Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

481/3096 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Onnea plussanneille. Täällä kp 30 ja en tiedä miksi tein jo kp25 testin, mutta negahan se oli silloin. Kierrot oli terojen (söin 2 kiertoa) kanssa 25. Nyt eka normaali kierto niiden jälkeen ja ihan hirveet vihlonnat ja nippailut munasarjojen kohdalla. Hirvittää, että jos en ole raskaana, niin mitä tämä on. Pco todettiin tammikuussa kun kierto oli 110. Jotain tuolla tapahtuu mutta mitä ja onko muilla pco/s : laisilla tällaista? Alkukierto oli myös nippailua mutta nytten on koko ajan. Inhottavaa. Jos menkat ei ala, niin kp35 testaan varuiksi.

Syyskuussa tulee vuosi yritystä ja silloin tutkimuksiin, jos raskaus ei ole alkanut. Hirvittää jotenki jo ajatus siitä, vaikka toisaalta saisi ainakin vastauksia. Tämä aika on kyllä saanut mielialat vaihtelemaan. Välillä pettynyt ja välillä niin toiveikas, että nyt on tärpännyt. Sitten taas pettynyt ja surullinen, kun ei tärpännytkään. Ja sama uudestaan. Välillä pelottaa, että haluanko tätä nyt ihan varmasti. Yksi kierto milloin olin jopa helpottonut, kun nega tuli. Suurimmaksi osaksi tämä yritys on mielessä päivittäin ja joku haikeus/suru on läsnä juuri sen takia, että mitä jos jääkin kokonaan lapsettomaksi. Se on se pahin asia mikä on mielessä. Pitäisi lopettaa tuo ajattelu, koska eihän se mitään auta. Tuhlaa siinä vaan aikaansa, kun mitään nyt ei voi. Pitäisi nyt vain nauttia ja tehdä paljon asioita, mitä ei ehkä voi sitten tehdä, jos niitä lapsia saakin :)

Pikkuminnis oonkin kovin miettinyt mitä sulle kuuluu! Mulla nyt toinen terokuuri menossa, tai pari pvä sitten otin viimeisen pillerin ja nyt odotellaan menkkoja. Sitten jatkan teroja aloittaen aina kierron 15pvä. Kuukauden päästä menen uudestaan gynelle ja pohditaan Letrozolin aloittamista ku yritystä takana jo 10kk enkä yhden yhtäkään ovulaatiota ole bongannut (no empä tietenkään kun kierrot ollut jotain 100päivää).

Mulla kans PCOS:ssa nippailuja alavatsassa, tai tuntuu että mulla on aina ollut jotain outoja särkyjä - ei mitään voimakkaita tai sellaisiakaan että aina huomaisi. Täällä kanssa testejä kuluteltu, musta on tainnut tulla ihan pöpi kun saatan testata muutaman kerran viikossakin vaikka TIEDÄN että negaa se tulee näyttämään.

Jaan myös noi sun tuntemukset haikeudesta, surusta ja pelosta ihan täysin, tuntuu kun omia ajatuksia lukisi. Ihan joka päivä tämä on mielessä ja usein mieli ihan maassa tästä kaikesta kun ei vaan onnistu. :-(

Tsemppiä sulle ja muilleKkin!

LA 12/20

482/3096 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija91 kirjoitti:

Pikkuminnis kirjoitti:

Onnea plussanneille. Täällä kp 30 ja en tiedä miksi tein jo kp25 testin, mutta negahan se oli silloin. Kierrot oli terojen (söin 2 kiertoa) kanssa 25. Nyt eka normaali kierto niiden jälkeen ja ihan hirveet vihlonnat ja nippailut munasarjojen kohdalla. Hirvittää, että jos en ole raskaana, niin mitä tämä on. Pco todettiin tammikuussa kun kierto oli 110. Jotain tuolla tapahtuu mutta mitä ja onko muilla pco/s : laisilla tällaista? Alkukierto oli myös nippailua mutta nytten on koko ajan. Inhottavaa. Jos menkat ei ala, niin kp35 testaan varuiksi.

Syyskuussa tulee vuosi yritystä ja silloin tutkimuksiin, jos raskaus ei ole alkanut. Hirvittää jotenki jo ajatus siitä, vaikka toisaalta saisi ainakin vastauksia. Tämä aika on kyllä saanut mielialat vaihtelemaan. Välillä pettynyt ja välillä niin toiveikas, että nyt on tärpännyt. Sitten taas pettynyt ja surullinen, kun ei tärpännytkään. Ja sama uudestaan. Välillä pelottaa, että haluanko tätä nyt ihan varmasti. Yksi kierto milloin olin jopa helpottonut, kun nega tuli. Suurimmaksi osaksi tämä yritys on mielessä päivittäin ja joku haikeus/suru on läsnä juuri sen takia, että mitä jos jääkin kokonaan lapsettomaksi. Se on se pahin asia mikä on mielessä. Pitäisi lopettaa tuo ajattelu, koska eihän se mitään auta. Tuhlaa siinä vaan aikaansa, kun mitään nyt ei voi. Pitäisi nyt vain nauttia ja tehdä paljon asioita, mitä ei ehkä voi sitten tehdä, jos niitä lapsia saakin :)

Pikkuminnis oonkin kovin miettinyt mitä sulle kuuluu! Mulla nyt toinen terokuuri menossa, tai pari pvä sitten otin viimeisen pillerin ja nyt odotellaan menkkoja. Sitten jatkan teroja aloittaen aina kierron 15pvä. Kuukauden päästä menen uudestaan gynelle ja pohditaan Letrozolin aloittamista ku yritystä takana jo 10kk enkä yhden yhtäkään ovulaatiota ole bongannut (no empä tietenkään kun kierrot ollut jotain 100päivää).

Mulla kans PCOS:ssa nippailuja alavatsassa, tai tuntuu että mulla on aina ollut jotain outoja särkyjä - ei mitään voimakkaita tai sellaisiakaan että aina huomaisi. Täällä kanssa testejä kuluteltu, musta on tainnut tulla ihan pöpi kun saatan testata muutaman kerran viikossakin vaikka TIEDÄN että negaa se tulee näyttämään.

Jaan myös noi sun tuntemukset haikeudesta, surusta ja pelosta ihan täysin, tuntuu kun omia ajatuksia lukisi. Ihan joka päivä tämä on mielessä ja usein mieli ihan maassa tästä kaikesta kun ei vaan onnistu. :-(

Tsemppiä sulle ja muilleKkin! <3

Kiitos tsempeistä, samoin myös sinne ♡ meillä taisikin olla suht samanlainen tilanne ja yritystäkin melkein yhtä kauan ja noi 100 päivän kierrot yms :D kerro ihmeessä, jos saat letrozolit, että miten ne vaikuttaa ja onko sivuoireita yms. Varmaan edessä täälläkin jossin vaiheessa. En myöskään usko, että olisin ovuloinut tämän 8 kk aikana kertaakaan. Nyt vaan piinailen alkaako ne menkat ja milloin, vai pitääkö soittaa gynelle ja ottaa terot taas käyttöön. Ei enää kiitos niitä 100 kp kiertoja. Onneksi täällä saa avattua hieman ajatuksia välillä kun turhauttaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/3096 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 37, kauhulla odotan, miten pitkäksi mahtaa venyä. Onneksi tuli töistä napattua reilusti ovistestejä, niin voin huoletta ajankuluksi testailla silloin kuin huvittaa. Vaikka nyt mielelläni ottaisin ne menkatkin, tietäisi ainakin että kaikki toimii!

484/3096 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karolin92 kirjoitti:

Piti vielä kysyä että missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta esim vanhemmille? :)

Kerrottiin ku 13 viikko tuli täyteen, tuleva mummu sai tietää vähän aiemmin ja siskot ja parhaat ystävät vielä aiemmin. Sitten tuli keskeytynyt keskenmeno joten siitä ”oppineena” seuraavalla kerralla jos vielä saan raskaaksi tulla niin muut saa tietää vasta myöhään. Ehkä siskot ja ystävät aiemmin mutta muille ei sanota mitään...

485/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia tästä Wild Nutrionin Fertilitystä? 

https://www.pur-kauppa.fi/wild-nutrition-fertility-woman

Löytyy myös miehille vastaava!

486/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ootteko käyttäneet apuna vyöhyketerapiaa tai vastaavaa? Turhauttaa, kun en tule raskaaksi niin mietin, että mitä kaikkea voisi tehdä asian edistämiseksi..

Vierailija
487/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pidemmän aikaa jo lukenut, mutta nyt vasta kommentoin. Ollaan mieheni kanssa molemmat 28v ja maaliskuun 19.päivä kävin kapselin poistamassa.

Nyt menossa toka yrityskierto ja tänään kp28 kun aamulla tein testin. Kuukautiset pitäisi siis alkaa sunnuntaina. RFSUN testaa varhain puikolla testasin ja tälläinen tuli. 🤔

Onkohan tuo nyt vaan viivan paikka vai voisko olla jo plussa? En oo aikaisemmin testannut millään ollenkaan niin ei ole aikasempaa kokemusta.

488/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

RiinaK kirjoitti:

Hei! Pidemmän aikaa jo lukenut, mutta nyt vasta kommentoin. Ollaan mieheni kanssa molemmat 28v ja maaliskuun 19.päivä kävin kapselin poistamassa.

Nyt menossa toka yrityskierto ja tänään kp28 kun aamulla tein testin. Kuukautiset pitäisi siis alkaa sunnuntaina. RFSUN testaa varhain puikolla testasin ja tälläinen tuli. 🤔

Onkohan tuo nyt vaan viivan paikka vai voisko olla jo plussa? En oo aikaisemmin testannut millään ollenkaan niin ei ole aikasempaa kokemusta.

Rfsu testeistä kuullut että antaa paljon virheettömiä plussia, suosittelen testaamaan vaikka vielä clearblue tai precheck testillä :)

Vierailija
489/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Nyt testasin heti iltapäivästä klo 16 pregcheckin liuskatestillä. Haaleeta viivaa ehkä vai? 🤔

Täytyy vielä se clearblue ottaa käyttöön.

490/3096 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

RiinaK kirjoitti:

Moi! Nyt testasin heti iltapäivästä klo 16 pregcheckin liuskatestillä. Haaleeta viivaa ehkä vai? 🤔

Täytyy vielä se clearblue ottaa käyttöön.

Kyllä mä nään pc selkeän viivan, onnittelut 👍 😍

491/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut jo RiinaK, plussalta näyttää :)

Itse vasta ensimmäista kiertoa elän ja ajattelin alkuviikosta tehdä ensimmäisen testin. Tänään kp 27. Kierron normaalista pituudesta ei ole vielä mitään hajua kun 12v käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.

492/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Täällä elellään piinapäiviä. Kp 23/28 dpo 9

Aikasemmissa kierroissa olen ollut tuntevinani vaikka ja mitä oireita (mieli tekee tepposet) mutta tässä kierrossa ei mitään. Tai jos on ollut niin ne on selittynyt jollain. Muutama päivä oviksen jälkeen tuli yhtäkkiä aamupäivästä hirveet virtsiitti oireet. Join vettä reilusti niin meni ohi. Yhden kerran olen joutunut nukkumaan päikkärit mitä en ikinä tee, johtui varmaan rankasta työpäivästä. Kylmä mulla nyt on ollut vähän väliä mutta palelenkin aina. Nenä myös vuotaa välillä enemmän välillä vähemmän mutta tämäkin on mulle ihan normaalia.

Eilen istuessa sohvalla tuntui vasemmalla puolella hirmunen vihlasu, veti oikeen kyyryyn ku sattu. Muuten ei tosiaan ole mitään. Pms oireet on pysyneet toistaiseksi pois; edellisissä kierroissa on ollut menkkamaista jomotusta, tissit kipeytyneet, mielialat heitelleet mutta nyt ei toistaiseksi mitään. Mieliala on tyyni joten rauhaksia tässä seuraillaan 😊 tuskin oireita vielä juuri olisikaan mutta aikasemmissa kierroissa olen luullut tuntevani heti jos jonkinmoista oiretta 😆

493/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flo.n mukaan ovis oli neljä päivää sitten. Nippailuja tuntui muttei limoja, sama seuraavana päivänä. Pari päivää myöhemmin valkuaismaisempaa vuotoa muttei nippailuja, tai ehkä vähän mutta taidan vaan kuvitella 😂 peitto heilunut ahkerasti noin joka toinen päivä. Nyt piinaillaan kuinka pitkäksi tämä kierto venähtää ja jatketaan peiton heiluttelua samalla 😂

494/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp25 ja dpo7... vielä olisi piinapäiviä edessä 😬😬😬

495/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannsse kirjoitti:

Täällä kp25 ja dpo7... vielä olisi piinapäiviä edessä 😬😬😬

Täälläkin dpo7. Mitään suurempia oireita en ole tuntenut.. Väsyttää ja paleltaa välillä, lisäksi nännit on vähän arat. Eilen heiluteltiin peittoja miehen kanssa ja seksin jälkeen tuli ruskeaa vuotoa. Olin ihan varma et tää kierto oli nyt tässä ja menkat alkaa kohta.. :( Odottelu jatkuu...

Vierailija
496/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! 😍

Clearbluekin näytti tänään plussaa. Aika epätodellinen olo. Oon jännittänyt onnistuuko raskaus ja kauan siinä menee.. Nyt kun onnistu niin jännittää mitä seuraavaks. Niin kyllä pienillä viikoilla mennään että saas nähdä. Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Tsemppiä muillekin jännittäjille ☀️💕

497/3096 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 25 ja kierto yleensä 25/26, eli kuukautisia odotellessa. Tuntuu kyllä siltä, että sieltä ne kohta alkaa, ihan samalta tuntuu kuin viime kierrossa. Harmittaa, kun vaikka tiedän että meidän on luomuna vaikea saada, niin silti sitä toivoo tärppiä joka kierto.

Tänään on ollut vähän haikea fiilis. Monet hehkuttaa äitienpäivää, ja kuinka äitiys on elämän tärkein asia. En voi mitään sille, että mieleen on hiipinyt se jossen koskaa saa tuntea miltä tuntuisi olla äiti, ja se surettaa. Onko muilla ollut tänään haikeutta?

498/3096 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh oli kyllä aika rankka tää äitienpäivä. Aamulla kun selasin somea ja kavereiden päivityksiä, niin kyllä itku tuli ja suru siitä, ettei ole raskaana. Oma vauva alkaa tuntua ihan utopistiselta ajatukselta, jota en tule koskaan saamaan (vaikka eihän tässä ole kuin "vain" 5kk yritetty).

Mutta menkat juuri loppuivat ja kiertokin on tasaantunut (edellinen oli kp24). Eli josko tässä kierrossa tärppäis? 😁 Noh tsemppiä kaikille missä vaiheessa kiertoa olettekaan!

499/3096 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Viimeinen e-pilleri tuli nakattua kitaan eilen, joten minäkin liittyisin mukaan :)

Olen itse 30-vuotias, mies on 32. Meillä on ennestään yksi lapsi, hän täyttää syksyllä kolme. Alkunsa tuo lapsi on saanut IVF:llä, mutta meillä ei jäänyt pakkaseen alkioita, joten ihan alusta asti lähdetään liikkeelle. 

Ajatukset on aika ristiriitaiset. Toisaalta olen hurjan innoissani, ja koen että on ihan mahdollista raskautua luomusti. Kyllähän näitä tarinoita kuulee, että ensimmäistä on tekemällä tehty vuosikaudet, mutta ensimmäisen raskauden jälkeen keho sitten tajuaa että ai näin tää homma toimii, ja seuraavat lapset plopsahtelevatkin sitten lähes itsestään esiin. Toisaalta minulla on niin paljon kaikenlaista vaivaa, että olen jo käytännössä varaamassa aikaa hoitoihin. Minulla on PCO-maisuutta (mutta ei ilmeisesti tarpeeksi saadakseni diagnoosin), mahdollisesti toinen munatorvi tukossa (tätä ei koskaan laparoskopialla varmennettu, koska tie vei muutenkin IVF:ään), kierrot ovat ihan mitä tahansa 30 ja 90 välillä ja ovuloin joskus ja jouluna. 

Olemme kuitenkin yhtä mieltä miehen kanssa siitä, että ainakin alkuun yritetään luomusti. Vielä emme ole yhteisesti sopineet mitään aikarajaa, itsestä tuntuu tällä hetkellä että ehkä syksyllä voisi sitten tarvittaessa ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon. Minulla vain ei ole mitään tietoa siitä, mikä se hoitopolku ja -aikataulu on tällaisella historialla. Että saammeko esim. suoraan olla yhteydessä polille, vai pitääkö lähteä TK:n kautta hakemaan lähetettä. Toivottavasti ei ainakaan sitä vuotta jouduta odottamaan ennen kuin päästään julkiselle puolelle, tuntuisi tosi tyhmältä kun tietää jo entuudestaan että raskautuminen on vaikeaa. Jos jollain on tästä omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa, olisin kiitollinen avusta.

Summa summarum, hurjalla innolla ja pessimisti ei pety -asenteella eteenpäin :D

500/3096 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp35 ja nega eikä kuukautisia.. kohta varmaan edessä soitto gynelle ja lähete naistenklinikalle. Onko kellään tietoa miten tuo prosessi menee? Täällkin jotkut ehkä hoidossa? Eikö gyne voisi määrätä esim clomeja yms, vai onko ensin mentävä tutkimuksiin? Verikokeet on otettu ja rakkulaiset munasarjat ultrattu, eli tutkittu on jo jonkin verran. en haluaisi mitään lääkkeitä, mutta ei tämä taida luomusti onnistua, pitää vain alkaa hyväksymään.

Käyttääkö täällä porukka clomeja tai jotain muuta vastaavaa? minkälaisia kokemuksia? Miten teille määrättiin ne, suoraan gyneltä vai olitteko ensin suuremmissa tutkimuksissa? Onko kuurin aikana ultra seurantaa kierron puolessa välin?