Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Chem,
Voi ei, ikävä tuo pcos :( Oletteko jo kauan yrittäneet vauvaa, jos saa udella? (Anteeksi, jos se jo jossain aikaisemmilla sivuilla lukee, ei millään muista kaikkea näiltä 10sivulta)
Hope93,
Täällä myös foolihappo, C-vitamiini ja Omega-3 käytössä :D Yrittäminen vielä ole kunnolla alkanutkaan ja tuntuu, että nyt jo ihan mielipuolista tämä oma toiminta kun kaikkia lisiä syö ja joka päivä pissii tikkuun, kaikkea googletteluja ja keskusteluiden lukemisia unohtamatta :D
Pikkumyy,
En mäkään ikinä muista, et kuka oli yrittäny kuinkakin kauan :D Me ei vielä olla ees yritetty, alotetaan kesällä häiden jälkeen. Keskeytetyllä yhdynnällä ja sittemmin varmoilla päivillä ollaan menty. Tosin tässä kierrossa kävi "vahinko", mutten usko raskauden alkavan ku oletettu ovis oli vasta kp 42. Mut eihän sitä tiedä, nyt on dpo 3 ja olishan se vauva iloinen asia nytkin jo. Mut joo, onhan tuo pcos aika ikävä. Toivon ettei meillä vaikuta raskautumiseen, mut luultavasti vaikuttaa.
Ja eihän se huono asia ole huolehtia foolihapoista ja muista, kunhan ei mene stressaamisen tai "yliyrityksen" puolelle, kuten itselläni varmaan tulee käymään :D
Tänään kp 32/31. Menkat ei alkanut yön aikana joten hain testin ja päiväpissasta hyvin haalea positiivinen. Siis todella haalea, mutta olen melko varma, että ovulaatio tapahtui myöhemmin, kuin kalenteri väitti, joten se voi johtua siitäkin. Teen huomenna aamupissasta uuden testin.
Johan tätä puolisen vuotta odoteltiin <3 kuten ensimmäistäkin.
Ei vitamiineista haittaa ole, neuvolastakin suositeltiin aloittamaan foolihappo jo kiertoa ennen yritystä.
Me ollaan menty muutama vuosi keskeytetyllä ja tähän asti toiminut. Heti tärppäs (vaikkei jatkunutkaan) kun annettiin mennä loppuun asti.
Olen käyttänyt myös pillereitä ja rinkulaa. Ne kun lopetin niin kierto palasi nopeasti "normaaliksi". Kuukautiset tosin niukkenivat ja kierto piteni.
Chem,
Itse en onneksi stressaa kauheasti, ainakaan vielä. Sitten varmasti jos menee kauan yrityksessä. Mutta nyt jo kolkuttelee ikävästi takaraivossa ajatus, etten tulisi raskautumaan ollenkaan..
Me ei myöskään vielä kunnolla yritetä, kun on tämä kierto niin sekava vielä, että olisi aika ihme jos raskautuisinkin. Mies on muutenkin tyylillä "tulee jos on tullakseen". Pidän peukkuja että sulla olisi pcos todella lievä eikä vaikuttaisi raskautumiseen! :) Ties vaikka tuosta iloisesta vahingosta se nyt tärppäisikin :)
Varovaiset onnittelut NIMS haaleasta plussasta!!
Heippa kaikki!
Tämä on ensimmäinen viesti ikinä, jonka kirjoitan tänne. Vertaistuen kaipuu on kasvanut niin kovaksi että rohkaistuin tämän asian suhteen. Aloitettiin miehen kanssa lapsihaaveiden toteuttaminen loppu kesästä 2018 ja yritystä on nyt takana kahdeksan kuukautta. Tänään alkoivat kuukautiset 12 päivää myöhässä ja aivan hirveiden kipujen kera. Ajattelin että pyörryn tai vähintään oksennan. Edelliset kaksi päivää olen jo itkenyt negatiivista testitulosta ja nukkunut huonosti.
Kierto on yleensä täsmällinen mutta tämä oli toinen kerta kun kuukautiset olivat selkeästi myöhässä ja tunteet sen myötä normaalia enemmän pinnassa. Kerettiin miehen kanssa jo toivomaan, että nyt olisi tärpännyt - mutta ei. Tämä on kovin pudotus tähän asti ja pelkään että pettymykset eivät lopu tähän vaan lisää on tulossa. Kaikkia mahdollisia vippaskonsteja on kokeiltu ja perus gynetutkimus ultralla tehty. Mieleen on pikkuhiljaa hiipinyt ajatus - saadaanko me koskaan omaa vauvaa?
NIMS ja Tiuskah, lämpimät onnittelut plussista!
Täällä on keskusteltu pillereiden lopettamisesta niin kerronpa omankin kokemukseni! Lopetin e-pillerit tammikuussa 2018 pahoinvoinnin ja päänsärkyjen vuoksi. Ehdin syömään niitä noin 6 vuotta. Kiertoni palautui välittömästi takaisin uomiinsa, kierto vaihtelee 25-28 päivässä. Ekat luomumenkat tulivat siis ajallaan.
Noin 3 kk pillereistä sitten räjähti kasvojen ihon kuntoja 6 kk lopetuksesta muukin iho hiuspohjaa myöten kuivui yms. mitä ei ole ennen tehnyt. Silloin minulta tippui hiuksia tolkuttomia määriä ja luulin oikeasti kaljuuntuvani.
Nyt 1 v 3 kk hormoonitonta elämää takana, pois en vaihtaisi mutta kyllä ihon kosteustasapaino on esimerkiksi muuttunut radikaalisti ja näillä näkyvin pysyvästi. Nyt jo pudonneet hiukset kasvavat takaisin, onneksi. Painokin on tippunut pillereiden lopettamisen jälkeen itsestään 14 kg, tosin en tiedä ovatko nämä toisiinsa yhteydessä. Ja täytyy todeta, että hormoonien pois jättäminen oli meidän kohdalla paras seksielämän piristys! Kliseetä kyllä, mutta voin todeta olevani kuin eri ihminen ilman hormooneja enkä niihin aio palata. Sikai jo nyt pelottaa lapsen jälkeinen ehkäisy, kun kondomillakaan ei haluaisi kolmekymppiseksi ennen sterilisaatiota painella.
Mutta itse yrittämiseen, hammastarkastus minulle sekä miehelle varattu. Minua liikuttaa kun mies on niin innoissaan vauvahaaveista, katselee jo netistä turvaistuimia. Saa nähdä, tuleeko pupu pöksyyn kun pitäisi oikeasti jättää ehkäisy pois... :)
Hohhoijaa, nyt sitten ensimmäistä kertaa ovuloimaton kierto. Keskenmenon jälkeen kierto piteni 34 päivään mutta mutta joka kuukausi olen ovulaation tikuttanut. Tsemppiä kaikille. Mites muut keskenmenon kokeneet, onko teillä kierto erillainen kuin ennen raskautta?
Hei kaikki, ja onnea jo plussanneille! Liityn minäkin tänne katselemaan miten muilla yrittävillä menee ☺
Minulla ja miehelläni ennestään 1,5 vuotias lapsi ja nyt toivomme tälle taaperolle pikkusisarta. Nyt oli ensimmäinen kierto kun todella yritimme, eli laskimme ovulaatiota ja sijoitimme touhuilut sen ympärille. Ensi viikolla varmaan selviää miten kävi... ensimmäistä odotimme ilman ehkäisyä melkein vuoden, mutta silloin oli periaatteena "tulee jos on tullakseen" eli sen kummemmin ei ovulaatiota laskeskeltu. Jännää tämä odottaminen! 😁 paljon tsemppiä teille kaikille yrittäjille! 
Aamupissasta tehty testi vahvisti epäilyt. Pikkukakkonen saapuu marraskuussa, mikäli kaikki menee hyvin <3
Kaikille kuumeilijoille lohdutukseksi: Tässä kierrossa en todellakaan ole 1. Syönyt terveellisesti 2. Liikkunut 3. Nukkunut tai tehnyt mitään muitakaan vippaskonsteja. Eli vaikkei aina jaksaisi olla täydellinen, niin ei tarvitse stressata, kyllä se vauva voi tulla muulloinkin.
Heippa!
Täytän tänä vuonna 29-vuotta ja mieheni on pari vuotta nuorempi.
Olemme yhteistuumin päättäneet aloittaa yrityksen heinäkuussa :)
Minulla on ollut jo pidempään vauvakuumetta enkä jaksaisi enää odottaa! Mutta muutama kuukausi enää jäljellä kesään...
Lopetin pillerit helmikuun alussa ja nyt odotan että oma kierto tasaantuisi.
Olen täytellyt Flo-sovellukseen tietoja ja aion sen kanssa seurata kiertojani tarkemmin!
Ihanaa olla mukana täällä, mies ei jaksa kuunnella mun vauvajuttuja ihan koko aikaa niin voin täällä vähän purkaa kaipuutani :D onnea kaikille matkaan!
Terkuin Tiger
Tervetuloa mukaan Tiger! Täälläkään ei mies jaksa vauvahöpinöitä, ihanaa kun tänne pääsee jakamaan ❤️
Miekin veikkaan, että mies lähettäisi mut vielä tutkituttamaan pääni, jos koko ajan höpöttäisin sille kaikkia vauvajuttuja :D joten onni on tämä keskustelu palsta!<3
Tässä kun itse yritän epätoivoisesti tuota ovista tikutella niin kuinka moni muu täällä tikuttelee sitä vai menettekö vain tuntemuksien/kierron säännöllisyyden varassa?
Pikkumyy
Minä pari kertaa tikuttelin ihan vaan varmistuakseni, että ovulaatio ylipäätään tapahtuu ja vertasin tuloksia oireisiin ja sovelluksen laskuihin. Parin kierron jälkeen jo huomasin, että mun ovis oli aina pari päivää myöhemmin, kuin mitä sovellus väitti ja oireetkin sen vahvisti.
Mä just nää lähipäivät tikuttelen ovista. Flo sovelluksen mukaan ovis olis tänään. Muuten ei oo ollu oireita paitsi erilainen vuoto. Tikku anto viivan, muttei yhtä tummaa joten tiedä sitten oliko ovis vai ei. Pari päivää ajattelin vielä tikuttaa.
Eilen tein uuden testin ja toinen viiva tuli minuutin jälkeen tuohon max-alueen alle.
Miten tämä tulisi tulkita?
Onnea paljon plussista Tiuskah ja NIMS (ja myös muut jos en ole huomannut :D )
Tultiin lomalta takaisin ja ikävä kyllä ei tullut ovista CB:n testien mukaan, pettymys :( Peittoa heiluteltiin kyllä ja alavatsaa nipistelee silloin tällöin. Parina aamuna on tullut ovislimaa vähän (kirkasta ja hieman venyvää). Taitaa olla ovuloimaton kierto tämä sitten. Ehdin jo (tiedän, kuulostaa naurettavalta) itkua tihrustaa miehelle asiasta, mutta hän sanoi että lopeta se stressaaminen ja anna luonnon hoitaa tehtävänsä :) <3 Tänään kp 15 ja viime kierrossa se hymynaama tuli testiin kp 16, ehkä tässä vielä toivoa on...
Ollaan miehen kanssa kuljettu yhdessä jo useamman vuoden. Itse lämpenin vauva-asialle vasta hiljan, mutta mies on ollut jo pitkään halukas yrittämään.
Viime kierto, yk1 saimme aikaiseksi kemiallisen tms. Kiertopäivä 6 alkaen, joka päivä tai joka toinen päivä vällyjen välissä. Ovulaatiopäivän jälkeisenä päivänä viimeisen kerran, koska itsestä ei enää sen jälkeen tuntunut hyvältä. Hedelmähimo iski jossain vaiheessa oviksen jälkeen ja niitä vetelinkin kuin mikäkin elefantti. 😅 Verigreippiä ja kiiviä meni ja paljon.
Tähän uuteen kiertoon otan käyttöön foolihapon, raudan, c ja d -vitamiinit ja greipin syönti jatkuu (koska se on niin hyvää). 😄