Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2801/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, minä en oikee osaa selittää kipua kun tavallaan se on viiltävää ja toisaalta semmoinen puristava. Mietin jos huomenna kävisi työterveydessä kyselemässä ennenkuin jään joululomalle.

Olin tosiaan tovin pois täältä, kun ajattelin että parempi kun ei mieti asiaa liikaa, mutta tänään oli sellainen päivä että pakko päästä purkamaan johonkin.

Vaikka mies innokkaasti kyselee että joko sulla on ovulaatio jne niin silti harmittaa kun seksiä on niin vähän. Varsinkin kun noihin mun ovulaatioihin ei ole luottamista niin olisi kiva harrastella edes kolmen päivän välein, mutta ei mies jaksa. Hänelläkin töissä nyt aika rankkaa niin on ihan loppu iltaisin. Joululomalla meinasi "nakutella" joka päivä mutta eipä paljoa auta jos mun kroppa ei toimi..

2802/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Mureke kirjoitti:

Onpas täällä aktiivista! Ja hyvä niin 😊 Niin paljon viestejä etten muista enää kaikkea, mutta joku plussannut siellä oli, onnea! Ja Tähdelle seuraavaan kiertoon plussatuulia, harmi että sieltä vuoto alkoi. Viennnalle toivotan rautaisia hermoja ja toivottavasti se viiva vahvistuu!

Mun (tuulimuna)pelot karisi tänään, kun ultrassa näkyi pieni katkaravulta näyttävä vauvanalku sykkivällä sydämellä! Siellä se sätkähtikin kerran 😁 Viikkoja onkin 8+5 sen aiemman 9+6 sijaan ja näin ollen laskettu aika siirtyi viikolla ollen 24.7. Lääkäri näytti hämmästyneeltä kun kysyin onko mahdollista saada kolme kuvaa 😅 Yksi meille ja 2 meidän vanhemmille.

Välillä jopa niin aktiivista, että pakko käydä kesken joulusiivouksen katsomassa mitä tänne milloinkin on kirjoitettu 🤣

Ihania uutisia, tuntuu varmasti hyvälle kun uskaltaa iloita eikä iloa himmennä pelko tuulimunaraskaudesta ❤ saitteko kolme kuvaa, vaiko enemmän 🤭

Mäkin käyn yleensä useamman kerran päivässä lukemassa täällä ja jos on oikein tylsää niin saatan päivitellä sivua vaikka minuutin välein 😂

Kolme kuvaa saatiin joo 😊 Yksi sivulta ja kaksi edestä, jossa näkyy pikkuset käsi- ja jalkatöppöset. Kyllähän se huolia helpotti, kun tietää sisällä olevan jotain elävää! Seuraavaksi saankin varmaan alkaa stressata sikiöseulontoja ja sitä onko kaikki niissä kunnossa.

Esikoinen, LA 7/2020

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2803/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rinnat muuten todella kipeät verrattuna vielä eilisiltaiseen kipuun. Minullahan kipeytyy rinnat ennen kuukautisia, mutta nyt kipu tuntuu tavallista kovemmalta ja varsinkin nänneissä kun painan kämmenellä hellästi. Onpas ihan todella ärsyttävää odotella että pääsisi tekemään uuden raskaustestin. Nyt mietin teenkö perjantaina vaiko lauantaina. Tiedän että lauantaina tulos olisi selkeämpi, mutta kärsivällisyyteni ei nyt meinaa riittää. 😁

19v | Raskaana

2804/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90 kirjoitti:

Kiitos kaikille tsempeistä <3 ne todella on lämmittäneet mieltä. Yritän ajatella, että yritystä on takana kuitenkin vielä alle se maaginen vuosi ja etten heittäisi kirvestä kaivoon. Kuitenkin kun on todettu, että kaikki ei ole ihan niin kuin pitää niin jokainen epäonnistunut kierto muistuttaa siitä, että keho ei toimi niinkuin pitää ja vielä siihen päälle superkivuliaat menkat kunnon mielialavavaihteluilla. Oli todella kiva lukea monen teidän tsempit <3 minäkin aina tsemppaan kaikkia täällä joilla käy mieli pohjamudissa. Ja sitten taas iloitsen plussista! 

Pikkuminnis 3 follia letroilla on tosi hyvin. Niillä ei ole tarkoituskaan kuin saada se yksi aikaiseksi. 3 on loistava määrä, tarkoittaa että keholla on hyvä vaste lääkkeelle ja kuitenkaan folleja ei ole liiaksi, eli ei tule esimerkiksi yhdyntäkieltoa (joka siis voidaan määrätä jos folleja yli 3).  Itse nyt letroilla kolmatta kiertoa aloittelevana olen ollut yksi itkuinen hormoonimonsteri tässä jo pidemmän aikaa ja ymmärrän tuon että itkettää kaikki. Niin on muakin itkettänyt ihan olemattomat asiat. Rauhassa vaan talletteluja <3 

Siksi minua harmitti kun vaste oli niin hyvä. Kp12 ja 3 isoa follia ja lisäksi myös pieniä. Pelkään että ne kaikki 3 kasvaa ja muutkin pienemmät ja tulee yhdyntä kielto. :(

Täällä on niin hyvä tunnelma ja kiva kun viestejä tulee usein. Minäkin käyn kurkkimassa täällä usein ja päivittelen sivua. Kaikki luen, vaikka aina en kommentoi. Varsinkin iltaisin toimii iltalukemisena. :)

2805/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä meillä on tilanne se, että yritys on tauolla, toivottavasti voidaan jatkaa ensi vuoden puolella taas. Avomieheni on sitä mieltä, että haluaa jatkaa yritystä kyllä, mutta tällä hetkellä huolenaiheena on mun terveys, joten sitä tutkitaan nyt ensin ja varmistetaan, onko kaikki ok.

Oon ihmeen sinut asian kanssa tällä hetkellä. Mulle on tuonut mielenrauhaa sekin, että oon oivaltanut, että voimme myös käydä adoptioneuvonnan ja toivoa, että saamme joskus adoptiolapsen. Se ei ole niin sidottu biologiseen kelloon.

Mua on vaivannut tosi kipeät kuukautiset, joten menen tk-lääkärille 8.1 ja hän ilmeisesti lähettää naistentautien polille lisätutkimuksiin sitten. Hyvä nähdä, onko kaikki kunnossa.

Vertaistuki auttaa kyllä, oon lukenut, että moni muukin harmittelee sitä, että miehellä on väsymystä tai ylipäätään haluja niin harvoin. Meillä mies on ottanut käyttöön sinkin ja nyt ksm66:sen sekä testosteroni on testattu. Harmi kun en Puhdin testejä selatessa huomannut että siellä ois ollu muitakin hormonitestejä, esim. prolaktaani, joka indikoi seksuaalisen halun ongelmia jos on miehellä liian korkea. Uusia verikokeita en nyt viitsi ees ehdottaa kun miehellä on niin paha neulakammo.. Tulipas tästä nyt pitkä vuodatus. En ole hetkeen kommentoinut, lukenut vain ja myötäelänyt mukana tilanteissanne.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2806/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Siksi minua harmitti kun vaste oli niin hyvä. Kp12 ja 3 isoa follia ja lisäksi myös pieniä. Pelkään että ne kaikki 3 kasvaa ja muutkin pienemmät ja tulee yhdyntä kielto. :(

Täällä on niin hyvä tunnelma ja kiva kun viestejä tulee usein. Minäkin käyn kurkkimassa täällä usein ja päivittelen sivua. Kaikki luen, vaikka aina en kommentoi. Varsinkin iltaisin toimii iltalukemisena. :)

Voisitko kertoa hölmölle, miksi tulee yhdyntäkielto, jos on useampi folli kasvanut letroilla? En ole perehtynyt letroihin ollenkaan. Terolutista jotain jo tiedän.

Ilona Eloisa, mukava kuulla sinusta! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa ja että pääset pian naistentautien polille jatkotutkimuksiin ❤ ihanaa joulua teille!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2807/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Villahuivi, minä en oikee osaa selittää kipua kun tavallaan se on viiltävää ja toisaalta semmoinen puristava. Mietin jos huomenna kävisi työterveydessä kyselemässä ennenkuin jään joululomalle.

Olin tosiaan tovin pois täältä, kun ajattelin että parempi kun ei mieti asiaa liikaa, mutta tänään oli sellainen päivä että pakko päästä purkamaan johonkin.

Vaikka mies innokkaasti kyselee että joko sulla on ovulaatio jne niin silti harmittaa kun seksiä on niin vähän. Varsinkin kun noihin mun ovulaatioihin ei ole luottamista niin olisi kiva harrastella edes kolmen päivän välein, mutta ei mies jaksa. Hänelläkin töissä nyt aika rankkaa niin on ihan loppu iltaisin. Joululomalla meinasi "nakutella" joka päivä mutta eipä paljoa auta jos mun kroppa ei toimi..

Tuo on kyllä huono, jos halut ei kohtaa. Se on kuluttavaa kun yrittää saada omasta kropasta selkoa ja kun ei saa varmuutta ja toisella ei huvita tallettelutkaan säännöllisesti. Kuuluu olevan yleistä nykyaikana ettei seksi kiinnosta/ ei jaksa keskittyä kun on muutoin niin stressaavaa elämässä. Siihen kun lisää vauvatoiveen, ollaan heikoilla. Osaisiko miehesi puhua kanssasi asiasta? Löytäisittekö sieltä kautta yhteistä ajatusta siitä miten toimia vauvatoiveen aikana?

Oletko käynyt tutkimuksissa? Onkp sinulla käytössä mitään lääkettä (terot, letrot...?)

Tsemppiä kovasti ja plussatuulta ❤

Ps. Itse olen oppinut kuvaamaan kipuni, koska sitä on paljon tutkittu ja kokeiltu eri lääkkeitä, eikä apua ole löytynyt. Menkkojen aikainen kipu on pahimmillaan invalidisoinut, olen eräätkin kerrat ollut yliopistosairaalassa kipujen vuoksi, ja gynet vain toteaa että sinullahan on kuukautiset! No kas, empä itse tiennyt kun muuten vain sen menkkakivun vuoksi päivystykseen olen hakeutunut. Nykyään asun kaukana sivistyksen lähteiltä ja joka paikkaan on tuntien matka. Nykyään yritän pärjätä miten milloinkin. Ferritiinin nousu on tehnyt sen, että vuotomäärä ja kivut on huomattavasti vähentyneet!

2808/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Pikkuminnis kirjoitti:

Voisitko kertoa hölmölle, miksi tulee yhdyntäkielto, jos on useampi folli kasvanut letroilla? En ole perehtynyt letroihin ollenkaan. Terolutista jotain jo tiedän.

Ilona Eloisa, mukava kuulla sinusta! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa ja että pääset pian naistentautien polille jatkotutkimuksiin ❤ ihanaa joulua teille!

Monikkoraskauden riski kasvaa. 3 kpl folleja voisi olla siis kolmoset :D tottakai riski on pieni mutta silti. Harmittaa nyt vain kun joutuu ultraa odottelemaan vielä pari päivää ja ovis saattaa olla ennen sitä.. eilen tiistaina talleteltiin, mutta taitaa nyt jäädä tähän kaiken varalta.

2809/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Monikkoraskauden riski kasvaa. 3 kpl folleja voisi olla siis kolmoset :D tottakai riski on pieni mutta silti. Harmittaa nyt vain kun joutuu ultraa odottelemaan vielä pari päivää ja ovis saattaa olla ennen sitä.. eilen tiistaina talleteltiin, mutta taitaa nyt jäädä tähän kaiken varalta.

Mikä on se follimäärän raja, että yhdyntäkielto tulee? Kaksi? Eikö siinäkin periaatteessa molemmat molemmat munasolut voi hedelmöittyä kahdella siittiöllä, jolloin tuloksena olisi neloset? Riskihän monikkoraskauteen on aika pieni, mutta olemassa oleva asia. No menipä haasteelliseksi, en ehkä uskalla ajatella kokeilevani letroja kun täältä on yli 100km lähimpään paikkaan, jossa ultrataan... mikäli siellä gynen polilla ehdottaisi asiaa siis.

2810/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Pikkuminnis kirjoitti:

Mikä on se follimäärän raja, että yhdyntäkielto tulee? Kaksi? Eikö siinäkin periaatteessa molemmat molemmat munasolut voi hedelmöittyä kahdella siittiöllä, jolloin tuloksena olisi neloset? Riskihän monikkoraskauteen on aika pieni, mutta olemassa oleva asia. No menipä haasteelliseksi, en ehkä uskalla ajatella kokeilevani letroja kun täältä on yli 100km lähimpään paikkaan, jossa ultrataan... mikäli siellä gynen polilla ehdottaisi asiaa siis.

En oikeastaan itsekään tiedä, joku mainitsi aikaisemmin että 4 olisi se määrä. En tiedä onko tää 3 sellanen että nyt kannattaisi peitto heilua vai ei. Arvaa vaan jos sanon miehelle että 3 oli mut pannaan vaan silti :D sanoin kyllä että oli muutama mitkä toivottavasti surkastuu ja toivotaan, että 1 olisi vain ensi ultrassa.

Jos joskut päädyt letroihin, niin ei näitä ultria ole onneksi kuin periaatteessa se 1 kpl koko puolen vuoden aikana. Aloituksen jälkeen ja jos kaikki ok ja toimii, niin saa jatkaa ilman ultria. Tai näin ainakin minulla yksityisellä. Nyt annos tuplattiin ni siksi taas varuiksi ultra, ja ehkä hyvä niin.

2811/3096 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Villahuivi kirjoitti:

Pikkuminnis kirjoitti:

En oikeastaan itsekään tiedä, joku mainitsi aikaisemmin että 4 olisi se määrä. En tiedä onko tää 3 sellanen että nyt kannattaisi peitto heilua vai ei. Arvaa vaan jos sanon miehelle että 3 oli mut pannaan vaan silti :D sanoin kyllä että oli muutama mitkä toivottavasti surkastuu ja toivotaan, että 1 olisi vain ensi ultrassa.

Jos joskut päädyt letroihin, niin ei näitä ultria ole onneksi kuin periaatteessa se 1 kpl koko puolen vuoden aikana. Aloituksen jälkeen ja jos kaikki ok ja toimii, niin saa jatkaa ilman ultria. Tai näin ainakin minulla yksityisellä. Nyt annos tuplattiin ni siksi taas varuiksi ultra, ja ehkä hyvä niin.

Itsehän ottaisin riskin 🤭

Mutta joo, täältä on julkiselle lyhyempi matka kuin yksityiselle... ja tosiaan isolle kirkolle on lähdettävä tutkimuksiinkin. Että se siitä palveluiden saatavuudesta.

2812/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pitkittyneen kierron takia terveyskeskukseen syksyllä ja siellä kävi ilmi tämä kilpirauhasvaiva jota on nyt tutkittu. Sanoi että tutkitaan/hoidetaan nyt se ensin ja nyt kun tulee vuosi yritystä taakse niin sitten vasta lapsettomuustutkimuksiin. Ja vuosi tulee täyteen tässä kuussa (lopetin pillerit 12/2018).

Tämä kipu siis on nyt ensimmäistä kertaa, ei ole ikinä ollut tällaista ja muuten siis menkat ovat normaalit, kivuttomat ja kestää n. 5 päivää enkä vuoda mitenkään erityisen paljon. Ainoa ongelma ollut kesästä lähtien tuo pitkittynyt kierto joka kuulemma suurella todennäköisyydellä johtuu kilppariongelmasta. Ei siis kuulemma ole vielä tarve mennä gynelle :O. Vähän ärsyttää kun edellisessä kunnassa pääsi AINA gynelle vaikka kyse oli vaan pillerireseptin uusimisesta... Kohta varaan ajan yksityiselle..

Miehen kanssa on joo puhuttu ja hän itsekin ihmeissään kun ei petijumppa oikein kiinnosta arkena, viikonloppuna kyllä molemmilla enemmän virtaa. :D

Miehen puolustukseksi pitää sanoa että hän on aloittanut uudessa työssä joka niin henkisesti kuin fyysisesti suht rankkaa kun joutuu opetella koko ajan uutta, niin sekin kuluttaa toki..

2813/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Menin pitkittyneen kierron takia terveyskeskukseen syksyllä ja siellä kävi ilmi tämä kilpirauhasvaiva jota on nyt tutkittu. Sanoi että tutkitaan/hoidetaan nyt se ensin ja nyt kun tulee vuosi yritystä taakse niin sitten vasta lapsettomuustutkimuksiin. Ja vuosi tulee täyteen tässä kuussa (lopetin pillerit 12/2018).

Tämä kipu siis on nyt ensimmäistä kertaa, ei ole ikinä ollut tällaista ja muuten siis menkat ovat normaalit, kivuttomat ja kestää n. 5 päivää enkä vuoda mitenkään erityisen paljon. Ainoa ongelma ollut kesästä lähtien tuo pitkittynyt kierto joka kuulemma suurella todennäköisyydellä johtuu kilppariongelmasta. Ei siis kuulemma ole vielä tarve mennä gynelle :O. Vähän ärsyttää kun edellisessä kunnassa pääsi AINA gynelle vaikka kyse oli vaan pillerireseptin uusimisesta... Kohta varaan ajan yksityiselle..

Koen tämän melko eriarvoistavana, että gynelle ei julkisella puolella pääse. Jokaisella ei ole varaa yksityiselle gynelle mennä ja jokaisen kuuluisi kuitenkin hoitoa saada. Lisäksi en ymmärrä, miksi lapsettomuutta ei voida tutkia vaikka kilpparissa onkin häikkää; osa verikoearvoista ei muutu vaikka kilppari olisikin tasapainossa, mikäli niissä jotain viitettä syyhyn olisikin. Totta on kuitenkin, että useimmille kilppari aiheuttaa epäsäännöllistä kiertoa, pitkittää tai tekee liian lyhyeksi kierron. Ja kyllä minusta gynelle pitäisi päästä aina kun nainen kokee tarpeelliseksi. Ja jos on uusi vaiva, kuten kivut tai vuoto poikkeavaa, niin aina pitäisi päästä gynelle tutkimuksiin!!

Tryout kirjoitti:

Miehen kanssa on joo puhuttu ja hän itsekin ihmeissään kun ei petijumppa oikein kiinnosta arkena, viikonloppuna kyllä molemmilla enemmän virtaa. :D

Miehen puolustukseksi pitää sanoa että hän on aloittanut uudessa työssä joka niin henkisesti kuin fyysisesti suht rankkaa kun joutuu opetella koko ajan uutta, niin sekin kuluttaa toki..

Noniin, hyvä että saatte puhuttua! Seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta, ja jos siinä on ongelmia, se rasittaa suhdetta. Onhan se ymmärrettävää, että raskas työ ja varsinkin jos on uusi työ, vaatii oman aikansa tottua uuteen arkeen. Kylläpä se siitä, vähän kerrallaan' 😊

Täällä paniikki nostaa taas päätä. Kipu ei hellitä, vaan pysyy typpänä kyljessä ja erityisesti vas. munasarjan kohdalla ja välillä aaltoilevana viiltokipuna kohdun kohdalla. Kohdun suu alhaalla, pehmeä ja taas tulee haalean oranssia valkovuotoa 😭😭😭😭😭 ihan varmasti tämä tietää menkkoja ennen ensi viikkoa! Olen niin ahdistunut. En käsitä miksi tämä raskautuminen vain kestää ja kestää ja kestää, tuntuu kuin olisi jotekin tosi p*ska nainen kun ei omaa lasta voi saada 😭😭😭😭😭

2814/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Tryout kirjoitti:

Koen tämän melko eriarvoistavana, että gynelle ei julkisella puolella pääse. Jokaisella ei ole varaa yksityiselle gynelle mennä ja jokaisen kuuluisi kuitenkin hoitoa saada. Lisäksi en ymmärrä, miksi lapsettomuutta ei voida tutkia vaikka kilpparissa onkin häikkää; osa verikoearvoista ei muutu vaikka kilppari olisikin tasapainossa, mikäli niissä jotain viitettä syyhyn olisikin. Totta on kuitenkin, että useimmille kilppari aiheuttaa epäsäännöllistä kiertoa, pitkittää tai tekee liian lyhyeksi kierron. Ja kyllä minusta gynelle pitäisi päästä aina kun nainen kokee tarpeelliseksi. Ja jos on uusi vaiva, kuten kivut tai vuoto poikkeavaa, niin aina pitäisi päästä gynelle tutkimuksiin!!

Tryout kirjoitti:

Noniin, hyvä että saatte puhuttua! Seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta, ja jos siinä on ongelmia, se rasittaa suhdetta. Onhan se ymmärrettävää, että raskas työ ja varsinkin jos on uusi työ, vaatii oman aikansa tottua uuteen arkeen. Kylläpä se siitä, vähän kerrallaan' 😊

Täällä paniikki nostaa taas päätä. Kipu ei hellitä, vaan pysyy typpänä kyljessä ja erityisesti vas. munasarjan kohdalla ja välillä aaltoilevana viiltokipuna kohdun kohdalla. Kohdun suu alhaalla, pehmeä ja taas tulee haalean oranssia valkovuotoa 😭😭😭😭😭 ihan varmasti tämä tietää menkkoja ennen ensi viikkoa! Olen niin ahdistunut. En käsitä miksi tämä raskautuminen vain kestää ja kestää ja kestää, tuntuu kuin olisi jotekin tosi p*ska nainen kun ei omaa lasta voi saada 😭😭😭😭😭

Voikohan Villahuivi olla jokin tulehdus, mikä aiheuttaa kivun ja oudon vuodon? En nyt muista kaikkea mitä olet aiemmin kirjoittanut niin pahoittelut jos tulee toistoa, mutta oletko lääkärissä käynyt? Toivottavasti helpottaa pian ja on jotakin harmitonta ❤️

Voin niin samaistua noihin sinun tunteisiin koskien sitä ettei lasta vaan tule. Minulla ihan sama tilanne ja meillä aika saman verran yritystäkin takana. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, kyllä ottaa päähän ja itkettää 😥😥😥 joulu tuntuu samalla ihanalta mutta minua myös ahdistaa kun mennään suvun luokse jossa muilla paljon lapsia, vauvojakin. Tottakai ihana nähdä sukulaislapsia, mutta kyllä se ahdistaakin. Olin ajatellut, että olisin jouluna jo raskaana ja saisi ilmoittaa muille, mutta ei niin ei kun ei vaan raskaaksi tule vaikka mitä tekee ja yrittää.... 😬😩

Voimia sinne paljon!! ❤️

N31 M32, yritystä syksystä 2017 ilman ainuttakaan plussaa. Lapsettomuushoidot meneillään. Yk(liikaa).

2815/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huskymama kirjoitti:

Voikohan Villahuivi olla jokin tulehdus, mikä aiheuttaa kivun ja oudon vuodon? En nyt muista kaikkea mitä olet aiemmin kirjoittanut niin pahoittelut jos tulee toistoa, mutta oletko lääkärissä käynyt? Toivottavasti helpottaa pian ja on jotakin harmitonta ❤️

Voin niin samaistua noihin sinun tunteisiin koskien sitä ettei lasta vaan tule. Minulla ihan sama tilanne ja meillä aika saman verran yritystäkin takana. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, kyllä ottaa päähän ja itkettää 😥😥😥 joulu tuntuu samalla ihanalta mutta minua myös ahdistaa kun mennään suvun luokse jossa muilla paljon lapsia, vauvojakin. Tottakai ihana nähdä sukulaislapsia, mutta kyllä se ahdistaakin. Olin ajatellut, että olisin jouluna jo raskaana ja saisi ilmoittaa muille, mutta ei niin ei kun ei vaan raskaaksi tule vaikka mitä tekee ja yrittää.... 😬😩

Voimia sinne paljon!! ❤️

Täällä, missä asun, lähin lääkäri on monen kymmenen kilometrin päässä. Gyne (julkinen ja yksityinen) isolla kirkolla, jonne on 4h matka. Eli en ole nyt käynyt lääkärissä. Enkä mene, ellei ongelma pahene. Ahdistaahan tämä, aivan valtavasti. Se ahdistaa jo siksi, että jos taas alkaa menkat - tietää siirtymistä kiertoon numero 27. Ja sitä, että jotain häikkää on kropassa kun kierto ykskaks lyhenee. Toki jos jokin tulehdus on, täältä on pakko lähteä isolle kirkolle tutkimuksiin, joten seurailen vain tilannetta nyt.

Menkkamaisia nämä kivut kyllä on. Tosin, tällä samalla tavalla myös vuosi sitten alkoi keskenmeno - nyt en ole testannut ja jotenkin en uskalla edes. Eikä päiviä ole kuin 22, tuntuu ettei se testikään voi olla positiivinen. Ihmettelen vain tätä kuvotusta, joka alkaa aina syömisen jälkeen 🤦🏻‍♀️

Tuo on totta, että ne muiden lapset aiheuttaa ahdistusta, kateutta, kipua, surua, voimakasta kaipuuta omaan lapseen. En tarkoita, että olisin kateellinen koko ajan, mutta juhla-ajat ovat pahimpia; lasten ilo ja elämä jouluna yma on ihan eriä, kuin aikuisten. Satuttaa kun itse ei aaa kokea äitinä sitä iloa oman lapsen kasvusta ja juhla-ajoista ja kaikesta. Itsekin kuvittelin synnyttäneeni tai ainakin olevan reippaadti raskaana tänä jouluna. No, eipä näy raskausvatsaa eikä vauvaa...

Kiitos tsempeistä, Huskymama! Toivotaan meille pikaista plussaa molemmille - ja muille ryhmäläisille! Pitkään kun odottaa, alkaa uskoa jo että ei edes kelpaa äidiksi...

2816/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöt olivat laskeneet 36.4, mutta en ajattele siitä vielä mitään sillä sen kuuluukin vähän heitellä (ja on heitellytkin 36.4-36.7 välillä) Pääasia että se pysyy keskimäärin sen 0,5 astetta koholla eikä nyt viikonlopun aikana lähde selvään laskuun. Asiaan vaikutti sekin, että ulos oli tullut pakkasta jonka johdosta kämppänikin kylmeni, patterit ovat olleet pois päältä plussakelien takia. Minulla oli siis vähän vilpoinen kun mitattiin.

Siispä tänään laitetaan patterit lämmittämään ja koitan ensiyön nukkua peiton alla lämpimässä. Toivon todellakin että lämpöni ei huomenna ole laskuun päin, ja että saisin vahvistuksen huomisesta raskaustestistä, että olenko ihan turhia toivonut. 🥺

19v | Raskaana

2817/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

Lämmöt olivat laskeneet 36.4, mutta en ajattele siitä vielä mitään sillä sen kuuluukin vähän heitellä (ja on heitellytkin 36.4-36.7 välillä) Pääasia että se pysyy keskimäärin sen 0,5 astetta koholla eikä nyt viikonlopun aikana lähde selvään laskuun. Asiaan vaikutti sekin, että ulos oli tullut pakkasta jonka johdosta kämppänikin kylmeni, patterit ovat olleet pois päältä plussakelien takia. Minulla oli siis vähän vilpoinen kun mitattiin.

Siispä tänään laitetaan patterit lämmittämään ja koitan ensiyön nukkua peiton alla lämpimässä. Toivon todellakin että lämpöni ei huomenna ole laskuun päin, ja että saisin vahvistuksen huomisesta raskaustestistä, että olenko ihan turhia toivonut. 🥺

Toivotaan teille vahvaa plussaa ❤

2818/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että taisi keho vaan kylmettyä kun olin nukkunut peito huonosti jäisessä kämpässä eli en vielä heitä toivoa hukkaan. Nyt yön aikana tullut kurkku tullut kipeäksi ja nokka vuotaa. 🤧

Olen tainnut höpötellä liikaa itsestäni, mutta toivotan onnea yritykseen myös muille ja erityisesti niille joilla vaikeampi tilanne. Toivon todella että meille jokaiselle suotaisiin onnea vuodelle 2020 ja saataisiin pikkuiset aluille. ❤

19v | Raskaana

2819/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

Olen tainnut höpötellä liikaa itsestäni, mutta toivotan onnea yritykseen myös muille ja erityisesti niille joilla vaikeampi tilanne. Toivon todella että meille jokaiselle suotaisiin onnea vuodelle 2020 ja saataisiin pikkuiset aluille. ❤

Jokainen meistä vuorollaan sitä omaa napaansa ympäröi, ja silti muut jaksaa kannustaa ja kehua ja lohduttaa. Se onkin tämän ryhmän suurin voimavara; jokainen on tervetullut omana itsenään! ❤

Tässä mietin sellaista, kun itse olen mittaillut lämpöjä, niin peruslämpö on aika tasan 34,0. Nyt olen useana aamuna mitannut lämmön, joka on nousujohteinen eli 34.7, 34.8, 35.0 ja viimeisin tänä aamuna 35.2. Myös kipeänä ollessa aamulämpö oli tuon 34.0-34.5. Nukun yleensä vain osittain peiton alla, ja meillä on sisälämpötila 22, makkarissa taitaa olla 19. Viittaako nouseva lämpö nyt siihen että ovulaatio on ollut vaiko muuhun? 🤔

2820/3096 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi:

Jos kuumeinen olo ei ole niin taitaa olla lämmöt jääneet koholle oviksesta johtuen? Joillain (vissiin suurimmalla osasta naisita) johtuu progesteronista tuo lämmönnousu oviksen jälkeen, mutta sitten se dippaa juuri ennen menkkoja. Mulla lämmöt ovat ekaa kertaa jääneet koholle oviksesta niin en itsekään osaa varmaksi tulkita mistä se johtuu, ollaanko tässä raskaana vai toimiiko kehossani nyt jokin eritavalla. 😆 Mutta jos lämpösi on tehnyt selvän laskun ja nousun ovispäivien tienoilla niin kyllä se on tapahtunut. Tässä on tämän kuun lämpöni taulukossa, siitä näkyy ovulaation huippu ja miten lämpö on pysynyt tasaisen korkealla sen jälkeen:

19v | Raskaana