Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Itse olen käyttänyt vain näitä rfsun markettitestejä, kun en ole vielä raaskinut ostaa kalliimpia. Joka kierrossa nää ollut käytössä ja en ole kertaakaan positiivista tulosta saanut. Toivon todella, että testeissä ja/tai testin tekemisen ajankohdassa vika. Yhdyntöjä ollut oletetun ovulaatioajankohdan aikana vähintään joka toinen päivä, jatketaan samaan tyyliin vielä ensiviikkokin ja jos ei positiivista testiä tule eikä menkat ala järkevään aikaan niin aloitan Terolutit. Ja seuraavaan kiertoon sitten paremmat testit. 😄
Laitampa nyt itsekin ovistestesteistä kuvan. Kuvat kp 18 ja 19. Ensimmäistä kertaa ikinä tikutin. Kp 14 näkyi ultrassa 16 mm folli. Kp 19 tuli kunnon limat ja nännit arat. Kp 20 oli enää 1 viiva. Verikokeesta selviää viikon päästä oliko ovis vai ei, mutta miltä teistä näyttää? Talletteluja on ollut nyt viikon joka päivä. Ehkä varuiks vielä huomenna, mutta sitten saa riittää. :D
Pikkuminnis, mun silmään näyttää sen verran vahvoilta viivoilta ja ovislimailut vielä päälle niin uskoisi ovulaation tapahtuneen! Toki oon huono sanomaan kun en ole noinkaan vahvaa viivaa päässyt todistamaan itse 😄 täytyy itsekin tikuttaa vielä joitakin päiviä ihan mielenkiinnosta, että tapahtuuko muutosta suuntaan tai toiseen.
moikka! ja varovaiset onnittelut Marika__!
Meillä menossa tänään kp 20/35 ja ovulaatio on mulla yleensä kp 21! eli odottavaisin mielin täällä😍 ovulaatio oireitakin on mm. kivut ja lämmöt oli tänään romahtanut 35.8 ja normaalisti on se 36.3! eli h-hetket on käsillä👌🏼 tsemppiä kaikille❤️
19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla
Huomenia, täällä kirjoittelee eräs ihmispeikko, vaikka monitori ei näytä vielä estrogeeninkään nousua. Liekö kiristyvä pinna ja kohonneet halut ennakoivat kuitenkin, että tuloillaan on. Nyt on muutenkin vasta kp8, mutta lääkärin ohjeesta siis tikuttelu ja tallettelu aloitettu jo.
Olga Unelma, portland ja Vanamo, ottaapa tosiaan noista sitten selvää, että miten äkkiä simpat vanhenee ja koska pitäis tehdä mitäkin. 😅 Mua nyt oikein harmittaa just, että aina varoiteltu miten helposti vahinkoja käy ja joku ainakin fertility friendin mukaan tullut raskaaksi yhdestä kerrasta, joka oli 6pv ennen ovista. Mistä noista tietää. 😨
Onko teillä ikinä niin, että mietitte välillä haluatteko sittenkään vauvaa? Mä heräsin siihen tänään. Parisuhteessa olokin tuntuu nyt mulle hieman vaikealta ja tulevaisuus vähän pelottaa jollain tavalla. Näin tosin painajaista, josta kaiketi nämä fiilikset nousseet. Onhan se kai muutenkin normaalia, että välillä on ristiriitaiset tunteet. Varsinkin, kun yritys on vain venynyt ja nyt ollaan jo lapsettomuuslääkärillä käyty. Ehkäpä tämä tästä.
Martta1, kuten muutkin, toivottelen kovasti voimia. 💚 Plussanneille kovasti onnea ja tsemppiä matkaan. 😊
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Ompas täällä ollut villkasta keskutelua kun muutaman päivän tauon pidin että en käynyt lukemassa. Paljon onnea uuista plussista ja tsemppiä ja malttia vielä yrittäville! Uskotaan vain kovasti että se plussa sieltä kaikille vielä tulee. :)
Tuolla muutama sivu taaksepäin oli juttua näistä akupunktioista yms niin itse kuulin eräältä tutulta että hän oli käynyt jäsenkorjaajalla joka oli sanonut että lantion virheasennot vaikuttavat usein raskaaksi tuloon, jos virheasennot saadaan korjattua niin raskautuminen pitäisi käydä helpommin. Harkitsin tätä vaihtoehtoa itsekkin juuri ennen kuin plussasin että menenpä käymään ja kysyn onko lantio oikeassa kohdassa.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ihan hurja määrä tipahdellut täällä uusia plussia pitkin syksyä, ihanaa 😍
Täällä on menossa jo rv 12, hurjan nopeasti on viikot menneet eteenpäin vaikka etenkin ihan alussa päivät ja viikot tuntuivat matelevan.
Mustikkainen, en hätäilisi vaikka ei selkeää plussaa ovistestiin tulisikaan. Mulla näytti plussakierrossa aivan prikulleen samanlaisilta ovistestit, ja siitä huolimatta siitä kierrosta raskauduin 😊 aikaisemmissa kierroissa paljon selkeemmät ovisplussat mutta ei toivottua tulosta.
Tsempit kaikille! ❣️
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Voi, ilahduin näin maanantaina niin paljon Marika__n viestistä, ihanaa kun plussa tuli näkyviin ❤️
Mulla on kp 26 ja vatsakrampit alkoivat 😵 ei nyt mitkään kuukautisten ekan päivän horror-meiningit, mutta ihan selkeät krampit ja vähän sellainen olo että kohta pitää käydä vessassa. Alkaakohan mun kuukautiset jo näin ajoissa (normaalisti 27-28)? Toisaalta se ei haittaa, pääseepähän nopeammin uudelle yk:lle. Ja muutenkin mulla eka vuoto päivä on ihan horroria, joten työjuttujen vuoksi toivon ettei se päivä osuisi perjantaille.
Jos huomenna ei näy verta, haen silti testin ja testaan keskiviikkona tai torstaina. Ellei vuoto ehdi alkaa ensin.
Mä kävin gynellä varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Osuipa vielä lapsettomuuteen erikoistunut gyne vaikka meillä se nyt ei ole ajankohtaista (yk5).
Menin sinne lähinnä ihmettelemään noita omia menkkoja kun on niin lyhyet/niukat, mutta sillä ei ole kuulemma väliä. Pääasia, että menkat tulee. Muutenkin kaikki oli ok :)
Seksin määrää kun on pohdittu niin hän sanoi, että 2 seksikertaa viikossa on ihan riittävä (enemmänkin toki saa harrastaa :D ), kun on yritystä raskautua.
GOldie, kyllä välillä on käynyt mielessä, että onko tässä nyt järkeä enää vauvaa yrittää, kun nuo teinit on jo niin isoja että n. 10 v. enintään, niin muuttavat omilleen. Ja jäätäisiin miehen kanssa kahdestaan. Toisaalta, oon toivonut kolmatta jo useamman vuoden. Siis se vauvan kaipuu on niin järjetön välillä ollut että ihan itken. Ja nyt kun mies vihdoin haluaa myös yrittää, niin tää onkin tämmöistä! Välillä mietin, että antaa sitten olla, tää tuntuu niin epätoivoiselta. Ollaan kuitenkin lähempänä 40v. kun 30v. molemmat. Tavallaan oon myös vähän katkera miehelleni, kun viivytteli tätä niin kauan. On monta vuotta sanonut, että sitten kun sitä ja sitten kun tätä. (lähinnä talouteen liittyvää)! Eilen alkoi taas siis menkat, ja olo on sen mukainen. Yk 5 lähtee käyntiin, vähän ristiriitaisin mielin.🙄😔
Onnea muuten kaikille plussanneille, selaisin sivuja taaksepäin ja niitähän on jo aikamoinen liuta! 😍❤️
Ja vielä edelliseen... en todellakaan aio ääneen sanoa, että oon katkera. En halua syyllistää mun miestä tästä. Sama tilanne olis voinut olla, vaikka oltais aloitettu yrittäminen viis vuotta sitten. Meillä ei oo ollut mitään ehkäisyä 13 vuoteen. Muuta kuin keskeytetty yhdyntä.(vai miten se sanotaankaan). Itsekseni vaan näitä pohdin, ja onneksi saan nyt teille vuodattaa. Uskon että kaikella on aikansa.💚
Hattara, mahtavaa kuulla! Nyt on sitten mielenrauha varmasti, mikä onkin huikean tärkeää tässä. 😅 Kaksi kertaa viikossa, niin vähän! Herranen aika, meillä ei sitten ainakaan kerroista ole puutetta, vaikka fertility friend arvottaa meidän yritysten perusteella mahdollisuudet vain hyviksi, eikä korkeiksi, minkä saisi lisäämällä 1-2kertaa. Totesin tuossa aamullakin, että ottaapa näistä kaikista sitten selvää! 😅
Olga Unelma, kiitos vastauksesta! Tutulta kuulostaa tuokin, oma teinini keväällä 15 ja miehenkin lapset jo teinejä. Ja sitten tämä yrittäminen kaikkine vuoristoratoineen jne. Mulla mies on ollut kokoajan, että joo, mutta ei osaa jotenkaan tunnetasolla olla mukana kuin mahdollisten huolten osalta. Se on välillä raskasta ja olo ajoittain yksinäinen. Luojan kiitos löysin tämän ketjun ja teidät! Voidaan sitten yhdessä jakaa tätä kaikkea. Kiitos kaikille mun puolesta. ❤️🤗
Tänne vuodatus helpottaa sikälikin, että aamun kirjoituksen ja pohdintojen jälkeen sain mäkin taas kiinni vauvakuumeestani. Kyllähän sitä vain niin mahdottoman onnellinen olisi, jos raskaaksi tulisi ja kaikki menisi hyvin.
Tsempit siis edelleen meille, toivottavasti kaikille käy hyvin! 😍😄
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
GOldie kirjoitti:
Huomenia, täällä kirjoittelee eräs ihmispeikko, vaikka monitori ei näytä vielä estrogeeninkään nousua. Liekö kiristyvä pinna ja kohonneet halut ennakoivat kuitenkin, että tuloillaan on. Nyt on muutenkin vasta kp8, mutta lääkärin ohjeesta siis tikuttelu ja tallettelu aloitettu jo.
Olga Unelma, portland ja Vanamo, ottaapa tosiaan noista sitten selvää, että miten äkkiä simpat vanhenee ja koska pitäis tehdä mitäkin. 😅 Mua nyt oikein harmittaa just, että aina varoiteltu miten helposti vahinkoja käy ja joku ainakin fertility friendin mukaan tullut raskaaksi yhdestä kerrasta, joka oli 6pv ennen ovista. Mistä noista tietää. 😨
Onko teillä ikinä niin, että mietitte välillä haluatteko sittenkään vauvaa? Mä heräsin siihen tänään. Parisuhteessa olokin tuntuu nyt mulle hieman vaikealta ja tulevaisuus vähän pelottaa jollain tavalla. Näin tosin painajaista, josta kaiketi nämä fiilikset nousseet. Onhan se kai muutenkin normaalia, että välillä on ristiriitaiset tunteet. Varsinkin, kun yritys on vain venynyt ja nyt ollaan jo lapsettomuuslääkärillä käyty. Ehkäpä tämä tästä.
Martta1, kuten muutkin, toivottelen kovasti voimia. 💚 Plussanneille kovasti onnea ja tsemppiä matkaan. 😊
Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille!
GOldie, tunnistan kyllä tuon ristiriidan, että haluaako sittenkään lasta. Tosin, kuten aikaisemmin kerroin, niin minulle on ihan lähiaikoina tullut vahvempana kuin aikaisemmin sellainen varmuus asiassa, että joo, haluan haluan haluan. Ehkä tähän asti on ollutkin enemmän mietteliäs, tai se ei ole tuntunut niin konkreettiselle. On jännä miten asiat lähtevät aaltoilemaan kun prosessi pitkittyy.
Minä mietin nyt seuraavaa vuotta, kun meillä työpaikalla päätetään jo nyt ensi vuoden kesälomat ja minulla vuoro ajoittuu elo-syyskuulle. Jos tärppi käy kohta, niin sitten en ole enää edes töissä silloin, mutta jos ei käy tärppiä niin olisi mukava saada järjestymään jotain lomaviikkoja esim. toukokuulle, keventämään pitkää työkesää. Jos taas on käynyt tärppi niin en minä silloin välttämättä lomaa erikseen toukokuulle tarvitse. Jne jne jne. Taas, tämä tietämättömyys ja tämä tulevaisuuden pyörittely se kaverina, öh.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Samaistun kyllä tohon ajatusten ja tunteiden vaihteluun sekä tulevaisuuden miettimiseen!
Mua tällä hetkellä vaan turhauttaa todella paljon. Kävin tosiaan tossa joku aika sitten lääkärillä ja hän antoi mulle tuon PCOS diagnoosin, lykkäsi vaan lapun käteen ja lähetti odottelemaan menkkoja. Eli että sitten kun menkat alkaa, niin menisin verikokeisiin ja sitten soittoaika lääkärille ja sitten vasta aika gynelle.
Turhauttaa, kun kaiken tiedon PCOSista lapsettomuuteen oon etsinyt netistä. Lääkärin lapussa luki "voi aiheuttaa lapsettomuutta". Voi aiheuttaa? Todennäköistä se meidän kohdalla on, koska mulla on niin epäsäännöllinen kierto. Nyt vaan turhauttaa, että onko mun vaan pakko odotella niitä menkkoja ja mitä sitten tapahtuu. Tää epätietoisuus ja odottaminen on pahinta. Odottaminen, kun tällä hetkellä ei oo ees toivoa tulla raskaaksi..
Jos kukaan täällä osais sanoa, että miten nää hoidot etenee, onko menkkojen odottamien välttämätöntä noiden verikokeiden ottamiselle jne., niin olisin todella kiitollinen <3 Mietittiin tässä miehen kanssa, että pitäiskö mennä yksityiselle vai onko siitä mitään hyötyä, jos kuitenkin pitää odotella noita menkkoja? Mitä jos mulla ei esim. puoleen vuoteen tuu vuotoa? Pitääkö sit odotella puol vuotta? Jotenkin ärsyttää, kun en tiedä tiesikö tää tk-lääkäri näistä asioista oikeesti vai odotellaanko tässä vaan turhaan...
martta1 kirjoitti:
Samaistun kyllä tohon ajatusten ja tunteiden vaihteluun sekä tulevaisuuden miettimiseen!
Mua tällä hetkellä vaan turhauttaa todella paljon. Kävin tosiaan tossa joku aika sitten lääkärillä ja hän antoi mulle tuon PCOS diagnoosin, lykkäsi vaan lapun käteen ja lähetti odottelemaan menkkoja. Eli että sitten kun menkat alkaa, niin menisin verikokeisiin ja sitten soittoaika lääkärille ja sitten vasta aika gynelle.
Turhauttaa, kun kaiken tiedon PCOSista lapsettomuuteen oon etsinyt netistä. Lääkärin lapussa luki "voi aiheuttaa lapsettomuutta". Voi aiheuttaa? Todennäköistä se meidän kohdalla on, koska mulla on niin epäsäännöllinen kierto. Nyt vaan turhauttaa, että onko mun vaan pakko odotella niitä menkkoja ja mitä sitten tapahtuu. Tää epätietoisuus ja odottaminen on pahinta. Odottaminen, kun tällä hetkellä ei oo ees toivoa tulla raskaaksi..
Jos kukaan täällä osais sanoa, että miten nää hoidot etenee, onko menkkojen odottamien välttämätöntä noiden verikokeiden ottamiselle jne., niin olisin todella kiitollinen <3 Mietittiin tässä miehen kanssa, että pitäiskö mennä yksityiselle vai onko siitä mitään hyötyä, jos kuitenkin pitää odotella noita menkkoja? Mitä jos mulla ei esim. puoleen vuoteen tuu vuotoa? Pitääkö sit odotella puol vuotta? Jotenkin ärsyttää, kun en tiedä tiesikö tää tk-lääkäri näistä asioista oikeesti vai odotellaanko tässä vaan turhaan...
No nyt tarvitsisit ehdottomasti esim. terolutit käyttöön jotta saisit menkat tulemaan. Mulla ilman teroja olisi menkat + / - 100pvä. Mulla siis myös PCOS. Ja raskautumiseen ei oikein mahista ilman menkkoja ja ilman menkkoja ei ovistkaan eli marssisin yksityiselle heti hakemaan terot jolla menkat saa säännöllisiksi. Sitten esim jatkoa letrozoleilla jotka auttavat oviksen tulemisessa. Turhaa sitä odotella.
LA 12/20
Kiitos Haaveilija91 <3 Mahtavaa, että täältä saa vertaistukea näinkin nopeasti. Itse oon myös sitä mieltä, että tarvitaan apua, koska mitä oon lukenu ni PCOS + epäsäännöllinen kierto + vajaan vuoden yritys = aika mahdotonta tulla raskaaksi luonnollisesti.
Pistää oikeen vihaks, että joka puolella naisia syyllistetään, että lapsia ei hankita, mutta sit kun niitä toivois, niin ei saa apua julkiselta puolelta...
Yritän nyt vielä ottaa yhteyttä tonne terveyskeskukseen ja saada sieltä aikaa, mutta jos ei saada, niin sitten meen kyllä yksityiselle. Tää on ihan hirveen raskasta henkisesti ja vielä että meidän pitäis ilman toivoa odotella pahimmassa tapauksessa monta kuukautta! En kyllä pysty siihen.
Mustikkainen: täällä testit näyttää aivan samalta! Aiemmin olen käyttänyt apteekin omia ja niillä plussa on tullut ihan selkeästi näkyviin. Vika oli joko testeissä tai sitten en ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan 😩