Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
No ei oo mikään ihan tuore suhde, 8 vuotta yhteiseloa takana ja reipas 3v naimisissa. Koulut käytynä, talo ja vakkarityöt. Ollaan kyllä puhuttu asioista jo kauan sitten. Molemmat sen perheen haluaa, mutta mun haveet on nyt konkretisoituneet aiemmin. Tuntuu, että joka kerta sanon uudelleen ja uudelleen, että jos me tänään päätetään että saa tulla, niin se ei tarkoita sitä että haikara tuo vauvan huomenna. Enkä usko siihen, että kukaan voi kokematta olla täysin valmis, sellaista on hetkeä on turha jäädä odottamaan.
Annkkih Oih ompa kurja tilanne! Varsinkin kun on naimisissa, niin ei voi ihan kevyesti sanoa että vauva vai ero. Toisaalta ymmärrän että vauva-arki ei välttämättä vaikuta ihanalta ja jännittävältä miehelle, vaan ennemmin vapauden menetyksenä. Kuitenkin kolmekymppisillä alkaa usein monilla olla lapsia, eli ehkä ne bilekaveritkin vähenee pian kun muutkin alkaa elää vauva-arkea? Mutta niinkuin joku muukin sanoi, ettei vauvahaaveissa kannata liian pitkäksi aikaa jäädä odottelemaan että mies on valmis.
Menkat ja pillereiden lopetukseen liittyen, niin itse lopetin tammikuussa pillerit ja nyt taitaa olla eka normaalikierto. Ainakin kp 22 eikä vielä menkkoja jeee 😄 kun aikaisemmat pari kiertoa on ollut 13 päivän mittaisia 😂😬
Annkkih, onko hän sanonut selvää syytä miksei halua? Miehillä tuo ikä nyt ei vielä oo pahakaan.. mutta naisille aina hoetaan iän tärkeydestä.. tai ainaki ite on sitä saanu kuulla. Vaikka nykyään kyllä moni saa esikoisensa vasta kolmekymppisenä, niin ei se lohduta.
Minä vielä henkisesti toivun keskenmenosta, oli elämäni karmein kevät kertakaikkisesti. Oon kyllä valmis jo uuteen. Jospa sen saman onnen tunteen saisin vielä kokea. Tämä kaipuu on välillä vaan niin tuskaista..
Mitäs mieltä näistä ovulaatiotestin tuloksista: ylempi aamupäivällä klo 12 otettu ja alempi 17:30. Nyt menossa kp 19. Onko ovulaatio tänään vai ehkä tulossa vasta huomenna?
Mulla pärähti eilen cb ovis-testiin hymynaama ja täällä hyödynnetty nyt sitä ja peittoa heiluteltu pari kertaa :)
Nyt peukut ja varpaat pystyssä että tärppäisi..
Mulla lisäksi huomenna työhaastattelu niin pieniä muutoksen hetkiä menossa 😬
isbe kirjoitti:
Mitäs mieltä näistä ovulaatiotestin tuloksista: ylempi aamupäivällä klo 12 otettu ja alempi 17:30. Nyt menossa kp 19. Onko ovulaatio tänään vai ehkä tulossa vasta huomenna?
Jatkan vielä tähän omaan kysymykseeni että tein illalla vielä cb digitestin ja siihen tuli hymynaama. Jes! Mulla menossa ensimmäinen lääkekierto eli eka ovulaatio sitten pillereiden lopetuksen (8kk). Kiva huomata et lääkkeet toimii vaikka en usko et heti ekasta voisi napata. Nyt jännäillään seuraavat 14pvää..
isbe kirjoitti:
isbe kirjoitti:
Jatkan vielä tähän omaan kysymykseeni että tein illalla vielä cb digitestin ja siihen tuli hymynaama. Jes! Mulla menossa ensimmäinen lääkekierto eli eka ovulaatio sitten pillereiden lopetuksen (8kk). Kiva huomata et lääkkeet toimii vaikka en usko et heti ekasta voisi napata. Nyt jännäillään seuraavat 14pvää..
Meillä siis sama tilanne, jännän äärellä! Toivottavasti tärppää 👍 😍
Sannsse kirjoitti:
isbe kirjoitti:
isbe kirjoitti:
Meillä siis sama tilanne, jännän äärellä! Toivottavasti tärppää 👍 😍
Ihan samassa rytmissä mennään! 😊 Pidän peukut ja varpaat pystyssä meille molemmille 😍👍
Hei vauvakuumeilijat, olen mielenkiinnolla lukenut keskusteluja ja päätin uskaltautua mukaan. Ikä 32/m34 ja minulla esikoinen 9v.
Takana varhainen keskenmeno 12/18. Lopetin Evran 2kk käytön jälkeen 4/19, sitä ennen oltiin n. 1,5v ilman ehkäisyä varmoilla päivillä kun kierto säännöllinen 28/29. Evran jälkeen kp12 oviksen merkit ja tuntemukset, tuolloin hormonitkin hyrräsi molemmilla oikein kunnolla 😉 nyt mennään kp20/28. Oireita on ilmaantunut, jännää! Osan varmaan vaan kuvittelen mutta ainakin herkistynyt haju- ja makuaisti, iltaisin on kokoajan nälkä, rintojen herkkyyttä ja kihelmöintiä, alavatsan kuumotus ja nippailu.. ja kokoajan kainaloissa hiki, varsinkin öisin. Pienen flunssan pukkasi päälle myös pari päivää sitten, lämpö vähän koholla 36.7-37.5 mutta väitän vain palelluttaneeni itseni. Esikoisesta en oikein muista muita ensioireita, kun suolaisten himon ja yhden aamuyökkäilyn. En ole vielä testaillut, mutta taidan malttaa odotella testin kanssa äitienpäivän aamuun.
Liityn teidän joukkoon! Aamulla tein positiivisen testin, on tosi alussa joten teen varmuuden vuoksi vielä viikon päästä uudestaan. Jännää! Ensimmäinen lapsi, tunteet on tosi sekavat. Yrittämällä ei olla yritetty vaan ajateltu että tulee jos tulee. Oireita ei oo ollu kuin paineen tunne ja nippailu alavatsassa, nälkä ja yhtenä päivänä pahoinvointia. Uskaltaako tässä mitään tehdäkään keskenmenon pelossa?
Piti vielä kysyä että missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta esim vanhemmille? :)
Karolin92 kirjoitti:
Liityn teidän joukkoon! Aamulla tein positiivisen testin, on tosi alussa joten teen varmuuden vuoksi vielä viikon päästä uudestaan. Jännää! Ensimmäinen lapsi, tunteet on tosi sekavat. Yrittämällä ei olla yritetty vaan ajateltu että tulee jos tulee. Oireita ei oo ollu kuin paineen tunne ja nippailu alavatsassa, nälkä ja yhtenä päivänä pahoinvointia. Uskaltaako tässä mitään tehdäkään keskenmenon pelossa?
Onnea plussasta! Mie kerroin heti plussasta äitille ja varhaisultran jälkeen muille perheenjäsenille.
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussanneille!! <3 <3 <3
Minun oli tarkoitus tänään tehdä raskaustesti, mutta aamulla alkoikin vuoto, neljä päivää myöhemmin kuin olisi pitänyt... Pitäisiköhän silti testata vai todeta vain että seuraavaa yritystä odotellessa..? Normaaleja kuukautiskipuja ei ole, mutta vuotoa on..
Tirppanen, voithan tehdä raskaustestin vuodon loputtua varmuuden vuoksi!
Itse kävin tänään km jälkitarkastuksessa ikään kuin työsuhde-etuna ja kaikki oli niin kuin pitikin.
Km todettiin siis 3 viikkoa sitten.
Viime viikolla oli ovislimat ja gyne totesi, että ovulaatio on todella tapahtunut ja limakalvo on hyvin paksuuntunut.
Haaveilen, että tulisin nyt heti raskaaksi ilman kuukautisia välissä, vaikka gyne ei sitä suositellutkaan...
Eugenie: Totta, ehkä teen niin vaikka kyllä nämä kuukautisilta vaikuttaa. Hassua vaan, että kierto on ollut tasan 28pv pitkän aikaa ja nyt oli 32pv. Kovasti tsemppiä sinulle!!! <3 <3 <3
Täällä menossa kp21 ja dpo3, piinapäivoä elellään... mulla kierto ollut yleensä 32-35 päivää, ajattelin yrittää malttaa olla testaamatta ennen kp 35, mutta katsotaan nyt 😂😬
Onnea plussanneille. Täällä kp 30 ja en tiedä miksi tein jo kp25 testin, mutta negahan se oli silloin. Kierrot oli terojen (söin 2 kiertoa) kanssa 25. Nyt eka normaali kierto niiden jälkeen ja ihan hirveet vihlonnat ja nippailut munasarjojen kohdalla. Hirvittää, että jos en ole raskaana, niin mitä tämä on. Pco todettiin tammikuussa kun kierto oli 110. Jotain tuolla tapahtuu mutta mitä ja onko muilla pco/s : laisilla tällaista? Alkukierto oli myös nippailua mutta nytten on koko ajan. Inhottavaa. Jos menkat ei ala, niin kp35 testaan varuiksi.
Syyskuussa tulee vuosi yritystä ja silloin tutkimuksiin, jos raskaus ei ole alkanut. Hirvittää jotenki jo ajatus siitä, vaikka toisaalta saisi ainakin vastauksia. Tämä aika on kyllä saanut mielialat vaihtelemaan. Välillä pettynyt ja välillä niin toiveikas, että nyt on tärpännyt. Sitten taas pettynyt ja surullinen, kun ei tärpännytkään. Ja sama uudestaan. Välillä pelottaa, että haluanko tätä nyt ihan varmasti. Yksi kierto milloin olin jopa helpottonut, kun nega tuli. Suurimmaksi osaksi tämä yritys on mielessä päivittäin ja joku haikeus/suru on läsnä juuri sen takia, että mitä jos jääkin kokonaan lapsettomaksi. Se on se pahin asia mikä on mielessä. Pitäisi lopettaa tuo ajattelu, koska eihän se mitään auta. Tuhlaa siinä vaan aikaansa, kun mitään nyt ei voi. Pitäisi nyt vain nauttia ja tehdä paljon asioita, mitä ei ehkä voi sitten tehdä, jos niitä lapsia saakin :)
Pikkuminnis, niin tuttuja ajatuksia pettymyksestä ja toiveikkuudesta. Meillä tulee lokakuussa vuosi yritystä täyteen. Onhan siihen toki vielä aikaa, mutta jotenkin sitä vain tuntuu, että miksi se nyt tärppäisi, kun ei ole tähänkään mennessä onnistunut. Toisaalta sitten on kovinkin luottavainen ja toiveikas olo joka kierrossa, että eiköhän se nyt onnistu. Ja sitten taas pettyy, kun menkat alkaa. Todellista mielialojen vuoristorataa...
Täällä on nyt kp 22/29, oviksesta viikko. Rinnat on olleet omituisen kipeät nyt muutaman päivän ajan, jotenkin olen koko ajan tietoinen niiden olemassaolosta. Taas pienen pieni toivonkipinä herää, josko tämä voisi olla merkki pienestä tammikuisesta.. Mutta liikaa en halua innostua, ettei pettymys ole sitten niin kova isku jälleen kerran. Odotellaan miten käy.
Tsemppiä jokaiselle ja onnea plussanneille!
Moi taas!
Kylläpä kivi vierähti sydämeltä kun sai selvyyttä asioihin. Kävin tosiaan lääkärillä ja labrassa, kun pillereiden lopetuksesta oli jo tovi ja menkkoja ei kuulunu. Kaikki oli ok, labrakokeissa myös. Sain lähetteen gynelle ja sain ajan vasta heinäkuulle. Niinpä marssin sitten yksityiselle klinikalle. Ultrattiin, ja kyllähän siellä rakkuloita näkyi, mutta mitään pcos diagnoosia en kuitenkaan saanut. Terolut ja Letrozol reseptin sen sijaan sain ja tänään nappasin ekan pillerin. Jotenkin tosi huojentavaa, et saa vähän kapuloita rattaisiin. Vaikkei vielä tiedäkään, että auttaako lääkkeet ja mitä tuleman pitää, on kuitenkin helpotus, kun tietää, että asia etenee.
Annkkih, meillä meni kans vähän samalla tavalla. Veivaamista ees ja taas, eikä miehellä edelleenkään oo niin vahvaa tunnetta/vauvakuumetta ku mulla, mut kyl se tätä myös haluaa.
Meillä siis yk 3 nyt pillereiden jälkeen ja tänään mies vaan totes, et nyt vähän tarkkuutta siihen hommaan eli aloin mittailemaan lämpötilaa aamusin ja tilasin niitä ovistikkuja. Ajattelin alkaa kiertopäivä 11 testailemaan ja sit hymynaaman kohdalla hommiin. Eipähän tarvii arvailla ja jahkailla oviksen suhteen eli ainakin on sit kaikkemme yritetty ja katsotaan mitä siitä seuraa. Toivon vaan niin kovin, että jo nappais pian. Tää odottelu on vaan niin tuskasta! Sitä ei kuitenkaan voi itse päättää, et ainoo mitä voi tehdä on panna oikeeseen aikaan, et ainakin on hyvät mahdollisuudet. En haluu vielä ees miettiä sitä et jouduttais vuosia odottelemaan. Toki onneks alotettiin nuorena, ni sinällään tässä on vielä aikaa meidän kohdalla.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille taas!