Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Viennna, anna mennä! Sitten se on ainakin tehty. ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
GOldie:
No ehkä minä sitten teenkin sen jo huomenna. Toivoakin kun on kun kerran lämmöt koholla ja dpo mennään jo 10. Päivän kohdalla. 😊
Jos tulee nega niin testaan uudestaan viikonloppuna. Tulisi kyllä todella hyvä päivä ja joulu jos saisin plussan tikkuun. Mutta katsotaan nyt. 😊
19v | Raskaana
Luin olikohan se fertility friendistä vai mistä, että parasta aloittaa testaus dpo12-14, mutta että kolmas osa raskauksista näkyy jo dpo11. Eli tosiaan uusintatestaus kannattaa, jos mega tulee. Toisaalta voi toki miettiä, että kannattaako siinä tapauksessa vielä odottaa. Mun ystävällä näkyi kyllä haamu jo dpo9. Paljon plussaonnea! ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Siis nega tuossa piti lukea 🙈
Wau mikä määrä plussia tullut! Onnea!
Eveliina90, tiedän niin myös tuon turhautumisen, varsinkin kun on jo apukeinot (letrot) käytössä.
Täällä kp12 ja olin ultrassa. Söin tupla annoksen letroja ja nyt näkyi monta follia.. tai 1 iso ja olikohan niitä 2 muuta suht isoja.. taisi olla 15 mm isoin ja pari jotain 11 mm.. uusi ultra kp15. Turhauttaa, itkettää ja päälle melkein 200 e lasku. Ja sama 200 e varmaan sitten parin päivän päästä päälle.
En tiedä uskaltaakohan tässä nyt talletella ennen perjantaita. Toiveena, että ne 2 pienempää ei kasva enempää ja se isoin vain olisi jäljellä. Onhan tuo 3 kpl parempi kuin nolla, mutta silti olen vain itkenyt tänään ;(
helmikuussa 1,5 v yritystä.
Jaksamista kaikille. :)
Kiitos kaikille tsempeistä <3 ne todella on lämmittäneet mieltä. Yritän ajatella, että yritystä on takana kuitenkin vielä alle se maaginen vuosi ja etten heittäisi kirvestä kaivoon. Kuitenkin kun on todettu, että kaikki ei ole ihan niin kuin pitää niin jokainen epäonnistunut kierto muistuttaa siitä, että keho ei toimi niinkuin pitää ja vielä siihen päälle superkivuliaat menkat kunnon mielialavavaihteluilla. Oli todella kiva lukea monen teidän tsempit <3 minäkin aina tsemppaan kaikkia täällä joilla käy mieli pohjamudissa. Ja sitten taas iloitsen plussista!
Pikkuminnis 3 follia letroilla on tosi hyvin. Niillä ei ole tarkoituskaan kuin saada se yksi aikaiseksi. 3 on loistava määrä, tarkoittaa että keholla on hyvä vaste lääkkeelle ja kuitenkaan folleja ei ole liiaksi, eli ei tule esimerkiksi yhdyntäkieltoa (joka siis voidaan määrätä jos folleja yli 3). Itse nyt letroilla kolmatta kiertoa aloittelevana olen ollut yksi itkuinen hormoonimonsteri tässä jo pidemmän aikaa ja ymmärrän tuon että itkettää kaikki. Niin on muakin itkettänyt ihan olemattomat asiat. Rauhassa vaan talletteluja <3
Apua apua auttakaa! Olen lievästi sanottuna paniikissa!
Kp 1-3 menkat, vuotomäärä n.160ml yht.
Kp 4 tiputtelua (megalyhyet menkat ja vuotokin noin puolet aiempiin verraten)
Kp 10-17 sairaana, lämmöt 34.0-35.2 aamulöa, päivällä kuumeinen olo ja lämmöt korkeimmilöaankin vain 37.6
Kp 18 ovistuntemuksia
Kp19 reippaasti vetistä ovislimaa, munasarjojen kohdalla voimakasta kipua
Kp 29 eli tänään: kirkasta, läpinäkyvää vuotoa vessareissuööa, jossa rusehtavaa verta mukana
Talletteluja tässä kierrossa: kp 5, 8, 10, 12, 15, 17, 18, 19.
Mitä ihmettä tää vuoto on 😭😔 pelottaa aivan järjettömästi että alkaa menkat taas 😭😭😭😭😭 ja ihan tiedoksi, ikinä ei tämmöstä vuotoa ole ollut, vaikka tihkutellut useissa kierroissa onkin. Ne on olleet aivan verta, tämä on jotain muuta kuin verta 🤔🤯🙄🤨
Joo tiedän. Semmoista sattuu mutta silti paniikki iski 😭😭😭
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Oi, miten ihanasti plussanneita! 😍 Onnittelut kaikille!
Täällä rv. 5+4 ja menkkamaisia kipuja ollut ihan kokoajan. (niin oli kyllä aiemmissakin raskauksissa). Rintoja aristaa niin paljon, että oon siirtynyt käyttämään ns. urheilutoppeja, kun topatut&kaarituelliset sattuu.
Väsymys on jotain ihan käsittämätöntä😳 Torkahdin (nukahdin)tänään sohvalle lounaan jälkeen.... Olin tätä ennen selaillut netistä vaatteita tabletilta, joka siis jäi syliin auki kun nukahdin. Kuulin kun mies ja tytär hihitteli siinä vieressä, että nyt se äiti kuorsaa ja ostaa samalla vaatteita. 😂 Eilen nukahdin säkkituoliin lattialle kesken leffan, ja kuulin kun perhe mietti ääneen että nukkuuko äiti? Vastasin, että en nuku. Hetken kuluttua kuulin, kun nauroivat, että oikeastiko äiti vastasi ja jatkoi kuorsausta samantien. 🤣🤣 Pahoinvointi edelleen melko lievää, mutta kahvi ei enää maistu. (Olen normisti suurkuluttaja) ja hajuaisti on ihan mieletön... haistoin aamulla kun naapuri poltti tupakan pihalla ennen töihin lähtöään! Ja mein makkari on yläkerrassa. Hajuvedet ja rasva pahimpia.
Mutta nää nyt oli vain tämmösiä oma-napa päivityksiä.
Plussatuulia kaikille! 💕Monen oireet kuulostaa hyvältä! 👍
Nonii tätä ne uudet oireet enteili. Plussa tuli !! ❤️ Apua että sydän hakkaa 🙈
Kp 36/31-43, yk4, dpo luultavasti 13 tänään
Onnea Sylvia! Ihan parhaan joululahjan sait ❤
Viennnan testiä odotellesss... 😁 Tällee saikulla pystyy vähän liikaakin eläytymään muiden tilanteisiin... 😁
Onnea Sylvia!❤ ihana joululahja teille!!
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Huono puoli siinä kun keskustelu on suljettu 23-7 on se, että välillä lueskelu osuu juuri sille ajalle ja sit mun vastailut laahaa monta päivää jäljessä 🙈 helpotuksena monen keskustelusivun selaamiseen ja useammalle vastailuun käytän puhelimen muistiota. Selaan keskustelua, kirjoitan muistioon ja sitte kopioin ja liitän tähän kommenttikenttään koko tekstin kerralla 😅
Pingu, kirjoittelit tuolla pari päivää sitten: "Mesimarja93: Hyväähän se äiti vaan tarkoittaa. 😅 Varmaankin kerron omallenikin suht pian jos ja kun joskus nappaa, mutta jännittää vaan se keskenmenon riski, kun hän kanssa niin raskaasti ottaa asiat, että en haluaisi häntä innostaa turhan aikaisin."
Oon myös miettinyt tuota, että se huono puoli aikaisin kertomisessa on, että keskenmenoriski on vielä merkittävä. Mutta uskon, että varmasti saisin siinäkin asiassa äidiltäni tukea, hän on joskus maininnut että minun syntymäni jälkeen sai useamman keskenmenon ennen kuin seuraava pysyi kyydissä loppuun asti.
Puhuit jossain kommentissa myös siitä kuinka kyseenalaistat koulujen seksuaalikasvatuksen. Ite oon sanonu samaa toukokuusta asti kun aloitettiin yritys ja aloin perehtyä näihin vauvajuttuihin toden teolla. Tästä kai huomaa pyörineensä pitkään samassa ketjussa, kun samoja aiheita nousee aina välillä uudelleen esille 😅
Villahuivi, olen iloinen, että sulla on tutkimukset edistymässä. Vaikka sanotaan että tieto lisää tuskaa, niin varmasti sinun tilanteessasi jo kaipaa selityksiä ja vastauksia miksi vauvaa ei näy eikä kuulu. Tsemppiä!
Ja testailusta oli myös näköjään keskustelua. Mä käytin kans aluks monta testiä "turhaan" testailemalla aikaisin ja useamman kerran samassa kierrossa. Mua jatkuva testailu vaan stressaa enemmän, joten nyt en oo enää testannu vaan odottanu vaan menkkojen alkua. En oo ostanu raskaustestejä ollenkaan, niin ne ei polttele vessan kaapissa. Oon päättäny että sitte jos se ihme tapahtuu että menkat on ovulaatiosta laskettuna 2-3 päivää myöhässä, niin voin ostaa testin.
Täällä menossa kp 10 ja valkovuoto runsastumaan ja vetistymään päin, ovista odottelen lähipäiville 😊 vuoto tuntuu runsaammalta kuin yleensä, tiedäppä sitten onko sattumaa vai vaikuttaako kun olen painellut itse korvistani munasarjojen ja kohdun akupunktiopisteitä (en neulalla, vaan sormin 😁)
Tein raskaustestin, ja siinä näkyy minun ja mieheni mielestä TODELLA haalea viiva, erottaa juuri ja juuri silmällä. Mutta viiva kuitenkin näkyy, joten voikohan se olla vaan siihen testin paikkaan kuuluva viiva vai olenko mahdollisesti raskaana? Eikö siinä kuuluisi näkyä yhtään mitään jos en olisi, ei edes haaleimmista haaleinta? Kun sitä ikkunaa tihrustaa niin selvä mutta melkein näkymätön viiva näkyy.
Huoh, nyt tulee olemaan pää pyörällä töissä. 😁 Teen vaikka huomenna uudestaan testin...vai onko silloinkin liian aikaista?
19v | Raskaana
Heissan! No mä sain PLUSSAn eilen dpo 17.....❤
Mutta menkat yllätti tänään, joten ilo jäi lyhyeksu, kp1 😪
Kemiallinen sitten siis, hipaisu.....
Mutta ainakin luo toivoa onnistumiselle vielä😊
Tähtitaivas☆
Testin tekemisestä siis n. 3 minuutin päästä näkyi sininen todella haalea viiva joka oli 10 minuutin kuluttua hävinnyt (testissä luki että muutokset tuloksessa 10min kuluttua eivät ole enää luotettavia) eli mahdoinkohan nyt saada kuuluisan haamun.
Nyt olen matkalla apteekkiin hakemaan uutta ja testailen varmaan ylihuomenna. 😁
Eilisestä asti on muuten ollut migreeniä, toivon ettei liity kuukautisiin. Minulla nyt on muutenkin tosi usein migreeniä, joten vaikea tulkita. 😁
Lämmöt yhä koholla!
19v | Raskaana
Onnea kaikille plussanneille, en ole pysynyt perässä ketkä kaikki ovat saaneet plussan.
Viennna:
Onnea haamusta, kyllä sen pitäisi erottaa onko se viivanpaikka vai haamu. Sinuna tekisin testin kuitenkin parin päivän päästä uudelleen, niin saat selkeän tuloksen.
Täällä eletään jänniä aikoja. Raskaus on nyt ovulaatiosta laskettuna 5+6 (ovulaatio tuli poikkeuksellisesti 4 päivää etuajassa, mutta koska minulla ei ehtinyt olla keskenmenovuodon jälkeen kuukautisia välissä, niin ilmeisesti silloin ei km vuotoa ei pidetä luotettavana raskautta laskiessa).
Oireita on ollut, lievää pahoinvointia, rintojen kireyttä ja pientä arkuutta, hajuherkkyyttä jne. Ultra meillä olisi lauantaina ja jännittää/pelottaa ihan törkeästi! Olisi maailman ihanin joululahja nähdä pieni sydän sykkimässä, mutta samaan aikaan pelottaa että joulusta tulee maailman kamalin jos siellä ei olekaan elämää.
Raskaustestejä olen tehnyt tämän raskauden kohdalla varmaan 5 ja viimeisimpään piirtyi saman tien niin tumma viiva kun pystyi tulemaan, se taisi olla melkein viikko menkkojen oletetetun alkamisen jälkeen.
Kanelipulla:
Siinä näkyi hieman selkeämpi (haamu) viiva sen 10 minuutin ajan, kunnes katosi. Sen jälkeen ei näy lähes mitään paitsi vissiin tuo viivanpaikka super himmeästi. Eli uskon että voisi olla oikea haamu. Haen tänään uuden herkän raskaustestin (clearblue) ja testaan ylihuomenna! 😊
19v | Raskaana
Vielä tarkemmin siis viivanpaikalle ilmestyi sitä sinistä väriä oleva viiva. Viivanpaikalla tuota sinistä väriä ei ole, vaan se on haaleanharmaa. Noniin olen sekoamispisteessä kotona kun mietin olenko vai enkö ole raskaana ja joudun odottamaan vielä ylihuomiseen sillä aion tehdä silloin vielä herkän testin. Help! 😁
19v | Raskaana
Villahuivi, kiitos vinkistä, että tiedot saa tuohon alas. Hyvä, että pääset tutkimuksiin. Toivottavasti mieskin on myötämielinen. 🤗
Täällä dpo 2 tai 3, lämpöä nyt 37,2 ja jäätävä päänsärky. Liekö kyseessä jälkitauti, vaikka en ole ensimmäisestäkään ehtinyt välissä kunnolla parantua. Huokaus.