Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1661/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis sekavat, koska toisaalta oon helpottunu, että jos saisin nyt apua tähän hommaan, mut toisaalta pelkään mitä se vaatii. Saanko taas uuden toivon jonkun lääkkeen myötä ja sit joudun taas pettymään yhä uudestaan esim. jos joudun syömään jotain teroluteja turhaan joku puoli vuotta ensin (täällä ainakin joskus oli puhetta jostain sellaisesta).

1662/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara kirjoitti:

En päässyt testaamiseen asti vaan menkat alkoi ihan kunnon vuodolla 😐

Mieluummin kai näin kuin että testailisi negaa mutta menkkoja ei näy tai kuulu. Tulipa ainakin selvä vastaus, että ei ole raskaana. Vähän vetää mielen matalaksi. Oli kyllä outo kierto. Mistä lie kaikki ne oudot tuntemukset johtui, ei ole koskaan mitään tuollaista ollut. Tietääpä nyt sitten senkin, ettei nekään mitään kerro.

Voi harmitus ☹️ Mulla on kans vaikka ja mitä oireita, alavatsassa outoja tuntemuksia, rinnat arkoina, valkovuotoa. Silti hyvä muistutus että jalat on pidettävä tukevasti maan pinnalla.

Piinapäivät ovat todellakin piinaavat. Eilen join illalla moctaileja. Ravintolassa myös ystävät valitsivat moctailit ja kun mentiin vielä yhdille niin muut joivat viiniä ja minä valitsin moctailin. Olin päättänyt että vastaan rehellisesti, jos kysytään. Mutta kukaan ei kysynyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1663/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovulaatiotesti selvä plussa maanantaina kp 14 eli nyt kp 17 on dpo 2 (jos laskin oikein!). Vähän erilainen ovulaatio, kun yleensä minulla ei kummempia oireita, mutta nyt oli paljon kirkasta vuotoa ja myös haluja tavallista enemmän. Voikohan ovulaation hormoniryöppy vaikuttaa myös mielialaan? Ensinnäkään en meinannut saada unta öisin ja toiseksi aika herkästi sekä suutuin että loukkaannuin kaikesta eilen ja toissapäivänä. Nyt jo tasaantuneempi olo.

Jotenkin harmistuin kovasti, että ovulaatio päästiin hyödyntämään vain kerran, koska miehelle iski flunssa päälle, mutta toisaalta se yksi kerta osui täsmälleen oikealle päivälle. Kenties toivoa kuitenkin vielä on. 🙂 Täälläkin lähtivät siis piinapäivät käyntiin. Flo:n mukaan menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon sunnuntaina, eli yritän pysyä raskaustestipöksyissäni ainakin sinne asti!

Niin ja kiitos kaikille, jotka kerrotte sekä positiivisista että negatiivisista, raskaistakin kokemuksista. Todella hienoa, että jaatte näitä asioita tännekin!

1664/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulikin ihan selvä plussa! 😍 Oli eilen niin selvä haamu että jäi oikein häiritsemään, että voiko se yön aikana muuttua niin paljon. Näköjään voi. 😯 Olen niin onnellinen. ❤❤❤

1665/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nyt pitkään lueskeltuani päätin rekisteröityä mukaan!

Ollaan miehen kanssa molemmat 31, yli kymmenen vuotta oltu yhdessä ja naimisissakin jo useampi vuosi. Ekaa yritetään. Haaveita on ollut pitkään ja pari kertaa ainakin melkein yritystäkin, sitten asia on siirtynyt milloin minkäkin syyn takia. Nyt vihdoin kesällä päätettiin, että vauva saa oikeasti tulla! Yksi kierto meni ohi, kun ei oltu samassa maassa tärppipäiviä, mutta nyt yk4 menossa. Kesällä kävin gynellä ja kaikki on kunnossa ultralla jne.

Mulla on lyhyt, mutta tosi säännöllinen kierto, 24 päivää. Oviksen oon tikuttanut ja tuntenutkin siinä kp12 kohdilla. Viime kierrossa menkat oli viikon myöhässä, mutta kaikki herkätkin testit negaa, aika monta tuli tehtyä :D Piinaavaa.

Nyt tätä kiertoa kp10 menossa. Jännitetään..jotenkin elämä on nykyään jakautunut kuukausittainsiihen ajanjaksoon, kun tietää, että ei ole raskaana ja laskee koska kannattaa yrittää, ja sen jälkeiseen aikaan, jolloin miettii että tärppäskö, kuvittelee oireita, miettii, koska voisi jo testata jne..aika raivostuttavaa 😬

1666/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelips kirjoitti:

Täällä ovulaatiotesti selvä plussa maanantaina kp 14 eli nyt kp 17 on dpo 2 (jos laskin oikein!). Vähän erilainen ovulaatio, kun yleensä minulla ei kummempia oireita, mutta nyt oli paljon kirkasta vuotoa ja myös haluja tavallista enemmän. Voikohan ovulaation hormoniryöppy vaikuttaa myös mielialaan? Ensinnäkään en meinannut saada unta öisin ja toiseksi aika herkästi sekä suutuin että loukkaannuin kaikesta eilen ja toissapäivänä. Nyt jo tasaantuneempi olo.

Jotenkin harmistuin kovasti, että ovulaatio päästiin hyödyntämään vain kerran, koska miehelle iski flunssa päälle, mutta toisaalta se yksi kerta osui täsmälleen oikealle päivälle. Kenties toivoa kuitenkin vielä on. 🙂 Täälläkin lähtivät siis piinapäivät käyntiin. Flo:n mukaan menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon sunnuntaina, eli yritän pysyä raskaustestipöksyissäni ainakin sinne asti!

Niin ja kiitos kaikille, jotka kerrotte sekä positiivisista että negatiivisista, raskaistakin kokemuksista. Todella hienoa, että jaatte näitä asioita tännekin!

Ovulaatio todellakin voi vaikuttaa mielialaan, tai siis nimenomaan ne hormonit, :). Minulla on useimmiten kierron parhaat päivät juuri ennen ovulaatiota, eli on energisyyttä, iloa ja leikkimielisyyttä vaikka muille jakaa ja sit koko pakka romahtaa täysin just ovulaation aikana. Muutun itkuiseksi, ahdistuneeksi ihmispeikoksi, joka ärsyyntyy vaikka mistä. Tätä kestää 1-2 päivää ja sit mennään taas vähän normaaliimpiin sfääreihin, tosin PMS iskee melko pian ovulaation jälkeen, joka taas vetää mielen ja fyysisenkin kunnon kaikinpuolin matalaksi. Hormonivuoristorata on pahentunut sen jälkeen kun täytin 30 ja väittäisin, että tämä ovulaation aikana tapahtuva mielialadippi on suht uusi juttu, tyyliin max kaksi vuotta vanha.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1667/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ihmispeikko, niin oviksen aikaan kuin ennen menkkojakin.😬

Tähtityttö, onnittelut plussasta!! 😊

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1668/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Nyt taitaa muuttua hieman ruokavaliokin. 😁 Progesteronitasoa voi ilmeisesti yrittää nostaa joillain ruoilla..

https://www.puhti.fi/tietopaketit/progesteroni/

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1669/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casamaria kirjoitti:

Voi harmitus ☹️ Mulla on kans vaikka ja mitä oireita, alavatsassa outoja tuntemuksia, rinnat arkoina, valkovuotoa. Silti hyvä muistutus että jalat on pidettävä tukevasti maan pinnalla.

Piinapäivät ovat todellakin piinaavat. Eilen join illalla moctaileja. Ravintolassa myös ystävät valitsivat moctailit ja kun mentiin vielä yhdille niin muut joivat viiniä ja minä valitsin moctailin. Olin päättänyt että vastaan rehellisesti, jos kysytään. Mutta kukaan ei kysynyt mitään.

Täällä ihan samanlaisia oireita, kp29 meneillään. En uskalla vielä testata, odotan nyt ainakin pari päivää, niin en joudu turhaan pettymään. Yleensä menkat alkaneet kp28 tai kp29, joten vielä ehtivät alkaa 😔. Tänään on ollut oikea munasarja tai sen seutu kipeä.

On tämä odottaminen kyllä piinaavaa.

1670/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tänään kivuliaasti yrityskierto 4..Eilen oli hetkellinen lähes tyhjästä alkanut itkukohtaus..

Tässä kierrossa aion alkaa tikuttaa ovulaatiota, että näen, onko se kohdallaan. Miehen kanssa pitäis pystyä puhumaan yrittämisestä ylipäänsä, tässä loppuneessa kierrossa onnistui tasan yksi kerta. Siinä koko kuukauden puuhastelut..

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1671/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtitytölle!

Mulla lähenee yk3 loppuaan. Ensi torstaina pitäis alkaa menkat, jos ovat alkaakseen. Toivoin, että nämä piinaviikot helpottuis ajan myötä, mutta näköjään ei. Ekassa ja tokassa kierrossa olin vielä positiivisen toiveikas, mutta tämä kolmannen piinaviikko on ollut jotenkin tosi alakuloinen. On ollut voimakas tunne siitä, ettei tässäkään kierrossa tärpännyt, vaikkei mitään todisteita ole vielä. Kaipa vaan psyyke koittaa suojella pettymyksiltä.

No, ei auta muu kuin leuka rintaan ja katsotaan miten käy.

Loppuun vielä tervetuloa Merisaurus! Olen itse myöskin 31, mieheni pari vuotta vanhempi ja ensimmäinen lapsi haaveissa.

Esikoista odotamme, LA 8/2020

1672/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos GOldie mainostuksesta tuon Felicitaksen maksuttoman ensikäynnin suhteen, harmi kun ei löydy omalta asuinpaikkakunnalta (eikä oikeastaan läheltäkään)...

1673/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo, mulla on piinaviikkojen suhteen oikeastaan käynyt just päinvastoin. Aluksi suhtautui aika huolettomasti ja ajatuksella, että tärppiin menee varmasti aikaa ja tuskin heti käy tuuri. Nyt kun vuosi on täynnä, on entistä enemmän alkanut suhtautumaan niin, että kyllä tässä jo todennäkösyydetkin on tärpin puolella ja eiköhän se plussa sieltä jo tuu... Muutaman kerran on kyllä tippuvat tosi korkeelta kun menkat onkin alkaneet.

1674/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut Tähtityttö!! Ihanaa kuulla näitä uutisia!

Ovulaatiotestauksesta: Teettekö testin kerran vai kahdesti päivässä? Ja saako joku oikeasti ovulaatiotestiin yhtä tumman/tummemman viivan kuin kontrolliviiva on? Täällä testiviiva vahvistumassa, mutta kuitenkin haaleampi kuin kontrolliviiva. En muista että olis aiemmissa kierroissa ollut yhtä vahva kertaakaan. Olen iltapäivisin testannut. Jos ette saa tosi tummaa viivaa tikutettua niin luotatteko siihen, että kun viiva alkaa haalistumaan, on ovulaatio mennyt? Ihan kauhean epävarmaa touhua!

1675/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun viimeisimmät ovistestit, eli testaan aina 2krt päivässä jollen kolmekin kertaa.

Ylempänä kp17 aamupvän testi ja alempana sama kp mutta iltapäivällä. Sitten esim kp18 aamupvällä kun testaan niin viiva vielä näkyy selkeästi mutta iltapvä testauksessa haalentunut jo ihan selkeästi.

LA 12/20

1676/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho ompa huima ero testien välillä! Pitääpä ruveta testaamaan 2 kertaa päivässä myös. Hitsi se on vaan vaikeeta töissä jumittautua vessaan 10 min ajaksi :D. Täällä kp17 ja mun ovis tikuissa edelleen haalea viiva.. ehkä hieman vahvistuu päivä päivältä, en tiedä. Viikko plussan jäljeen pitäisi mennä verikokeeseen, mutta en tiedä jos sitä plussaa ei tulekaan ovistestiin. No, en ole vielä luovuttanut. :)

1677/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos demonstraatiosta! Itsekin ehtisin vaan aamulla ekasta aamupissasta kotona testaamaan ja sitten iltapäivällä heti töiden jälkeen. Aamupissa ei vissii oo suositeltavin kuitenkaan..

1678/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotestailusta: Minä testaan vain kerran päivässä. Aamulla noin 8 aikaan (viimeistään) pissalla ja sitten 12 aikoihin testailu, jotta se nelisen tuntia olisi ollut pidättelyä välissä. Vältän testauspäivinä aamukahvia, jotta pystyisi pidättelemään tarpeeksi pitkään 😃. Myös myöhemmin päivästä onnistuu esim. klo 12 pissa ja pidättelyä klo 16 testaukseen asti. Olen saanut hyvin selkeän yhtä tumman/tummemman viivan aina tällä tavalla. Muulloin, kun ovulaation ajankohtana, näkyy minulla aina testissä hyvin haaleana myös toinen viiva.

1679/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

portland kirjoitti:

Murmelips kirjoitti:

Ovulaatio todellakin voi vaikuttaa mielialaan, tai siis nimenomaan ne hormonit, :). Minulla on useimmiten kierron parhaat päivät juuri ennen ovulaatiota, eli on energisyyttä, iloa ja leikkimielisyyttä vaikka muille jakaa ja sit koko pakka romahtaa täysin just ovulaation aikana. Muutun itkuiseksi, ahdistuneeksi ihmispeikoksi, joka ärsyyntyy vaikka mistä. Tätä kestää 1-2 päivää ja sit mennään taas vähän normaaliimpiin sfääreihin, tosin PMS iskee melko pian ovulaation jälkeen, joka taas vetää mielen ja fyysisenkin kunnon kaikinpuolin matalaksi. Hormonivuoristorata on pahentunut sen jälkeen kun täytin 30 ja väittäisin, että tämä ovulaation aikana tapahtuva mielialadippi on suht uusi juttu, tyyliin max kaksi vuotta vanha.

Onpa hyvä tietää, etten ole ainoa ovulaatipeikko 😃. Lähinnä kuulee puhuttavan vain PMS-oireista, niin mietin että yliarvioinko vaan ovulaatiohormonien vaikutukset. Välillä tuntuu yhtä hormoonivuoristorataa olevan tämä naisihmisen elo. Toisaalta on parempi tietää, että alakuloisuus/ahdistus tms. voi johtua myös tästä eikä välttämättä kaikki olekaan lopulta niin huonosti kuin vielä eilen tai toissapäivänä kuvitteli. 🙂

1680/3096 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testasin ovisoireiden perusteella kerran, aamupäivällä, ja testiviivasta tuli yhtä vahva kuin kontrolliviivasta.

YA-testiä käytin.