Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Kiitos ja samoin sulle, Seepia!
Mun oma arvio raskauden kestosta on nyt 5+0, joten toivottavasti meillä raskaudet jatkuu normaalisti ja tavataan ehkä jossain toukokuiset2020-ryhmässä 😄
Jona, onko sulla siis ollu käytössä aiemmin mitään hormonaalista ehkäisyä? 🤔
Jotenkin tän palstan perusteella tuntuu olevan sääntö, että ennen on ollu säännöllinen kierto, mutta auta armias kun alkaa yrittää vauvaa, kierto menee sekasin, jotta piinapäivät ois vielä piinallisempia 😅
Onhan sekin mahdollista, että ovulaatio oli myöhään ja raskaus ei siksi vielä näy (niin kuin mulla kävi).
Venice ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä viimeiseen 6 vuoteen. Eli kondomilla ollaan menty. Mies ei tykännyt ajatuksesta, että käytän pillereitä 😄 eli sinänsä ei ole ne jotka sotkee kiertoa. Teitkö sinä aikaisemmin testin, kun menkat jo oli myöhässä vai vasta nyt kun näytti plussaa? Oliko sulla mikä kp menossa?
29 | yk 5 | esikoinen toiveissa
Joky kirjoitti:
Mustikkainen kirjoitti:
Venice, voi miten ihanaa! Onnea! Minkälaisia oireita/oireettomuuksia ennen plussaa teillä plussaajilla on ollut?
Mulla ei ainakaan oikeastaan mitään oireita. Välillä oli sitä alavatsakipua mutta ei muuta. Sitte plussauspäivää edeltävänä yönä tissit kipeyty.
Mulla oli aivan samallailla, ennen rinnat tulivat viikkoa ennen törkykipeiksi ja nyt päivää ennen plussaa. Menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, mutta silti samalla jotenkin toisenlaista ja aavistus siitä, että ehkei ne menkat tuukaan.
Oireita oli siis minulla vähemmän plussakierrossa kuin negakierroissa kun kyttäsin joka asiaa 😂
Lisäksi plussakierrossa olin kipeänä ja kuumeessa, flunssasta toipuessa en juuri ajatellut koko asiaa. Varmaan se rentous lopulta johti toivottuun lopputulokseen vaikka se onkin maailman paskin neuvo koskaan, ”ota rennosti äläkä ajattele!”
Onnea matkaan kaikille 😍
Olenkohan vaa hölmö, kun tuntuu että kuvittelen oloni muutokset 🙄 kasapäin jos minkälaisia oireita, ja kahvi saa oksentamaan.
Hassua, kun ei tumnu yhtää sille et ois ollu oletetum ovulaation aikaan tärppiä, mut päiväkirjan perusteella olo on samanlainen kun ekasta, keskenmenneestä, raskauesta 🤔
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Jona, tein testin kp32/28 ja oli nega. Sen jälkeen tein seuraavan vasta kp38 ja se oli plussa.
Ilmoittaudunpa minäkin tähän ketjuun! Olen parin päivän aikana lukenut kaikki 66 sivua tän ketjun viestejä, olihan aikamoinen urakka! 😂 Taustaa sen verran että olen 35-vuotias, päätimme alkuvuonna miehen kanssa että ”lapsi saa tulla” kun ikä alkaa molemmilla tulla vastaan. Kesäkuun alussa tein plussatestin ja raskaus meni heinäkuussa (11+4) kesken. Yhdessä yössä kohtu tyhjentyi melkeinpä täysin joten naistenklinikalla tutkimuksissa jäi epäselväksi oliko sikiö lakannut kasvamasta jo paljon aiemmin. Tuosta keskenemenosta meni 31pv ensimmäisiin kuukautisiin ja nyt ollaan yk 1, dpo 7. Otettiin järeät aseet käyttöön ja ovulaatio bongattiin CB:n hymynaama-testillä. Ennen raskautumista mentiin vain fiiliksen mukaan ilman ovulaatiotestejä mutta nyt on siis nekin pelissä. Keskenmenosta jäi kyllä hämmentynyt fiilis, kuinka Suomen kaltaisessa maassa nainen jää asian kanssa yksin. Ei jälkitarkastusta, pelkkä ohjeistus soittaa neuvolaan ja perua seuraava aika.
Jenni_83, nainen jää yksin myös siinä tilanteesaa, kun neuvolaan ei ole kontaktia ehtinyt tulla ja raskaus keskeytyy het alkuunsa. Useamman keskenmenon saaneena terkkari kyseenalaisti raskaustestien tuloksen, ja sano että yrittämiseen menee aina aikaa. Jep, tiiän sen ettei helppoa ole, mutta ei kyllä kerrottu että missä tässä kunnassa on se henkilö, johon halutessani voisin ottaa yhteyttä ja ehkä käsitellä keskenmenojen aiheuttamaa ahdistusta ja pelkoa uudesta raskaudesta.
Ikävää, että oot kokenu keskenmenon! Vaikka aika moni nainen kokeekin elämässään keskenmenon, niin kukaan ei voi toisen tuntemuksia tietää. Voimia asian läpikäymiseen ja onnea uuden raskauden yrittämiseen! Toivon, että teille pian vauva ilmottaa tulostaan ❤
Meillä nyt puolisen vuotta oltu ilman ehkäisyä. Nyt luulin olevani raskaana koska hajut ällötti mutta niin ne kuukautiset tulikin. Mies lohdutti ja totesi että täytyy yrittää kovemmin😊. Hän on ihanasti mukana vauvatoiveessa. No eihän sitä tiedä onnistuuko. Testejä en ole tehnyt jotta en stressaisi. Olisi ihanaa onnistua.
Uskaltaudun kirjoittamaan tähän ketjuun, meillä miehen kanssa yritystä takana 3 kiertoa. Sitä ennen keskenmeno vko 9 jonka jälkeen kierto ollut tosi sekaisin. Nyt yk 4 käynnissä, ja ensimmäistä kertaa myös ovistestit käytössä ja ovis bongattu testeillä torstaina ja perjantaina. Aikaa vietetty molempina päivinä sängyssä ☺️
Hormonien tapaukseen ja raskautumisen toivossa tässä kierrossa mukana myös greippimehu, Royal gelee, sekä maca. Myös miehellä. Ainakin ovis oli niin vahvaoireinen ettei ole ollut ikinä, ja siksi toiveet sika korkealla 🥰😍. Ikää itsellä ihan kohta 35 ja miehellä 43 eli aika paljon jo mittarissa... Nyt alkaa sitten piinapäivät ja jännitykset!!
Kaisuli me ollaan kumpikin mieheni kanssa 43... Ei vain kolmatta yhteistä uskallettu aiemmin tehdä kun mies oli reissutöissä ja vanhin lapsi oli sairas. Nyt taas olis hyvä tilanne, lapsi parantunut ja miehen työ erilainen. Mutta voi olla ettei tärppää enää mulla 😔. Kolme lasta saanut mutta neljäs olis toiveessa. Muut on saaneet alkunsa ihan luomuna lyhyehköllä yrityksellä. Luin että super E vitamiinia pitäisi ottaa kuurina joten sellainen nyt hankinnassa🤞.
Kaisuli123 kirjoitti:
Uskaltaudun kirjoittamaan tähän ketjuun, meillä miehen kanssa yritystä takana 3 kiertoa. Sitä ennen keskenmeno vko 9 jonka jälkeen kierto ollut tosi sekaisin. Nyt yk 4 käynnissä, ja ensimmäistä kertaa myös ovistestit käytössä ja ovis bongattu testeillä torstaina ja perjantaina. Aikaa vietetty molempina päivinä sängyssä ☺️
Hormonien tapaukseen ja raskautumisen toivossa tässä kierrossa mukana myös greippimehu, Royal gelee, sekä maca. Myös miehellä. Ainakin ovis oli niin vahvaoireinen ettei ole ollut ikinä, ja siksi toiveet sika korkealla 🥰😍. Ikää itsellä ihan kohta 35 ja miehellä 43 eli aika paljon jo mittarissa... Nyt alkaa sitten piinapäivät ja jännitykset!!
Onko normi hunaja jossa runsaasti kiteitä saman tehoinen kuin tuo Royal gelee? Vai eroaako se ravintoarvoltaan?
Katti76 no ilmeisesti on ihan eri juttu sillä toi Royal gelee on niiden kuningatar mehiläisten ruokaa. Monesta paikasta oon lukenut sen raskautta edistävistä vaikutuksista. Uskoo ken tahtoo, mutta ainakin vahvat oireet tosiaan oviksista tuli. Mä ostin ihan luontaistutekaupasta purkin noita ☺️
Siis tilaan minäkin 😉 ja testaan onnaako.
Apua!!! Tein äsken ovis testin joka oli aivan hitusta vaille positiivinen joten päätin tehdä raskaustestin ja sain hailakan positiivisen, kaveri yllytti tekemään dikin ja sehän varmisti että raskaana ollaan!! Huhu mikä fiilis 😍😍😍😍
Onnea paljon JonMaria! Kylläpä nyt plussia satelee! Ihanaa! 🤗
Olikohan se muuten joku teistä täällä, joka suositteli Hei baby-podcastia..? Jos oli, niin haluan kiittää suosituksesta, sillä se on aivan mahtava! Ekat jaksot kuuntelin jo ennen raskautumista, mutta varsinkin plussan jälkeen sitä on ollu NIIN kiva kuunnella! Voin suositella! 😊👌
Onnea JonMarialle plussasta!
Tunteeko kukaan teistä alamahalta kohtua? Mulöa joskus iipeiden menkkojen aikaan on tuntunu selkästi sellanen pieni kova kohta tosi alhaalla alamahalla ja se kohta on hävinny menkkojen loputtua. Tänää kp23, alamahaa särkee niin paljon! Yhtään en voi venytellä enkä mahallani nukkua. Pahoinvointi vaan lisääntyy. Pelottaa et mieli keksii tuntemuksia ja oireita ilman todellista syytä. 😔 Tämmöstä oli ekassa raskaudessakin, joka meni kesken 7viikolla. Tuossa raskaudessa testikään ei tullu positiiviseksi kuin vasta keskenmenoaamuna. 😔
huomenta! onnea JonMarialle!
mulla oireet jatkuu, mut entistäki vahvempana.. ihan kauheita viiltäviä ja repäseviä kramppeja tulee varsinki näin töissä.. tein tänään erittäin herkän onestep testin ja olin näkevinäni haamujen haamun... kun ei vaan malta pysyä näpit irti niistä testeistä🙄 alan olemaan ihan 90% varma raskaudesta... Rinnat on niin järkyttävän turvonneet et ne ei mahdu enään rinstikoihin vaan tursuaa ikävästi ulos niistä ja nännit on todella TODELLA kipeät, vatsallaan nukkuminen tekee kipeää😅. Lämmöt yhä koholla ja iltaisin varsinki palelee tosi paljon. Itkuki tulee ihan liian helposti😂
toivon niin hartaasti ettei oo ihan mielikuvituksen tuotantoa nää oireet🙄🙏🏻
19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla
Moikka ja Onnittelut kaikille plussanneille. 😊
Meillä yk 3 menossa ja kp 40. Aina ollut hyvin säännöllinen 28pv.
Mitään ihmeellisempiä oireita ei ole muuta, kun ajoittaiset nippailut vatsassa, joista olen ihan varma, että nyt alkaa menkat. Tein ekan testin aamupissasta kp 30 kohdalla ja ihan kun siinä olisi näkynyt haamun haamun haamu. Ajattelin, että teen parin päivän päästä uudelleen, mutta silloin anto täysin negan (ei aamu pissa ja muutenkin aika laimea). En oo ottanut mitään suurempaa ressiä, kun kuitenkin näin vähän yritystä takana. Tänään kp 40 tein, kun ei vieläkään näy menkkoja ja tämä ei ole normaalia mulle. No negaa se edelleen näytti ja nyt alkaa vähän ärsyttään kun ei tiedä mistä on oikeen kyse. Voiko tosiaan olla, että testi ei välttämättä vielä näytä raskautta vai voiko nyt vaan olla joku poikkeus kierrossa?
29 | yk 5 | esikoinen toiveissa