Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Viuhkelis, dpo10 ei varsinaisesti oo vielä myöhäinen aika kiinnittymiselle eli hyvinkin mahdollista. Huomasin, että sulla on kuitenkin sovelluksen merkitsemänä kolmio, ilmouttiko mistä syystä? Olen siinä käsityksessä, että vain sinisillä palloilla merkityt lämmöt suht luotettavia? Voin toki olla väärässä. Kokonaisuuden hahmottamiseksi myös jatkossa tärkeää mitata jo ennen ovista, jos mittailuja jatkat. Tsemppiä. 🤗
Täällä dpo5, kp20/ 28(?) ja huomasin jo kyynisenä katselevani kalenterista, että jahas tiputtelu alkanee ma tai ti. No, enpähän putoa korkealta. 😬 Vointi ihan hyvä, mitä nyt taas flunssainen.
Rentoa perjantaita ihanat naiset! Vaalitaan kaikkea hyvää. 😍🎄✨
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Ps. En sitten tosiaankaan enää stressaa, unohdin aloittaa Terolutit! Mennyt vähän toiseen ääripäähän tämä. 😬 Tää kierto ilman teroja sitten.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Goldie, mittaus oli 15min normaalia aiemmin kun jouduin töihin heräämään aiemmin, siitä kolmio. En usko että sillä on vaikutusta juurikaan 😊 ja joo kyllä jatkossa mittailen koko kierron, tämä tosiaan vasta eka yk niin siksi vasta myöhään havahduin 😊
Jälkikäteen tajusinkin, että sullahan olikin tosiaan vasta yk1. Tsemppiä! 🤗
Jänniä nuo sovellusten vaihtelut. Mulla FF ilmoittaa vasta, jos yli 30min eroa mittauksen välillä. Johtuneeko siitä, että niin kauan jo mitannut ja käyttänyt sitä ja tietoa kertynyt paljon. Eilen huomasin, että Viennnan ja mun käyttämät sovellukset ilmoittaa oviksenkin eri tavalla, hämäävää. Tää on just tätä, että tieto vaihtelee vähän lähteistä riippuen.
Aikamoinen viidakko tämä aihe.
GOldie kirjoitti:
Ps. En sitten tosiaankaan enää stressaa, unohdin aloittaa Terolutit! Mennyt vähän toiseen ääripäähän tämä. 😬 Tää kierto ilman teroja sitten.
Voi ei 🤦🏻♀️ no mutta pääasia, ettei stressaa! Ehtii sen Terolutin ensi kierrossakin aloittaa. Tiedä häntä, vaikka yhtä aikaa aloitettaisiin! harkitsen nimittäin vakavasti, koska tämä raskautuminen vain kestää.
Vatsakipuja edelleen, lievempänä vain. Illalla itketti, kai se on väsymys joka saa tunteetkin niin suuriksi. Nyt parempi mieli ja kohti joulua mennään!
Ps. Osaako joku teistä viisaammista kertoa, että jos:
A) vuoto on ovulaatioon liittyvää
B) vuoto on kiinnittymiseen liittyvää
Että milloin uskaltaisi testata, jotta testi on positiivinen JOS raskaus siis on alkanut? Eli ne päivät, jolloin periaatteessa pitäisi olla positiivinen... itsellä on hcg noussut hitaasti aiemmissa raskauksissa, eli lisään siihen kyllä vielä sitten päiviä, mutta ne keskivertopäivät? Vuotoahan oli kp20 eniten.
Tänään Kp23, valkovuoto runsasta, lämmöt 35.2 edelleen koholla. Mieliala kohtalainen, järkyttävä väsymys vain 9h unien jälkeenkin.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Höh tulipa hassusti tuo teksti eikä edes muokkaamaan päässyt! 🤦🏻♀️
GOldie kirjoitti:
Aikamoinen viidakko tämä aihe.
Kyllä, ja viidakko sakenee mitä syvemmälle yrittää kaivautua! Pitäisikö lie alkaa tutkia naistentautien ja synnytyksen oppikirjoja... jos vaikka vahingossa viisastuisi tässä aihessa 🤣
Onhan tämä aihe aika viidakko tosiaan ja mitä enemmän tutkii niim koko raskauden alku tuntuu niin mahdottomalta kun kaiken pitäisi osua kohdalle.
Viennalle voimia kun menkat alkoikin.
Olin ultrassa ja 1 johtofolli 18 mm! Jee. Kp15. Hitsi kun ei eilen talleteltu pelkona jos niitä olisikin ollut monta. No toivottavasti ei vielä ole liian myöhästä, ovistestikin oli eilen vielä nega niin ehkä tässä on aikaa.
Pikkuminnis hieno uutinen! Tallettelua nut vain ja puhallan täältä myös vahvaa onnistumista! Toivotaa että kaikki tähdet ja muut sellaiset on oikealla paikallaan onnea tuomassa!
Pikkuminnis kirjoitti:
Olin ultrassa ja 1 johtofolli 18 mm! Jee. Kp15. Hitsi kun ei eilen talleteltu pelkona jos niitä olisikin ollut monta. No toivottavasti ei vielä ole liian myöhästä, ovistestikin oli eilen vielä nega niin ehkä tässä on aikaa.
Pikkuminnis, kuullostaa hyvältä ajankohdalta!! Nyt miehen kaatoon😁 Ei ole liian myöhäistä ollenkaan!!
Plussa matkaan!!👍
Tähtitaivas☆
Voisiko joku kertoa noista teroluteista? Missä tilanteessa olette ne saaneet ja miten homma toimii?
Tryout kirjoitti:
Voisiko joku kertoa noista teroluteista? Missä tilanteessa olette ne saaneet ja miten homma toimii?
Itse sain terolutin kun menkkoja ei tullut. Oli kp110 kun käynnistin niillä menkat, niillä tuli vuoto. Niitä käytetään yleensä kp15-24 ja niiden jälkeen viimeistään menkat alkaa. Kiero pysyy säännöllisenä, mutta terolut ei tee ovista ja voi jopa estää sen jos ovis olisi myöhemmin kuin kp15. Itse käytin yli puoli vuotta mutta ei niillä raskaus alkanut. Letrozol auttaa sitten ovulaatioon.
Kiitos tsempeistä, täällä on jo talleteltu, mutta ovistesti oli tänäänkin nega :o
Villahuivi, riippuu mitkä olis dpo:t ja myös luteaalivaiheen pituudesta, koska kannattaa testata. Mut jos ei ole tiedossa esim.tuo luteaali, niin laskee oletetusta ovispäivästä 12-14 pv. Silloinkaan ei silti välttämättä näy. 😬 Voihan sitä toki aiemminkin testata, joillain tosiaan näkyy haamu tai muu haalea viiva (vai lasketaanko kaikki haaleat haamuiksi 😅) aikaisin. Nyt, kun sulla tuollaisia jänniä oireita, tekisin varmaan aika. pian esim.maanantaina viimeistään? Varmuuden vuoksi? Sen verran vielä, että jostain luin (yllätys 😅), että hedelmällistä valkovuotoa, "waterya" tai "egg whiteä" voi olla muulloinkin kierron aikana, valitettavasti en muista miksi, mutta se ei enää kerro välttämättä oviksesta, jos muista merkeistä päätellen ovis on ollut jo.
Pikkuminnis mahtavaa, nyt todella paljon onnea matkaan!! 😃😍
Tryout, mä sain terolutit ja primolut norin (mitä en ole käyttänyt) ennen kuukautisia esiintyvään tiputteluun, kun lääkäri epäili tuolloin, että keltarauhanen toimisi laiskasti. Tukee siis sitä. Sittemmin mulla todettiin keltarauhasen kyllä toimivan, mutta teroista ei haittaakaan ole, joten syön loput, mitä on jäljellä. Tai no, en tässä kierrossa, koska unohdin aloittaa ne dpo3. 😬
Ahaa nyt mulla meni letrot ja terolit sekasin. Eli letrot auttaa ovulaation?
Millaisessa tilanteessa niitä saa? Onko ovulaatio silloin jotenkin myös voimakkaampi? Itse en meinaa tunnistaa, enkä kyllä ole varma ovuloinko edes.
Pingu, mennään lähes samoilla hetkillä jännityksessä, täällä dpo 10 ja ti/ke kalenterin mukaan ois menkkojen aika. Mullaki joitain menkkamaisia alavatsatuntemuksia ollut, mutta muute ei mitään oireita, joten olen asennoitunut siihen että menkat sieltä ovat tulossa. Voi olla että sorrun silti testaamaan alkuviikolla🙈
Allekirjoitan tuon viidakon koko raskaus-aiheen osalta, mietin tässä joku päivä että miten sitä ikinä ehkäisyä käyttäessään on edes miettinyt sitä mahdollisuutta että se pettäisi, kun ei onnistumisesta ole takeita vaikka tekisi kaiken oikein 😲 Meillä toki vasta yk2, voin vaan kuvitella teidän jo vuosia yrittäneiden tilannetta. Toivottavasti odotus palkitaan pian kaikkien kohdalla. 😊
Lily84 35v/37, yk2, dpo10, ensimmäinen toiveissa (täytyy muistaa käydä siellä asetuksissa lisäämässä perustiedot,sieltä ne tosiaan näppärästi tulevat aina mukaan)
Olen vähän suunnitellut puuhaa enskuulle niin saisi stressiä hallintaan. Kaupunkiloma, metsälenkkejä, uimista, lukemista, shoppailua, syömistä ulkona. Olen jo ostanut kaksi bodya ja tohvelit vauvalle ja haluaisin ostella lisää vaatteita ja tehdä niille ihan omaa tilaa kaapista, vaikka en vielä raskaana olekaan. Jotenkin on kiva ympäröidä itsensä vauva-aiheella, vaikka voin tovin joutua odottamaankin. Enää en kuitenkaan tule pakonomaisesti miettimään sitä raskautumista, vaan otan rennosti. 👶🏼
Hyvää viikonlopunalkua kaikille muille yrittäjille! 🥰
19v | Raskaana
Tryout, tuleeko sulla kuukautiset säännöllisesti? Ja normaalipituinen kierto? Itselläni Terolutit käytössä tasaamaan kiertoa, kun kuukautisia ei muuten kuulu. Ovulaatio puuttuu myös niin jatkossa suunnitelmana aloittaa Letrot. Niiden pitäisi kypsyttää follikkeli ja näin auttaa ovulaation tapahtumisessa. Joskus tarvitsee lisäksi "irrotuspiikin" jotta munasolu pääsee liikkeelle 😄 Jos et ole varma ovulaatiosta niin kannattaa testailla. Itse tikutan ovulaatiota joka kierrossa aika aikaisilta päiviltä alkaen loppukiertoon asti, jos jonain kauniina päivänä vahingossa ovulaatio sattuiskin tapahtumaan niin haluan ehdottomasti sen tietää 😂
Mieskin menossa antamaan siemennestenäytteen pian, sitten on taas yksi askel otettu eteenpäin. Kun tulokset selvillä niin mietitään gynen kanssa aloitetaanko Letrot vai onko tarvetta siirtyä julkisen puolen hoitoihin.
Ihanaa joulua kaikille, toivottavasti jokainen löytäisi edes pienen palasen joulurauhaa näiden stressaavien aiheiden vastapainoksi ❤️ Pieni loman tuntu tekee varmasti hyvää tässä vaiheessa.
T. Mustikkainen kp6, yk5
Tiedättekö, voiko pitkästä kuukautiskierrosta olla jotain haittaa? Jos on aina niinkuin 35-40 pv.? Ovulaation bongailen tuossa kp 22-26 yleensä, eli käsittääkseni luteaalivaihe on kuitenki normaali, melkein sen 2 vko.
Kyllä tuntuu pitkiltä ku nälkävuodet nää mun kierrot, turhauttaa vaan :D Monet sanoo piinapäiviksi ovulaation jälkeistä aikaa, mutta musta piinapäiviltä tuntuu enemmän se ovulaation odotus ja kyttääminen :D. Sit sen jälkeen loppukuusta kun ei kuitenkaan voi mitään asialle enää tehdä, kuin vain odottaa!
Mustikkainen, ei ole normaali tai säännöllinen kierto. Kesän jälkeen kierto ollut 50-60 päivää. Lääkärin mukaan tod näk kilpirauhasen takia. Minua pelottaa että syy jossain muualla.
No mitä kummaa nyt.. Lämmöt palas takasin ylös tänään. Voiko toi dpo 10 olla kiinnittymisdippi? Voiko tulla näin myöhään ovulaation jälkeen? Lämpöjä tosiaan olen alkanut mittaamaan vasta oletettuna ovulaatiopäivänä, siksi puuttuu tuo alkuosa käyrästä.