Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Täällä myös yritystä meneillään. Oon 27vja lapset 12/12 ja 11/19. Vauva nyt 10kk risat ja pari yritys kertaa ollut.
Nyt jännän äärellä, menossa dpo 14 ja kp 30.. Ei hirveänä raskaus oloja ku pelko ja ahdistus et kyllä se veri lorahtaa taas kuitenkin. Tässä kierrossa en oo vielä testannut kertaakaan ku aiemmissa negat harmittanut..
Mut tosiaan eilen ja toissa päivänä ollut vähä palelua ja lämmöt oli korkeammalla ku normisti. Sit oon myös ollut väsyneempi, oikeastaan muita poikkevia oireita ei ole ollut.
Ehkäpä tänään kipaisen niitä 2,50e testejä kaupasta ja otan tuloksen vastaan. Normaalisti kiertoni ollut 29-30pv että huomenna menkat olisivat vasta myöhässä.
Pitäkää peukkuja 👍
Moi kaikki. Minäkin liityin tänne, kun tuntuu että kohtalotoverit auttaa eniten. Ja täällä tuntuu olevan kannustava ja hyvä yhteishenki. 😊
Meillä tilanne, että yritetään kolmatta. Edellisestä raskaudesta 12 vuotta. Oon 37 ja puoliso 38. Meillä ollaan yritetty nyt neljä kiertoa... nyt kp8. Eilen itketti kun luin teidän kertomuksia, kun niin samaistun niihin ja samalla oon niiin onnellinen kaikkien puolesta jotka on plussanneet. Onnea! 👍❤️😍
On niin suuri toivo ja odotus joka kierrolla ja sitten tuleekin vuoto päivät... kuinka voi ollakin niin pettynyt, joka kerta, eikä ketään jolle purkaa mieltään. Ei olla kenellekään puhuttu tietenkään vielä asiasta. Äidille kerroin viime kierron loputtua, kun vuoto taas alkoi, ja täysi epätoivo valtasi mielen...ja äiti kertoi, että heilläkin isän kanssa meitä on yritetty monta kk. jokaista. (meitä on kolme) Se vähän helpotti mieltä. Oon miettinyt gynelle menoa... mutta vasta miettinyt. Edelliset raskaudet tuli melko nopeaan, mutta nyt todella ymmärtää, kuinka suuri lahja jokainen lapsi on. Toki meillä on nyt ikääkin yli 10v. enemmän kuin silloin. Edellisillä kierroilla ei varmaan ole tarpeeksi peitto heilunut... kaiken työn ja arki-kiireen takia niin väsynyt... mutta nyt skarpataan. Tsemppiä kaikille. Mukana hengessä ollaan!
En voi uskoa tätä 😅 hailakalla pissalla lirautettu. Jospa tää kyydissä pysyis 💕
Olin aivan varma että ne menkat alkaa tänään. 🙈
Kutjuli, onnittelut! ❤
Täällä alko yllättäen menkat. Ristiriitasin mielin nyt.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
En oo aiemmin mittaillut lämpöjä, mutta ihan mielenkiinnosta tänään päivällä ajattelin mitata ja laittaa ylös. Seuraavassa kierrossa, jos sellainen tulee, voisin huvikseni kokeilla mittailla aamulämpöä.
Elikkä, kp17 lämpö 37 astetta. Normaalisti olisi 36,6 astetta tai vähän alle. Voiko olla että ovis olisi ollut jo? Olisin enemmän kuin tyytyväinen, siinä tapauksessa tämä kierto voisi olla alle 33 päivää. Sovellus sanoo että ovis olisi vasta kp19.
Pidän sanani ja testaan aikaisintaan silloin kun itseni kanssa aiemmin sovin!
Plussauutisia ystävät sitten kuvien kanssa, saattaa kuvat ehkä helpottaa tähan omaan testaushimoon. :)
Tänään on kp 31 ja tämä bongattu aamulla. Toissapäivänä huomasin jo oireista, että ovis on tulossa. Kävin terkkarilla (ihan muista syistä kylläkin) ja se teki sisätutkimuksen ja sanoi, että sulla on kyllä ovulaatio ihan tässä justiinsa käsillä. 😁 Kerroin siis juuri sitä ennen että me haluttaisiin perheenlisäystä. Vähän tuntui että no oliskohan, näin pitkällä kiertoa kuitenkin jo mennään. Toivottavasti vaan olisi tuo luteaalivaihe nyt pidempi tai toivottavasti ei siis alkaisi nyt menkat sitten ollenkaan. 🙈 Jos se luteaalivaihe on taas tosi lyhyt niin menen kyllä käymään lääkärillä. Viime kuussahan mulla tosiaan ehti munasolu hedelmöittyä (raskaustesti näytti haamua ja verikokeessa oli istukkahormoni noussut), mutta se ei ehtinyt kiinnittyä, kun se luteaalivaihe oli niin lyhyt. 😒 Tai sitten se oli jotenkin viallinen tms. eikä olisi kiinnittinyt siltikään. Mulla on tuo ollut ongelmana. Saapa nähdä miten nyt! Toivottavasti menkat ei alkaisi ollenkaan. 🙊
Esikoinen la 10/2020. 💜
Täällä menossa nyt yk4, joista kesällä yksi keskenmeno. En oo aiemmin tikutellu ovista, mutta nyt päätin, kun sain tutulta hälle ylimääräiseks jääneitä clearbluen digiovistestejä. Ovis pamahti testiin päivää ennen flo:n arvioimaa päivää ja tää oli eka yrityskierto, jossa oltiin oikeesti aktiivisia petipuuhissa oviksen ympärillä. Viime aikoina kierto vaihdellut 28-32 päivän välillä. Nyt kp 20 ja kova piinaava odotus...Niin toivon, että olis tärpännyt, mutta jotenkin hermoilen asiaa paljon enemmän kuin esikoisen kohdalla..
Onnea plussasta Kutjuli! Ja tsemppiä myös kaikille muille venailijoille!
Dpo7. Enää viikko niin saa testata! 😃
En tiedä liittyykö mitenkään mihinkään, mut viime öinä unet ovat olleet todella erikoisia ja vauva-aiheisia. Ja muistan ne aivan tarkasti. Jopa miltä pieni tyttömme on näyttänyt niissä unissa ❤️ Kuinka ihanaa olisi tavata se pieni ihminen unimaailman ulkopuolellakin.
Äh, taisin aiemmin kirjoittaa että testaan vasta dpo16 😃 Mut lauantai on kyllä parempi päivä testihommille, eikö?
Kyllä dpo14 pitäisi jo vähintään jotain näkyä. Toivotaan selkeää plussaa! 🤗
Ehkä se on vihdoin uskottava! 😍
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Onnea plussasta!
Minä tein aamulla samanlaisen! Edelleen pelottaa kovasti, esikoisen aikana oli paljon rauhallisempi mieli.
Onnea plussanneet! Tarrasukkia matkaan. 💞
Onnea muillekin plussanneille ja peukkuja niille jotka vielä jännäävät! 💕
Onko täällä palstalla vielä missään kesäkuisten2020 ketjua? Vähän hakusessa puhelimella tän sivuston käyttö vielä 😅
Moi kaikille. ☺
Ajattelin rohkaistua kirjoittamaan, kun meillä menossa yk8 ja aika yksinäistä touhua alkaa olla, kun ystävillä lapsiluvut täynnä, yksi juuri synnytti ja toinen jo raskaana. Itselläni entuudestaan lapsi - 05 ja miehellä kaksi lasta, teini-iässä hekin. Mun ensimmäinen sai alkunsa, vaikka olin vasta lopettelemassa e-pillereitä. Siitä kuitenkin jo 15 vuotta. Sittemmin en ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä.
Alku oli mullekin hirveää stressaamista ja vuoristorataa. Mua helpotti se, että lopetin raskaustestien tekemisen ja yritin mahd.paljon keskittyä muihinkin asioihin. Nyt, kun aika kuluu, on alkanut taas vähän useammin olla mielessä tämä, varsinkin kun mulla todettiin aivolisäkkeen kilpparihormonissa jotain häikkää viime viikolla.
Ennen yritystä ajattelin oman kierron olevan säännöllinen, mutta monitorin ja Fertility friendin avulla seurailtuani huomasin sitten, että vaihtelua jopa 24 kiertopäivästä 32 pvään saakka. Yleensä mulla kuitenkin kierto 28 kieppeillä. Lääkärin mukaan vaihtelu kuulemma vielä normaalin puitteissa. Mulla on kuitenkin nykyään tiputtelua ennen menkkoja, joista mulle lääkäri sanoi, että ei haittaa raskaaksi tuloa. Ystävälle oli taas näihin asioihin perehtynyt lääkäri sanonut, että ei alkio vuotavaan kohtuun kiinnity. Ottaapa näistä sitten selvää.. Netistä huomannut joidenkin tulleen kyllä silti raskaaksi. Vois kuvitella, että paljon merkitsee luteaalivaiheen pituus ja tiputtelun alkamisen ajankohta.
Aamulämmöt oon mitannut alkuvuodesta lähtien klo. 6.30, muutaman kerran vain sulkenut herätyskellon ja jatkanut unia. 😅 Siitä on muodostunut mulle niin tärkeä asia tässä, että jaksan yleensä aina sen tehdä. Mulla nousee niin selkeästi aina heti oviksen jälkeen lämpö ja koen sen tosi helpottavana; jopa oikein odotan sitä, vaikka meiän seksi hyvää onkin 😅. Lämmön nousun jälkeen sanotaan olevan turhaa enää jatkaa, välillä saatetaan silti vielä sinä päivänä ihan varmuuden vuoksi talletella, mutta aikataulutus loppuu muuten aina siihen.. Ja mikäs sen helpottavampaa. 😬
Ostin keväällä Clearbluen hedelmällisyysmonitorin ja se on auttanut hurjasti tässä yrityksessä. Sekin vähensi tosi paljon stressaamista. Testaan aina aamupissasta ja mulla toi monitori löytää sekä estrogeenin että LH:n nousut. Tuleehan sille hintaa, mutta koen kyllä sen olevan hintansa arvoinen.
Foolihappoa oon syönyt yli vuoden, nyt myös rautaa, C:tä ja D:tä. Plus maitohapot. Joku kirjoittikin aiemmin alapään ph:sta ja sillä tosiaan on raskautumisessa ilmeisesti väliä. Itse oon käyttänyt apteekin maitohappobakteereja, mutta pitkät hedelmöityshoidot läpikäynyt ystäväni vinkkasi ko.lääkärin kertoneen, että lactobacillus crispatus olisi erityisen tärkeä. Jostain syystä sitä ei kuitenkaan myydä Suomessa. Ulkomailta löytyy esim. Jarro Dophilus- merkkisenä.
Olen jo päälle 40, mutta vielä 39-vuotiaana oli oikea munasarja kuulemma ikään nähden poikkeuksellisen vilkas (ei laskenutta hedelmällisyyttä) ja viimeksi tämän vuoden alussakin gyne sanoi ultrassa, että täysin normaaleja antraalifollikkeleja ym.vielä. Noina kertoina kävin kuitenkin muista syistä lääkärissä, joten ihan tarkkaa tilannetta en tiedä. Tosiaan, kun yk8 menossa ja, koska Hgin Felicitaksessa on lokakuun tokalla viikolla puoleen hintaan lapsettomuustutkimusten ensikäynti ja tutkimukset (wink wink 😉), niin käydään tsekkauttamassa mikä tilanne.
Oon lukenut parissa päivässä koko ketjun ja välillä surettanut ja välillä taas ilahduttanut todella paljon teidän kirjoitukset. Täällä näkyy se tunteiden kirjo, mikä itsellekin tullut tutuksi viimeisen 7kk aikana. Voimia ja tsemppiä kaikille! ❤️ Onnittelut kaikille jo raskautuneille! 😊
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Ps.nyt menossa Dpo5.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Heipä hei, ehkäpä minäkin nyt uskallaudun kirjoittamaankin vain viestien seuraamisen sijasta :).
Meillä toiveissa ensimmäinen lapsi ja ehkäisykapseli poistettu toukokuun puolivälissä. Kierrot olleet siitä lähtien 24-29 päivää, lähinnä kuitenkin 25 päivää. Viimeisin kierto alkoi pari päivää myöhässä, hyvin kovilla kivuilla ja runsaammalla vuodolla. Mietin olisiko voinut olla hyvin varhainen keskenmeno tai jokin vastaava. Olin vielä niin kuvittelevani kiinnittymistuikkimisia ja yöpaleluja, mutta tiedä sitten olivatko ne kuitenkaan todellisia vai vain toiveajattelua...
Olen tikuttanut nyt pari kuukautta ovulaatiota ja saanut ne onneksi hyvin kiinni, kunhan muistan pidätellä sen vähintään 4 tuntia (en aluksi hoksannut!). Meillä näistä testeistä on ollut suuri apu ja eivät ole latistaneet tunnelmaakaan, enemmänkin paremmin vain tsempanneet yrittämisessä. :)
Huolenaiheina tässä yrittämisessä ovat minun suhteellisen lyhyt luteaalivaiheeni (noin 9-10 päivää, luulisin), lähisuvussani esiintynyt raskautumisen haastavuus (itsekin olen hedelmöityshoitojen tuotos) ja mieheni ikä. Olen 25-vuotias, mieheni 40-vuotias. Eihän miehen iän vaikutusta hedelmällisyyteen pidetä niin merkittävänä asiana, mutta kuitenkin jotkin tutkimukset katsovat tuon iän jonkinlaiseksi "hälytysmerkiksi". Toisaalta ei ole ylipainoa tai tupakointia ym. tekijöitä, jotka voisivat vaikuttaa hedelmällisyyteen negatiivisesti eikä yritystäkään vielä edes puolta vuotta takana, mutta silti vaan huolettaa... Ehkä olen vain huolestuneisuuteen taipuvainen.
No mutta, tässä ehkä tällainen tilannekatsaus. :) Eipä se auta kun uutta matoa koukkuun ja peukut pystyyn! Nyt on kp 5 ja ovulaatio odotettavissa kp 12-16. Toivotaan parasta! Niin ja hurjasti onnea jo kaikille plussanneille! :)
Joku kysyi vippaskonsteista: Suhtaudun lähtökohtaisesti epäileväisesti näihin, mutta joitain olen kuitenkin kokeillut. :) Olen kokeillut mm. kuukuppia ja greippimehua. Kuukupin käytön jätin nyt viime kierrossa pois, koska luin muistaakseni jostakin täällä olleesta keskustelusta, että siitä aiheutuva alipaine enemmänkin voisi ”imeä” uimareita pois sen sijaan, että pitäisi ne sisällä. Edelleen kyllä laitan lantion yläviistoon toiminnan jälkeen.
Onkos tuossa greippimehussa väliä, että onko se täysmehua vai tiivisteestä tehtyä? Aiemmin käytin Tropicanaa, koska se oli ainoa minkä löysin, mutta se on todella kallista! Olisiko tuo God Morgon yhtä hyvä, vaikka on tiivisteestä tehtyä..? Mietin, onko ylipäätään väliä, jos juo vaikka sitruunamehua kuin että joisi greippimehua, eikö niissä kummassakin ole aika paljon C-vitamiinia..? En huomannut juurikaan eroa kiertoihin, jolloin en käyttänyt greippimehua.
Alkoholia en ole käyttänyt enää lainkaan ovulaation jälkeen pariin kuukauteen enkä oikein uskallakaan. Jossain sanottiin, että alkoholi voisi nimenomaan heikentää alkion kiinnittymismahdollisuuksia eikä suinkaan auttaa kiinnittymisessä... En tiedä, miten asian laita on, mutta varmuuden vuoksi en halua sitä käyttää.
Ei-vippaskonsteista käytän raskausmonivitamiineja. Aluksi käytin vain foolihappo-rautalisää, mutta siirryin niiden loppuessa näihin raskausmonivitamiineihin, koska näissä on noiden foolihapon ja raudan lisäksi myös enemmän vitamiineja ja hivenaineita, jotka raskauden alkamistakin voivat kuulemma edistää. :) Lisäksi syön maitohappobakteereita, koska paikat olivat mielestäni pari ensimmäistä kiertoa oudon kuivia ja nihkeitä heti kuukautisten jälkeen, myös ovulaation aikaan. Koen, että maitohappobakteeri on jokseenkin tasannut tilannetta tältä osin.
Vielä kysymys: Miten laskette tuon ovulaation ja dpo:t, jos käytätte ovulaatiotestejä? Minä olen ajatellut, että positiivinen testi on se ovulaatiopäivä ja siitä sitten lasken dpo:t. Jotkut ilmeisesti laskevat ovulaation kuitenkin positiivisesta testistä seuraavaksi päiväksi, mutta mietin, että enhän voi tietää onko se ovulaatio sinä seuraavana vai sitä seuraavana päivänä, jos kerran hormonipitoisuus voi nousta 24-36 tuntia ennen h-hetkeä. Siksi olen vain otaksunut sen positiivisen testin = ovulaatio. Luteaalivaiheen pituuden (tai mahdollisen liiallisen lyhyyden) laskemisen kannalta tämä vaan tuntuisi tärkeältä tiedolta tietää, että miten tämä lasketaan...
Greippimehua on minusta suositeltu juomaan ihan koko kierron läpi. Niin minä ainakin muistan lukeneeni ja olen itse juonut. 😄 Ja mulla on tuota God Morgonin verigreippimehua, juon noin 2,5 dl sitä päivittäin.
Esikoinen la 10/2020. 💜