Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Kanelipulla:
Yritän kestää jännityksen ja piinan ja teen perjantaina uuden. Muissa kierroissa lämpö olisi laskenut jo viikko sitten 35, nyt se huitelee 37, valkovuotoa on runsaasti vaikka muissa kierroissa on ollut ennen kuukautisia ja niiden jälkeen kuivat kaudet. Rinnat ovat aika kipeät mutta se voi johtua ihan kummasta vaan. Loppuviikko on ratkaisevaa aikaa siis.
Riemuitsin jo ihan pikkasen asiasta, mutta koitan samalla pysyä realistisena ja ajattelen että ihan fifty-fifty mahdollisuus olla raskaana. Tuo lämpö ja lima mietityttävät kaikista eniten, joten lämmön johdosta toivoa on ehkä silti enemmän. 😊
19v | Raskaana
Niin ja GOldie täällä mainitsikin että varhaisimmat plussat näkyvät dpo 12-15, ja minulla nyt menossa dpo 11 joten jos perjantainakaan ei vielä näy kunnolla niin sunnuntaina varmaan vielä teen kun silloin olisi kuukautisten alkamispäivä. 😊
19v | Raskaana
Kylläpä nyt on plussia tarjolla! Tulipa meille tänne joulu!
Tähti, harmi että kävi näin, mutta ainakin antaa vähän toivoa!
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Minäkin poikkean täällä tuolta seuraavan vuoden ketjusta kun täällä on niin aktiivista :) Upeaa, että jatkuvasti tulee plussauutisia! Se antaa itsellekin niin paljon toivoa :) Isot onnittelut kaikille plussanneille!
Mulla olisi sellainen kysymys, että mitäs sitten tehdään kun ovulaatiota ei tapahdu, todennäköisesti koskaan...? Meillä ei ole vielä edes aloitettu yrittämistä, eli sikäli on vähän ennakointia panikoida nyt jo, mutta toisaalta kun tunnen kroppani, niin en oikein voi olla rennoin mielinkään. Mulla siis on sekä pco, että endo. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt liki kymmeneen vuoteen, eli kroppa toimii luonnollisesti. Olen tikutellut nyt kiertoa, eikä ovista löydy. Tavalliset tikut näyttää ovulaatiota viikosta toiseen (tyypillistä pco-ihmisille) ja digitaaliset kahden hormonin tikut ei löydä löydä ovista koskaan. Kierto on aina normaalia pidempi ja usein venyy tosikin pitkäksi (tyyliin 60vrk).
Meidän on tarkoitus aloittaa yrittäminen talven aikana (käynnissä on omakotitaloraksa joten odotellaan vielä hetki, että saadaan talo parempaan vaiheeseen), mutta tuntuu aika toivottomalta alkaa yrittämään lasta jos sen alkuun saamiseen ei ole mitään edellytyksiä. Mulla on jo tukena mm. vähähiilihydraattinen ruokavalio, mutta ei näy kierron tasaantumista tai ovulaation ilmaantumista.
Eli missä vaiheessa kannattaa poiketa lääkärissä? Miten selvitetään, tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan jos tikut eivät toimi? Antaako kukaan gyne mitään lääkkeitä, vaikka yritystä ei olisi vielä montaa kuukautta takana? Luulen, että mulla ei hermorakenne oikein kestä kauhean kauaa lapsen yrittämistä jos todennäköistä on, että ovulaatiota ei tapahdu... Vähän sama, kun toivoisi lasta ilman miehen laukeamista.
31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.
Sylvia kirjoitti:
Nonii tätä ne uudet oireet enteili. Plussa tuli !! ❤️ Apua että sydän hakkaa 🙈
Kp 36/31-43, yk4, dpo luultavasti 13 tänään
Onnea Sylvia!!!💖💖💖
Tähtitaivas☆
Olin lukevinani noista clearbluen testeistä että antaisivat vääriä plussia? Viitsinkö semmoista uskoa, kun itse testissä sanottiin että haaleakin viiva on plussa ja katselin vähän kuvia. Tämä kuva löytyi siis ihan netistä, ei ole omani, mutta tulos on samanhenkinen, näkyy haalea sininen viiva. Onko kellään ehdotuksia hyvistä raskaustestistä? Mielestäni tuo clearblue oli kyllä ihan paikkaansa pitävä. 🤔
19v | Raskaana
Sylvia, onnea plussasta!
Onpa kunnon plussa-aalto. Jotenkin ihanaa näin jouluaikaan vielä ja ihmetelty tässä jossain vaiheessa, että ihme, että kukaan ylipäätään raskautuu.. Niin sitä vaan tapahtuu, ihan vähän väliä! No, toisille ainakin.
Viennna, siis 12-14 päivinä "vasta" parasta aloittaa testailut siis. Aikaisia plussia näkyy jo aiemmin joillain, murto-osalla kuitenkin vain. Toivottavasti sun testiviiva vahvistuu! Ite en osaa noista sanoa, koska tässä yk11 aikana oon tainnut tehdä kaikkiaan neljä raskaustesti ja nekin sen clearbluen monitorin.
Halti, tervetuloa! Sunhan kannattanee hakeutua noilla tiedoilla lääkäriin mahdollisimman pian? Myös raskauden suunnitteluvaiheessa voi käydä lääkärissä, sitä suuremmalla syyllä, jos on haasteita tiedossa. Kovasti tsemppiä!
Villahuivi mikäs siellä tilanne? Mitä tarkoitti siis tuo kirkas vuoto, kirkasta valkovuotoa ja siinä seassa verta? Voisiko liittyä ovikseen? Tuplaovikseen? Tuskinpa mitään vakavaa sentään, toivotaan näin. 💚
Tähti, kurjuus. Jos jotain positiivista, niin tuo ajan vähyys ennen menkkoja. Ehkei ehtinyt alkaa niin iloita? En tiedä tokikaan, itse toivoisin vaikka ees kemiallista juurikin, että tietäis mahdollisuudesta. Tosin enpä tee testejäkään, joten kemiallisen bongaaminenkin mahdotonta. Argh.
Täällä varmistui aamulämpöjen nousujen myötä dpo3 tänään. Sunnuntain lämpöä ei toki huomioitu, koska valvoin, mutta eipä tuo mahdollinen päivän heitto nyt haittaa. Sylkistestin mukaan tosin ovis ollut vieläkin aiemmin, mutta olkoon. Ei jaksa stressata enää (ainakaan nyt ) niin yhtään. Hirveä päänsärky edelleen.
Viestin lähetys ei taaskaan onnistu, mur. Kokeilenpa ilman hymiöitä.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Ja onnistui! Onpa vaan heti eri näköinen teksti, kun hymiöt puuttuu.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
GOldie kirjoitti:
Villahuivi mikäs siellä tilanne? Mitä tarkoitti siis tuo kirkas vuoto, kirkasta valkovuotoa ja siinä seassa verta? Voisiko liittyä ovikseen? Tuplaovikseen? Tuskinpa mitään vakavaa sentään, toivotaan näin. 💚
En osaa sanoa. Vuotoa tuli vaan se kaks pyyhkäisyä paperiin, ja tosiaan olo kirkasta venyvää limaa, jossa joukossa vanhan veren väristä verta. Kipua on edelleen vasemmalla puolella, oikealta kipu vähentynyt ja on melkein olematonta. Koskaan ovulaatioon ei ole liitttnyt tämmöistä, ja neljästä raskaudesta yhdessä on ollut kiinnittymisvuotoa, joka kylläkin oli paljon enemmän veripitoista kuin tämä. Voihan olla että liittyi ovulaatioon, sillä valkovuotoa on vieläkin kohtalaisen runsaasti, mutta selvästi vähemmän kuin viikonloppuna. Lisäksi ovulaatio on voinut myös siirtyä hieman kun jouduin sairastamisen vuoksi syömään niin paljon ibuprofeiinia, jonka sanotaan estävän ovulaation joillakin. Mistä sen tietää jos folli kasvoi vain suuremmaksi kuin aiemmin ja siksi vertakin tuli.. mutta täysi paniikki oli illalla, itkin miehellekin pelkoa menkkojen alusta, kun päiviä on kuitenkin vasta parikymmentä kasassa. En tiedä. Kovin on helpottunut olo kun vuoto loppu 🙄 pitäisikö nyt laskea eilisestä ovulaatio vai edellisestä vai tästä päivästä? Jos laskeskelen milloin mahdollisesti menkkojen kuuluisi alkaa? Sikäli että se oli oviksesta johtuvaa...
Jotenkin on niin helpottavaa kuulla, että teitä on muitakin, joilla vastustaa ja kroppa ei toimi niin kuin koulun terkkatunneilla opetettiin. Että en ole yksin. Ja voi kuinka sitä on iloinen toisen plussasta, varsinkin jos tietää että vaikeuksia on ollut! Se tuo sitä toivoa jota ainakin itse kaipaan.
Tähti, voi kurjuus että menkat alkoi plussasta huolimatta 😔 mutta se hyvä puoli tuossa plussassa on, että ainakin hedelmöityt vielä! Siihen kiinnittymiseen kun löytyis se buusti, niin plussasta voisi iloita kunnes vauva on sylissä asti 🥰
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Paljon onnea plussista! Sekä paljon tsemppiä piinailijoille, toivon jokaiselle sitä paradta joululahjaa plussan muodossa ❤
Ja Viennna, itsekin pissasin dpo 11 todella haalean plussan herkkään testiin (3pvä ennen oletettujen menkkojen alkua). Seuraavan testin tein dpo 13 ja tuli jo selkeä viiva normaaliin testiin. Mulla oli ja on edelleen (viikkoja nyt 7+0) runsas valkovuoto, joten uskon vahvasti että olet raskaana!
Villahuivi, kuulostaa että kyseessä olisi muut kuin menkat. Voisiko kierron puolesta olla kiinnittymisvuotoa? 🥰
Vadelman kirjoitti:
Villahuivi, kuulostaa että kyseessä olisi muut kuin menkat. Voisiko kierron puolesta olla kiinnittymisvuotoa? 🥰
No eilenhän oli kp20, ja kierron pituus on vaihdellut tänä vuonna 30-60 pv välillä. Viimeisen 3kk kiertojen keskiarvo on jotain 34/36pv. Eli periaatteessa, voi kai se sitäkin olla. Kohdun suu on pehmeä ja alhaalla, ja pienikin osuma siihen saa niin kovan kivun aikaan, että himot loppu kesken rakastelun tänään 🤦🏻♀️ (meillä on usein seksiä, joskus päivittäin mutta pääosin noin joka toinen pv. ) en tiedä mitä oli mutta kummallisen epävarmuuden se jätti!
Halti mulla kans pco ja epäilen ite endoa. Sain letroreseptin heti kun tuli diagnoosi, siis ihan yrityksen alussa jo. Haluttiin kuitenkin yrittää ensin itseksemme. Nyt yk 9 ja kolmas letrokierto helmikuussa lapsettomuustutkimuksiin. Suosittelen alottamaan letrot heti varsinkin jos et jaksa kauheasti plussaa odotella 😎
Kysymys erityisesti kaikille joilla yritystä pidempään takana: onko teillä miten kipeät kuukautiset? Itsellä kipeät koko vuodon ajan ja tulee paljon kaiken maailman klimppejä ja kalvoja. Haluaisin selvittää kunnolla mistä johtuu. Olen aiemmin kysynyt gynellä endosta, mutta koska ei näy ultrassa ja kohtu ei arista ei siihen ole puututtu.
GOldie kirjoitti:
Tähti, kurjuus. Jos jotain positiivista, niin tuo ajan vähyys ennen menkkoja. Ehkei ehtinyt alkaa niin iloita? En tiedä tokikaan, itse toivoisin vaikka ees kemiallista juurikin, että tietäis mahdollisuudesta. Tosin enpä tee testejäkään, joten kemiallisen bongaaminenkin mahdotonta. Argh.
Täällä varmistui aamulämpöjen nousujen myötä dpo3 tänään. Sunnuntain lämpöä ei toki huomioitu, koska valvoin, mutta eipä tuo mahdollinen päivän heitto nyt haittaa. Sylkistestin mukaan tosin ovis ollut vieläkin aiemmin, mutta olkoon. Ei jaksa stressata enää (ainakaan nyt ) niin yhtään. Hirveä päänsärky edelleen.
Viestin lähetys ei taaskaan onnistu, mur. Kokeilenpa ilman hymiöitä.
Goldie, olihan harmi...eka plussa kahden vuoden yrityksen jälkeen! Tulos on tosin parempi, kuin IVF-hoidosta keväällä.
Siksi usko luomuplussaan todella nousi, että jospa ensi kuussa tulis vihdoin pysyvä plussa😘
Plussaa sinulle sinne tähän kiertoon!!😀
Älä tressaa, vaan nauti Joulusta!!
Tähtitaivas☆
Villahuivi kirjoitti:
GOldie kirjoitti:
Villahuivi,minä olen saanut veristä vuotoa ovulaatiossa,nuorempana se oli jopa yleisempää. Siis ihan vaan veriviiruja, liman seassa. Toivotaan sinme parasta plussaonnea!!😁
Tähti, voi kurjuus että menkat alkoi plussasta huolimatta 😔 mutta se hyvä puoli tuossa plussassa on, että ainakin hedelmöityt vielä! Siihen kiinnittymiseen kun löytyis se buusti, niin plussasta voisi iloita kunnes vauva on sylissä asti 🥰
Villahuivi, plussa tosiaan tuli pitkän yrittämisen päälle (yli 2-vuotta) ja kyllähän se harmittaa, että menkat alkoi ....kp1..
Meniköhän toi siteeraus ihan ok, jokin tekstini jäi sinne väliin..🤔
Plussaa sinne ja tasapuolisesti kaikille!!🤩
Tähtitaivas☆
Onpas täällä aktiivista! Ja hyvä niin 😊 Niin paljon viestejä etten muista enää kaikkea, mutta joku plussannut siellä oli, onnea! Ja Tähdelle seuraavaan kiertoon plussatuulia, harmi että sieltä vuoto alkoi. Viennnalle toivotan rautaisia hermoja ja toivottavasti se viiva vahvistuu!
Mun (tuulimuna)pelot karisi tänään, kun ultrassa näkyi pieni katkaravulta näyttävä vauvanalku sykkivällä sydämellä! Siellä se sätkähtikin kerran 😁 Viikkoja onkin 8+5 sen aiemman 9+6 sijaan ja näin ollen laskettu aika siirtyi viikolla ollen 24.7. Lääkäri näytti hämmästyneeltä kun kysyin onko mahdollista saada kolme kuvaa 😅 Yksi meille ja 2 meidän vanhemmille.
Esikoinen, LA 7/2020
Huh empä ole käynyt täällä moneen viikkoon. Kiva kun on tullut plussia, olisipa ollut ihana saada sellainen joululahja..
Mulla oli liikatoimintaongelmia kilpparin kanssa ja sain tyrazol lääkityksen. Kuukauden kontrollissa sitten selvisikin että oli mennyt reippaan vajaatoiminnan puolelle?! TSH oli siis ennen lääkitystä alle 0,01 ja kuukauden jälkeen 24,55.. Ei kuulemma ihme että olen itkenyt koko kuukauden. Lääke jätettiin pois ja maanantaina taas uusi labra.
Viimeisin kierto oli jo 59 päivää.. Että alkaa jo toivo mennä ovulaatioidenkin suhteen. Tuleeko niitä ollenkaan vaikka testi muka näyttää plussaa?
Nyt tämän viikon ollut outoa kipua vasemmalla puolella alavatsaa. Tuli myös vaaleanpunaista limaa..
Villahuivi, oliko sinulla myös?
Kipu tuntuu wc käynnin yhteydessä tai välillä ihan vaan istuessa/kävellessäkin. Ei siis koko aikaa vaan välillä sellainen painava kipu.
Tryout kirjoitti:
Nyt tämän viikon ollut outoa kipua vasemmalla puolella alavatsaa. Tuli myös vaaleanpunaista limaa..
Villahuivi, oliko sinulla myös?
Kipu tuntuu wc käynnin yhteydessä tai välillä ihan vaan istuessa/kävellessäkin. Ei siis koko aikaa vaan välillä sellainen painava kipu.
Molemmin puolin kipua eilen, tänää enää vasemmalla. Sattuu millon missäkin asennossa ollessa, vessareissuilla ja rakastelun yhteydessä eniten. Ja tosiaan vuoto oli kirkasta limaa jossa joukossa semmosia paksumpia veriviiruja tai miten sen kuvaisi. Tänään kp21 ja kierron arvelen olevan noin 34-36päivänen, mikäli keskiarvon mukaan laskeva kalenterisovellus oikein määrittää mahdollisten menkkojen alkamisen oikein.
Kipu on sellaista... tylppää? Ja jos rakko on täysi, tuntuu viiltomaisia kipuaaltoja, samoin kun vatsan ollessa kovalla. Ja sitä on oikeadtaan koko ajan, pahinta on tosiaan vessareissut kun joutuu hiemankaan ponnistaan.
Tryout, miten muuten menee? Joku päivä sitten selailin viestejä ja huomasin että olit pitempään kirjoittamatta.
Tähti☆ kirjoitti:
Villahuivi kirjoitti:
GOldie kirjoitti:
Villahuivi,minä olen saanut veristä vuotoa ovulaatiossa,nuorempana se oli jopa yleisempää. Siis ihan vaan veriviiruja, liman seassa. Toivotaan sinme parasta plussaonnea!!😁
Villahuivi, plussa tosiaan tuli pitkän yrittämisen päälle (yli 2-vuotta) ja kyllähän se harmittaa, että menkat alkoi ....kp1..
Meniköhän toi siteeraus ihan ok, jokin tekstini jäi sinne väliin..🤔
Plussaa sinne ja tasapuolisesti kaikille!!🤩
En tiedä miten se siteeraus meni, mutta tämä alusta on sikäli typerä, että tässä on noin minuutti aikaa painaa muokkaa-nappia, ja sen jälkeen eiole mahdollista poistaa eikä muokata omia tekstejä.
Plussatuulia sinullekin tähän alkaneeseen kiertoon! 🥰❤
Mureke kirjoitti:
Onpas täällä aktiivista! Ja hyvä niin 😊 Niin paljon viestejä etten muista enää kaikkea, mutta joku plussannut siellä oli, onnea! Ja Tähdelle seuraavaan kiertoon plussatuulia, harmi että sieltä vuoto alkoi. Viennnalle toivotan rautaisia hermoja ja toivottavasti se viiva vahvistuu!
Mun (tuulimuna)pelot karisi tänään, kun ultrassa näkyi pieni katkaravulta näyttävä vauvanalku sykkivällä sydämellä! Siellä se sätkähtikin kerran 😁 Viikkoja onkin 8+5 sen aiemman 9+6 sijaan ja näin ollen laskettu aika siirtyi viikolla ollen 24.7. Lääkäri näytti hämmästyneeltä kun kysyin onko mahdollista saada kolme kuvaa 😅 Yksi meille ja 2 meidän vanhemmille.
Välillä jopa niin aktiivista, että pakko käydä kesken joulusiivouksen katsomassa mitä tänne milloinkin on kirjoitettu 🤣
Ihania uutisia, tuntuu varmasti hyvälle kun uskaltaa iloita eikä iloa himmennä pelko tuulimunaraskaudesta ❤ saitteko kolme kuvaa, vaiko enemmän 🤭
Viennna:
Minä olen kanssa tehnyt yhdessä keskenmenneessä raskaudessa testin, mitä tiirailtiin molemmat ja näimme siinä hyvin hennon viivan. Se ei kuitenkaan koskaan hävinnyt, mutta testi oli herkkätesti. Joten tiedän tuon tunteen ja se on niiiiin piinaavaa. Eihän testien tekemisessä mitään muuta menetä kuin rahaa, joten voithan sä huomennakin tehdä herkän testin ja katsoa kuinka käy, jos tuntuu siltä että halkeat piinasta perjantaihin mennessä.