN PAINONI EI KUULU VTTUAKAAN KENELLEKÄÄN. SEN PITÄISI RIITTÄÄ ETTÄ SANON JOTAIN LÄÄKÄRILLE. HÄNELLE EI KUULU VAA'AN LUKEMAT JA HÄNEN PITÄISI YMMÄRTÄÄ ETTÄ EN SYÖ LÄÄKKEITÄ HUVIKSENI. JOTEN MINULLA ON AHDISTUSTA JA SILLOIN EN TODELLAKAAN HALUA LÄÄKÄRIN PAHENTAVAN ASIAA. OLEN TEHNYT TIETOISEN PÄÄTÖKSEN ETTÄ EN ENÄÄ MENE VAA'ALLE. PEILI JA OMA OLO RIITTÄÄ.

Vierailija
28/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta kävin lääkärillä ja paino myös mitattiin. Ei mitään ongelmaa. Oletko yliapinoinen vai alipainoinen? 

Miksi nämä kaksi vaihtoehtoa? Ettekö ymmärrä että joillain on sairaalloista ahdistusta?? Oli se paino ihan mitä tahansa, jos mieli on sairas niin siinä ei todellakaan halua hypellä vaa'alle muiden nähden. MINULLA ON MIELISAIRAUS.

Vierailija
29/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, miksi lääkärin pitäisi pakottaa vaa'alle, jos ei olisi kyseessä joku painon seuranta jonkun muun syyn takia. Pitäisi kuunnella potilasta ja numerolla nyt ei niin väliä.

Vierailija
30/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kaksi vaihtoehtoa? Ettekö ymmärrä että joillain on sairaalloista ahdistusta?? Oli se paino ihan mitä tahansa, jos mieli on sairas niin siinä ei todellakaan halua hypellä vaa'alle muiden nähden. MINULLA ON MIELISAIRAUS.

Joo se huomattiin kyllä.

Vierailija
31/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miksi lääkärin pitäisi pakottaa vaa'alle, jos ei olisi kyseessä joku painon seuranta jonkun muun syyn takia. Pitäisi kuunnella potilasta ja numerolla nyt ei niin väliä.

NIMENOMAAN. JA HÄN NÄKI tasan tarkasti kuinka jähmetyin kauhusta. Silti ei tehnyt elettäkään jotta minulle tulisi parempi fiilis. Hän tiesi aivan tasan tarkasti mihin vaivaan syön lääkkeitä ja silti päätti pahentaa ahdistustani. Teki mieli vain paeta koko huoneesta. Tuli aivan järkyttävä ahdistus. Ja olen erittäin tietoinen, että terve mieli ei kykene ymmärtämään tällaista. Mutta minun mieleni ei ole terve. Olen kuitenkin löytänyt tavan jolla pystyn elämään vaipumatta liialliseen ahdistukseen. Vaa'an välttely on yksi niistä.

Vierailija
32/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se huomattiin kyllä.

Hienoa. Sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Miksi keskustelu jatkuu edelleen?

Vierailija
33/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se huomattiin kyllä.

Todellakin.

Oliko sun ulosanti vttu samanlaista siellä vtun lääkärilläkin kun vttu puhuitte siitä painonnoususta vttu? Ihmekään jos ei lääkäri vttu jaksanu yrittää vttu keskustella sun kanssa.

Jos sinä menet lääkäriin valittamaan painonnoususta niin ei ole yllätys, että haluaa punnita sut.

Vierailija
34/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDD millä laihuudella?? Mikä vttu porukkaa vaivaa, olette niin lapsellisia.

Eli painonnousu avauksessasi tarkoittaa lihavuutta.

En tiedä mikä vaivaa, mutta se on yleisessä tiedossa että työläisperheen penskat käyttää joka lauseessa sanaa V*TTU. Ne on sitä ’porukkaa’.

Vierailija
35/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap kuuntele nyt itseäsi. Lääkäri on ahdistava ja outo tyyppi koska haluaa punnita sinut?? Kyseessä on kuitenkin vaaka eikä mikään giljotiini, et sinä sen käytöstä kuole.

Aikuisen ihmisen pitää pystyä sietämään elämässään ahdistaviakin tilanteita. Ongelmasi on päässäsi, ei lääkärin käytöksessä. Toivottavasti saat elämäsi järjestykseen. Käytkö terapiassa?

Vierailija
36/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KKÄ:kö täällä?

Vierailija
37/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lääkärien ja hoitajien lopettaa kaikki toimenpiteet, jos potilas ahdistuu? Lopetetaan saman tien verikokeet, hampaiden paikkaukset, gynekologiset tutkimukset, elinsiirrot, magneettikuvaukset ja sytostaattihoidot ettei kukaan ihminen vain koe terveydenhuollossa ahdistusta!! Kaikki voi vaan pysyä kotona peiton alla.

Vierailija
38/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luoja, lekuri parka.. Toivottavasti jatkat paisumistas. 

Vierailija
39/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, ap. Rauhoitu!! Sinulla ei ole mitään hätää. Nyt suljet netin ja hengittelet syvään. Unohda se lääkärikäynti. Mene makoilemaan ja sulje silmäsi. Hengitä rauhallisesti ja laske hitaasti sadasta nollaan. Tai ajattele syvää sinistä merta. Mitään pahaa ei ole tapahtunut.

Vierailija
40/133 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN OLE EDELLEENKÄÄN LIHAVA. Oletteko tyhmiä? Painonnousu voi tarkoittaa VAIKKA VIITTÄ KILOA. EN OLE KOSKAAN OLLUT LIHAVA. Tajutkaa jo :DDad

Ja tajutkaa myös se, että lääkärille EI KUULU MINUN PAINONI. Se riittää että minä kerron miten asiat ovat. Ja sitten lääkäri määrää toisen lääkkeen tai ei määrää. Hän tiesi tasan tarkasti vaivoistani ja silti yritti pakottaa minut tekemään asian, joka ei ole millään tavalla pakollinen, ja ahdistaa minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän