Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1701/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa kirjoitti:

Portland Mieheni kertoo, että hänen seksuaalinen halukkuutensa on laskenut pari vuotta sitten, ei oltu vielä yhdessä. Luulen että takana voi olla hormonaalinenkin muutos. Haluaa seksiä kyllä joskus ja lapsen yrittämisessä ei ole missään määrin perääntynyt ainakaan tietoisesti, mutta on kokenut suorituspaineita kuulemma jos kerron, että on yrittämisen aika.. Olen koittanut kannustaa että yrittäisi itse tehdä aloitteita petipuuhiin innokkuuden lisäämiseksi ja itse täytyy yrittää myös rennosti lisätä seksiä otolliseen aikaan vaikka näin syksyllä kaamosväsyn aikaan se ei ole ekana mielessä. Jotain vitamiinilisää on suostunut aloittamaan, josko siitä ois mieshormoneille apuja, täytyy ostaa jotain sopivaa.

Suostuisiko hän mittauttamaan testosteronitasonsa...? Olen miettinyt itse oman mieheni osalta tätä, et hänellä voisi olla tasot vähän pielessä, mutten oikein ole tiennyt miten ottaa asian esille. Onko miehesi minkä ikäinen?

Toivottavasti saatte luotua jonkin toimivan systeemin, tai että mies oikeasti suostuu tutkittumaan asian.

Tosin, eihän siinä välttämättä mitään ongelmaa edes ole taustalla, voi olla ihan luonnollistakin, ja sikäli minusta on sääli, että tämä yrittämisprosessi luo ikävää painetta seksin osalta. Kun se voi muutenkin olla herkkä alue ja siinä voi ihan valmiiksi olla kaikenlaista sheissea asian ympärillä.

Itse luulen olevani hiukan aseksuaali, koen harvoin haluja eikä seksi ole minulle juuri ollenkaan tärkeää. Tai on tärkeää koska tiedän, että mies nauttii ja tykkää (tai no pidän minäkin seksistä, mutta enemmänkin läheisyysperspektiivistä, en niinkään siksi että se tuntuisi fyysisesti erityiseltä), mutta minä osaisin elää ilmankin. Olen kyllä aina henkisesti valmis hommiin ja ehdotankin sitä välillä, koska tiedän, että se kuuluu suhteeseen jne, mutta ne fyysiset himon tunteet ovat minulle melko harvinaisia. Naisilla on kuitenkin se etu, että pystyy hommaan, vaikkei olisikaan fyysisesti syttynyt, kun taas miehillä tässä yrittämisprosessissa on erilaisia vaatimuksia. En ole itse asiassa edes miettinyt asiaa siltä kantilta ennen... On varmaan oikeasti melko inhottavaa elää niiden vaatimusten kanssa ja tietää, että pitää onnistua, varsinkin mikäli halut ovat muutenkin eri syistä kortilla... Iso käsi siis niille miehille, jotka kokevat hankaluuksia näiden asioiden kanssa!

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1702/3096 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 32-vuotias,mä oon 29. Toki varmaan jossain kohtaa voisi suostua mut toivon että ei tarvitsisi sen enempää tehdä tästä ongelmallista. Joinakin kuukausina yrityskertoja on ollut ihan riittävästi.. Toki ois ihanaa jos kaikki menis luontevasti, vois itsekin ottaa rennommin eikä tarvis niin laskea ovulaatiota yms. Omakin seksuaalisuus on tän reilun vuoden yhdessäoloajan myötä vähän himmentynyt, arvotan muun läheisyyden ja toisen huomioimisen korkeammalle. Mut se ei toki vie lapsihaavetta eteenpäin.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1703/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos portland ja nyt kyllä onnittelen ovisplussastakin, sekään kun ei aina ole niin itsestäänselvyys! ☺ Toivottavasti ehditte vielä talletella. 😆

Täällä kp7 eikä estrogeenikään ole vielä noussut. Lääkärin ohjeen mukaan mennään nyt silti joka 2. päivä tallettelulla ovisplussaan asti ja sen jälkeen vielä 1-2 tallettelua.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1704/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muuten, tuli vielä mieleeni, että oliko teillä jo tällaisesta tietoa, että jos siittiöt ehtii olla liian kauan kiveksissä, ne huononee ja ennen varsinaista yritystä olis hyvä saada huonot simpat pois.. Lääkäri tästäkin sanoi. Olikohan se niin, että ennen yritystalletteluja seksiä kerran ja sitten max. 3-4 pvän "säästäminen", jonka jälkeen on hyvä aloittaa varsinainen yritys. 🤔

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1705/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pientä päivitystä. Menkat alkoi (pelätysti) tasan päivälleen kp24. Niinkuin mulla on tapana. 🥺 Tää on niiiin turhauttavaa! Miten olikin niin outoja tuntemuksia oviksen jälkeen, että uskalsi toivoa plussaa, vaikka kuitenkin oli takaraivossa ajatus, ettei saa toivoa liikoja. Meillä alkais nyt yk5. Mutta ajattelin ottaa tän kierron rennommin. Ehkä tikutan ovista, mutta en tee raskaustestiä ennen kun/jos menkat on oikeasti myöhässä. Se vie jotenkin kaikki ajatukset, joista ei voi kuitenkaan puhua. Ja aiheuttaa vaan ylimääräistä stressiä. Ärsyttää! Ja itkettää! 😫 Eikä tää vaahtoaminenkaan mitään auta. On vaan oltava ja odotettava ja mahdollisesti taas petyttävä.

Meillä myös tuo ovis/aikataulutettu seksi ei oikein sovi. En tiedä kerronko miehelle seur. kierrossa ollenkaan. Aiheuttaa turhaa painetta vaan. Meillä on hyvää seksiä ja melko usein kuitenkin, vaikka ei vauvaa yritettäisikään. Tsemppiä kuitenkin kaikille! Toivon plussia meille kaikille, ja oikein paljon halauksia! 💚 Ja hei, oon myös saman lukenut, että siittiöt vanhenee kiveksissä. Josta syystä me tehdään ”tyhjennyksiä” pari päivää, ennen varsinaista peiton heiluttelua ja vauvan yritystä. Ihanaa vkl. kaikille!

1706/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis luin, että myös sen takia seksiä joka toinen päivä, kun ne siittiöt vanhenee. Siis sen jutun perusteella kaksikin päivää vanhentaa niitä. Vaikka ne pysyy kyllä kohdussa elossa sen muutaman päivän, mutta kiveskissä ei oo hyvä niitä säilöä montaa päivää. Mä linkkaan sen jutun teille, jos löydän sen vielä jostain. 🤔

1707/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksi artikkeli, mutta ei ollut se minkä luin. Mutta sama asia kuitenkin.

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/lyhytkin…

1708/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on sanottu täällä palstalla jo monta kertaa, mutta miten ihmeessä ihmiset päätyvät vahingossa raskaaksi!? 🙈😅

Kun tuntuu, että onnistumisen eteen lyödään satoja eri kompastuskiviä.

Minäkin olen lukenut tuosta siittiöiden vanhenemisesta ja se kyllä stressaa vähän, juuri kun meillä voi helposti tulla se viikon tauko ja sit se yksi kerta. Pitää vaan nyt jutella miehen kanssa ja kertoa hänelle specsit. Voisin myös kuvitella, et jos siittiöt ovat alkujaankin heikompilaatuisia niin se säilöminen on vielä pahempaa.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1709/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski tänään toden teolla tää homma. Että toisilla se vaan onnistuu niin helposti ja me kuulutaan niihin, jotka on menossa lapsettomuushoitoihin. Luin noista hoidoista ja alko itkettää ne onnistumisprosentit. Tuntuu vaan niin epäreilulta. Sitä aina vaan ajatteli, että kunhan hommaan ryhtyy nuorena ni ei hätää (ja onhan se totta että meillä onneksi on aikaa). Mutta fakta on se, että oon 23 ja ollaan menossa lapsettomuushoitoihin.

1710/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tämmönen. Huomenna olisi se mun kuuluttama virallinen testipäivä, mutta eihän se pitänyt (taaskaan). :D Nöyränä mennään hetki kerrallaan. Nyt olen kiitollinen siitä, että hedelmöittyminen on meidän tapauksessa mahdollista ja toivon että kaikki menee jatkossa hyvin.

Tähän plussaan meillä oli paljon seksiä, pari kertaa jopa sellaista suorittamisseksiä. E, D ja B vitamiinilisä sekä foolihappo. Mies alkoi myös jossain vaiheessa syömään vahvaa D vitamiinia.

Mitään oireita ei edelleenkään ole. Ehkä ne sieltä ehtii tulla. :D

Tsemppiä meille kaikille. ♥

Yk8 kp33

1711/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tähtityttö 😍

1712/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtityttö!

Martta1 jaksamisia! Ja tosiaan ikä on onneksi teidän puolella, monet aloittavat yrittämisen paljon myöhemmin.

GOldie meillä mies luki jostain, että kaksi yhdyntää ovispäivänä voisi lisätä todennäköisyyttä juuri tuon takia, että saa ensin vanhat siittiöt pois ja tuoreempaa toisella kertaa. Mutta mistäpä näistä tietää 🙈 Aika ristiriitaista tietoa löytyy netistä. Jossain sanotaan, että pitää odottaa 24h yhdyntöjen välillä, toisaalla taas 48h.

Täällä jännitetään nyt kovasti. Tein aamulla testin ja täydeksi yllätyksekseni siihen tuli erittäin, erittäin haalea haamu. Saattoi olla myös pelkkä viivanpaikka, koska oli niin himmeä, että näkyi vaan tietyssä kulmassa tikkua kääntelemällä 😄 Vaikka tää jäisikin vääräksi hälytykseksi, niin oli ihanaa kokea mikä toivo heräsi tuosta haamusta. Menkat pitäisi alkaa torstaina.

Ainoana oireena on ollut sellainen jännä palan tunne kurkussa, mutta tuokin nyt voi olla ihan mitä vaan. Rinnat ovat myös normaalisti tähän aikaan kierrosta kipeät, mutta nyt eivät, joten ehkä kehossa on jotain meneillään.

Esikoista odotamme, LA 8/2020

1713/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martalle ja muillekin paljon jaksuja. ❤

Toivottavasti Vanamon viiva vahvistuu! 💛

1714/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtityttö ja varovaiset onnittelut myös Vanamolle! Nämä plussauutiset saavat aina toiveikkaiksi. 🙂

Täällä kp 20 dpo 5 ja ihan kuin olisin aamupäivällä semmoisen tuikkauksen tuntenut alamahassa. Koetan olla herättelemättä liikaa toiveita, saattoihan se olla vaikka ihan vain kaasua jossain suolenmutkassa 😃. Huomenna olisi mahdollista jo testata varhaisella testillä, mutta taistelen vastaan etten nyt vaan lähtisi hakemaan sellaista kaupasta. Toki jos tämä tämän päivän mahatökkäys olisikin kiinnittyminen, niin eihän hormoneja olisi edes varmaan erittynyt tarpeeksi, että testissä huomenna mitään näkyisikään...Ylipäätään noista RFSU:n varhaisista testeistä on näköjään aika ristiriitaisia kokemuksia netissä, joten tiedä sitten kannattaisiko niitä edes kokeillakaan.

Muuten ei ole mitään tuntemuksia. Tissit eivät arista, vaikka yleensä ovulaatiosta menkkoihin ovat aristelleet varsinkin iltaisin. Yritän ehkä kuitenkin yrittää saada jotain muuta ajateltavaa, että malttaisi odottaa sinne menkkojen oletettuun alkamispäivään. The fight is real! 😂

1715/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää kiinnittymisen jälkeen taitaa nousta hcg sille tasolle että testit sen näyttää. Tuolla aiemmin olen haukkunut susiksi nuo "one step" liuskatestit ja olen edelleen osittain samaa mieltä. Toki niillä on halpa piinailla, mutta ensimmäisen plussan jälkeen mulla ei tahtonut viiva vahvistua. Tein sitten cb ja plussa tuli heti. Liuskatestien kanssa myös kannattaa oikeasti odottaa sitä värillistä haamua, joka testiajan jälkeenkin jäi näkyviin. Muut ovatkin olleet niitä viivanpaikkoja, jotka katoavat testin kuivuttuaan.

1716/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtityttö ja varovaiset onnittelut myös Vanamolle!

Minulla tänään kp32/28, eikä menkkoja ole kuulunut. Aion tehdä testin aamulla, mikäli ei siihen mennessä mitään tapahdu. Jotenkin en uskaltanut vielä tänään testata, alavatsa on ollut niin kipeä, ihan kuin menkkojen alkaessa yleensä ja rinnat aika arat. Ihan hyvin voisi siis olla kyse alkavista menkoistakin.

Pitäkää silti peukkuja! :)

1717/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika, olen aamulla täällä kytiksellä miten kävi testin kanssa. :D

1718/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja pidetään täälläkin 😊

1719/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muiden ovistestit yhtä tylsää katsottavaa? Tuntuu kovin turhalta koko testailu, kun hailura ei tunnu muuttuvan mihinkään suuntaan. Miten muut tulkitsee tämän? Voiko vielä olla ovulaatio edessäpäin? 😄 Alavatsalla nippailee välillä oikealla, välillä vasemmalla, muuten ei mitään oireita.

1720/3096 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtityttö ja varovaiset onnittelut Vanamolle :)

Vaikka oli niin PMS-fiilikset, päätin tänään aamulla tehdä testin (kuukautisten pitäisi alkaa huomenna), joka olikin yllättäen plussa. Täytyy huomenna tai tiistaina käydä ostamassa toinen testi, en ihan luota tuohon kotoa löytyneeseen halpatestiin.. Nyt on kyllä niin jännät fiilikset, vaikka samalla onkin pelko siitä, että jos jotain (taas) tapahtuu.