Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Täällä kp 9 ja huomenna edessä lento Suomeen. Mies jää tänne kotiin kun ei saanut töistä tarpeeksi vapaata, joten ovis jää tässä kuussa hyödyntämättä. En edes taida viitsiä tikutella... kp 16 eteenpäin on kuitenkin tarkoitus ottaa sitä progesteronia minkä gyne määräsi, katsotaan miten sen kanssa kierto sujuu.
Nyt ajatukset pikkuhiljaa jouluun. Laukkukin pitäisi pakata mutta ei oikein huvita joten tulin tänne lukemaan mitä teille kuuluu 😊
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Täällä myös jo joulutunnelmissa. Ajatukset saa edes jotenkin pois yrityksestä. Tulee myös silti vuoden takaiset fiilikset mieleen, kun mietin että 2019 jouluna toivottavasti olen jo raskaana, mutta eihän sitä olla.
Villahuiville halaus, toivotaan ettei ne menkat nyt ala, että tuo olisi jotain muuta vuotoa eikä voimistuisi.
Kp17 ja tänään tuli ovisplussa ja hyödynnetty on :). Ihan hirveä nippailu ja kipu alavatsalla. Saa nähdä tapahtuuko ovis nyt edes, kai sen sitten huomaa ajallaan tulevista menkoista jos ei muuten. Kp15 oli se 18 mm folli ultrassa ja tämään vasta ovisplussa.
Rentouttavaa joulua kaikille ja kiitos kuluvasta vuodesta täällä. Niin suuri tuki täällä on kyllä ollut ja tämäkin koko ketju täällä jo oltu (ja edellinenkin). En tiedä mitä tästä tulisi jos ei olisi tätä keskustelua ja ei saisi purkaa ajatuksia.
Sohwi, voi tämä ollakin. En tiedä vielä, aion testata aattona. Sittenhän sen näkee 😊 finnejäkin on pitkin naamaa, eikä minulla koskaan niitä ole 🤔 toivotaan parasta joululahjaa: 🤰🏻.
SiBi, tervetuloa Suomeen! Harmi, kun ovis jää hyödyntämättä, mutta tärkeää on myös pystyå rentoutumaan. Toivotaan teille plussaa seyraavaan kiertoon ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Tulin toivottelemaan kaikille ihanaa ja rauhaisaa joulun aikaa, käyn aina välillä kurkkimassa mitä tänne kuuluu! (Kirjoittelin siis aika tuolla ketjun alkupuolella n. sivuilla 30-50 😄 pitkälle sai selata ennen kuin löytyi omat viestit 🙈). Valtavasti onnea plussanneille, sekä yrittäville vahvoja plussatuulia jouluun ja uuteen vuoteen! ❤️
T. VivaLaVida 27v ja poikavauva rv 21+2, plussatesti yk6
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
VivaLaVida kirjoitti:
Tulin toivottelemaan kaikille ihanaa ja rauhaisaa joulun aikaa, käyn aina välillä kurkkimassa mitä tänne kuuluu! (Kirjoittelin siis aika tuolla ketjun alkupuolella n. sivuilla 30-50 😄 pitkälle sai selata ennen kuin löytyi omat viestit 🙈). Valtavasti onnea plussanneille, sekä yrittäville vahvoja plussatuulia jouluun ja uuteen vuoteen! ❤️
Olipa mukava kun laitoit viestiä! Sinulla puolivälin yli jo raskaus edennyt, ihanaa loppuodotusta! Ja lämmintä joulumieltä myös teidän perheeseen! ❤
Villahuivi kirjoitti:
VivaLaVida kirjoitti:
Olipa mukava kun laitoit viestiä! Sinulla puolivälin yli jo raskaus edennyt, ihanaa loppuodotusta! Ja lämmintä joulumieltä myös teidän perheeseen! ❤
Kaunis kiitos, täällä jännäilen kovasti sun puolesta ja toivon että saatte hartaasti toivotun plussan aattona! ❤️ Jäit jotenkin erityisesti mieleeni silloin kun aktiivisesti kävin kirjoittelemassa. Mun on varmaan pakko aattona tulla kurkkaamaan jospa tää oli teillä just _se_ kierto 😍
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
VivaLaVida kirjoitti:
Kaunis kiitos, täällä jännäilen kovasti sun puolesta ja toivon että saatte hartaasti toivotun plussan aattona! ❤️ Jäit jotenkin erityisesti mieleeni silloin kun aktiivisesti kävin kirjoittelemassa. Mun on varmaan pakko aattona tulla kurkkaamaan jospa tää oli teillä just _se_ kierto 😍
Toiset jää mieleen hyvinkin, muistan itsekin sinut! Siksi kai se erityisen iloiselle tuntuu, kun joku kertoo kuulumisia, jonka itsekin muistaa! 😊 aattona sitten laitan kuvaa, jos plussaa tikkuun piirtyy. Tähän kiertoon lähdin jotenkin todella turhautuneena ja vielä sairaanakin olen ollut. Kyllä on moni asia ollut tähdistössä ja onnessa oikein, jos plussaan! Kiitos tsempistä, jännälle tuntuu itsestäkin ❤
Villahuivi: voi, että miten jännittävää! Pakko käydä jouluaattona katsomassa oletko päivittänyt tänne tilanteen! Toivotaan sitä parasta joululahjaa❤️
Kp 14, ovis vaikuttais olevan tänään, mutta oli päivällä järkyttävä riita miehen kanssa, joka raivosi ja syytti kaikesta tästä vauvatouhusta, en jaksa kaikkea p*skaa tänne suoltaa. Ilmoitti ettei haluakaan lasta kanssani... toivottavasti leppyy vielä, mutta ainaki tää yk8 sit meni ihan harakoille.... 😭
Voi Mesimarja, halit! 😢 Eiköhän miehellä vihaisuuden vallassa säätely pettänyt vain, toivottavasti leppyy todella äkkiä ja ehditte vielä talletella! 💚
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Terolut-päivittelyä:
Minähän olen lopettanut e-pillerit huhtikuussa, mutta kun eilen aloin asiaa ihan pohtia, niin itse asiassahan meillä on nyt menossa vasta yk 4. 🤔 Elokuu oli nimittäin ensimmäinen kierto, kun ovulaatio tapahtui ja siitä kierrosta tulikin se kemiallinen raskaus. Eli jos nyt ei tärppää, niin käynnistyy vasta yk 5. Tai ainakaan en itse ajattele noita aiempia kiertoja laskuun, jolloin ei ole tapahtunut edes ovulaatiota ja kierrot oli jotain 60 päivää. 😅
Mutta siitä Terolutista! Mullehan määrättiin sitä tiputteluovuotoon kaksi päivää ovulaation jälkeen aloitettavaksi 14 päivän ajaksi. Kolme tablettia päivässä. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ainakaan vielä tullut. Torstaina otan nyt sitten viimeiset pillerit. Nyt on meneillään dpo 12. Eilen testasin negatiivisen testin. 😅 Positiivista on se, että tiputtelu on pysynyt poissa ainakin tähän asti! Ennen se alkoi dpo 8 tai dpo 9. Nyt on parina päivänä tullut aivan vähän pyyhkiessä paperiin ruskeaa vuotoa. Joko se on tuota tiputtelua tai sitten mietin, että voisihan se olla tuota kiinnittymisvuotoakin. Olo on aivan samanlainen kuin ennenkin, tosin viime päivät on ollut ilmaa vatsassa iltaisin, mikä ei ole mulle tyypillistä, mutta mistäs tuota tietää. 😂 Lisäksi eilen oli koko päivän jomottelua/paineen tuntua alavatsassa ja alaselässä ja illalla oikein vihloi ja repi etenkin kyykistyessä. Ehdin jo iloita, että ei tiputtelua = raskaus, mutta eilen sitten aloin miettiä, että eihän se silti välttämättä niin mene. Tänään en voi testata, kun ei ole enää herkkiä testejä, ja mies toivoi että testaisin vasta huomenna, jouluaattona. 🙈 Toiveet on korkealla, mutta koska siihen testiin on sitä kemiallista onnetonta hailuraviivaa lukuun ottamatta piirtynyt aina vain yksi viiva, niin itseä suojellakseni odotan sitä tälläkin kertaa... mutta se selviää sitten varmaankin huomenna. 😳
Mesimarja93, tuollaiset riidat ja tilanteet on todella ikäviä. 😔 Saittehan kuitenkin sovittua?
Esikoinen la 10/2020. 💜
Kiitos Goldie ❤ kyllä jonkinlainen sopu ja rauha maassa, mutta en uskaltanut ottaa mitään talletteluja puheeksi, tuntui että se voisi olla aika räjähdysherkkä aihe.
Eräs tuttava innostui eilen kertomaan nuoruudestaan "mä joskus ajattelin, että oon niin itsekäs ja haluan kaiken itselleni, että en koskaan hanki lapsia. Mutta niin niitä lapsia vaan kuitenki tulee vaikkei haluaiskaan". Tuntui kyllä vähän pahalta.
Sain unta vasta puolenyön jälkeen ja yhden jälkeen heräsin tietoon, että tuttavapariskunnalle on syntynyt vauva.
Aamukuuteen asti pyörin hereillä, luin kirjaa, selasin facebookkia yms ja välillä vain itkin maailman epäreiluutta. Toivottavasti tästä päivästä tulee parempi. No, ehkä pystyn nyt seuraavat 2 viikkoo ottamaan rennosti, kun tiedän että raskaana en mitenkään voi olla, ei tarvi miettiä oonko vaiko enkö. Tuntuu vaan turhauttavalta kuinka pitkä aika on odotella seuraavaa ovista. Mutta eipä tässä muukaan auta.
Ihanaa joulua kaikille! 🎅❤
Me saatiin maailman ihanin joululahja varhaisultrasta! Pienen pieni sydän sykki ja kaikki oli hienosti. ❤
Ihanaa joulua kaikille ja plussatuulia jokaiselle! ❤
Kp 5, eli kuukautisten viimeinen päivä menossa, sitten taas kohti ovulaatiota. Flo:n mukaan ovulaatio tapahtuisi 2. Päivä. Lämmönmittaus lopetettu eli nyt voi olla rennommin (jos vaan suinkaan pystyn, sillä stressaan vähän vieläkin). 😅
Kuukautiset sitten sotkivat bakteeritasapainon joten Multi-Gynin käyttö jatkuu taas. Minulle suositeltiin käytettäväksi sitä aina yhdynnän jälkeen, kun siemenneste muuttaa omaa ph:ta.
Yritän nyt oikein pinnistellä tuon rentoutumisen kanssa, keksiä tekemistä päiville jne. Varmaan käyn vielä gynellä/lääkärissä juttelemassa huolista ym. Niin ei sitten jää päähän pyörimään.
Tuosta lämmöstä sen verran, että ilmeisesti ovuloin täysin normaalisti kun lämpö oli koholla, progesteronin ja muiden hormonien tuotanto siis toimii, joten se ei huoleta yhtään. Mutta edelleen mietityttää tuo munatorvien aukiolo.
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille ja plussatuulia kiertoihin! 🥰
19v | Raskaana
Kp26. Aamun testi negatiivinen (rfsu 25). Olen yökkinyt eilispäivästä alkaen, kahvia ei saata taaskaan juoda. Aamupalaa ei pystynyt syömään, lounaskin sai mahan kääntymään ympäri. Mieliala heittelee, ensin naurattaa ja sitten itkettää. Koko joulu ajatuksenakin saa herkistymään, saati muut asiat. Sellainen olo, että haluaisin käpertyä peiton alle piiloon pahaa maailmaa. Alamaha pullottaa, vaikka pullottaa se muutoinkin lievästi ylipainoisella. Rinnat on kovin herkät. Joten, nähtäväksi jää tämä asia... liekö testi huomennakaan positiivinen, kun tänään ei edes haamua näyttänyt...
Mesimarja93 kirjoitti:
Kp 14, ovis vaikuttais olevan tänään, mutta oli päivällä järkyttävä riita miehen kanssa, joka raivosi ja syytti kaikesta tästä vauvatouhusta, en jaksa kaikkea p*skaa tänne suoltaa. Ilmoitti ettei haluakaan lasta kanssani... toivottavasti leppyy vielä, mutta ainaki tää yk8 sit meni ihan harakoille.... 😭
Mesimarja, kuullostaa rajulta käytökseltä, että ihan itkettää puolestasi😪
Toivottavasti mies pyytää sinulta anteeksi, että pääsette yrittämään jatkossa.
Tähtitaivas☆
Olisikohan muuten ihan pöhköä kokeilla jotain luontaistuotteita raskautumiseen, esim. Gelee Royale kuningatahyytelökapseleita? Päädyin lukemaan niistä ja innostuinkin vähän. Toisaalta sehän voi olla puhdasta sattumaakin että joku on raskautunut noita syödessään. Mutta jos joku vaan voi niitä suositella niin saatan kokeillakin. 😊
19v | Raskaana
Viennna kirjoitti:
Olisikohan muuten ihan pöhköä kokeilla jotain luontaistuotteita raskautumiseen, esim. Gelee Royale kuningatahyytelökapseleita? Päädyin lukemaan niistä ja innostuinkin vähän. Toisaalta sehän voi olla puhdasta sattumaakin että joku on raskautunut noita syödessään. Mutta jos joku vaan voi niitä suositella niin saatan kokeillakin. 😊
Mulla on nyt kuukauden ollut gelee royale kokeilussa, en ole vielä tullut raskaaksi enkä kyllä huomannut muutenkaan mitään eroa! 😂 vuoto kesti vähän normaalia pidempään tässä kierrossa, mutta se nyt voi johtua ihan mistä tahansa. En usko että näistä miksikään ihmeratkaisuksi on.. mutta kaikkea voi kokeilla! Tuskin niistä suurta haittaakaan on, korkeintaan lompakko kevenee.
Villahuivi pidän kyllä teille nyt kaikkia sormia ja varpaita ristissä!
Kanelipulla, ihanaa että jouluksi saitte noin ihania uutisia ja kaikki etenee hyvin.
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
^ Minä söin tämän kierron noita Gelee Royale-kapseleita. Ja jos ei tästä kierrosta tärppää, niin tilaan siveydenpuu-uutetta. Niitä saa myös kapseleina, mutta haluan itse hankkia sen nestemäisessä muodossa. Kannattaa tuostakin lukaista, jos kiinnostaa. 😊 Myös tuota vehnäalkioöljyä olen tutkiskellut, mutta saan kyllä sinkin ja E-vitamiinin ihan purkistakin. 🤔 B-vitamiini on kuulemma tärkeä luteaalivaiheen kannalta, joten sitä syön myös. Ja sitten on ihan normi monivitamiini sekä helokkiöljykapseli käytössä myös. 😄
Esikoinen la 10/2020. 💜

Villahuivi: voisiko olla raskauden ensioireita?