Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Haavelija91 kirjoitti:
Halit sinne :-( <3 Tiedän tuon tunteen kun alkaa usko ja toivo olla menetetty kun kerta kerran jälkeen saa pettyä.
Saanko kysyä kauan teillä yritystä takana?
Meillä lähti nyt viimeinen yrityskierto ennen ensi kuun lääkärinaikaa, yritystä takana 1v2kk.
23 kiertoa, 4 keskenmenoa. Meidän toiveet oli tässä.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Ei näy menkkoja ja testit negoja🤷🏼♀️ kauanko tässä kannattaa ootella niitä? ite aattelin et jos ei pe aamuna vielä kuulu niin sit soittelen jonnekki ja varaan labran🤔 tänään kp 38/35 ja pe se ois sit jo 41/35...
19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla
Heinäkuussa tuli keskenmeno, nyt kp30/28. Pelottaa ihan kamalasti, mutta nyt olo että kaikki olisi paremmin, toisin kuin viimeksi. Eniten mietityttää miksi on vielä noin haalea viiva..
Oireita tolkuton paleleminen torstaista lähtien ja flunssainen olo ja itken herkästi.
Villahuivi, olen kovin pahoillaan puolestasi, tuli ihan itku 😢
Villahuiville paljon halauksia ja toivoa tulevaan ❤️
Itse heräsin aamuyöllä niin järkyttävään alavatsakipuun että mies meinasi jo soittaa lanssin. En meinannut kivulta saada henkeä, tuntui kuin kohtu olisi aivan tulessa ja jatkuvassa supistumistilassa, itkin ja tärisin, olin kylmänhikinen ja en pystynyt hartiapistoksen vuoksi olemaan oikein missään asennossa. Vuotoa ei näy vieläkään, kp 58 meneillään. Yleensä viikko ennen menkkoja ollut pillereiden aikana myös tällaisia kipukohtauksia muttei ikinä ole ollut näin kivuliasta. Nyt kipu on hälvennyt, kohtu tuntuu aristavalta ja istuessa sattuu peräsuoleen/lantionpohjaan (sama tunne ollut aiemmin aina välivuotojen aikana) Pelkään niin että kolmen kuukauden pillerittömyys on saanut endon valloilleen. Kivut kestäisin jos saisin varmuuden että meille lapsi joskus suodaan. Miten naisen elämä voi olla näin monimutkaista 😭
Täällä lähti tänään yk 9 käyntiin. Itkettää ja surettaa aivan älyttömästi aloittaa jälleen tämä kaikki alusta 😔 Tekisin mitä vaan jos tietäisin missä on vika? Kaksi keskenmenoa on kuitenkin jo takana keväällä ja kesällä.
Onko joku käynyt läpi lääkärin tutkimukset vuoden yrittämisen jälkeen? Mitä noissa tutkimuksissa tutkitaan? Muistan jonkun lääkärin sanoneen, että siellä tutkitaan hyytymistekijät, mutta mitä muuta? Onko jollain tutkittu keltarauhasarvoja ja missä vaiheessa?
Voi Villahuivi, tosi harmi sun puolesta 😔 Lähetän paljon tsemppaavaa energiaa sinne.
Sohwille myös tsemppiä ja halaus ❤️
Voi kumpa tämä lasten saanti olisi tehty vähän yksinkertaisemmaksi. Ei se todella ole sitä sisään ja ulos -hommaa niin kuin nuorempana meitä peloteltiin.
Villahuiville paljon jaksamista :(
Täällä alkaisi ensimmäinen letro kuuri muutaman päivän päästä. Tänään kp1 jihuu. Jäniittää kyllä aloittaa letrot, pelkään sitä pettymystä jos niilläkään ei tärppää.
Oletteko muut letrojen syöjät käyttänyt teroja letrojen kanssa? Minulle gyne sanoi, että ei teroja, koska jos ovis saadaan letroilla aikaan, niin teroja ei tarvita. Mietin vain, että niillä jos raskautuu, niin eikö terolutit kuitenkin tukisi raskautta? Kysyn vielä ultrassa ensi viikolla, palailen silloin viimeistään miltä ultrassa näyttää! :)
Pikkuminnis kirjoitti:
Villahuiville paljon jaksamista :(
Täällä alkaisi ensimmäinen letro kuuri muutaman päivän päästä. Tänään kp1 jihuu. Jäniittää kyllä aloittaa letrot, pelkään sitä pettymystä jos niilläkään ei tärppää.
Oletteko muut letrojen syöjät käyttänyt teroja letrojen kanssa? Minulle gyne sanoi, että ei teroja, koska jos ovis saadaan letroilla aikaan, niin teroja ei tarvita. Mietin vain, että niillä jos raskautuu, niin eikö terolutit kuitenkin tukisi raskautta? Kysyn vielä ultrassa ensi viikolla, palailen silloin viimeistään miltä ultrassa näyttää! :)
Mä syön teroja, aloitan aina ovisplussasta kolmen pvän päästä ettei sotke ovista. :-)
En luota että menkat tulee vaikka pitäisikin kun oviskin on. Tänään räikeä ovisplussa testissä. Tosin ollut kaksi edellistäkin kuukautta kun letrot aloitin mutta raskaus ei ole alkanut. Ensi kuussa eka aika lapsettomuushoitoihin!
LA 12/20
Eli ovis on kp18, terot aloitan kp21 ja menkat alkaa kp33(on kp1).
LA 12/20
Haavelija91 kirjoitti:
Pitää vielä kysellä gyneltä mitä mieltä on. Menen kp10 ultrakäynnille, koska kp11 ja 12 ei ollut aikoja, mutta suositus olikin tulla kp10 -12. Nyt niin toiveikas olo, mutta saa nähdä. Perässä varmaan tullaan, kun sinulkakaan ei letrot auttaneet..
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Pitää vielä kysellä gyneltä mitä mieltä on. Menen kp10 ultrakäynnille, koska kp11 ja 12 ei ollut aikoja, mutta suositus olikin tulla kp10 -12. Nyt niin toiveikas olo, mutta saa nähdä. Perässä varmaan tullaan, kun sinulkakaan ei letrot auttaneet..
Toivotaan että sulla auttaa.
Tää oli nyt mun neljäs letrokierto ja viidennen ehdin just vetää kun ajalle mennään. Eiköhän ne letrokokeilut mun osalta jää sit siihen, tai ainakin saisin jonkun tukilääkkeen letrojen rinnalle, esim irrotuspiikin!
LA 12/20
Kiitos tuesta ja tsempeistä ❤
Meillä vauvatoiveet on tässä. Aika näyttää, jaksanko yrittää enää uuelleen. Ja kun toiveet oli niin korkealla järkky kipeiden rintojen, etovan olon, väsymyksen, turvotuksen ja runsastuneen valkovuodon vuoksi. Olihan mulla jostain syystä uus ovulaatio kp27 tietämillä, eli parisen viikkoa odottelen vielä alkaako menkat vai ei. Mutta itku kurkussa joka vessareissu, pitää tarkistaa ettei verta jää paperiin ja niin valtava pelko että ne alkaakin.
Tämä tunne, se musertaa! Miten ihmeessä toiset saa lapsia, ne narkkarit ja muut örveltäjät, joille lapsia ei pitäs ikinä suoda ja toiset ei saa millään muuta kun keskenmenneitä tai ei niitäkään. Katkeruuta ja vihaakin on pitäny oppia sietämään ja ymmärtämään, miksi toiset mutta ei me? Me, joilla elämässä olisi tilaa lapsille, suurelle perheelle, rakastettuna ja toivottuna kasvaa ja kukoistaa. Ei. Me ei vissiin olla Luojan mielestä hyviä vanhemmiksi.
Koen olevani jotenkin vääränlainen. Viallinen. Huono. Epäonnistunut.
Toivon teille, ihanat naiset, suurta onnea ja lempeitä plussatuulia, siunausta matkaan! Toivon, että teistä jokainen saa vielä kantaa ja kasvattaa omaa lasta ❤
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Toivotaan että sulla auttaa. <3
Tää oli nyt mun neljäs letrokierto ja viidennen ehdin just vetää kun ajalle mennään. Eiköhän ne letrokokeilut mun osalta jää sit siihen, tai ainakin saisin jonkun tukilääkkeen letrojen rinnalle, esim irrotuspiikin!
Tiedätkö saako ne irrotuspiikit myös "vaan" gyneltä, vai vaatiiko se lapsettomuusklinikan käyntiä? Itsellä on lähete kunnalliseen, mutta kokeilen tätä nyt vaan gynen kansaa, joka on erikoistonut lapsettomuuteen ja hän tekee myös esim aukiolotutkimuksia. Jos aika kunnalliseen tulee, niin en ota aikaa vastaan. Jos letroista ei ole apua ja niin joutuukohan lähetteen taas uusia. Mieluiten itse olisin hoidossa gynellä, kun ajat saa itse päättää, mutta mietin jo jatkoa jos letrot ei toimikaan.
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Toivotaan että sulla auttaa. <3
Tää oli nyt mun neljäs letrokiMänen erto ja viidennen ehdin just vetää kun ajalle mennään. Eiköhän ne letrokokeilut mun osalta jää sit siihen, tai ainakin saisin jonkun tukilääkkeen letrojen rinnalle, esim irrotuspiikin!Tiedätkö saako ne irrotuspiikit myös "vaan" gyneltä, vai vaatiiko se lapsettomuusklinikan käyntiä? Itsellä on lähete kunnalliseen, mutta kokeilen tätä nyt vaan gynen kansaa, joka on erikoistonut lapsettomuuteen ja hän tekee myös esim aukiolotutkimuksia. Jos aika kunnalliseen tulee, niin en ota aikaa vastaan. Jos letroista ei ole apua ja niin joutuukohan lähetteen taas uusia. Mieluiten itse olisin hoidossa gynellä, kun ajat saa itse päättää, mutta mietin jo jatkoa jos letrot ei toimikaan.
En tiedä yhtään pystyykö gyne niitä määräämään. Kannattaa kuitenkin miettiä jos menisi lähetteellä polille. Siellä kumminkin mies tutkitaan ja varmasti pystyy myös itse vaikuttamaan hoidon suunnitteluun jos haluaa letroilla kokeilla sen suunnilleen puoli vuotta. :-)
LA 12/20
Villahuivi hurjasti jaksamista tulevaan! Tuli niin pahamieli sun puolesta :(
Oon tosta kyllä niin samaa mieltä että miksi ne saa lapsia ketkä ei niitä halua tai kellä ei todellakaan ole mahdollisuuksia niistä huolehtia ja antaa rakkautta. Sitten me jotka yrittämällä yritetään saadaan kuukausi toisensa perään vaan pettyä.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Haaveilija_90 kirjoitti:
Oon tosta kyllä niin samaa mieltä että miksi ne saa lapsia ketkä ei niitä halua tai kellä ei todellakaan ole mahdollisuuksia niistä huolehtia ja antaa rakkautta. Sitten me jotka yrittämällä yritetään saadaan kuukausi toisensa perään vaan pettyä.
Kiitos ❤ tällä hetkellä olo on katkera. En kiellä sitä, koska se o totuus. Olen vihainen, turhautunut, ärsyyntynyt, pettynyt, alistunut. Ikinä en ole ehkäisyä käyttänyt, ikääkin on niin paljon yli 30, että ne lapsitoiveet alkaa olla loppuuntoivottu.
En tiedä mistä löytäisin vielä toivon...
Villahuivi kirjoitti:
Haaveilija_90 kirjoitti:
Kiitos ❤ tällä hetkellä olo on katkera. En kiellä sitä, koska se o totuus. Olen vihainen, turhautunut, ärsyyntynyt, pettynyt, alistunut. Ikinä en ole ehkäisyä käyttänyt, ikääkin on niin paljon yli 30, että ne lapsitoiveet alkaa olla loppuuntoivottu.
En tiedä mistä löytäisin vielä toivon...
Sulla on täysi oikeus noihin tunteisiin. En voi kuvitellakaan miltä juuri nyt tuntuu kun itsellä vasta 9kiertoa takana. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että yritä/yrittäkää muuten nauttia elämästä. Teet itselle mukavia asioita, ehkä ne pahat fiilikset joskus painuu taka alalle ja edes hetken saat nauttia juuri siitä kivasta hetkestä. :)
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Haaveilija_90, kaipa se ajallaan tulee. Se elämästä nauttiminen. Siihen tarvitaan vain aikaa. Juuri nyt tuntuu, että tämä iso asia vetää ilon monesta muusta isosta asiasta. En vain jaksa innostua edes isosta rakennukseen liityvästä projektista, kun sekin muistuttaa siitä ettei lapsia ole/tule. Ajallaan varmasti opinkin nauttimaan muista asioista, mutta kun lapsitoive on ollut enemmän kuin 60% elämäsi pituudesta tähän hetkeen mennessä, on vaikeaa ymmärtää tämän tarkoitusta.
Villahuivi
Ei kannata luovuttaa, jos lapsen oikeasti haluat! Oletko kokeillut kaikki mahdolliset hoitokeinot inseminaatio, IVF hoidot ym? Mikäli, et ole tai et halua asia voi vaivata myöhemmin. Jos olet niin sitten tilanteesi on huono ja pahoittelut siitä.
Katkeruus siitä kannattaa päästää irti, aluksi se on mahdotonta mikä on ymmärrettävää. Miksi joku saa lapsen kuka ei halua ja toinen ei voi saada. Iäisyys kysymyksiä, mutta ihmettelen ihmisten suhtautumista täällä tähän asiaan. Miksi joku saa keuhkosyövän eikä ole koskaan polttanut, joku polttanut 50 vuotta ja elää 100 vuotiaaksi. Kaikille asioille ei vain löydy selitystä, mutta harvemmin syöpäpalstoilla ja muilla niin avoimesti syyllistetään muita niinkuin täällä!
Tiedän, että itse tulin vahingossa raskaaksi, että "helppo" minun on puhua, mutta on omassakin elämässä muulla saralla ollut vastoinkäymisiä.
Halit sinne :-(
Saanko kysyä kauan teillä yritystä takana?
Meillä lähti nyt viimeinen yrityskierto ennen ensi kuun lääkärinaikaa, yritystä takana 1v2kk.
LA 12/20