Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten typerät arviot itsestään.

Vierailija
25.02.2019 |

Joku on antanut kaikki rahansa nettihuijarille ja sitten sanoo olevansa ihan järkevä ihminen kuitenkin, ja että kelle vaan voi sattua samalla tavalla.

No ehkä et ole niin järkevä mitä luulet.

Joku toinen kertoo kuinka häntä on lapsena tukisteltu, lyöty, piiskattu ja kuritettu, ja ihan normaali hänestä kuitenkin on tullut. Sitä paitsi hän oli ansainnut tuhmana moisen kohtelun.

No ehkäpä et todellakaan ihan normaaliksi tullut, jos asenteesi väkivaltaan on moinen.

Jotkut sitten ovat olevinaan kilttejä ja jotkut hyvännäköisiä. Eikä siltikään kukaan kiinnostu.

No nämä kiltit tiedetään ja kauniit/komeat ovat äitinsä kehumia.

Ai miksi minua ärsyttää nämä niin paljon?

No kun itse arvioin itseäni varmuuden vuoksi aina alas päin, ja se on osottautunut joskus huonoksikin vaihtoehdoksi. Ja lisäksi olen sen aikakauden kasvatti kun lapset kasvatettiin "nöyriksi lampaiksi" joista kitkettiinn pahin synti maailmassa; ylypistyminen.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vauhkoaja!

Miksi hyökkäät minua vastaan kuin sekopää? Mikä sinut nyt triggeröi noin pahasti?

Vaikutat aika vauhkoontuneelta.

Ihmeellisiä syytöksiä vain huutelet, että minun mielestäni kaikkien pitäisi olla muka samaa mieltä kanssani, ja miten minä en mitään erilaisuutta hyväksy ja kaikkea ihan naurettavaa.

Voi hyvänen aika.

Tulkitsen että olet ehkä jossain häpeäraivossa ja uhkasin jotain sinun maailmankuva rakennelmaasi.

Sori siitä.

Vierailija
82/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis suurin osa sitä mieltä että on ihan ok ja ei millään tavoin ärsyttävää, jos joku on itselleen epärehellinen?

Ja jos jotain ärsyttää tälläinen niin hän on ahdasmielinen ja viallinen?

Miksi ihmeessä sinua ärsyttää mitä muut ihmiset ajattelevat itsestään? Mistä sinä tiedät, että sinä ajattelet juuri oikealla tavalla? Jos joku kokee itsensä rumaksi tai laihaksi, niin hän kokee niin, hänestä tuntuu sisäisesti juuri siltä ja hän saattaa olla täysin rehellinen sanoessaan ne tunteet. Ja jos hän sanoisi jotain muuta hän pikemmin valehtelisi silloin tunteistaan muille.

Minun mittakaavassa hän on ehkä normaalipainoinen ja jopa kaunis, mutta jos hänestä tuntuu miltä tuntuu, eli toiselta, niin miksi minä suuttuisin tai ärsyyntyisin siitä? Lapset varsinkin ovat tuollaisia. Heistä saattaa tuntua vaikka miltä. He saattavat kokea itsensä vaikka kuinka ihaniksi ja kauniiksi, vaikka totuus on toista.

Siihen kuuluu oikeasti vain sanoa, että ihanaa kun sinusta tuntuu tuolta. Ei jotain tyyliin, ”älä viitsi valehdella, oikeasti ole ruma ja inhottava, älä ole epärehellinen.” Ihan vaan, koska minä näen hänet niin.

Minusta on korkeintaan surullista, jos ihminen näkee itsensä varsinkin huonompana, kuin mikä muiden ihmisten keskiarvomielipide olisi hänestä.

No miksi aina vain ääripäät?

Miksei se keskitie ja realismi.

Onko lapsellekaan hyvä antaa hänen luulla itsestään ihan liikoja, koska joutuu sitten pettymään. Maailma kun ei ole mikään satumaailma, jossa aina ihanaa ja kaikki vaan kannustaa ja ihailee.

Miksi sinun kauneusihanteen pitäisi muokata jonkun toisen minäkuvaa? Mikä on itsestään liikaa luuleminen? Ei kukaan ole puhunut muiden ihailemisesta, vaan nyt puhutaan miten itse kokee itsensä. Ja jos itse kokee itsensä kauniina ja ihanana, niin miksi ihmeessä sinun pitäisi aivopestä joku toinen ajattelemaan ettei hän oikeasti ole sitä, koska sinun kauneusihanteella on vaaleat hiukset ja määrätty ruumiin rakenne ja tällä henkilöllä (lapsella) taas on tummat hiukset ja toisen tyyppinen kroppa?

Saathan sinä uskoa olevasi vaikka maailman uskomattomin satuprinsessa ja ihan vaikka mitä. Ei sitä ole kielletty.

Se nyt on vaan vähän hölmöä kun et uskomalla muutu miksikään.

Se on hölmöä kun ei muu maailma usko kuin taikaiskusta sinun kanssasi.

Järkevintä olisi jos se käsitys itsestään vastaisi mahdollisimman lähelle sitä mitä oikeasti on.

Ja älä keuhkoa sekopäistä skeidaa että minä ajattelisin jotain mitä en ajattele. Hullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kuvailee itseään sanalla "kiltti" JUOKSE! Sama pätee jos joku kehuu itse hyvää luonnettaan, sitä miten mukava ja hyvä ihminen on jne. Oikeasti kenenkään kiltin ihmisen ei tarvitse kertoa muille olevansa kiltti, se ilmenee ihan käytöksestä, sanoista ja toiminnasta.

Vierailija
84/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kaikista onnellisimmat ihmiset valehtelevat itselleen eniten ja heillä on positiiviseen suuntaan harhainen käsitys itsestään, omista kyvyistään ja mahdollisuuksistaan.

Mielestäni jokainen saa itse olla mitä mieltä haluaa omista ominaisuuksistaan, mutta ärsyttäväksi se muuttuu kun alkaa vaatia muiden olevan samaa mieltä tai kalastelee kehuja. Ylimielinen itsensä kehuminen ja jalustalle nostaminen sekä muiden vähättely on myös vastenmielistä.

Vierailija
85/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäänyt mieleen tämä :   https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801152200669133

"Tuommoinen virhe voi sattua jokaiselle, joka kuljettaa autoa."

No ei todellakaan voi eikä satu,  pakko mennä ohi vaikka ajaa normaalia nopeutta, keltanen viiva, huono näkyvyys.   joo. tottakai voi sattua ihan kelle vaan.

Vierailija
86/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista porukkaa on tämä palsta täynnä, arvostellaan kaikkea ja kaikkia, mutta samaa kun tekee joku muu niin sitten ollaan niin pyhimyksiä. Tällä palstalla on 2- naamaista porukkaa

Vierailija
87/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vauhkoaja!

Miksi hyökkäät minua vastaan kuin sekopää? Mikä sinut nyt triggeröi noin pahasti?

Ihmeellisiä syytöksiä vain huutelet, että minun mielestäni kaikkien pitäisi olla muka samaa mieltä kanssani, ja miten minä en mitään erilaisuutta hyväksy ja kaikkea ihan naurettavaa.

Voi hyvänen aika.

Tulkitsen että olet ehkä jossain häpeäraivossa ja uhkasin jotain sinun maailmankuva rakennelmaasi.

Sori siitä.

Sinulla on kyllä niin vääristynyt kuva todellisuudesta ettei tottakaan. Häpeäraivo ja vauhkoaminen? Sinun ei kyllä todellakaan kannata pitää itseäsi ja mielipiteitäsi mittarina mikä on todellisuutta ja mikä kuvitelmaa.

Vierailija
88/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäänyt mieleen tämä :   https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801152200669133

"Tuommoinen virhe voi sattua jokaiselle, joka kuljettaa autoa."

No ei todellakaan voi eikä satu,  pakko mennä ohi vaikka ajaa normaalia nopeutta, keltanen viiva, huono näkyvyys.   joo. tottakai voi sattua ihan kelle vaan.

Nuo sanat: jokainen, ihan kuka vaan, kaikki, aina, kukaan, ikinä, aina...

Vierailija
89/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis suurin osa sitä mieltä että on ihan ok ja ei millään tavoin ärsyttävää, jos joku on itselleen epärehellinen?

Ja jos jotain ärsyttää tälläinen niin hän on ahdasmielinen ja viallinen?

Miksi ihmeessä sinua ärsyttää mitä muut ihmiset ajattelevat itsestään? Mistä sinä tiedät, että sinä ajattelet juuri oikealla tavalla? Jos joku kokee itsensä rumaksi tai laihaksi, niin hän kokee niin, hänestä tuntuu sisäisesti juuri siltä ja hän saattaa olla täysin rehellinen sanoessaan ne tunteet. Ja jos hän sanoisi jotain muuta hän pikemmin valehtelisi silloin tunteistaan muille.

Minun mittakaavassa hän on ehkä normaalipainoinen ja jopa kaunis, mutta jos hänestä tuntuu miltä tuntuu, eli toiselta, niin miksi minä suuttuisin tai ärsyyntyisin siitä? Lapset varsinkin ovat tuollaisia. Heistä saattaa tuntua vaikka miltä. He saattavat kokea itsensä vaikka kuinka ihaniksi ja kauniiksi, vaikka totuus on toista.

Siihen kuuluu oikeasti vain sanoa, että ihanaa kun sinusta tuntuu tuolta. Ei jotain tyyliin, ”älä viitsi valehdella, oikeasti ole ruma ja inhottava, älä ole epärehellinen.” Ihan vaan, koska minä näen hänet niin.

Minusta on korkeintaan surullista, jos ihminen näkee itsensä varsinkin huonompana, kuin mikä muiden ihmisten keskiarvomielipide olisi hänestä.

No miksi aina vain ääripäät?

Miksei se keskitie ja realismi.

Onko lapsellekaan hyvä antaa hänen luulla itsestään ihan liikoja, koska joutuu sitten pettymään. Maailma kun ei ole mikään satumaailma, jossa aina ihanaa ja kaikki vaan kannustaa ja ihailee.

Miksi sinun kauneusihanteen pitäisi muokata jonkun toisen minäkuvaa? Mikä on itsestään liikaa luuleminen? Ei kukaan ole puhunut muiden ihailemisesta, vaan nyt puhutaan miten itse kokee itsensä. Ja jos itse kokee itsensä kauniina ja ihanana, niin miksi ihmeessä sinun pitäisi aivopestä joku toinen ajattelemaan ettei hän oikeasti ole sitä, koska sinun kauneusihanteella on vaaleat hiukset ja määrätty ruumiin rakenne ja tällä henkilöllä (lapsella) taas on tummat hiukset ja toisen tyyppinen kroppa?

Saathan sinä uskoa olevasi vaikka maailman uskomattomin satuprinsessa ja ihan vaikka mitä. Ei sitä ole kielletty.

Se nyt on vaan vähän hölmöä kun et uskomalla muutu miksikään.

Se on hölmöä kun ei muu maailma usko kuin taikaiskusta sinun kanssasi.

Järkevintä olisi jos se käsitys itsestään vastaisi mahdollisimman lähelle sitä mitä oikeasti on.

Ja älä keuhkoa sekopäistä skeidaa että minä ajattelisin jotain mitä en ajattele. Hullu.

Mutta kun se totuus on niin yksilökohtaista ja suhteellista.Se mikä sinulle on kaunista, on jollekin rumaa. Ei ole mitään samaamieltä olevaa maailmaa. Kuinka pitkät ovat pitkät hiukset? Kuinka älykäs on oltava, jotta on älykäs? Kuinka pitkä on oltava, että on pitkä ja kuinka laiha, jotta on laiha?

Ajatukseni ovat sinulle liian monimutkaisia ja siksi tunnun sinusta hullulta. Ei se mitään. Meitä on joka junaan.

Vierailija
90/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vauhkoaja!

Voi hyvänen aika.

Sori siitä.

Sinulla on kyllä niin vääristynyt kuva todellisuudesta ettei tottakaan. Häpeäraivo ja vauhkoaminen? Sinun ei kyllä todellakaan kannata pitää itseäsi ja mielipiteitäsi mittarina mikä on todellisuutta ja mikä kuvitelmaa.

No niin sinä olet aika montaa kertaa painottanut tuota, että minulla nyt olisi täällä jokun minun mystinen mittarini ja minä muka täällä yksin päättäisin.

Tunge se nyt pepoureikääsi, kun se on sinun sekoiluasi.

Vierailija
91/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kaikista onnellisimmat ihmiset valehtelevat itselleen eniten ja heillä on positiiviseen suuntaan harhainen käsitys itsestään, omista kyvyistään ja mahdollisuuksistaan.

Mielestäni jokainen saa itse olla mitä mieltä haluaa omista ominaisuuksistaan, mutta ärsyttäväksi se muuttuu kun alkaa vaatia muiden olevan samaa mieltä tai kalastelee kehuja. Ylimielinen itsensä kehuminen ja jalustalle nostaminen sekä muiden vähättely on myös vastenmielistä.

Tämähän se just ärsyttää. Kun en ymmärrä miten onnistuvat siinä itsensä kusettamisessa.

Ovat varmaan päässeet aika helpolla elämässä, eikä ole paljoa ollut kiusaamista ja henkisesti häiriintyneitä ihmisiä elämässä, painamassa takaisin maan pinnalle.

Yksi tuollainen ilmeisesti itseään kusettava ihminen vauhkoontui aivan sekopäiseksi, kun ilmeisesti alkaa pelätä pilvilinnojensa sortuvan.

Ei hätää. Ei elämä kerralla muutu kakkakasaksi, vaikka minäkuva muuttuisikin realistisemmaksi.

Eikä realismin tarvitse tarkoittaa sitä että ajattelisi olevansa täysin arvoton.

Vierailija
92/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset jutut ihmisiä kyllä jaksaa ärsyttää. Tuntuu kun nykyisin kaikki mikä eroaa niistä omista jutuista ärsyttää muita.

Miksi se ” antaa kaikkien kukkien kukkia” mentaliteetti on nykyisin niin vaikea monelle? Nykyisin tuo lause on pikemmin ” antaa kaikkien samanlaisten kukkien, kuin minä, kukkia”.

Monen bloggarin kommenttikentässä tulee niin hyvin tämä asia esille. Kun heille sitten sanotaan, että bloggaajalla on oikeus olla mitä haluaa ja ajatella niinkuin tykkää, niin siitäkin suututaan, koska haluataan jopa päättää mitä toinen saa vastata tai muuten ärsyynnytään ja suututaan.

Ärsyyntyvät ovat äärettömän minä keskeisiä ja ahdasmielisiä.

Ai jos ihminen ärsyyntyy jostain niin hän on minä keskeinen ja ahdasmielinen?

Eli mistään ei saisi ärsyyntyä ikinä?

No en usko sellaista ihmistä olevan olemassakaan joka ei mistään ärsyyntyisi.

Ja jos oikeasti mikään ei ärsytä, niin onko sellainen ihminen ihan normaali?

No, jos nyt puhutaan tästä ap: n kertomien tason tapahtumista, niin kyllähän se on ihan turhaa ärsyyntymistä. Suurinta osaa ei heilauta asia mihinkään suuntaan. Veri ei nouse päähän, tunteet ei kiehu eikä tule tarvetta avautua asiasta. Monia kyllä ärsyttää asiat, mutta lähinnä itseen liittyvät. Ärsyttää ne omat virheet, ei ne naapurin Jampan. Ellei ne tietenkin kosketa itseään myös.

Mutta sano miksi ihmeessä jonkun pitäisi ärsyyntyä, jos joku toinen imettää lastaan 2- vuotiaaksi? Tai kävelee talvella sandaaleissa ja sukissa? Tai, että kaikilla on kånken reppu? Tai sanoo kokevansa itsensä fiksuksi, vaikka ammattihuijari kusetti?

Niin voidaanhan me kaikki tosiaan ruveta täysin välinpitämättömiksi toisista ihmisistä ja pyöriä oman navan ympärilläkin.

Tosiaan, tuolla ketjun alussa kysyttiin, etteikö muka hetkauta jos toisella on vessaparia hameen alta roikkumassa tai pinaattia hampaassa.

Väittäisin että normaali ihminen ei naureskele tai ole täysin välinpitämätön.

Kyllä minua asiat saattaa koskettaa, mutta miksi niiden pitäisi ärsyttää minua? Ei minua ärsytä, jos jollain on unohtunut vessapaperi roikkumaan hameesta. Ei minua ärsytä edes vaikka joku itse tietoisesti laittaisi sitä roikkumaan itselleen. Saattaisin korkeintaan kysyä, onko se tarkoitus, että sieltä roikkuu paperia? Eikä edes pinaatti saa ärsytystä nousemaan. Jos näen jollain pinaattia hampaissa, joko leikin etten huomaa tai mainitsen asiasta ohimennen.

Se, että sinä ärsyynnyt kaikenlaisesta mitä muut tekevät ja sanovat ei ole merkki siitä, että sinä välität heistä. Se on merkki siitä, ettet hyväksy muunlaista ajattelutapaa. Sinusta on väärin ajatella, että jos on tullut huijatuksi itseään voisi silti pitää järkevänä. Kuka tahansa joka siis ajattelee toisin on väärässä ja kun muut eivät taivu tahtoosi, niin sinua ärsyttää se.

Nyt sitten sinua ärsyttää kun kutsun sinua ahdasmielisellä ja itsekeskeiseksi ja yrität löytää puolustukseksi jotain väitteitä, jotka eivät edes toimi.

Väitän vieläkin, että järkevä ja älykäs ihminen voi joutua huijatuksi ja hän voi kokea itsensä vaikka miksi samalla. Se on hänen kokemuksensa. Hän voi kokea itsensä vaikka keltaiseksi ja sitten hän kokee sen, etkä sinä voi sille mitään. Me emme tiedä onko hän sitä oikeasti, mutta sitä hän voi hyvin olla.

Ammattirikollisten kohteeksi jos joudut, niin voit olla vaikka mitä, mutta sinut tullaan huijaamaan tai ryöstämään lopulta. Ei ehkä kokonaan ja kaikkea, mutta sinusta tulee uhri jos niin päätetään. Ja on täysin naivia kuvitella, että olet niin järkevä että sinä kyllä huomaat huijauksen heti. Se on niin kuin asunnon ryöstö, jos talosi valikoituu, niin voit laittaa mitkä lukot tahansa, mutta se tullaan ryöstämään, vaikka sitten silloin kun istut itse sisällä ja itse tulet avaamaan ulko-oven.

Aika rankasti olet nyt ymmärtänyt väärin. Liekö ihan tarkoitushakuista vain mikä lie taustalla. Sitä en lähde tässä spekuloimaan.

En tarkoittanut että kenenkään pitäisi ärsyyntyä pinaatista ja vessapaperista.

Enkä muuten oikeasti jaksa vääntää tästä asiasta.

En koe olevani ahdasmielinen ja itsekeskeinen. En ymmärrä mistä repäisit ne tähän.

Saat toki pitää kiinni ajatuksestasi että olet älykäs vaikka annat kaikki rahasi huijarille.

Eihän se minulta ole pois.

Oikeastaan, nyt alkaakin jo naurattaa.

Olet aika pihalla, mutta pidä toki pääsi.

Minua et ihmisenä kiinnosta niin paljon, että jaksaisin tämän enempää.

Mielipiteeni on edelleen sama mitä alussa: Et ole järkevä jos annat rahasi huijarille. Etkä ole normaali jos pidät lapsen fyysistäkuritusta normaalina, eikä kilteiksi itseään kovasti kehuvat ole useinkaan mitään kilttejä.

Tänään ei tullut sellaisia argumentteja jotka olisivat kääntäneet pääni.

Syyttely, haukkuminen ja hyökkäileminen persoonaani, eivät saa minua muuttamaan mielipidettäni.

Et sinäkään kiinnosta minua ihmisenä yhtään. Kunhan kerron mielipiteeni sinusta. Olet liian heikkolahjainen siihen, että herättäisit oikeaa kiinnostusta.

Älykkyys on suorituskykyä ja vaikka olisit kuinka nopea oppimaan uusia kieliä ja matemaattisesti lahjakas ja pyörittelee päässäsi kolmiulotteisia kuvia mennen tullen, niin se ei siltikään tee sinusta immuunia rikoksille. Jos erittäin hyvä älykkyys on jo vaikka 140äo, niin mikä saa kuvittelemaan etteikö sillä rikollisella voisi olla yli 150äo?

Minun ei ole tarkoitus kääntää päätäsi. Tuudittaudu minun puolestasi kuvitelmiisi, että oikeasti älykkäät ihmiset eivät joudu rikoksien ja huijauksen uhreiksi. Toivottavasti et joudu testaaman sitä itseesi.

Mitä muuta se on ellei ahdasmielisyyttä, jos ei kykene hyväksymään ärsyyntymättä muiden ajatuksia? Maailma on täynnä vaikka mitä ajatuksia ja vaikken ajattele niitä kaikkia, niin ymmärrän ja hyväksyn ilman suurta tunnelatausta niiden olemassa olon ihmisissä. Sinulta se ei vaan onnistu. Mutta kuten huomaat, sinä koet ettet ole jotain ( eli ahdasmielinen ja itsekeskeinen), enkä edes väitä sinun kokevan niin, minä taas koen sinut niin ja näin ollen sinä olet minusta vain lähinnä epärehellinen itseäsi kohtaan. Mutta ei se mitään, meitä on joka junaan.

Miten hyväksi keskustelijaksi arvioisit itsesi?

Pidätkö itseäsi mukavana ihmisenä?

Tai avomielisenä?

Oletko mielestäsi epäitsekäs?

Olisi todella mielenkiintoista kuulla miten itse ajattelet!

Kiitos jo etukäteen rauhallisesta ja asiallisesta vastauksesta.

Vierailija
93/150 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauhkooja kenties sellainen johon kalahti aloituksessa olleista esimerkeistä kaikki kerralla.

Rahat on mennyt romanssihuijarille, vaikka jokainen yritti puhua järkeä. Lapsena on saanut tukkapöllyä mutta on mielestään normaali ja että se on ihan ok vähän kurittaa lasta.

Totta kai pitää itseään kauniina ja kilttinä, mutta muut eivät oikein yhdy ajatukseen.

Ja siksi pitää ap:ta syyttää vaikka miksi, kun kehtasi sohoista kuvitelmia kepillä.

Vierailija
94/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 22 kirjoitti:

Ihan tässä mietin, mitenkäs se sinua haittaa mitä muut itsestään ajattelevat? Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa, enemmänkin nauran asialle. :D

Ehkä siinä on jotain sellaista myötähäpeää taustalla?

Jos ei itse kestä ajatusta että pitäisi itseään parempana kuin onkaan, ja sitä virheellistä arviota vielä julkisesti toisille hokisi, niin voi tuntua kiusalliselta jos joku toinen näin tekee.

Haittaako sinua jos jollain on pinaattia hampaiden välissä tai vessapaperia roikkuu hameen alta?

Naureskeletko vain?

Jos vastauksesi on kyllä, niin minulla on kyllä arvio sinunkin luonteestasi.

Kylläpä vedät erikoisista ja pienistä asioista johtopäätöksiä ja sitten ilmeisesti kuvittelet olevasi absoluuttisen oikeassa vaikka on kyse muista ihmisistä ja heidän henkilökohtaisista asioista.

Sen lisäksi kuulostaa että sinua ärsyttää jos ja kun Juuri sinun ajatuksia ei noteerata.

Mitäs jos oletkin väärässä? Mitä luulet muiden ajattelevan Sinusta?

Vierailija
95/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset jutut ihmisiä kyllä jaksaa ärsyttää. Tuntuu kun nykyisin kaikki mikä eroaa niistä omista jutuista ärsyttää muita.

Miksi se ” antaa kaikkien kukkien kukkia” mentaliteetti on nykyisin niin vaikea monelle? Nykyisin tuo lause on pikemmin ” antaa kaikkien samanlaisten kukkien, kuin minä, kukkia”.

Monen bloggarin kommenttikentässä tulee niin hyvin tämä asia esille. Kun heille sitten sanotaan, että bloggaajalla on oikeus olla mitä haluaa ja ajatella niinkuin tykkää, niin siitäkin suututaan, koska haluataan jopa päättää mitä toinen saa vastata tai muuten ärsyynnytään ja suututaan.

No, jos nyt puhutaan tästä ap: n kertomien tason tapahtumista, niin kyllähän se on ihan turhaa ärsyyntymistä. Suurinta osaa ei heilauta asia mihinkään suuntaan. Veri ei nouse päähän, tunteet ei kiehu eikä tule tarvetta avautua asiasta. Monia kyllä ärsyttää asiat, mutta lähinnä itseen liittyvät. Ärsyttää ne omat virheet, ei ne naapurin Jampan. Ellei ne tietenkin kosketa itseään myös.

Mutta sano miksi ihmeessä jonkun pitäisi ärsyyntyä, jos joku toinen imettää lastaan 2- vuotiaaksi? Tai kävelee talvella sandaaleissa ja sukissa? Tai, että kaikilla on kånken reppu? Tai sanoo kokevansa itsensä fiksuksi, vaikka ammattihuijari kusetti?

Niin voidaanhan me kaikki tosiaan ruveta täysin välinpitämättömiksi toisista ihmisistä ja pyöriä oman navan ympärilläkin.

Tosiaan, tuolla ketjun alussa kysyttiin, etteikö muka hetkauta jos toisella on vessaparia hameen alta roikkumassa tai pinaattia hampaassa.

Kyllä minua asiat saattaa koskettaa, mutta miksi niiden pitäisi ärsyttää minua? Ei minua ärsytä, jos jollain on unohtunut vessapaperi roikkumaan hameesta. Ei minua ärsytä edes vaikka joku itse tietoisesti laittaisi sitä roikkumaan itselleen. Saattaisin korkeintaan kysyä, onko se tarkoitus, että sieltä roikkuu paperia? Eikä edes pinaatti saa ärsytystä nousemaan. Jos näen jollain pinaattia hampaissa, joko leikin etten huomaa tai mainitsen asiasta ohimennen.

Se, että sinä ärsyynnyt kaikenlaisesta mitä muut tekevät ja sanovat ei ole merkki siitä, että sinä välität heistä. Se on merkki siitä, ettet hyväksy muunlaista ajattelutapaa. Sinusta on väärin ajatella, että jos on tullut huijatuksi itseään voisi silti pitää järkevänä. Kuka tahansa joka siis ajattelee toisin on väärässä ja kun muut eivät taivu tahtoosi, niin sinua ärsyttää se.

Nyt sitten sinua ärsyttää kun kutsun sinua ahdasmielisellä ja itsekeskeiseksi ja yrität löytää puolustukseksi jotain väitteitä, jotka eivät edes toimi.

Väitän vieläkin, että järkevä ja älykäs ihminen voi joutua huijatuksi ja hän voi kokea itsensä vaikka miksi samalla. Se on hänen kokemuksensa. Hän voi kokea itsensä vaikka keltaiseksi ja sitten hän kokee sen, etkä sinä voi sille mitään. Me emme tiedä onko hän sitä oikeasti, mutta sitä hän voi hyvin olla.

Ammattirikollisten kohteeksi jos joudut, niin voit olla vaikka mitä, mutta sinut tullaan huijaamaan tai ryöstämään lopulta. Ei ehkä kokonaan ja kaikkea, mutta sinusta tulee uhri jos niin päätetään. Ja on täysin naivia kuvitella, että olet niin järkevä että sinä kyllä huomaat huijauksen heti. Se on niin kuin asunnon ryöstö, jos talosi valikoituu, niin voit laittaa mitkä lukot tahansa, mutta se tullaan ryöstämään, vaikka sitten silloin kun istut itse sisällä ja itse tulet avaamaan ulko-oven.

Aika rankasti olet nyt ymmärtänyt väärin. Liekö ihan tarkoitushakuista vain mikä lie taustalla. Sitä en lähde tässä spekuloimaan.

En koe olevani ahdasmielinen ja itsekeskeinen. En ymmärrä mistä repäisit ne tähän.

Saat toki pitää kiinni ajatuksestasi että olet älykäs vaikka annat kaikki rahasi huijarille.

Mielipiteeni on edelleen sama mitä alussa: Et ole järkevä jos annat rahasi huijarille. Etkä ole normaali jos pidät lapsen fyysistäkuritusta normaalina, eikä kilteiksi itseään kovasti kehuvat ole useinkaan mitään kilttejä.

Syyttely, haukkuminen ja hyökkäileminen persoonaani, eivät saa minua muuttamaan mielipidettäni.

Et sinäkään kiinnosta minua ihmisenä yhtään. Kunhan kerron mielipiteeni sinusta. Olet liian heikkolahjainen siihen, että herättäisit oikeaa kiinnostusta.

Älykkyys on suorituskykyä ja vaikka olisit kuinka nopea oppimaan uusia kieliä ja matemaattisesti lahjakas ja pyörittelee päässäsi kolmiulotteisia kuvia mennen tullen, niin se ei siltikään tee sinusta immuunia rikoksille. Jos erittäin hyvä älykkyys on jo vaikka 140äo, niin mikä saa kuvittelemaan etteikö sillä rikollisella voisi olla yli 150äo?

Minun ei ole tarkoitus kääntää päätäsi. Tuudittaudu minun puolestasi kuvitelmiisi, että oikeasti älykkäät ihmiset eivät joudu rikoksien ja huijauksen uhreiksi. Toivottavasti et joudu testaaman sitä itseesi.

Mitä muuta se on ellei ahdasmielisyyttä, jos ei kykene hyväksymään ärsyyntymättä muiden ajatuksia? Maailma on täynnä vaikka mitä ajatuksia ja vaikken ajattele niitä kaikkia, niin ymmärrän ja hyväksyn ilman suurta tunnelatausta niiden olemassa olon ihmisissä. Sinulta se ei vaan onnistu. Mutta kuten huomaat, sinä koet ettet ole jotain ( eli ahdasmielinen ja itsekeskeinen), enkä edes väitä sinun kokevan niin, minä taas koen sinut niin ja näin ollen sinä olet minusta vain lähinnä epärehellinen itseäsi kohtaan. Mutta ei se mitään, meitä on joka junaan.

Tai avomielisenä?

1) Riippuu millä kielellä puhun. Kenen kanssa puhun ja mistä puhun. Olen kaikkea surkeasta ylöspäin.

2) Riippuu tilanteesta ja ihmisistä ja mielialastani. Voin olla kaikkea.

3) sekin riippu asiasta. Toisien asioiden kohdalla olen äärettömän ahdasmielinen ja toisten asioiden kohdalla suvaitsen vaikka mitä. Mutta niin ahdasmielinen en ole, ettenkö hyväksyisi muiden oikeutta ajatella itsestään juuri mitä haluavat ilman ärsyyntymistä.

4) En. Mutta heikolla hetkellä saatan kyllä laittaa muiden edun omieni edelle.

Vierailija
96/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin edelleen muistan sen kuinka hirveältä tukistaminen ja lyöminen tuntui. Muistan sen paniikin ja hädän. Ei paljon tee mieli väkivaltaa kehua. Tietenkin kiskon lapseni pois vaikka autotieltä, pidän kiinni jos on yrittänyt vaikka kaupassa karata, mutta en haluaisi nähdä sitä hätääntynyttä ilmettä omien lasteni kasvoilla.

Vierailija
97/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 22 kirjoitti:

Ihan tässä mietin, mitenkäs se sinua haittaa mitä muut itsestään ajattelevat? Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa, enemmänkin nauran asialle. :D

Ehkä siinä on jotain sellaista myötähäpeää taustalla?

Jos ei itse kestä ajatusta että pitäisi itseään parempana kuin onkaan, ja sitä virheellistä arviota vielä julkisesti toisille hokisi, niin voi tuntua kiusalliselta jos joku toinen näin tekee.

Haittaako sinua jos jollain on pinaattia hampaiden välissä tai vessapaperia roikkuu hameen alta?

Naureskeletko vain?

Jos vastauksesi on kyllä, niin minulla on kyllä arvio sinunkin luonteestasi.

Kylläpä vedät erikoisista ja pienistä asioista johtopäätöksiä ja sitten ilmeisesti kuvittelet olevasi absoluuttisen oikeassa vaikka on kyse muista ihmisistä ja heidän henkilökohtaisista asioista.

Sen lisäksi kuulostaa että sinua ärsyttää jos ja kun Juuri sinun ajatuksia ei noteerata.

Mitäs jos oletkin väärässä? Mitä luulet muiden ajattelevan Sinusta?

No en enää jaksa vastata tuohon syytökseen jonka mukaan kuvittelen olevani absotuullisen oikeassa. Se on sellainen olkiukko.

Ai mitä luulen muiden ajattelevan minusta?

No tässä ketjussa ilmeisesti ajattelette että olen joku joka ei hyväksy mitään, ärsyyntyy kaikesta koko ajan, ja kuvittelee olevansa ainoana oikeassa ja kaikkea ihan päätöntä.

Niin ja että olen ahdasmielinen.

Kylläpäs vaan vaikuttaa että ajatukseni noteerataan.

Ei kai muuten olisi tuollaista vauhkoamista ja päälle käymistä.

Hyvin aggressiivista siilipuolustusta.

Ei se minua haittaa jos joku kuvittelee olevansa älykkäämpi, vahvempi, kivempi, hauskempi tai paremman näköinen kun, onkaan.

Särähtää vaan korvaan aika pahasti. Ehkä tein virheen kun laitoin aloitukseen sanan "ärsyttää".

Jotkut loukkaantuivat siitä, koska eivät ehkä halua että ovat ärsyttäviä =D

Jos joku kuvittelee itsestään liikoja ja ääneen mainitsee itse itsestään kaikkea mitä ei ole, niin koen sen nolona.

Vähän sama jos jollain olisi sitä pinaattia hampaiden välissä.

Silloin tosin voi mennä nätisti huomauttamaan, että hei sulla on tossa tommosta.

Mutta jos joku pitää itseään "ihan järkevänä", niin siitä ei kehtaa mennä oikaisemaan.

Olette kyllä uskomattomia jankkaajia, ja huomaan että itkettää kun ette saa päätäni jankkaamalla käännetyksi. =D

Vierailija
98/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai avomielisenä?

1) Riippuu millä kielellä puhun. Kenen kanssa puhun ja mistä puhun. Olen kaikkea surkeasta ylöspäin.

2) Riippuu tilanteesta ja ihmisistä ja mielialastani. Voin olla kaikkea.

3) sekin riippu asiasta. Toisien asioiden kohdalla olen äärettömän ahdasmielinen ja toisten asioiden kohdalla suvaitsen vaikka mitä. Mutta niin ahdasmielinen en ole, ettenkö hyväksyisi muiden oikeutta ajatella itsestään juuri mitä haluavat ilman ärsyyntymistä.

4) En. Mutta heikolla hetkellä saatan kyllä laittaa muiden edun omieni edelle.

Tuo boldattu osio on sellainen, mitä minä en usko. Ainakaan mitä keukoamistasi olen lukenut.

On sokea kohtasi.

Vierailija
99/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin edelleen muistan sen kuinka hirveältä tukistaminen ja lyöminen tuntui. Muistan sen paniikin ja hädän. Ei paljon tee mieli väkivaltaa kehua. Tietenkin kiskon lapseni pois vaikka autotieltä, pidän kiinni jos on yrittänyt vaikka kaupassa karata, mutta en haluaisi nähdä sitä hätääntynyttä ilmettä omien lasteni kasvoilla.

Ihan hirveää.

Ja tällaisiin kirjoituksiin yleensä tulee joku "vahva" kuritettu kertomaan, että niin häntäkin ojennettiin, mutta hän oli ansainnut sen, ja ihan normaali hänestäkin tuli.

No ei ole normaalia ja kovinkaan fiksua.

Vierailija
100/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista huijareista tulee aina mieleen, että se on periaatteessa ihan sama asia, jos joku ihastuu mieheen joka paljastuukin parittajaksi ja alkaa myydä naista.

Eli siinäkin nainen on niin rakkaudenkipeä, että tekee mitä tahansa että saa hyväksyntää.

Näillä kaikilla huijatuilla täytyy olla tosi outo lapsuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan