Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten typerät arviot itsestään.

Vierailija
25.02.2019 |

Joku on antanut kaikki rahansa nettihuijarille ja sitten sanoo olevansa ihan järkevä ihminen kuitenkin, ja että kelle vaan voi sattua samalla tavalla.

No ehkä et ole niin järkevä mitä luulet.

Joku toinen kertoo kuinka häntä on lapsena tukisteltu, lyöty, piiskattu ja kuritettu, ja ihan normaali hänestä kuitenkin on tullut. Sitä paitsi hän oli ansainnut tuhmana moisen kohtelun.

No ehkäpä et todellakaan ihan normaaliksi tullut, jos asenteesi väkivaltaan on moinen.

Jotkut sitten ovat olevinaan kilttejä ja jotkut hyvännäköisiä. Eikä siltikään kukaan kiinnostu.

No nämä kiltit tiedetään ja kauniit/komeat ovat äitinsä kehumia.

Ai miksi minua ärsyttää nämä niin paljon?

No kun itse arvioin itseäni varmuuden vuoksi aina alas päin, ja se on osottautunut joskus huonoksikin vaihtoehdoksi. Ja lisäksi olen sen aikakauden kasvatti kun lapset kasvatettiin "nöyriksi lampaiksi" joista kitkettiinn pahin synti maailmassa; ylypistyminen.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen kirjoittanut aloitukseen väärän sanan, joka pahoitti ihmisten mielet.

Tässä päivitys.

Minua nolottaa ihmisten puolesta, jotka sortuvat yliarvioimaan itseään.

Voitte unohtaa sen että olisitte ärsyttäviä.

Ette ole ärsyttäviä.

Olette nolottavia.

Vierailija
102/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikaiset muita, oletan että ajattelet olevasi oikeassa?

Tiedän ihmisen joka keskittyy aina siihen mikä muissa on vikana, eikä siihen mitä hyvää heissä on.

Sellainen on todella raskasta ja antaa vaikutelman ihmisestä joka haluaa vain päteä, olla oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista huijareista tulee aina mieleen, että se on periaatteessa ihan sama asia, jos joku ihastuu mieheen joka paljastuukin parittajaksi ja alkaa myydä naista.

Eli siinäkin nainen on niin rakkaudenkipeä, että tekee mitä tahansa että saa hyväksyntää.

Näillä kaikilla huijatuilla täytyy olla tosi outo lapsuus.

Tuolla oli jossain kirjoitusta aiheesta, että sellaiset ihmiset sortuvat huijareihin helpommin, ketkä ovat hyvässä asemassa itse. He luottavat itseensä enemmän, kuin huonossa asemassa olevat.

Vierailija
104/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Jos oikaiset muita, oletan että ajattelet olevasi oikeassa?

Tiedän ihmisen joka keskittyy aina siihen mikä muissa on vikana, eikä siihen mitä hyvää heissä on.

Sellainen on todella raskasta ja antaa vaikutelman ihmisestä joka haluaa vain päteä, olla oikeassa.

Hei ihminen!

Oletan olevani oikeassa niin kauan, kuin tulee kunnollisia argumentteja jotka antavat aihetta muuttaa mieltään.

Minä muutan mielelläni mieltäni, mutten todellakaan sen takia, että minua painostetaan jankuttamalla, syyttelemällä ja keksimällä höpöhöpöjä.

Ei minun minäkuvani tai identiteettini mene siitä rikki jos vaihdan mielipidettäni ja näkökulmaani.

On kuitenkin tosi tärkeää että tulee sellaisia perusteltuja ja fiksuja argumentteja.

Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että itsestään liikojen luuleminen on noloa, vaikkakin se saattaa lisätä onnellisuutta. En kuitenkaan itse haluaisi onnellisuuteni perustuvan valheeseen. Sehän olisi huteralla pohjalla. Koen siis edelleen että mahdollisimman realistinen käsitys itsestään olisi paras pitkässä juoksussa.

Saa yrittää muuttaa mieltäni, mutta tosiaan pliiis perusteltuja mielipiteitä, eikä mitään jankutuksia siitä kuinka olen sitä ja tätä.

Vierailija
105/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö negatiivisuudesta tule paha olo?

Monissa asioissa on faktuaalisesti sekä positiivinen että negatiivinen puoli, mutta sinä väität ja väität että olet negatiivisesta oikeassa. Miksi ihmeessä?

Vierailija
106/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tämä aihe häiritsee siksi koska sillä estetään syy ja seuraussuhteiden ymmärtämistä. Esimerkiksi pahoinpitelystä "ihan ok:ksi" kasvanut saattaakin ymmärtämättään siirtää eteenpäin traumojaan. Minä olen myös hieman epäilevällä kannalla että onko siitä hyötyä että viljelee liikaakin sitä "kaikille voi sattua kaikkea" -mantraa. Kyllä ihmisen taustat, luonne jne. vaikuttaa siihen todennäköisyyteen tapahtuuko jotain vai ei eikä sitä heti tarvitse ajatella negatiivisena asiana vaan faktana. Ylipäätään faktojen sivuuttaminen on mielen laiskuutta ja altistaa sille että uudelleen tekee saman virheet.

Vierailija
107/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Eikö negatiivisuudesta tule paha olo?

Monissa asioissa on faktuaalisesti sekä positiivinen että negatiivinen puoli, mutta sinä väität ja väität että olet negatiivisesta oikeassa. Miksi ihmeessä?

Ai miksi ihmeessä? Vastauksen löydät, kun luet uudelleen aikaisemmin kirjoittamani viestit.

Minusta tuntuu että et oikein jaksa lukea mitä kirjoitan.

Monesti on mainittu että sellainen realistinen näkemys itsestään olisi parempi, ei yli korostetun negatiivinen.

Eikö sulle ole muuta kuin musta ja valkea?

Vierailija
108/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä aihe häiritsee siksi koska sillä estetään syy ja seuraussuhteiden ymmärtämistä. Esimerkiksi pahoinpitelystä "ihan ok:ksi" kasvanut saattaakin ymmärtämättään siirtää eteenpäin traumojaan. Minä olen myös hieman epäilevällä kannalla että onko siitä hyötyä että viljelee liikaakin sitä "kaikille voi sattua kaikkea" -mantraa. Kyllä ihmisen taustat, luonne jne. vaikuttaa siihen todennäköisyyteen tapahtuuko jotain vai ei eikä sitä heti tarvitse ajatella negatiivisena asiana vaan faktana. Ylipäätään faktojen sivuuttaminen on mielen laiskuutta ja altistaa sille että uudelleen tekee saman virheet.[/quote]

Kiitos asiallisesta viestistä ja siitä että puit sanoiksi ajatuksiani, joita en itse osannut noin hyvin tehdä.

Toki edelleen saa esittää vastakkaisia mielipiteitä, mutta edelleen ne PERUSTELUT.

Vierailija
109/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin jotkut ihmiset eivät ollenkaan ymmärtäisi sitä, että ihminen on kehittyvä ja muuttuva olento. Jos tekee virheen, totta kai hävettää. Luulisi että on hyödyllistä antaa häpeän tulla, ja nostaa hetkeksi käsi pystyyn virheen merkiksi, ja sanoa olinpa hölmö. Tämän jälkeen voi sitten mennä eteen päin.

Itsepetokselta se minusta haiskahtaa, jos kieltää häpeän ja että itsessä oli mitään vikaan, vaan "jokainen olisi mogannu samalla lailla, minä olen ihan fiksu ihminen".

Tuossa ikäänkuin pelätään, että oman tyhmyytensä myöntäminen aiheuttaisi maagisesti jotain hirveää tuhoa, vaikka se juuri on omaksi eduksi ja auttaa kehittymään.

Kaikki kun ei edelleenkään sorru niihin tinderhuijareihin. Kaikki, aina, jokaiset ja kuka vaan ihmiset.

Vierailija
110/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iltapashan jututssa kerrottiin Tinderhuijariveijarista.

Muija sanoi että hänestä tuntui loogiselta että kaverilla on millä maksaa lainansa takaisin, kun on kerran varaa yksityiskoneella lennellä.

Minusta taas tuntuu hyvin epäloogiselta että yksityiskoneella lentelijän tarvitsisi lainailla kenenkään köyhän rahoja.

Vierailija
111/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis suurin osa sitä mieltä että on ihan ok ja ei millään tavoin ärsyttävää, jos joku on itselleen epärehellinen?

Ja jos jotain ärsyttää tälläinen niin hän on ahdasmielinen ja viallinen?

Kertoo kenties siitä että olet itse epärehellinen itsellesi kun sitä toisissa noin paljon ”havaitset”.

Selitätkö vähän auki tätä väitettäsi?

Ihminen voi nähdä toisissa vain sen mitä itse on.

Jos joku ärsyttää toisessa on se tod. näk. itsessäsi vika jota et voi sietää tai hyväksyä.

Ihan peruskauraa miten ei voi tätä tietää?

Ja tässä pähkinä ap:lle purtavaksi; ihminen on sitä mitä ajattelee olevansa. Joten kannattaisi unohtaa tollaset negatiiviset ajatukset ja itsensä kuvailut.

Ei sinun tarvitse selittää tuota minulle kuin jollekin lapselle.

"ihan peruskauraa ja miten et tiedä"

Olen kyllä kuullut projisoinnista jo silloin kun sinä taputtelit pskaskaa hiekkalaatikolla.

Ja ihminen ei ole sitä mitä hän ajattelee olevansa. Se on huuhaata.

Eikä se kirja "secret" ole totta.

Sinä itse pyysit selventämään? 😂😂

Jos näät sen lapselle puhumisena on se ihan oma vikasi. Taisi ottaa tunteisiin kun noin voimakas reaktio?

Ja ihminen on juuri sitä mitä ajattelee olevansa jos et sitä tajua tai hyväksy jäät aika paljosta paitsi.

Vierailija
112/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin jotkut ihmiset eivät ollenkaan ymmärtäisi sitä, että ihminen on kehittyvä ja muuttuva olento. Jos tekee virheen, totta kai hävettää. Luulisi että on hyödyllistä antaa häpeän tulla, ja nostaa hetkeksi käsi pystyyn virheen merkiksi, ja sanoa olinpa hölmö. Tämän jälkeen voi sitten mennä eteen päin.

Itsepetokselta se minusta haiskahtaa, jos kieltää häpeän ja että itsessä oli mitään vikaan, vaan "jokainen olisi mogannu samalla lailla, minä olen ihan fiksu ihminen".

Tuossa ikäänkuin pelätään, että oman tyhmyytensä myöntäminen aiheuttaisi maagisesti jotain hirveää tuhoa, vaikka se juuri on omaksi eduksi ja auttaa kehittymään.

Kaikki kun ei edelleenkään sorru niihin tinderhuijareihin. Kaikki, aina, jokaiset ja kuka vaan ihmiset.

Siis mä en nyt oikein ymmärrä mikä sulla on tässä se ongelma? Joku on sanonut sinulle jouduttuaan huijatuksi että hän on silti järkevä vai mitä?

Mistä voit tietää ettei tää ihminen sisimmässään tunne häpeää ja ajattele olevansa hölmö?

Tai niinkuin aiemmin kommentoin jos tämä on vain tän henkilön tapa käsitellä sitä tilannetta ja päästä siitä yli. Ei se tarkoita etteikö tilanteesta voisi oppia ja tajuta tehdä erilailla vastaisuudessa vaan siksi ettei suoraan sano olevansa hölmö.

Vierailija
113/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan mustavalkoinen ihminen. Sinusta virheistä ei voi oppia ilman että nostaa sinulle käden ylös merkiksi tyhmyydestä, epätäydellisyydestä ja häpeästä? Häpeä ei ole tässä yhteydessä mikään terve tunne. Virheitä tehnyt ihminen voi olla fiksu, ne ei millään tavalla sulje toisiaan pois.

Ei lapsiakaan kasvateta tai opeteta tuomalla esille heidän virheitä, häpeällä. Käsittäkseni ne ajat meni jo parikymmentä vuotta sitten ja hyvä niin.

Minusta sinä aliarvioit ihmisiä.

Vierailija
114/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis suurin osa sitä mieltä että on ihan ok ja ei millään tavoin ärsyttävää, jos joku on itselleen epärehellinen?

Ja jos jotain ärsyttää tälläinen niin hän on ahdasmielinen ja viallinen?

Kertoo kenties siitä että olet itse epärehellinen itsellesi kun sitä toisissa noin paljon ”havaitset”.

Selitätkö vähän auki tätä väitettäsi?

Ihminen voi nähdä toisissa vain sen mitä itse on.

Jos joku ärsyttää toisessa on se tod. näk. itsessäsi vika jota et voi sietää tai hyväksyä.

Ihan peruskauraa miten ei voi tätä tietää?

Ja tässä pähkinä ap:lle purtavaksi; ihminen on sitä mitä ajattelee olevansa. Joten kannattaisi unohtaa tollaset negatiiviset ajatukset ja itsensä kuvailut.

Ei sinun tarvitse selittää tuota minulle kuin jollekin lapselle.

"ihan peruskauraa ja miten et tiedä"

Olen kyllä kuullut projisoinnista jo silloin kun sinä taputtelit pskaskaa hiekkalaatikolla.

Ja ihminen ei ole sitä mitä hän ajattelee olevansa. Se on huuhaata.

Eikä se kirja "secret" ole totta.

Sinä itse pyysit selventämään? 😂😂

Jos näät sen lapselle puhumisena on se ihan oma vikasi. Taisi ottaa tunteisiin kun noin voimakas reaktio?

Ja ihminen on juuri sitä mitä ajattelee olevansa jos et sitä tajua tai hyväksy jäät aika paljosta paitsi.

No jos vielä vatkataan tätä.

Kyllä tuo oli vähän sellaista alentuvaa lässyttämistä ja ihan turhaa. Onhan se vähän ärsyttävää, kun olen tosiaan tuon projisoinnin varmaan tiennyt ilmiönä jo ennen sinua.

Vierailija
115/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en nyt oikein ymmärrä mikä sulla on tässä se ongelma? Joku on sanonut sinulle jouduttuaan huijatuksi että hän on silti järkevä vai mitä?

Mistä voit tietää ettei tää ihminen sisimmässään tunne häpeää ja ajattele olevansa hölmö?

Tai niinkuin aiemmin kommentoin jos tämä on vain tän henkilön tapa käsitellä sitä tilannetta ja päästä siitä yli. Ei se tarkoita etteikö tilanteesta voisi oppia ja tajuta tehdä erilailla vastaisuudessa vaan siksi ettei suoraan sano olevansa hölmö.

Et sinä kyllä taida pystyä ymmärtämään.

Vierailija
116/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

En ole ollenkaan mustavalkoinen ihminen. Sinusta virheistä ei voi oppia ilman että nostaa sinulle käden ylös merkiksi tyhmyydestä, epätäydellisyydestä ja häpeästä? Häpeä ei ole tässä yhteydessä mikään terve tunne. Virheitä tehnyt ihminen voi olla fiksu, ne ei millään tavalla sulje toisiaan pois.

Ei lapsiakaan kasvateta tai opeteta tuomalla esille heidän virheitä, häpeällä. Käsittäkseni ne ajat meni jo parikymmentä vuotta sitten ja hyvä niin.

Minusta sinä aliarvioit ihmisiä.

Kun et halua tajuta, niin et halua.

Ihanko tahallaan ymmärrät väärin ja käännät sanomani mahdollisimman vituralleen.

Vierailija
117/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä aihe häiritsee siksi koska sillä estetään syy ja seuraussuhteiden ymmärtämistä. Esimerkiksi pahoinpitelystä "ihan ok:ksi" kasvanut saattaakin ymmärtämättään siirtää eteenpäin traumojaan. Minä olen myös hieman epäilevällä kannalla että onko siitä hyötyä että viljelee liikaakin sitä "kaikille voi sattua kaikkea" -mantraa. Kyllä ihmisen taustat, luonne jne. vaikuttaa siihen todennäköisyyteen tapahtuuko jotain vai ei eikä sitä heti tarvitse ajatella negatiivisena asiana vaan faktana. Ylipäätään faktojen sivuuttaminen on mielen laiskuutta ja altistaa sille että uudelleen tekee saman virheet.

Emme puhu jostain kaikkea voi sattua kaikille vaan siitä voiko järkevä ihminen tulla huijatuksi vai ei? Ihminen joka ei polta, ei voi sairastua tupakasta johtuvaan syöpään. Mutta kukaan ihminen ei ole immuuni keuhkosyövälle. Ei vaikka eläisit kuinka terveellisesti. Totta, onhan sinulla suurempi todennäköisyys sairastua keuhkosyöpään, koska voit sairastua sekä siihen polttamisesta johtuvaan, kun myös siihen joka ei johdu. Totta kai on siis asioita joita toisille ei voi koskaan tapahtua. Et voi kuolla kiipeily onnettomuudessa, ellet kiipeile jne.

Mutta jos nyt palaamme tähän huijaamiseen ja voidaanko järkevää ihmistä huijata, niin en näe mitään syytä miksei. Jos ja kun kohdallesi osuu huippuhuijari, niin voit olla vaikka kuinka järkevä ihminen tahansa, mutta väitän silti ettei tavallinen järkevä ihminen kykene estämään sitä. Sinuun tullaan kohdistamaan niin monia eri manipulointitekniikoita, että lopulta et ehkä itsekään tiedä mitä haluat. Tai sitten sinulle tarjotaan juuri sitä mitä haluat ja lopulta tietenkin maksat siitä kovan hinnan. Tietenkin jos sinulla ei ole mitään huijattavan arvoista, niin vaikeahan sinulta on mitään viedä.

Miksi nämä huijaukset onnistuvat? Koska ne on niin pitkälle vedettyjä tarinoita ja täydellisen röyhkeitä, ettei tavis todennäköisesti edes usko, että joku kehtaisi valehdella niin paljon. Ei huijaukset ole aina jotain nigerialaiskirjeitä. Ne voivat olla vaikka mitä.

Minusta tässä huijaamisessa tulee juuri täysin tämä syy ja seuraussuhde esille. Ensin sinut manipuloidaan ( eikä järkevät ihmiset ole immuuneja manipuloinnille) ja sitten sinä teet miten sinut on manipuloitu tekemään.

Vierailija
118/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan kädet pystyyn ja luovutan!

Heippa kaikille ja anteeksi tosiaan jos loukkasin jotakin.

-ap

Vierailija
119/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme puhu jostain kaikkea voi sattua kaikille vaan siitä voiko järkevä ihminen tulla huijatuksi vai ei? Ihminen joka ei polta, ei voi sairastua tupakasta johtuvaan syöpään. Mutta kukaan ihminen ei ole immuuni keuhkosyövälle. Ei vaikka eläisit kuinka terveellisesti. Totta, onhan sinulla suurempi todennäköisyys sairastua keuhkosyöpään, koska voit sairastua sekä siihen polttamisesta johtuvaan, kun myös siihen joka ei johdu. Totta kai on siis asioita joita toisille ei voi koskaan tapahtua. Et voi kuolla kiipeily onnettomuudessa, ellet kiipeile jne.

Mutta jos nyt palaamme tähän huijaamiseen ja voidaanko järkevää ihmistä huijata, niin en näe mitään syytä miksei. Jos ja kun kohdallesi osuu huippuhuijari, niin voit olla vaikka kuinka järkevä ihminen tahansa, mutta väitän silti ettei tavallinen järkevä ihminen kykene estämään sitä. Sinuun tullaan kohdistamaan niin monia eri manipulointitekniikoita, että lopulta et ehkä itsekään tiedä mitä haluat. Tai sitten sinulle tarjotaan juuri sitä mitä haluat ja lopulta tietenkin maksat siitä kovan hinnan. Tietenkin jos sinulla ei ole mitään huijattavan arvoista, niin vaikeahan sinulta on mitään viedä.

Miksi nämä huijaukset onnistuvat? Koska ne on niin pitkälle vedettyjä tarinoita ja täydellisen röyhkeitä, ettei tavis todennäköisesti edes usko, että joku kehtaisi valehdella niin paljon. Ei huijaukset ole aina jotain nigerialaiskirjeitä. Ne voivat olla vaikka mitä.

Minusta tässä huijaamisessa tulee juuri täysin tämä syy ja seuraussuhde esille. Ensin sinut manipuloidaan ( eikä järkevät ihmiset ole immuuneja manipuloinnille) ja sitten sinä teet miten sinut on manipuloitu tekemään.

Mitenkäs sitten on mahdollista että on ihmisiä jotka eivät näihin huijauksiin lankea?

Vierailija
120/150 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta ap käsi pystyyn häpeästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän