Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2861/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny joka päivä lukemassa, mutta en oo jaksanut kommentoida. Ei oikein mitään tapahdu :D

Toivon, taas tottakai, että tässä kierrossa tärppää, mutta nyt on jotenkin sellanen olo, että tuskinpa. Tiiättekö sen fiiliksen kun "ei oo tärpännyt aiemminkaan niin miksi muka nyt?"

Mutta ehkä se on tavallaan hyväkin. Oon toki kartalla missä kohtaa kiertoa mennään, ovis pitäis olla ihan näinä päivinä, mutta ei jaksa stressatakaan. Muuta stressiä on sitte ollukin riittämin. Onneks on vähän ekstravapaata jouluna :)

Hyvää joulua ja plussatuulia jokaiselle!

(Yli 30v, yk7, eka toiveissa)

2862/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti:

Villahuivi, riippuu mitkä olis dpo:t ja myös luteaalivaiheen pituudesta, koska kannattaa testata. Mut jos ei ole tiedossa esim.tuo luteaali, niin laskee oletetusta ovispäivästä 12-14 pv. Silloinkaan ei silti välttämättä näy. 😬 Voihan sitä toki aiemminkin testata, joillain tosiaan näkyy haamu tai muu haalea viiva (vai lasketaanko kaikki haaleat haamuiksi 😅) aikaisin. Nyt, kun sulla tuollaisia jänniä oireita, tekisin varmaan aika. pian esim.maanantaina viimeistään? Varmuuden vuoksi? Sen verran vielä, että jostain luin (yllätys 😅), että hedelmällistä valkovuotoa, "waterya" tai "egg whiteä" voi olla muulloinkin kierron aikana, valitettavasti en muista miksi, mutta se ei enää kerro välttämättä oviksesta, jos muista merkeistä päätellen ovis on ollut jo.

No siitä ongelma muodostuu, kun en tiedä luteaalivaiheen pituutta, ja jos vuoto oli kiinnittymisvuotoa niin oviksestakaan en tiedä 🤣🤦🏻‍♀️ että näin hyvin sitä on kartalla! Jotenkin olin varma että tuota vuotoa edeltävästi on ovis juuri ollut, niin nyt en osaa sanoa kumpaa lienee. Kumminkin vuoto tapahtui kp20, tänään menossa kp24. Kipuja edelleen, valkovuoto välillä tosi runsasta. Epäilem etä näkyykö maanantaina vielä mitään, kun silloin on vasta 7pv vuodosta.

Ihmeellinen kierto. Jatkuva nälkä, etova olo, kummallista vuotoa, v ä s y t t ä ä aivam koko ajan!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2863/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos vuoto oli kiinnittymisvuotoa, niin siinä tapauksessa maanantaina hyvinkin voisi jotain näkyä. 😁 Pidän niin peukkuja pystyssä! Ja Mustikkaiselle ja Tryoutille kiertojen säännöllistymisen ja oviksen tapahtumisen suhteen! 💚

Täällä dpo6, kp21 ja myös hirveät ruokahalut. Ennen oli aina ennen menkkoja, nyt tais mieliala notkahtaa niin paljon hedelmällisyystutkimusten tuloksista, että ennen menkkojakaan ei ruokaa ole enää tehnyt mieli. Mutta koska jo ajatus siitä, että lihoisin tän kaiken syömisen takia jo ENNEN joulua 😅, on mulle niin kertakaikkisen kamala, niin lähdin heti aamusta reippaalle kävelylenkille, kun flunssakin alkaa olla niin pientä enää. Tosin enpä kyllä aio lihoa joulun aikanakaan. 😬 Ja lisäähän tuo reipas kävely kohdun verenkiertoakin, että sinänsäkin hyvä. Muuten täällä varsin oireetonta ja alavatsakivutkin lievempiä kuin varmaan koko vuonna. Liekö rauta saa aikaan kaikenlaisia hyviä muutoksia kehossa! 🤗

Rentoa lauantaita kaikille. ✨💚🎄

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2864/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten lapsettomuus/hedelmällisyys jotenkin perinnöllistä? Teisättekö esim ovatko teidän vanhempanne yrittäneet lapsia pitkään vai tärppäsikö heti?

Mun äitini sanoi joskus että tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Siis esim kierukan kanssakin. Eikä ikinä ole tarvinnut "yrittää". Hän onkin ollut 7 kertaa raskaana joista syntyi 4 lasta (olen viimeisin), pari keskenmenoa ja yksi kohdun ulkopuolinen.

Siksikin outoa että me oltu vuosi ilman ehkäisyä eikä mitään.. Mutta onko se mitenkään perinnöllistä?

2865/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, omaa spekulaatiota: uskoisin, että jollain tasolla on. Päättelen tämän siitä, että lapsettomuuslääkärillä kyseltiin tarkkaan tiedot sisaruksista, äitien vaihdevuosien alkamisesta, onko suvussa ollut keskenmenoja jne. jne.jne.

Kuitenkin on asioita, jotka tuon voi kumota, kuten epäilen miehelläni käyneen. Hänen isänsä oli 70, kun hänet saivat.. Mutta miehelleni on ilmeisesti jostain tulehduksesta johtuen tullut siemennesteeseen vasta-aineita, joten tuskinpa perinnöllisyydellä sitten niin väliä. Tai no, voihan se hieman parantaa mahiksia, kuten munkin kohdalla se, että oman äitini vaihdevuodet alkoi poikkeuksellisen myöhään eikä ole ollut keskenmenoja ja aina helposti raskautunut. Myös nelikymppisenä. Mutta mulla sitten taas lievää epätasapainoa kilpirauhasessa ja tyhjähköt rautavarastot.. Meilläkin kestää, yk11 menossa.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2866/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti:

Toisaalta, jos vuoto oli kiinnittymisvuotoa, niin siinä tapauksessa maanantaina hyvinkin voisi jotain näkyä. 😁 Pidän niin peukkuja pystyssä!

Jassoo. No jäämpä miettimään tekisinkö aattona sitten testin vai miten... olisihan se ihana lahja! 🥰

Raudasta mainitsit myös; olen huomannut itsellä että patin vuoden raudan syönti on vähentänyt menkkakipuja ja vuodon määrä on puolen vuoden aikana puolittunut.

Ihanaa lauantaita myös sinulle, GOldie! Sekä kaikille muillekin!

2867/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus sanoo, etyä tänään on ovulaatiopäivä. Ei ole. Olo on ihan kaikkea muuta 🤣 ja ensimmäistä kertaa sovellus väittää vastoin omaa olotilaa. Lisäksi vau.fi raskauslaskuri antaisi kierron putuudeksi 26pv, mikäli kiinnittyminen olisi ollut tuolloin 17.12., jolloin sitä vuotoakin tuli. Jännää 🤩

Ps. Laitan kuvan tuosta sivusta, miten se raskauslaskuri näytti. Taidan ehkä sittenkin tehdä testin aattona 🤭

Vierailija
2868/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänään aamulla negatiivisen. Dpo 12, kp 27/28. Kuukautisia kohti siis. ☹️

2869/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, mä juttelin äidin kanssa tärppäämisistä kun meillä oli takana reilu puoli vuotta yritystä, aattelin että saisin nimenomaan vahvistusta tuolle että kulkee suvussa (oon syntynyt lähes kolme vuotta siitä kun vanhempani menivät naimisiin). Mutta tärppäsi kuulemma heti eikä mitään ongelmia. Tiedä sitten, mikä meillä tätä tärppäämistä hidasti...

Toisaalta syksyllä selvisi, että oon työskennellyt kaksi vuotta tiloissa, joissa on mm sädesientä. Ensimmäinen tärppi tuli, kun olin ollut kaksi kuukautta pois noista tiloista, ja nyt sitten keskenmenon jälkeen heti uusi tärppi.. ei voi olla ajattelematta, kuinka paljon tuo sädesienialtistus mahtoi vaikuttaa...

Vierailija
2870/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Oon sivusta seurannut tätä keskustelua, mutta nyt päätin kirjoitella tänne. Ollaan alle 30v. molemmat ja esikoista toivotaan. Nyt menossa yk6 ja kierto on säännöllinen eikä ole mitään terveysongelmia kummallakaan, joten sen puoleen mahikset raskautumiseen pitäisi olla hyvät. Tuntuu niin turhauttavalle pettyä joka kuukasi, kun menkat alkaa. Nyt jännäillään vielä pari päivää miten tässä kierrossa käy... oireita ei oikeastaan ole kuin palelu, mutta oon muutenkin vilukissa talvisin :D Toki tiedän kyllä, että raskautumiseen voi mennä vuosikin. Sitä vaan toivoo niin kovasti omaa vauvaa. <3 Kaikille hyvää joulua ja plussatuulta! :)

2871/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, tiedän niin ton tunteen, kun kaikkina muinakin kuukausina on "tehnyt kaiken oikein", eikä siltikään tärppiä, niin miksi ihmeessä nyt sitten... Pitää vaan muistaa, että raskauden alkamisen todennäköisyys oli muistaakseni jotain 20%/kierto, vaikka kaiken tekisi oikein. Kyllä se tuuri joskus käy omallekin kohdalle!

Meidän toinen tärppi on nyt keskenmenoa pidemmällä, eilen 8+0 heilutteli varhaisultrassa päätään ja syke näkyi ja kuului 😍

2872/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lumisade :) Ei se terveyskään takaa tärppiä mikä on hassua :( asia mihin ei voi oikein mitenkään vaikuttaa ja se jos mikä turhauttaa.

Samaistun myös hattaran ajatuksiin, että miksi nyt tärppäisi kun ei ole aikaisemminkaan. Tuntuu varmasti niin käsittämättömältä, jos (toivottavasti KUN) tärppää joskus.

Ihmettelen kun nyt kp16 ja edelleen ovistesti nega vaikka kp15 ultrassa folli oli jo 18mm. Gyne sanoi, että varmasti on ovistesti ihan kohta plussa. Olen testannut 2 kertaa päivässä. Osaako kukaan sanoa mistä voi olla kyse, jos ei edes muutu plussaksi? Pelkään että munasolu ei irtoa vaan tarvitsisin irrotuspiikin avuksi. Eikö ovistesti pitäisi olla plussa vaikka se ei irtoisikaan.. tänään follin pitäisi kuitenkin jo olla 19-20 mm. Toisaalta oon plussannut kahdessa viimeisimmässä kierrossa vasta kp18. Mutta hassua kun folli oli jo noin iso eikä silti plussaa.

2873/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Onko muuten lapsettomuus/hedelmällisyys jotenkin perinnöllistä? Teisättekö esim ovatko teidän vanhempanne yrittäneet lapsia pitkään vai tärppäsikö heti?

Mun äitini sanoi joskus että tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Siis esim kierukan kanssakin. Eikä ikinä ole tarvinnut "yrittää". Hän onkin ollut 7 kertaa raskaana joista syntyi 4 lasta (olen viimeisin), pari keskenmenoa ja yksi kohdun ulkopuolinen.

Siksikin outoa että me oltu vuosi ilman ehkäisyä eikä mitään.. Mutta onko se mitenkään perinnöllistä?

Tryout, en tiedä tilannettasi,mutta kyllähän tuo on perinnöllistä. Meillä isovanhemmat suvussa ovat synnyttäneet vielä 45-vuotiaana ja luomusti, kun ei ole hoitojakaan ollut tuolloi 1900-luvun alkupuolella. Lapsia on syntynyt useampia.

Suvussa muutenkin kaikki lapset on tulleet helpolla ja äitinikin tosiaan kerrasta raskaaksi ja toisella kertaa ehkäisypillerit petti.

Mä sain mun esikoisen 43-vuotiaana ja helpolla tuli :) Sisaruksellani on lapsia 5 ja kaikki tuli helpolla, sekä nuorena, että vielä 40+ synnytti . Kerran välissä ehkäisy petti ja teki abortin.

Mä uskon, että hedelmällisyys on perinnöllistä, mutta muutkin asiat vaikuttavat hedelmällisyyten. Esim. nykypäivänä elämän henkisyys, kiire, ylikuormittavuus, sekä liialliset vaatimukset työpaikalla saattavat haitata onnistumisessa.

Ennenhän näitä ei ollut, ei ollut edes puhelimia, saati se, että olisi tullut käskyttäviä sähköposteja sataa kappaletta töissä joka päivä :( Ennen oli elämä rauhallisempaa ja keskustelut tapahtui kasvokkain. Nyt ei tarvitse kohdata ketään, kun vaan lähetellään pikaisia viestejä.

Tryout, tästä hektisestä rumbasta, kun saat etäisyyttä, niin uskon, että hedelmällisyys nousee, sillä kroppa tarvitsee tasapainoa raskautuakseen.

Nopeaa plussaa sinne!!🤩

Omasta raskautumisesta on vielä toiveita, mutta totuushan on se, että mahdollsuudet lähes 47-vuotiaana ovat enää hyvin minimaaliset ja tämä johtuu pääasiassa korkeasta iästä.

Tähtitaivas☆

2874/3096 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mielialaongelmia. Itku herkässä. Väsyttää pohjattomasti. On vaikeaa huomata vähintään kerran päivässä pientä verirantua paperissa vessareissulla, kun pelko menkkojen tulosta nostaa päätään. Niin kovasti toivon vauvaa, ja samalla pelottaa että pienikin toive vauvasta valuu verenä pönttöön 😭

2875/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi halaus♥️

2876/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Villahuivi! Ja muut. 💚🎄✨🤗 Mitä teille tänään kuuluu?

Täällä dpo7, kp22. Eilenillalla ja aamulla muakin itketti ja aamulla oli rinnat hieman kipeät ja vatsa nippailee, mutta mä aiemmin syksyllä havaitsin jonkinmoisen kaavan, että noin puolivälissä luteaalia alkaa usein nämä oireet. Ai niin ja aamulämpö laskee hieman ainakin hetkeks. Oon analysoinut tän kaiken johtuvan siitä, että estrogeenia alkaa taas erittyä. 😬 Omia johtopäätöksiä siis, vaikkakin pohjalla lukemani tiedot.

Huvikseni tässä päivälevolla etsin Fertility friendistä chartit, joissa raskaus on alkanut, vaikka on "male factor", kuten meillä. Olihan noita ja keskiarvo raskautumisajassa on sitten seitsemänTOISTA pilkku 6 kuukautta. Eli siis en enää todellakaan ainakaan ajattele sitä seitsemän kuukauden keskimääräistä aikaa, vaan 17 kuukauden. 😬 Meillä nyt yk11, kuukausia 10.. Että sellaista tänne! 😅 Ihan hyvä fiilis silti. Varmaan koska joulu. 😍

2877/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selätetty flunssa, tai oikeestaan se oli kamala kurkkukipu enemmänkin! Dpo 10,ja alaselkä sekä nivuset tulessa.. Rinnat normaalit ja olo samanlainen kuin tässä kohtaa kiertoa. Joten ensi vuodessa jo katseet..

Nyt ollaan vaan keskitytty joulun valmistamiseen, viimeisiä ostoksia, joulukuusi pitäis hakea ja siivota. Joulu menee sitten näiden vapaiden jälkeen töissä. Joten eipä tule pohdittua oireitaan.

Toivotan teille piinailijoille joululahjaksi plussaa, uuteen kiertoon hypänneille tsempit ovisbongailuihin ja kaikkien erivaiheisiin tsempit💕

Ja erittäin ihanaa joulun aikaa ♥️ palataan uudella tsempillä joulun jälkeen, kohti uutta vuotta ja uutta ryhmää😍

2878/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko projekti on kyllä niin voimia vievä. Tuntuu että nykyään joka paikassa tulee vastaa raskaanaolevia tai vaunuja työntäviä pariskuntia, kokoajan jostain kuulee vauvauutisia ja kaverini lähettelee minulle vauvamasustaan kuvia. Koska on minun vuoroni kokea kaikki tuo onni ja äitiys?! Joulukaan ei tunnu minusta ja miehestäni miltään ilman lapsia. Joulu saa lasten myötä uuden merkityksen, pystyy itsekkin kokemaan uudestaan joulun taian lasten myötä.

Piinallista odotteluahan tämä on jokaikinen kuukausi, ja niinkuin joku täällä sanoikin, alkaa tuntua siltä että jos ne tässäkin kuussa alkoivat niin miten seuraava kuukausi olisi muka mitenkään erilainen.

On muuten lähes mahdotonta saada ajatukset muualle vauvakuumeesta. Minä ainakin kamppailen päivittäin asian kanssa. Puhuminen ei auta, mikään ei tule täyttämään sitä tyhjiötä paitsi se oma vauva.

19v | Raskaana

2879/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna: tuo on niin tuttu tunne! Joka paikassa tulee vastaan maha pystyssä olevia tai vaunujen kanssa kulkevia. Se harmittaa aivan vietävästi vaikka se ei olekaan itseltä pois jos toiset ovat onnistuneet.

Marsu 1987: voi että kuulostaa ihanalta! Kerrohan kuulumisia seuraavastakin ultrasta 😊 Te plussanneet annatte kyllä meille plussaa vielä odottaville toivoa ja mukavaa, että olette jääneet tänne kertomaan kuulumisia.

Täällä on kp 30. Odotan, että menkat alkaisivat viimeistään huomenna, että päästäisiin aloittamaan ensimmäinen letrozol-kierto.

2880/3096 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä!

Täällä tosiaan kp25, valkovuotoa runsaasti. Välillä vuoto on kirkasta/valkeaa, sitten toisina vessareissuina vuoto on hyvin haaleanvaaleanpunasta. Pelottaa joka hetki millon menkat alkaa... aivan käsittämätöntä tämä pelko ja ahdistus. Rinnat tuntuvat hassun herkille, mutta ei ole turvonneet tai kipeät. Mahassa kummaa tuntumaa, en oikein tiedä mille tuntuu. Sellainen jänne kutittava tunne.