Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

501/3096 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne määräsi viime vuoden puolella teroja, mutta kun ne ei näyttäneet auttavan niin marssin yksityiselle lapsettomuuslääkärille. Siellä otettiin verikokeet+aukiolotutkimus+miehen siemenneste tutkittiin ja vasta sitten ruvettiin miettimään sopivaa hoitoa. Sain Letrozol -kuurin (ilmeisesti vastaava kuin clomi). Tuosta letrokierrosta ovis tapahtui (kp 19) ja nyt menossa dpo 8. Mulla oli tässä ekassa lääkekierrossa seurantaultra kp13. Jos tästä ei tärppää niin jatkan samalla lääkkeellä, mut tokasta kierrosta ei tarvii enää mennä seurantaan.

Voin siis suositella lääkkeitä, koska ainakin omalla kohdalla se ovulaation tapahtuminen luomuna näytti hyvin epätodennäköiseltä (odottelin reilu 8kk).

502/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pärähti käyntiin kp 1 ja yk 2! Sai niitä menkkoja odotella niin, että ekan oman kierron pituudeksi tuli 41 päivää. Nyt voikin olla vähän paremmin hollilla kropan toiminnasta ja ehkä jopa bongata sen oviksenkin jossain välissä.

Ja onnea RiinaK plussasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
503/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, jotkut yksityiset varmaan antavatkin lääkkeitä kun pyytää, mutta suosittelen tekemään alkututkimukset (verikokeet, aukiolotutkimus, sperma ainakin) kunnolla, niin apu osataan paremmin kohdentaa. Turha esim. kokeilla OI-hoitoja (joita clomeilla tehdään) jos miehen sperma on heikkolaatuista. Julkisella puolella lähete lapsettomuustutkimuksiin haetaan tk:sta, odotusaika vastaanotolle taitaa olla pari kuukautta. Yksityiselle pääsee siis toki nopeammin.

OI-hoitoihin kuuluu yleensä 1-2 ultrausta alkukierrosta. Tuo isben tapaus, ettei seurantaultria tehdä enää jatkokierroissa, kuulostaa minusta vähän hasardilta. Lääkkeet kun voivat aivan hyvin aiheuttaa erilaista vastetta eri kierroista. Ultralla seurataan lisäksi myös kohdun limakalvon ja munasarjojen kuntoa. Sullakin pikkuminnis jos on monirakkulaisuutta, niin vaatisin ehdottomasti ultran joka kiertoon.

Tsemppiä kovasti! Ihan yhtä ihania lapsia niillä hoidoilla tulee kuin luomustikin :)

504/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sen unohdin mainita että toki myös yksityinen gyne voi kirjoittaa lähetteen julkiselle puolelle. TK:ssa lähetteen taitaa tehdä ihan yleislääkäri.

505/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) ainoana huolettaa lääkkeissä sivuoireet ja pelko veritulpista (suvussa on paljon nuorillakin). Toiseksi se, että kuinka paljon joutuu olemaan töistä pois. Julkisella ei varmaan ole ilta-aikoja? En missään nimessä halua kertoa töissä. En saa lähteä ilman lupaa edes lääkäriin ilman akuuttia syyt.Tulee muutenkin suoraan jo kyselyitä vauvasta kun häistä on vuosi aikaa kohta. Yksityisellä taas se hinta hirvittää, jos joutuu kesken kierron käydä ultraamassa, mutta sinne pääsisi iltaisin.

Voimia kaikille yrittäjille <3

506/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OI-hoidot ja inseminaatiot on siinä mielessä kevyitä, että tarkoituksena on kasvattaa vain 1 tai 2 follikkelia. Käytetyt lääkemäärät ei siis ole suuria. Toki se on aina yksilöllistä, miten kukin niihin reagoi. Ja henkinen puoli on tietysti tosi rankka.

Julkisella joo ajat on aamupäivällä tai ihan alkuiltapäivästä. Voihan sitä toki esittää toiveita että saisi heti aamun ensimmäiset ajat, jos pystyt yhtään tekemään liukumaa töissä? Ja tietysti saat pyydettäessä myös todistuksen mukaan näytettäväksi töissä. Mä sain ainakin sellaisia missä ei edes kerrottu syytä, ihan vain että henkilö tämä ja tämä on ollut tähän ja tähän aikaan lääkärin vastaanotolla.

Nää on kyllä inhottavia kun tuntuu välistä että koko elämä pyörii sen lapsettomuuden ympärillä ja joutuu tekemään hirveästi uhrauksia ja sumplimista asian edistymiseksi. Toivottavasti se kaikki vielä palkitaan sunkin kohdalla <3

507/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Saanen hypätä mukaan ketjuun :) Luin 10 ekaa sivua ja jatkan myöhemmin, koska kiinnostaa mitä muilla on tapahtunut. Pohjustan omaa taustaani vähän: Minä ja mies molemmat 26-vuotiaita, seurustelua takana noin 9 vuotta ja ensimmäinen lapsi olisi haaveissa (ainakin mulla haha). Yritystä ei vielä varsinaisesti ole. Mies on vielä vähän epävarma, haluaa kyllä lapsen/lapsia mutta ei sanojensa mukaan 'ihan vielä' ja 'en koe olevani vielä valmis isäksi'. Muutaman kerran hän on ollut kuumotuksissa, kun ajattelee aina että pamahdan paksuksi heti. Mies ei silti pistä pahakseen, jos sattuisinkin raskautumaan 'jo'. Meillä molemmilla vakityö jne. Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta, arvot ei ole vieläkään ihan kunnossa, mutta parempaa päin ollaan menossa pikkuhiljaa.

Lopetin pillerit 2018 elokuun lopulla syötyäni niitä 7 vuotta ja siitä jatkettu kumin kanssa, tosin alkuvuodesta eteenpäin menty oikeastaan joka kerta ilman. Ihme kyllä, lopetin pillerit osittain miehen toiveesta. :D Olin aika kuiva ja haluton, hyvä ehkäisy siis siinä mielessä. Ovulaatioita en ole sinällään laskeskellut tai merkkaillut, puolivaiheilla kiertoa saatan tuntea vatsassa nippailua ja liman määrä kasvaa. Kerran kotiin kävellessä tunsin, että hulahti oikein kunnolla ja luulin menkkojen alkaneen reilusti etukäteen, joten melkein hyppäsin pusikkoon tarkistamaan tilanteen. :D

Kiertopäivät ovat menneet elokuun jälkeen näin: 30, 33, 31, 29, 29, 29, 30, 29.  Eli aikalailla kolmenkympin kieppeillä pyörinyt. Nyt on menossa kp 32 ja menkkoja ei näy eikä kuulu. Tänään testi näytti negatiivista. Ei edes haamun haamua ollut. Mahasta on parina päivänä muutamia kertoja nippaillut, mutta muuten ei edes ole sellainen olo, että menkat alkaisivat. Olen turhaan käyttänyt siteitä viimeiset 3 päivää... Lievää stressiä on toki ollut pari viikkoa ihan muista syistä, joten luulen sen vaikuttavan nyt tähän menkkojen myöhästymiseen. Silti olo on tuskastuttavan toiveikas. Mieskin sanoi eilen ja toissapäivänä (taas), että "mä arvasin, ihan varmasti oot nyt paksuna". :D Noh, huomenna testailu jatkuu jos menkkoja ei ala kuulua!

Esikoinen, LA 7/2020

508/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin sellainen tuli vielä mieleen, että viime päivät olen suorastaan himoinnut kahvia, vaikka en suurin piirtein IKINÄ juo kahvia! En tykkää sen mausta. Nyt on tullut sitten hörpittyä muutama kuppi.. :O

Esikoinen, LA 7/2020

509/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se tuhruttelu vuoto alkoi. Vaikka jo aavistelin, niin harmittaa silti. Kierto 26pv. Turhauttavaa.

Vierailija
510/3096 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäville! Tässä oon vähän odotellut kunnon raskausoireita. Muuta ei oo ollut kuin törkee väsy, turvotus ja nälkä. Monilla on pahoinvointia niin toivon hiljaa mielessäni että ei sellaista tulisi. Kuinka moni aikoo mennä varhaisultraan? Senhän saa vain yksityiseltä? Itsellä aikomus mennä että tietää kaiken olevan kunnossa. Ärsyttää myöskin tää salailu ihmisille raskaudesta. Keksimään tekosyitä miks ei tota ja tätä voi tehdä. Mies ei halua paljastaa ennen ultraa kenellekkään joten pitää sitä kunnioittaa. Argh.

511/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24 vuotias ja sain ensimmäisen lapseni 05/18 ja tällä hetkellä odotan toista lasta 10/19. Olen ollut onnekas. Molemmat raskaudet ovat alkaneet heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei ole laskettu päiviä, ajateltu että tulee jos on tullakseen.

Tsemppiä kaikille yrityksiin!

512/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin ekaa kertaa tänä aamuna. Kp 30. Mitä luulette?

513/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

●○Liplatus○● kirjoitti:

Ihankuin siinä jotakin punaista hailuraa näkyisi! Näyttää optimistiselta! :)

514/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

●○Liplatus○● kirjoitti:

Ihan selkeä plussa. Raskaustesti ei näytä mitään, mikäli raskaushormonia ei ole. Eli toisinkuin ovulaatiotesteissä, viivan ei tarvitse olla vahva.

515/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liplatus: Jep, aika selkeä plussa vaikka vielä haalea onkin. Varovaiset onnittelut ja toivottavasti pysyy kiinni! :)

Mulla tänään kp 33, testi edelleen nega. :( Aivan valkoinen tausta testipuolella, ei anna edes toivonkipinää.. Eilen myöhään illalla vatsaa vähän taas juili ja tuli kamala turvotus. Tosin rouskuttelin tuoretta kukkakaalia niin se varmaan oli syypää turvotukseen. Mikä hitto nyt on kun ei ala?!? Ikinä ei ole olleet näin myöhässä (no okei sillon lokakuussa oli myös 33 päivää mutta se oli heti pillereiden lopettamisen jälkeen). Onhan mulla piru vie ollut stressiä ennenkin ja enemmänkin ja silloinkaan ei ole olleet myöhässä! :@

Esikoinen, LA 7/2020

516/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ovulaatio hyödynnetty. Ekaks sitä aatteli et lopetetaan koko hiton yrittäminen, mutta ai että kun kirjasin ekan seksikerran sovelluksiin tajusin että osuttiin hedelmälliseen aikaan ja siitähän sit piti rueta taas tikuttaa ja eilen sieltä sit plussa tuliki. Nyt on taas piina päällä, iiks.

517/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään kp1 ja yk3 alkakoon. Osaispa ottaa tämän kierron rennosti ilman että kyttää jokaista kehossa tapahtuvaa asiaa 😄

Liplatus onnea ja tarrasukkia pienelle 💕

518/3096 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ❤ yritetään vielä malttaa ottaa rennosti ja aika näyttää pysyykö mukana :)

Onpa muuten ollut ihanaa kun on voinut tällä palstalla pienen salaisuuden paljastaa kun vielä hetkeen ei lähipiirille ole kertomista..

519/3096 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas. Täytyy sanoa, et teki hyvää pitää välikierto piinailusta. On jotenkin paljon leppoisampi ja rennompi olo. Jopa niin, et olen alkanut miettimään pragmaattisemmin, et tärppäisipä vasta loppuvuodesta niin ehtisi sitä ja tätä ja... Heh.

Mutta nyt on ovulaatioviikko (yk 5) meneillään ja toivottavasti saadaan sopivasti ajoitettua sänkypuuhat. Vuorotyöläisenä se on aina vähän niin ja näin.

Onnea uusille plussille ja tsemppiä meille grindaajille, :)

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

520/3096 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 34/29-30, tänään en tehnyt testiä. Huomenna taas. Ei merkkiäkään menkoista, mutta silti en uskalla ilman sidettä olla julkisilla paikoilla tai töissä kun pelottaa, että yhtäkkiä tulvahtaa eikä pääse heti vessaan. :D Päädyin eilen illalla lueskelemaan keskusteluita, joissa monilla oli kokemuksena yhdistelmä menkat myöhässä + jatkuvat negat + viikkoja myöhemmin plussa. Se antoi taas hieman toivonkipinää. :) Jotain omituisia oloja on kyllä ollut välillä.. Mies on edelleen varma, että olen raskaana, itse en niinkään.

Esikoinen, LA 7/2020