Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
-PikkuMyy-: mulle gyne on sanonut, että raskautumisen kannalta kannattaa harrastaa seksiä oviksen aikaan joka toinen päivä. Tiedä tuota sitten...
Pikkumyy: Kääk! Pitänee tsempata tässä. Meilläkin hommelit ajoittuu vain hedelmälliseen aikaan. Ja meillä on ollut keskenmenoja. Meillä mies olisi valmis useamminkin, mutta itseä ei huvita. Miten teillä?
Minäkin olen lukenut, että seksi joka toinen päivä riittäisi. Ongelma kai tuon artikkelin mukaan on siinä, ettei saisi olla kolmea päivää ilman seksiä.
Ikäneito: Meillä mies pihtaa! :D Alkuvaiheessa se oli hirveää kun ei seksiä herunu ja ajattelin silloin, että minussa jtn vikaa, mutta nykyään olen jo siihen niin tottunut että omatkin halut ovat aika nollassa välillä.
Minäkin lukenut ja kuullut että oviksen aikaan tuo joka toinen päivä olisi hyvä, mutta milläs sitä miestä siihen oikein saisi suostuteltua! Hän kun ei tosiaankaan uskonut tuohon artikkeliin :D
Heippa
Liityn seurailemaan ketjua. Meillä on enemmän ja vähemmän toivottu ja yritetty vauvaa n. 1,5 vuotta, mutta ollaan viimeaikoina pidetty taukoa aktiivisesta yrittämisestä mun työn ja opintojen vuoksi, ajatuksena lähinnä ”saa tulla jos on tullakseen”. Välillä ollaan jopa vältelty toisiamme otollisina päivinä :D
Tarkoitus olisi syksyn tullen taas aktiivisesti aloittaa yrittämistä, toiveena olisi perheenlisäystä vuodelle 2020 :)
Varmaan loogisesti ajateltuna ihan järkeenkäypää jos, että mitä enemmän seksiä niin sitä suuremmat mahdollisuudet hedelmöittyä 🤔 kyllähän sitä kannattaisi ainakin ennen ovulaatiota parin päivän välein harrastaa niin siittiöitä olisi tarpeeksi matkassa mukana!
Mites te jotka olette jo onnekkaasti plussailleet, kuinka nopeasti kuukautisten poisjäännistä olette testejä tehneet? Heti ekana päivänä vai vasta viikon päästä?
Spyro, ovistesti on tosiaan positiivinen vasta kun viivat on yhtä tummat tai testiviiva on tummempi. Sen kyllä erottaa sitten. Aika usein niihin piirtyy se kaksi viivaa kuitenkin. Toki kaikilla testit ei toimi.
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!
Me puuhaillaan kyllä yleensä pari kertaa viikossa, mut varmasti sit ku alkaa oikea yritys ni koitetaan oviksen aikaan joka toinen päivä. Mulla tietty epäsäännöllisen kierron takia vaikea ennustaa pitkälle, mut toisaalta ollaan tähän mennessä osuttu aina oviksen kohdalle ehkäisyn kera, joten eiköhän jatkossakin.
Dpo 7 menossa ja kärsivällisyys loppuu! Viime yönä näin todella elävää unta jossa olin viimisilläni raskaana. Aika kun vähän heilutin vatsaa unessa tunsin vahvat potkut ja pienet jalat vatsan läpi ❤️
Pari pv sitten oli tosi pahoja alaselkäkramppeja ja eilen viilteli vatsaa. Toivo elää, mutta eiköhän sieltä viikon päästä nega taas tule sormille. Ens kuussa päästäis tutkimuksiin, mutta ei nyt anna talous oikeen myöden, toiveikkaana siis nyt vaan luomuna toivoen ja ehkäpä joku päivä varaa mennä hoitoihin?
Onnea kaikille plussanneille 😍 Täällä kans nyt jänskäillään, kun oviksen aikoihin peitto heilui melko ahkeraan. Menkat pitäisi alkaa ihan näinä päivinä, dpo tänään 14.. Tein sellaisen clear bluen herkän testin, mutta negaa näytti. Toisaalta edellisessä, keskenmenneessä raskaudessa sain vasta 2-3 vkoilla todella haalean viivan. Nyt kolmas kierto kun aktiivisesti yritetään, olen silti täysin varma, että sieltä ne menkat pian alkaa..
Chem kiitos! Nää ovistestit on ihan uus juttu mulle ☺️
Mulla kierto heittää parilla päivällä. Testasin aikaisimman kierron mukaan, eli kp29 ja näytti haaleaa plussaa. Kp34 eli oikeastaan kp1 menkat alkoi.
Hei taas!
Pikkumyy: Onpa hankala tilanne. Voimia sinulle.
Laskin tuossa, että tällä hetkellä on menossa yk 17. Ilmankos alkaa olla kisaväsymystä.
Ikäneito, kiitos, voimia sinullekin kun on yk 17 menossa❤️
Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille kuumeilijoille😊
Hei, onnea plussaneille :) . Joku kysyi onko menkat ollut normaalit keskenmenon jälkeen, niin itsellä menkat muuttui. Muutamat kierrot ovat olleet pidempiä ja muutamat kuukautiset runsaampia. Toisaalta voi myös olla varhaisia keskenmenoja? Mukavaa viikonloppua takaisin, ja nautitaan elämästä tämän ihanan ”yrittämisen” keskellä <3 . Ps. Meilläkin mies on innoissaan tästä yrittämisestä ja hän miettii miten vaunut mahtuu autoon jne jne. Välillä joutuu muistuttamaan, että puhutaan noista asioista sitten, jos on aihetta (pessimisti Voi pettyä muutenkin näissä hommissa). Ei oikein uskalla suunnitella liian pitkälle, kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Ihanaa päivää kaikille :)
Hei kaikille!
Kivaa alkanutta viikkoa! Ovistestiin pärähti eilen hymynaama (kaikesta stressailusta huolimatta) ja käytettiin viikonloppuna ahkerasti hyväksi, peittoja heiluteltiin lauantaina ja sunnuntaina. Eilen ovisoireina oli vain oikeastaan kunnon ovislimat, mutta esim. rintojen turvotus jäi puuttumaan. Nyt vaan jäädään odottelemaan tuottiko tulosta :)
Hei!
Täälläkin vihdoinkin tuli eilen ovistestiin positiivinen tulos ja sopivasti tuli peittoakin heiluteltua eilen! Testaan kyllä oviksen vielä tänäänkin vielä. Skeptinen olen sen suhteen, että nyt tuosta yhdestä kerrasta tärppäisi, varsinkaan näillä kiertopäivillä, eikä miehen työn takia ole mahdollistakaan oikein heilutella peittoa seuraavaan pariin päivään.
Hyvää alkanutta viikkoa toivottelen minäkin kaikille! :)
Pikkumyy, ovistestin positiivinen tulos tosiaan tarkoittaa sitä, että ovis on n. 36h sisällä. Esim. Jos Flon sovellukseen kirjaa positiivisen ovistestin, niin se merkitsee ovulaation seuraavalle päivälle. Toki siittiöt voivat elää jopa 5pvää, eli sinänsä voi aivan hyvin tärpätä, mutta suositeltavaa olisi yrittää positiivisesta ovistestistä seuraava ja sitä seuraava päivä, jos munasolu irtoaa seuraavana päivänä ja voi elää noin vuorokauden =)
Toivottavasti teillä tärppäisi nyt tästä ovulaatiosta! ☺ meillä eletään jänniä aikoja; kuukautisten piti alkaa tänään mutta ei vielä näy. Oireita tosin on, mutta niin oli esikoista odottaessakin. Viime viikolla tein hätähousuna jo kaksi raskaustestiäkin mutta negatiivisia olivat 😁 kauhean korkealla ei siis odotukset ole mutta silti vielä vähän elättelen toivoa... Mites muut, onko tullut uusia plussauutisia?
NIMS, tiedän kyllä tuon :) Mulla on nyt testi näyttänyt kaksi päivää positiivista, la ja su. Tänään vielä testaan juuri sen takia, että haluan nähdä lähtikö viiva jo haalistumaan, eli että ovis olisi tänään sitten luultavasti. Mutta mahdollisuudet tosiaan on ainoastaan tuo, että tärppäisi tuosta eilisestä kerrasta, kun nyt ei tosiaan pariin päivään ole mahdollisuuttakaan yrittää :/
Mukavaa viikkoa kaikille :)
Täällä odotellaan ovista..josko kilppari lääkitys olisi jo tasoittanut kiertoa sen verran että ovulaatio tulisi ainakin vähä aikaisemmin kun viime kierrossa :D nyt menossa kp 14
Onks tää muistakin rasittavaa aikaa kun ei voi tehdä mitään asian eteen muutakun odotella vaan :D
Löysin tällaisen vanhan artikkelin, mitä mieltä olette siitä? Itseäni siis huolestuttaa se, kun meillä tosiaan seksiä ei harrasteta edes joka viikko... Eli raskautumisen tsäänssit olisi aika pienet ja jos artikkeli on ihan faktatietoa niin keskenmenon riski olisi suuri ja se että vauvalla ei olisi kaikki sitten hyvin jos pysyisikin matkassa mukana...
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/ajoitus-ja-seksi/seksia-joka-p…