Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2741/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistelen yhä kaameen kurkkukivun kanssa😣 viime yönä heräsin neljältä kovaan viiltävään kipuun mahassa, jonka jälkeen en enää saanut unta kurkkukivun takia, jouduin ottamaan panadolia.. Aamulla oli tullut housuihin limaklöntti, en tiedä tekeekö menkat tuloaan jouluksi.

Tässä kohtaa nyt on niin kipeä olo ettei ole paljon ollut oireita mihinkään suuntaan, tissit ei oo yhtään kipeet, ei juurikaa nippaile, nappaile, joten nyt parannellaan vaan flunssaa pois!

Täällä oli paljon tullut keskustelua, vastailen paremmin kaikille kunhan tässä toivun!

Enkelinäiti kp 19,dpo6,yk en edes viitsi enää laskea näiden vuosien jälkeen, neljäs raskaus haaveissa, kaksi elävää lasta ja yksi enkeli💕 36v/44v.

2742/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen haave, ompas nyt kummallista tuollainen kierron venyminen.. Onko normaalisti noin että kierto saattaa heitellä? Oireitakin on, joten olisko mahdollista että ovulaatio ollut myöhemmin ja siksi testit negaa?

Ja tosiaan tuo negan saaminen saa ärsytyksen aikaan venyvien menkkojen takia kun sitten haluaa jo uuteen kiertoon ilman mitään lisäodotteluja!!

Tsemppiä sulle, halien kera ja toivotaan vielä plussaa testiin! Niinkaun kuin ei ole menkkoja, on toivoa vai miten se meni😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2743/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti kirjoitti:

Salainen haave, ompas nyt kummallista tuollainen kierron venyminen.. Onko normaalisti noin että kierto saattaa heitellä? Oireitakin on, joten olisko mahdollista että ovulaatio ollut myöhemmin ja siksi testit negaa?

Ja tosiaan tuo negan saaminen saa ärsytyksen aikaan venyvien menkkojen takia kun sitten haluaa jo uuteen kiertoon ilman mitään lisäodotteluja!!

Tsemppiä sulle, halien kera ja toivotaan vielä plussaa testiin! Niinkaun kuin ei ole menkkoja, on toivoa vai miten se meni😘

ei kyllä viimeseen puoleen vuoteen ole enää heitellyt, ainakaan ilman selkeää syytä, kuten kemiallinen raskaus... tää pahoinvointi, johtu sitten mistä vaan on ihan järkyttävää! Vaikea olla töissäkään, mikään ei meinaa maistua ja tuntuu siltä et jos jotain suuhun erehdyn pistämään niin tulis varmaan heti ulos🙄🤮🤮

Ja voihan olla mahdollista tuo ovulaation myöhästyminen, toivottavasti ei koska siinätapauksessa raskaus ois suuri ihme, ei nimittäin ollu mahdollisuuksia talletella enää ovulaation jälkeen😐

Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!! Jep, näin itekki ajattelen😅 PS. ollu viimepäivinä myös kylmiä ja kuumia aaltoja jotka kyllä viittaa enemmän menkkoihin... tulis nyt sit jos on tullakseen!

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

2744/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi, onpa hyvä juttu! 😃 Ja kiva, jos olin jotenkin avuksi. 🤗

Tsemppiä ja voimia kaikille! 💚

Täälläkin niitä tarvitaan, pinna hirveän kireällä ja miehelle kiukuteltu, vaikka vasta dpo2 tai 3. Että niin aikaiset pms:t tällä kertaa, jollei johdu sokerista. On taas tsempattava tuon ruokavalion kanssa, vaikka ylipainoa ei olekaan, muuten vaan herkkä.

41/45, yk11, dpo2-3/kp17/24-32. 2.toiveissa.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2745/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohwi kirjoitti:

Murmelips: mistä olet ostanut siveydenpuukapseleita ja minkä nimisiä nuo kapselit ovat?

Tänään on tuntunut kohdun tietämillä inhottavia vihlaisuja, menkkojen pitäisi alkaa loppuviikosta ja pelottaa, että nämä "tuikkimiset" johtuvat siitä :( Onko muilla kokemusta vastaavasta vihlomisesta? Kyseessä ei ole siis alavatsa vaan vihlonta tuntuu kohdussa/kohdunsuulla. 

T. Sohwi 30v., kp 24/30, yk 11, takana kaksi keskenmenoa.

Ostin Ruohonjuuri -nimisestä nettikaupasta ja noiden nimi on Fushi Chaste Tree Supplement 🙂. Englanninkielisillä palstoilla jotkut hehkuttavat tuota siveydenpuuta nimenomaan siihen jos luteaalivaihe on hieman lyhyehkön puolella, niin siksi ajattelin kokeilla ja katsoa onko tässä mitään perää. 🙂

2746/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk9 menossa, su tikutin ovisplussan ja eilen illalla tuntuikin selvästi ovis kipuja. Talleteltu ollaan pe la su, eilen ei enään jaksettu vaikka varmaan oli "the päivä " Jospa sitä tänään vielä. Uudeksi vuodeksi alkaa siis menkat, enään en uskalla toivoa että ei ala. Pessimisti ei pety😂

Onneksi osuu joulu piinaviikoille, saa oikeesti muutakin mietittävää ja puuhattavaa. Tsemppiä kaikille❤️

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

2747/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli pakko mitata lämpö vaikka eilen ajattelin etten enää uskalla kun aletaan olemaan niin lähellä kuukautisia. No eilen lämpö oli 36.48, tänään 36.75! Eli taas se on hieman nousussa. Nyt mietin viitsinkö tehdä sen raskaustestin. 5 päivää ennen oletettuja kuukautisia tarkkuus on 96%, mutta huomenna sen pitäisi jo olla 99%. Eikai tässä enää kovin pitkään ehdi miettimään kun pitäisi aamupissasta se tehdä ja olo alkaa käymään tukalaksi. 😁

19v | Raskaana

2748/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90, voi miten harmi! Itsekin kuvittelin että kyllä tänä jouluna jo on mahanpystyssä, vaan eipä ole. Alku siihen saattaa olla, mutta vielä on silti paljon pelissä ennen vuodenvaihdetta; jos hedelmöittyminen pn tapahtunut, kiinnittykö alkio - vai alkaako menkat. Vai kiinnittyykö ja meneekin kesken kuten aiemmat. Kovasti toivon, mutta aina touve ei riitä. Ensi jouluna toivonmukaan on jo oma nyytti sylissä ❤ niin kauan kuin on elämää, on toivoa! Halaus ja plussatuulta seuraavaan kiertoon! ❤

Hyödytön, valtavan suuret onnittelut! ❤ ja kovasti tarrasukkia matkaan! Olipa niin ihana uutinen!!

**

Täällä kp20. Aamulla kokeilin niitä limoja tarkistaa, ja voi vietävä minkä kivun se aiheutti kohtuun! Pikkuisen liikahti kohtu ja tuntu että puukolla viiltää sitä irti. Sama kipu tuntuu ulostaessa joskus oviksen tai menkkojen aikaan, nykyään aika harvoin. Rinnoissa alkaa näkyä kierron vaihe, niiden ulkonäkö muuttuu jonkin verran kierron puolvälin jälkeen, kun ne alkaa hieman turvota.

Talletteluja on tehty, tämä aamu meni harakoille kun nukuin tähän asti yövuoron päätteeksi. Jospa illalla talletteluja, kun sitä ovulaatiota en varmaksi tiedä.

Lääkärissä kävin. Tulee käyntiä isolle kirkolle, kun pitää ihan yliopistosairaalaan lähteä tutkimuksiin. Täällä ei ole yksityisiä gynejä ja julkinen puoliki meistä katsottuna monen tunnin ajomatkan päässä. Lähete on kumminkin. Tiedän, ettei mies halua tutkimuksia, mutta minulle tehtiin lähete ensisijaisesti sitä ajatellen, että tutkittaisiin onko joku selkeä syy miksi en vauvaa saa. Kysymys kuuluukin, että koska lähete on gynenpolille yliopistosairaalaan, miten siihen pitäisi varautua? Mitä tutkimuksia ne mahdollisesti ottaa? Ja pitääkö miehen olöa silti mukana?

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2749/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna toivotaan parasta!

Lily84, tosiaan ollaan saman ikäisiä ja oikeastaan syy miksi ollaan ”vasta nyt” yrittämässä on hyvin samanlainen: tavattiin vasta kolmekymppisinä. Minä olin aina halunnut nuorena jo äidiksi, mutta aiemmissa suhteissa se ei ollut mahdollista ja ennen tätä viimeistä olin myös monta vuotta ihan itsekseni (parempi yksin kuin huonossa seurassa!) ja suunnittelin oikeastaan lapsen hankkimista yksin. Sitten tapasin mieheni, ja vaikka meille oli molemmille nopeasti aika selvää että tässä tämä nyt sitten on, parempaa kun ei voisi edes toivoa, meidän tilanne on silti ollut vähän hankala käytännön näkökulmasta. Kuten jo aiemmin jossain viestissä kerroinkin, meillä on pitkäksi venynyt taloprojekti kesken ja sen takia asutaan säästösyistä miehen vanhempien luona. Aluksi odoteltiin että saisin pysyvän työsopimuksen, sitten odoteltiin että päästäisiin lopulta omaan yhteiseen kotiin. Lopulta päätettiin aloittaa yritys kun ei tämä taloasia tunnu ratkeavan eikä yrittämistä voi ikuisesti lykätä. Katsotaan sitten jos ja kun tärppää että miten me asiat järjestellään. Ehkä pitää tyhjentää joku lipaston laatikko vauvalle 😆😂 me ollaan siis tosiaan miehen lapsuuden huoneessa ja tilaa on vähän huonosti.. mun tavarat on pääasiassa vintillä! (siis tää tilanne on oikeasti ihan karsea, yritän kuitenkin suhtautua huumorilla ja rakkaudella, ei kaikki kestäisi asua anopin tykönä vuosia! Hyvä minä! 😜)

Onneksi päätettiin kuitenkin heittää ”järki” romukoppaan ja aloittaa kaikesta huolimatta yrittäminen kun ei tiedä kuinka pitkään tässä tulee menemään..

T. SiBi, 35, mies 34 (kirjoitin aiemmin vahingossa 35! Hups!), yk 11, kp 4/27, eka toiveissa.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2750/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, en osaa sanoa pitääkö Suomessa olla miehen mukana enkä muutenkaan ottaa käytäntöihin kantaa, mutta mun mielestä sulla on kuitenkin enemmän kuin oikeus selvittää mitä sun kehossa tapahtuu. Vaikka toki en sitä missään nimessä sitä toivo, voi taustalla olla oikeastikin joku ongelma mikä pitää hoitaa! Sun terveydestään on tässä myös kyse!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2751/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Villahuivi, en osaa sanoa pitääkö Suomessa olla miehen mukana enkä muutenkaan ottaa käytäntöihin kantaa, mutta mun mielestä sulla on kuitenkin enemmän kuin oikeus selvittää mitä sun kehossa tapahtuu. Vaikka toki en sitä missään nimessä sitä toivo, voi taustalla olla oikeastikin joku ongelma mikä pitää hoitaa! Sun terveydestään on tässä myös kyse!

Siis lupaahan puolisolta ei tutkimuksiin tarvita, lähinnä tarkoitin kysymykselläni sitä, että alkaako ne tutkia enempää ellei mies supstu tutkittavaksi myös. Itsellähän kuitenkin endo ka pcos taustalla. Ja varmaan joutuu myös kuskin paikalle lähtemään, kun se on siyten sellainen 10h reissu käydä siellä ajomatkojen takia.

Täällä on juteltu siitä, miksi vasta nyt yritetän vauvaa, kun ikää on yli 30. Lyhyesti oma tilanne: oma taustanon vaikuttanut siihen, etten ole ollut valmis parisuhteeseen aiemmin. Sitten kun sain pääni selväksi (mt-ongelmat), päätin että vielä menen naimisiin. Toiveena olla vaimo JA äiti on ollut jo lapsuudesta alkaen, mutta nyt yli 30 vuotiaana olen vasta siihen valmis omien traumojen vuoksi. Halusin nuorena äidiksi ja vaimoksi, mutta empä tavannut miestäni ennen kuin 31v iässä. Joten tässä ollaan: vihdoin naimisissa ja vihdoin mahdollisuus tulla äidiksi. Toivon sydämestäni, että kaikkien vastoinkäymisten jälkeen meille kuitenkin vauvoja tulisi useampi 🥰 haluaisin suurperheen, mutta näillä spekseillä todennäköisesti joudun tyytymään hieman pienempään kokoonpanoon kuin alkujaan olen toivonut. Kunhan saisi edes yhden lapsen! Minun unelmani oli olla suurperheen äiti. Se unelma on murentunut, mutta unelma äitiydestä vielä elää.

T. Villahuivi, yli 30v molemmat, 1. toiveissa, yk26, takana 4 varhaista keskenmenoa.

2752/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Tiesittehän, että jokainen voi laittaa itselleen allekirjoituksen profiiliinsa? Helpoimmalla sinne näytti pääsevän omaa nimimerkkiään klikkaamalla, ja sieltä "muokkaa" ja kohta allekirjoitus. Sinne laiton itselleni tiedot, pysyvät mukana eikä tarvitse aina kirjoittaa viestin loppuun! Näin myös muut pysyvät kartalla, kuka ja mikä tilanne meillä kullakin on.

2753/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailisin mielipidettä tilanteeseeni, miten kannattaisi siis toimia. Eli, en viitsinyt vielä testata, sillä oletettuihin kuukautisiin on viisi päivää jäljellä. Kannattaako minun testata torstaina, vai odotanko lauantaihin, jolloin olisi enää yksi päivä jäljellä? Aion jatkaa mittaamista siihen asti kunnes teen testin siis. En millään malttaisi odottaa, mutta en haluaisi väärää tulosta jos testaankin liian varhain. 😥

19v | Raskaana

2754/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

Tänään aamulla oli pakko mitata lämpö vaikka eilen ajattelin etten enää uskalla kun aletaan olemaan niin lähellä kuukautisia. No eilen lämpö oli 36.48, tänään 36.75! Eli taas se on hieman nousussa. Nyt mietin viitsinkö tehdä sen raskaustestin. 5 päivää ennen oletettuja kuukautisia tarkkuus on 96%, mutta huomenna sen pitäisi jo olla 99%. Eikai tässä enää kovin pitkään ehdi miettimään kun pitäisi aamupissasta se tehdä ja olo alkaa käymään tukalaksi. 😁

Vienna, toivotaan parasta...lämmöt on jännä juttu ja tosiaan vaihtelee..

Miten tuon testin tarkkuuden voi määritellä, oisko 5 päivää keskiarvo?

Pidän sinulle peukkuja, plussatuulta testaukseen!!🤩

Tähtitaivas☆

2755/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, mä itse olin yrityksen alkutaipaleella testien suurkuluttaja. Tein usein testejä ennen menkkoja. Nykyään odottelen vain alkaako, ja jos on myöhässä niin olen testannut. Mulle se testaaminen ennen menkkoja toisaalta lisää stressiä entisestään, jos nega niin voisko se vielä muuttua plussaksi. Ja uskoisin jos plussaa/haamua niin stressi että onko kemiallinen tms. Ehkä jos olisin sun tilanteessa, niin testaisin n. Päivää ennen menkkoja, jos vaan pystyt ootella sinne saakka. Mutta tee miten vain parhaaksi näet ❤️

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

2756/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, samaa tulin sanomaan kuin Helmi4. Itselle testien tekonon stressaavaa. Teen joka kuukausi silti, ellei menkat ala viim kp 34. Mutta se riski väärästä negasta painaa mieltä ja jos liian aikasin erehdyn tekemään testin, hermoilen menkkojen alkua tosi paljon. Ja joskus en vain malta olla testaamatta ja koen että itselle se nega on suurempi pettymys kuin menkkojen alkaminen.

Tee miten itse koet sopivaksi. Oma kokemus on opettanut, että minulle ei sovi liian aikainen testaaminen, ja muiden juttuja kuunnellessa heille se sopii. Millainen ihminen olet muutoin? Helpottaako tieto sinua etukäteen vai riittääkö että asiat tulee kun on tullakseen? Se ymmärrys voi auttaa aika paljon siinä, testaileeko jatkossa usein vai ei. Tsemppiä, toivon sinulle plussaa 🥰

2757/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Muistin tänään että viimekuussa kuukautiset olivat myöhässä kolme päivää, joten kuuluisikohan niiden nyt alkaakin jo torstaina, ei sunnuntaina? Luulisin niin, eli siinä tapauksessa taidan testata torstai-aamuna. 😊

Olen kyllä aika kova stressaamaan ja hyvin malttamaton ihminen joten tämä ovulaation jälkeinen aika on varsin piinallista varsinkin nyt kun minulla on ensimmäistä kertaa raskauteen liittyviä oireita. 😁

19v | Raskaana

2758/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna, mä sain kolme päivää ennen oletettua menkkojen alkua suht haalean plussan herkällä testillä. Tuota aikaisemmin en ehkä lähtisi testaamaan, ja itselläkin tarkoitus oli ehkä testata puhdas nega, jotta ei tarvi elätellä turhia toiveita (kierto oli sekava). Noh - kuinkas kävikään 😮

2759/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, ootko pongannut ovulaation tässä kierrossa? Mikä kp? Itsellä ainakin yleensä kierto ollut 28vrk, mutta nyt ovulaatio oli 2vrk myöhemmin joten ovulaatiosta laskisin milloin kannattaa testata. Dpo 10 taitaa aikaisimmat plussan saaneet, dpo 14 pitäisi jo näkyä mutta toki kaikilla ei vielä silloinkaan (Googlesta löytyy hyvin tietoa miten HCG nousee ja toisilla menee tosi pitkään ennen kuin on mitattavalla tasolla). Itsehän toki hätähousuna testaan aivan liian aikaisin, mutta koen että mulle se negatiivinen testi on pienempi pettymys kuin että menkat alkaa. Mutta se toki on jokaisella yksilöllistä. Myös tässä vaiheessa ottaisin mieluummin kemiallisen kuin pelkät menkat, sillä se tavallaan antaisi varmistusta että raskaus on ylipäätään mahdollinen 🤔

Täällä dpo 8 ja aika etenee hi-taas-ti 😩 Lämmöt näytti tänä aamuna ottaneen uuden spurtin ylöspäin, fertility friendin artikkelin mukaan tällainen trifaasinen käyrä voisi olla hyvä merkki. 👌 Saa nähdä pysyykö noin koholla vai palaako ovulaation jälkeiselle tasolle.

25/29v, kp 24/30, dpo 8, yk1, 1.

2760/3096 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis:

Ovulaatio bongattu 7. Päivä, lämmöt siis dippasi ja tuona päivänä nousi, seuraan lämpökäyriä myös yhdessä sovelluksessa. Nyt menossa siis dpo 10. 😊

Uskaltaisiko jo huomenna testata? Minulla olisi kyllä työpäivä tiedossa päiväkodissa, joten jos tulisikin nega niin vois pilata päivän kun murehtisin asiaa siellä. 🥺

19v | Raskaana