Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1681/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt aktivoitunut tämä lapsitoive ihan tosissaan... Tähän asti se on toki ollut oikea toive, mutta aivan kuin olisin vasta nyt laskeutunut siihen ja jotenkin oikeasti herännyt asiaan. Kaikki ikään kuin loksahtanut yhtäkkiä paikoilleen. Lisäksi vaikka gynen luona käynti ja kokeiden otto ym. toisaalta helpottaa, että nyt tapahtuu jotain ja selvitetään, niin samalla se on myös vähän alkanut ahdistamaan. Sitä on lähtenyt miettimään niitä tuhansia eri syitä ja sitä rahanmenoa ja törkkimisen määrää ja jostain syystä tietämättömyys vahvistuu ja tuntuu pahalta. Lähinnä se odottaminen. Itse asiassa aivan kuin tämä prosessi tietyiltä osin alkaisi taas alusta, mutta vähemmällä toivolla, hahaa.

Tikutin eilen ja tänään ovulaatiota, ei pienintäkään viivaa, eli taitaa olla kuten gyne sanoi, on ovuloimaton kierto meneillään. Oireita on kyllä edelleen, alavatsaa mm. pakottaa, turvottaa ja kipristelee ja voihan olla, että ovis on vaan myöhässä. Sen näkee sit kun menkat alkavat. En ala enempää tikuttamaan tässä kierrossa nyt, koen tikuttamisen jotenkin epämiellyttävänä ja nyt kun on otettu verikokeita ym niin tuntuu siltä, että vähän saa hellittää ja ottaa rennosti samalla kun odottaa tuloksia. Se tuntuu ihanalle.

Ilona Eloisa, onko teillä kyse miehen haluttomuudesta vai jostain muusta? Oletteko puhuneet asiasta vielä? Meilläkin siis on miehen osalta yrittäminen vähän kehnohkoa. Tai siis kyllä hän haluaa lapsen ja toivoo sitä, ja puhuukin paljon siitä, mutta samalla on vahvasti sitä mieltä, että seksi on intohimon asia, ei sitä voi eikä saa aikatauluttaa tai järkeistää. Meillä on normaalisti seksiä 1-2 kertaa viikossa, usein tulee myös viikkoja ettei ollenkaan, joten jos mentäisiin halujen mukaan niin voisi useampikin kierto jäädä välistä, varsinkin kun mies aktivoituu yleensä aina vasta myöhään illalla ja koska tehdään vuorotyötä niin välillä menee useampi yö putkeen, ettei olla molemmat kotona. Välillä on raskasta kantaa oikeastaan yksin sitä aikatauluttamisen taakkaa.

Tosin olen miettinyt sitäkin, että miehellä voi olla oikeasti vaikea tajuta kokonaisuutta ja tätä prosessia. Naisena kuitenkin on elänyt kuukautisten kanssa koko elämän ja tuntee kehonsa, joutuu elämään koko ajan siinä kehossa ja sitä kuunnellen, niin sitä on vähän niin kuin luonnostaan tietoinen koko ajan asioista, missä mennään. Sitä tietää milloin ovulaatio on tulossa eikä sitä voi sulkea pois, samalla kun miehellä ei ole luontaista käsitystä mistään rytmistä tms. Ehkä sitä pitäisi sanallistaa ja avata asiaa kertomalla suoraan paljon enemmän, niin moni asia kun on itselle itsestäänselvyyksiä...

Meillä tosin tuntuu vähän siltä, että mies on nyt havahtumassa ja ottamassa enemmän roolia, tai ainakin tajuamassa, ettei tämä välttämättä nyt ihan itsestään onnistukaan. Suostui jo siihen, että siemenneste tutkitaan mikäli siihen tullaan.

Vanamo, hirteishuumorilla voisin sanoa, että ne piinaviikot kevenevät viimeistään sitten yk5-6 jälkeen, :D. Tosin toivottavasti et joudu tarpomaan niitä läpi vaan saat tärpin ennen sitä. Tämä on niin yksilöllistä, mutta minulla kävi niin, että ekat kaksi kiertoa oli yhtä piinaa, sen jälkeen alkoi kevenemään, kierrot 5-9 olivat melko neutraaleja enkä kokenut minkäänlaista tarvetta esim. testata ennen menkkojen poisjääntiä. Oletin oikeastaan vaan, et ne menkat tulevat ja olisi ylläri mikäli kävisi toisin. Nyt kymppikierrolla on sit taas noussut hienoinen huoli, sellainen oikea pieni pelko, että entä jos ei tosiaan tärppääkään. Selvää on vaan se, että mikään muu tässä hommassa ei ole varmaa kuin epävarmuus.

Sori romaani.... :). Vissiin tosiaan on pientä angstia ja tarvetta purkaa mieltä ja ajatuksia...

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1682/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu, voi olla, että muutkin yksityiset tarjoavat ensimmäistä ilmaista hedelmällisyyshoitajalla käyntiä, kannattaa katsoa, jos tämä vaihtoehto kiinnostaa. ☺️

Mulla olikin sitten eilen tosi surullinen olo koko yrityksestä. Samoin kuin Portlandille, mullakin meni noi edelliset kierrot jotenkin kuin itsestään, ei stressiä eikä huolia. Alun kierrot oli taas ihan päinvastaisia. Sitten kuitenkin kaverini herätteli minua napakasti, että YKSI munasoluhan siihen hedelmöittymiseen vain tarvitaan ja, että jos onkin häikkää oviksen kanssa, niin se voi olla helppo hoitaa pelkällä tukihormonilääkityksellä. Kilpparikaan ei mikään este ole, kun jos siinä jotain on, sen voi hoitaa myös.

Katselin eilen sitten Fertility friendin jaettuja taulukoita ja kyllähän sieltä näkee, että on tultu raskaaksi luomusti, vaikka on pulmaa kilpparissa tai pcosia tai jopa vaihdevuodet alkamassa ja vaikka mitä kaikkea muuta. Yli 200000 taulukkoa, keski-ikä 31 ja keskimääräinen yritysaika 7,9 kuukautta. Lisäksi myös paljon 40+ raskautuneita. Päätin, että en luovuta, mutta en myöskään elä liiallisessa toivossa, vaan pyrin realismiin ja otan sen mitä tuleman pitää. Mulla taas sellainen olo, että on enemmän toivoa, kun on asiantuntemusta mukana. Kukaties saan ensi kierrosta sitten vaikka ne letrozolet avuksi ja siihen mennessä kai kilppariasiakin selvinnee.

Huolehdin myös paremmin B-vitamiinista, koska on aika kasvispainotteinen ruokavalio. Yritän syödä sitten kananmunan päivässä. Lääkäri siitäkin kyseli, siis kananmunan syönnistä, kun en syö punaista lihaa enää oikeastaan ollenkaan. Plus rauta- ja muut vitamiinit lisänä myös. Ja greippimehu. 😅

Huomenna aloitan tikutuksen, vaikka mulla ei ota menkat loppuakseen. Nyt on mennyt tiputtelun kanssa jo 10 päivää. 😯 Viime kierrossa oli mulle myöhäinen ovis ja luin, että erikoinen kierto voi tehdä seuraavastakin kierrosta erikoisen, joten yritän ajatella tämän olleen sitä. Tänään vaadin lääkärillä kilppariasiaan selkeän kannanoton ja/tai avun. Ehkä pyydän jopa lähetteen endokrinologille. Katsotaan miten käy.

Voimia taas kaikille! Yritetään muistaa nauttia elämän pienistä iloistakin (mä jo unohdin). Sekin auttanee sitten jaksamaan nämäkin asiat paremmin. ❤️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1683/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, yk5 päättyi nyt sitten tänään negatiiviseen testiin ja heti perään huomasin suihkussa, että menkat on alkamassa näin päivän myöhässä. Olo oli jo todella toiveikas, kun rinnat oli aremmat ku pitkään aikaan, lämpö oli koholla, alavatsakipuja joita mulla ei oo koskaa aiemmin ollu ja tosiaan se ku menkat ei vielä eilen ollu alkanu. Mieskin oli "varma", että oon raskaana.

Onnea plussanneille! 😍 me jäädään odottelemaan josko se yk6 olis sitte se meidän onnenkierto. Olisin toivonu kevään/alkukesän vauvaa, mutta kun näihin asioihin ei paljon itsellä ole valtaa niin saa nähdä tuleeko olemaan kohtalon ivaa, että meille tulisikin sitten alkusyksyn vauva, että saa koko kesän kärvistellä helteessä masun kanssa. Mutta tuleepa laskettu aika mihin tahansa, vauva on erittäin tervetullut ja toivottu ❤

1684/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Hei rakkaat PCOS naiset!

Oletteko huomannu, että ovulaatotesti olis positiivinen jopa koko kierron ajan?! Olen nyt huomanu, että oikestaan on ihan sama millon testaa, kun tikkuun piirtyy kaks samanlaista viivaa. Kysyin gyneltä, joka sano että joillaki pcos-naisilla ovistesti on plussaa jonku hormonijutun takia, vaikka oikeasti ovulaatiota ei olis ollu/ tulis olemaa siinä kierrossa.

Täällä monin ajatuksin näitä viestejä lujen. Kova vauvakuume ja me joudutaan skippaan useampi kierto 😔 ei muuten, mutta kun kiertoja on takana jo 23, ja nyt menossa 24 kp12. Tää kierto skipataan, seuraavasta en tiedä. On tutkimuksia muista syistä tulossa. Tuntuu pahalta kun ei saa jatkaa yritystä toistaseksi 😔

Siis täällä just tommonen kierto menossa. Kp10 alotin testaamisen ja nyt kp 20 menossa ja kaikki testit näyttäny positiivista paitsi R-testi 🙄 Kerran aikaisemmin käyny samallailla mut sillon oli testeissä vika. Ite kyllä kans lääkäriltä silloin kyselin, että missä vika jos ei testeistä johdu, mutta vastastausta en siihen saanu 😏 No tämä kierto ollaan sit menty joka toinen päivä taktiikalla ja jos menkat ei ala nii sitten Teroilla käynnistely ja letrot taas avuksi.

1685/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödytön kirjoitti:

Siis täällä just tommonen kierto menossa. Kp10 alotin testaamisen ja nyt kp 20 menossa ja kaikki testit näyttäny positiivista paitsi R-testi 🙄 Kerran aikaisemmin käyny samallailla mut sillon oli testeissä vika. Ite kyllä kans lääkäriltä silloin kyselin, että missä vika jos ei testeistä johdu, mutta vastastausta en siihen saanu 😏 No tämä kierto ollaan sit menty joka toinen päivä taktiikalla ja jos menkat ei ala nii sitten Teroilla käynnistely ja letrot taas avuksi.

Anteeksi että iloitten, mutta iloitten lähinnä sitä kun joku muukin kokee samaa kuin itse! Yhdelläkään ystävällä ei ole endoa eikä pcota, joten ainoat vertaistukeni on täällä. En luota testeihin enää yhtään. Nyt kropan mukaan oireet viittaa ovulaatioon, ja ärsyttää kun joudumme sen skippaamaan selibaatilla minulle tehtävien tutkikusten vuoksi 🙄

Onko kukaan kokeillut hyödyntää luonnon/uskomushoitoja hedelmälisyyyeen liittyen? Millaisia hoitoja? Kuulin ensimmäisyä kertaa vyöhyketerapiasta, jolla on hoidettu tuttavani hormoniongelmaa. Mietin, pitäisikö kokeilla, tuskin se maata merelle nakkaa...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1686/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen myös kuullut tuosta vyöhyketerapiasta hedelmällisyyden parantamisessa :) olisi mielenkiintoista kyllä tietää tarkemmin mihin se perustuu :)

1687/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesimarja93 kirjoitti:

Villahuivi, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen myös kuullut tuosta vyöhyketerapiasta hedelmällisyyden parantamisessa :) olisi mielenkiintoista kyllä tietää tarkemmin mihin se perustuu :)

Ajattelin käydä. Mietin vain onko sillä väliä millaisella terapeytilla käy, kun vyöhyketerapiaa näyttää olevan useampaa suuntausta 🤔

1688/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, että kirjoitan tähän väliin. En juurikaan vyöhyketerapiasta, kun ei ole kokemusta ko. asiaan liittyen, mutta huomasin muualla netissä kirjoitetun, että akupunktiostakin olisi kenties hyötyä. Vyöhyketerapian sanotaan kyllä auttavan vaikka mihin. Kävin joskus nuorena itse sen peruskoulutuksen, mutten harmiksenikaan muista juuri suuntauksista enkä mahdollisia kontraindikaatioitakaan, jotka selvitetään ekalla käynnillä. Siis, että onko sairautta, lääkitystä tms, minkä takia vyöhyketerapiaa ei kannattais aloittaa. Silloin 2000-luvun alussa tää oli hirveän tarkkaa. Voihan olla toki, että sekin on muuttunut.

Omasta tilanteesta sen verran, että oon ollut koko päivän ku puulla päähän lyöty. Mun kilppariarvot oli 3 viikossa muuttuneet niin paljon, että näyttääkin olevan kehittymässä liikatoiminta. Ja, koska arvot mitattu 3 viikon välein, nyt ei tehdä MITÄÄN. Eli seuranta jatkuisi. Itse harkitsen tässäkin jo yksityiselle menoa. Menkat on sentään vihdoin loppu ja huomenna pitäis alkaa sekä tikuttamaan että tallettelemaan. Yhtään ei huvittas, mutta ehkä se taas tästä. Kunnon vuoristorataa. 😬🙈

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1689/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavilta olen tuosta vyöhyketerapiasta kuullut. Olen ymmärtänyt, että sille tasataan hormonikiertoa, saadaan kuukautiskierto käynnistymään ja sillä tavoin edesautetaan raskauden alkua. Siis olettaen,että menkat ei toimi normaalisti.

Täällä omat fiilikset ollut aiempien kiertojen kohdalla vaihtelevia. Välillä ei ole huvittanut edes talletella, ja välillä himot on joka päiväsiä 🙄 onko teillä rakastelu muuttunut vauvatoiveen myötä? Meillä on jotain muuttunut, mutta en oikein osaa sanoa mikä. Huomaan kuitenkin etten saa enää orgasmia ollenkaan. Nautin rakastelusta enkä pysty aikatauluttamaan seksiä ollenkaan, mutta joku on muuttunut. Enemmän tuntuu että se joku on minusta johtuvaa, kun mies ei näytä valittavan, itse asiassa se on tyytyväisempi kuin aiemmin 🤦🏻‍♀️ meillä seksiä on ollut vasta avioliitossa omista traumoistani johtuen, eikä ehkäisyä ikinä. Mietin että onko omat traumat jälleen nostamassa päätään, kun tuntuu etten kykene rakastellessa ajattelemaa kuin mahdollista raskautta - ja sitä erityisesti että tärppääkö juuri tänään.

1690/3096 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland Mieheni kertoo, että hänen seksuaalinen halukkuutensa on laskenut pari vuotta sitten, ei oltu vielä yhdessä. Luulen että takana voi olla hormonaalinenkin muutos. Haluaa seksiä kyllä joskus ja lapsen yrittämisessä ei ole missään määrin perääntynyt ainakaan tietoisesti, mutta on kokenut suorituspaineita kuulemma jos kerron, että on yrittämisen aika.. Olen koittanut kannustaa että yrittäisi itse tehdä aloitteita petipuuhiin innokkuuden lisäämiseksi ja itse täytyy yrittää myös rennosti lisätä seksiä otolliseen aikaan vaikka näin syksyllä kaamosväsyn aikaan se ei ole ekana mielessä. Jotain vitamiinilisää on suostunut aloittamaan, josko siitä ois mieshormoneille apuja, täytyy ostaa jotain sopivaa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1691/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, kyllä mulla oli välissä melkein parikin kuukautta samaa pulmaa ja mulla muutenkin useammin angstia "suorittamisesta". Teen sitten "töitä" korvieni välin kanssa ja hellitän, niin jotenkin tilanne aina parantuu eikä käytännön pulmia nyt ole ilmennyt. Kirjoitan aika paljon päiväkirjaan, se auttaa tosi paljon. Tsemppiä. 💚

Tutkin kilppariasioita yöllä, kun en saanut unta, ja mietin jopa voiko arvojeni muuttumisen taustalla olla ratavalmisteen vaihto sekä määrän lisääminen. Vaihdoin siis Maltoferin rautatippoihin ja 40 tippaa otan päivässä eli 100mg. Lisäks luin, että t3 voisi nostaa seleenin lisäämisellä ja siihen mulla nuo päivittäiset parapähkinät. Se nyt tuskin mun tapauksessa kuitenkaan on vielä ehtinyt vaikuttaa. Joka tapauksessa, kaiken yöllisen googlettelun perusteella, mulla onkin enää yksi arvo, joka voi aiheuttaa hankaluuksia, mutta este sekään ei ole. Toivonkin, että liikatoiminta ei kehity, vaan kaikki nämä "apukeinot" riittää korjaamaan tilanteen. Aamulämmötkin on yhtäkkiä taas säännönmukaisemmat kuin aikoihin. Tiputteluun varmaan tarvitsen jotain hormonia kyllä. Nyt odottelen sitten hedelmällisyysselvityksen labratuloksia ja vähennän stressiä, eihän tässä muu auta. Tikutus aloitettu, varmasti liian aikaisin, mutta mennään nyt lääkärin vinkkien mukaan.

Rentoa viikonloppua kaikille! ❤

1692/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, meillä ainakin yritys on vaikuttanut seksiin. Pari ekaa kuukautta se oli jännittävää, hauskaa odotusta ja yrittämistä. ”Ehkä just tää on se kerta!” No eipä ollu. Kun aikaa kului ja pettymyksiä tuli, ei seksi huvittanut, mutta harrastettiin silti, koska eihän lapsia voi tulla ilman seksiä. Mulla kans huonot kokemukset nosti päätään tossa vaiheessa, kun vähän väkisin vääntämällä pantiin. No, siitä meni sitten ennestäänkin halut ja kesällä sit sovittiin, että nyt kesä otetaan rennommin ja katsotaan, josko se auttais. No, ei auttanu sekään.

Ennen yritystä meillä oli seksiä kerran viikkoon ja oltiin molemmat tyytyväisiä. Ni tää on ollu vähän raskasta, kun ei oikeen haluttais panna joka toinen päivä, ni sit yritin tikutella ovulaatiota, että osais vähän ees sihdata ajankohtaa milloin pitää harrastaa. No PCOSin ja epäsäännöllisen kierron takia se on ollu ihan mahdotonta, kun kierrot heittelee ja ovulaatiotikut on näyttäny mitä sattuu.

Ärsyttää, itkettää, harmittaa. Yks ekasta kierrosta raskautunut tuttu kehtasi epäillä, että onkohan meillä ollut yrityksen puutteesta johtuvaa. No ei ole. On yritetty ja on otettu rennosti. Harrastettu seksiä väkisin tai pantu kun tekee mieli. On juotu greippimehua ja otettu vitamiinilisää, maattu jalat ylösalaisin seksin jälkeen.

Josko pian mulla alkais menkat ja pääsisin niihin verikokeisiin ja gynekologille ja saataisiin jotain apua tähän...

Mulle lääkäri sanoi, että nimenomaan pitää mennä kun menkat on alkanu, että verikokeet on luotettavia. Onko kellään tietoa tästä, että miksi? Ja onko kokemuksia, että voiko mies tulla kans sinne gynelle? Turhauttaa käydä yksin lääkärissä, kun yhteinen asia tää kerran on.

1693/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta1, tsemppiä sullekin kovasti. 💚

Ota ihmeessä mies mukaan gynelle!

Nuo jotkin labrat pitää ottaa kierron päivinä 3-5, siihen perustunee tuo, että kannattaa mennä kierron alussa?

1694/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldie, tsemppiä! Toivotaan, että nuo arvot tasaantuu pian. Ymmärrän kyllä sen, että on pakko jatkaa seurantaa jos on rajua heittelyä, että näkee mihin se oikeasti menee MUTTA ymmärrän myös täysin miten raastavalta sen täytyy sinusta tuntua!

Mä olen itse vähän sellaseen kaikkimulleheti taipuvainen ihminen ja tämmönen tietynlaisessa epätietoisuudessa eläminen ei oo ihan mun vahvuuksia. Että kun ei tiedä tuleeko vauvaa koskaan tai jos tulee niin koska se tulee ja mistä johtuu mikäkin asia jne 😅

Vaikka mulla alkuun olikin hieman sellaista "pelkoa" tulevasta ja siitä miten vauva vaikuttaa elämään oikeasti niin ajan kuluessa kun asiaa on ehtinyt käsitellä niin nyt alkaa olla sellainen "miksi mitään ei tapahdu" fiilis 😁 alkaa pohtia missä on vika. Vaikkei mitään vikaa välttämättä edes ole.

Meillä alkoi just yk5 että eihän tässä vielä kauaa ole yritettykään mutta silti. Ja alusta asti on oltu sillä mielellä, että tulee jos on tullakseen. Eihän tässä asiassa oikein muutakaan voi. (Mies on sitä mieltä muutenkin, että ei se tekemällä ja yrittämällä ns "väkisin" tule.)

Sitä mä olen nyt pohtinut, että miks mun menkat lyhenee koko ajan? Pillerien lopetuksen jälkeen menkat olleet 5pvä, 5pvä, 3pvä, 3pvä ja nyt on vähän fiilis, että nää tän hetkiset menkat on loppumassa (alko to-iltana).

Tätäkin kun googlettaa niin voi olla normaalia ja voi olla ettei ole... hankalinta tässä tietysti on vuosien pillerien syönnin jälkeen kun ei tiedä olisiko se ollut itselle normaalia vai joku muutos.

1695/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ehdottomasti samaistua "kaikki mulle heti" -tyyppisiin ajatuksiin. Oon pari viime päivää saanut ajatukset muihin asioihin, mutta kyllä raskauden toive elää koko ajan takaraivossa. Melkein jo sorruin Clearbluen early-testiin, jonka voisin tehdä huomenna, mutta mitä se etukäteen tietäminen sitten kuitenkaan auttaa? Plussan jälkeen saa alkaa jännäämään pysyykö matkassa ja negan jälkeen toive elää kuitenkin torstaihin asti...

1696/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casamaria jep, juuri noin! Sen vuoksi mäkin oon ajatellu, että testaisin vasta kun menkkojen ois pitäny alkaa tai sen jälkeen (jos sellaseen joskus pääsen). Vaikka tulis plussa niin ei se "liian aikainen" tieto tee muuta kun lisää stressiä. On niin suuri mahdollisuus kuitenkin siihen, ettei pysy mukana ees niitä alkupäiviä.

On tää hemmetin hankalaa 😅

1697/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta1, Villahuivi, täälläkin on yrittäminen valitettavasti vaikuttanut seksiin. Meilläkin molemmat ovat olleet aikaisemmin tyytyväisiä noin kerta viikossa tahtiin. Ollaan yritetty tihentää kertoja ennen ovulaatiota, mutta herkästi siinä menee fiilikset, kun seksiä koittaa aikatauluttaa. Mulla on myös usein ovulaatiopäivänä pahoinvoiva olo ja pääkipua, mikä laskee haluja paljon. Lisäksi kun ovulaatio on viime kierroissa osunut vielä torstaille, ollaan molemmat oltu väsyneitä työviikosta.

Oispa tämä yrittäminen alkanut silloin 10 vuotta sitten, kun oltiin molemmat vielä opiskelijoita ja seksiä melkein joka päivä ihan luonnostaan :)

Esikoista odotamme, LA 8/2020

1698/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hattara. 💚 Itse asiassa joo, olet kyllä oikeassa, että seuranta onkin tärkeää ja ymmärrettävää, koska muutokset äkkinäisiä. Mä olen myös kaikki mulle heti nyt vai mikä se oli-tyyppiä ja odotuksen ja epätietoisuuden sietäminen ei todellakaan ole mun vahvuuksia. 😅

Menkkakiertojen normaali pituus 23-35 pv ja sekin on normaalia vaikka pituus vaihtelis välillä viikolla. Kuukautisvuotopäivien pituus lyhenee ikääntyessä, mutta siihen saattaa vaikuttaa myös esim.sairastelu, stressi, painon muutokset jne. Vielä en olisi sinuna huolissani, mutta jos ajan kuluessa muutos on iso, oman mielenrauhankin takia jo kannattaa käydä varmuuden vuoksi gynellä.

Sit vielä noista antraalifollikkeleiden määrästä esim. Portlandille; se saattaakin muuttua kiertojen mukana, joten yhden kuukauden follit ei kerro kokonaistilanteesta vielä välttämättä mitään. 😊

1699/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yrittäminen on vaikuttanut seksiin jokseenkin positiivisella tavalla, kuten aikaisemmin mainitsinkin. Minä olen meistä ollut aina halukkaampi osapuoli ja en oikeastaan ikinä ole sellaisella tuulella, että seksi olisi ehdoton no-no, koska lämpenen hyvin nopeasti hommiin päästyä. Koen siis lisääntyneet seksikerrat hyvänä asiana. Aikaisemmin tästä halukkuuden eroavaisuudesta on ollut meillä joskus vähän kränääkin, mutta nyt seksielämä on osa sellaista yhteistä päämäärää, jonka eteen vain täytyy tehdä töitä. Toisaalta tässä näkyy osittain tuo jonkun mainitsema jako kuukaudessa siihen aikaan, että tärkeää on vain saada äkkiä uimarit sisään ja siihen aikaan, että myös minun nautintoni on keskeisemmässä asemassa.

Mies ei ole ainakaan nähdäkseni ottanut tästä hirveästi suorituspaineita, vaikka ymmärtäisin hyvin jos olisi. Yritän tsempata häntä asiassa paljon. Toisaalta olen myös tässä muutamassa kuukaudessa oppinut paljon siitä, minkälainen tunnelma/kommunikaatio ym. edistää kummankin rentoutumista ja hommien onnistumista (esim. nauru on parasta lääkettä!). 🙂

Enemmänkin ehkä meillä on yhteisymmärrys, että se ei ole kumpikaan meistä joka sitä seksiä "vaatii", vaan se on se yhteinen toiveemme lapsesta ja se fakta, että ovulaatio on vain sinä tiettynä päivänä kuukaudesta.

1700/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut nyt paljon kirjoituksia ja mielenkiintoisia sellaisia, kiitos kaikille :).

GOldie, kiitos tiedosta follien suhteen! Oletan, et kun päästään (tai siis JOS tietty) lapsettomuushoitoihin niin ekana otetaan ne hedelmällisyysarvot, josta käy ilmi mikä se tilanne oikeasti on.

Ja tsemppiä kovasti tuohon arvovuoristorataan! Toivottavasti eivät heittelisi enää kauan, ymmärrän täysin harmituksen ja turhautumisen.

On ollut puhetta seksistä ja yrityksen vaikutuksesta siihen. Meillä se ei suoranaisesti ole vaikuttanut, ehkä me ei olla lähdetty edes sellaiseen väkisin panemiseen? Minulle on riittänyt, että on edes yksi seksikerta kolmen päivän säteellä ovulaatiosta (siis ennen sitä tietty). Yleensä se on onnistunut kuin itsestään. Mitään joka-toinen-päivä-puuhastelua ei olla kertaakaan tehty, ja voihan olla, että se on yksi syy miksi tärpin kalastelu ei vieläkään ole onnistunut. Tosin ajattelen itse, että jos uimareiden pitäisi pysyä elossa ainakin sen pari-kolme päivää niin sit sen on pakko "riittää". Lisänä vielä molempien vuorotyö ja seksin painottuminen iltaan niin on muutenkin melko vaikeaa saada väännettyä tiiviimpää tahtia. Ehkä meidän pitää kuitenkin keskustella asiasta.

Sanoin aikaisemmin, etten tikuta enää tässä kierrossa ja että luultavasti on ovuloimaton, mutta päätin ex tempore silti tikuttaa pari tuntia sitten. On ollut nyt niin paljon valkovuotoa ja tänään erilaista kipristelyä alavatsalla. Ja tikku näyttikin nyt vahvaa eloa! Torstaina oli siis täysin blanko. Nyt en tiedä onko huippu jo mennyt vai onko se vielä tulossa, melkein harmittaa, etten kuitenkaan tikuttanut eilen, heh. Mies on nyt yövuoroissa ja seksiä on ollut viimeksi viime viikon sunnuntaina, joten voi olla, että kierto meni tästä syystä ohi. Se ei tosin haittaa, luulinhan, että menee muutenkin. Ehkä laitan kuitenkin nyt miehelle viestiä töihin, että jos hän vain jaksaa huomenna kun on iltapäivällä herännyt, niin on mahdollisesti vielä tärppimahdollisuus, :).

Nyt on kp18 ja kävin sovelluksessa läpi kiertoani pari-kolme vuotta taaksepäin ja on minulla itse asiassa ollut joka vuosi 1-3 kiertoa, jotka ovat olleet 34-35 päiväisiä, joten hiukan pitkittynyt ovulaatio ja siten kierto on näköjään täysin normaalia minulle.

Toivottavasti kaikilla on mahdollisimman kiva viikonloppu meneillään, jaksetaanhan painaa niin henkisesti kuin fyysisesti vielä eteenpäin tässä asiassa <3

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.