Sivut

Kommentit (2709)

Oon tainnut aikaisemmin sanoa, mutta miehellä perus monivitamiinit käytössä jossa myös foolihappoa.
Itsellä mama Vita käytössä.

Mulle tuli eilen kunnon "ahaa elämys" :D

Tein siis silloin kp 14 illalla selkeän positiivisen ovistestin, no se ovishan on post. Tuloksesta 24-48h kuluessa. Eilen irtosi ovis limatulppa ja olin ihan kysymysmerkkinä! Eilen oli siis se oikea ovulaatio hetki ja tänään dpo1? myös minulla.
No nyt alkaa piinakausi, ei auta kun odotella.

Olen laittanut tästä kierrosta myös merkintöjä ylös. (S) meinaa että seksiä ollut tuona päivänä.

2.11.19 oli edelliset menkat

(S) Kp 12 limat alkanut

Kp 13 vähän ovis kipuja

(S)Kp 14 Ovistesti positiivinen ja kunnon ovis kivut molemmin puolin, enemmän oikea. ->Seuraavan 24-48h ovis.

Kp 15 Ovistesti neg. Nippailua vasemmalta.

(S) Kp 16 Ovistesti neg. Limatulppa irtosi, alavatsa nippailua. Ovulaatio nyt?!

Kp 17 ovistesti neg. Rinnat hieman arat ja vatsassa vähäistä nippailua.

Heippa!

Olen koittanut pysytellä pois palstalta, kun oma tilanne oli niin epäselvä ja aiheutti stressiä enemmän ja vähemmän. Viimeksi siis tilanne oli se, että raskaustestit näyttivät jo suht selkeää plussaa, mutta HCG oli vain 50(tätä ei kontrolloitu uudestaan) ja terkkulantäti suositteli varautumaan kemialliseen raskauteen yms. 

Tämän jälkeen testit kuitenkin vahvistuneet ja tänään käytiin miehen kanssa varhaisultrassa. Kaikki oli hyvin ja nyt ollaan viikolla 7. Olo on vieläkin aivan hölmistynyt ja epäuskoinen, en saanut oikeastaan mitään sanottua lääkärissä :) Olin varautunut huonoihin uutisiin, koska oireita ei juurikaan ole ollut ja toki se HCG arvo kummitteli mielessä. 

Nyt on myös neuvola-aika varattu ja ehkä tässä hiljalleen alkaa ymmärtää, että monien pettymysten jälkeen tässä voi hieman jo hymyillä.

Kaikille tsemppiä yritykseen ja sen verran ehdin lukaista, että ovulaatioita on ainakin osa bongaillut onnistuneesti eli piinapäiviä edessä :) 

Minäkin nyt mietin, että missähän sitä jatkaisi kirjottelua ja saisi vertaistukea. Tämä ketju on mielestäni tosi positiivinen ja on ollut voimaannuttavaa lukea kaikkien kuulumisia ja kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minna K, onnea plussasta ja ihanan helpottava tunne varmasti kun nyt asia vielä ultrassa varmistunut! ❤️

Mukava olisi kuulla plussanneiden kuulumisia ja myöskin jos osaavat kommentoida meidän plussaa odottavien mietteisiin kokemuksiensa pohjalta, se toisi meille haaveilijoille varmasti positiivista mieltä ja antaisi toivoa että perässä tullaan! 😍

Täällä kaksi päivää viimeisestä Terolutista, kp 52. Tänään iski töissä aivan tajuton pahoinvointi, en ollut varma että pyörrynkö vai oksennanko siihen paikkaan. Kesti puolisen tuntia ja helpotti kun join mehua. Kuukautiset eivät ole alkaneet, tiputtelua ollut muutamana päivänä. Terolutien aloittamisen jälkeen oli muutamana päivänä kuvottavaa oloa muttei näin pahana kuitenkaan ja kuurikin on jo ohi.. jos ei vuoto ala lähipäivinä, niin on varmaan tehtävä vielä raskaustesti. Todella hämmentävää!

Muokattu
klo 15:55 | 18.11.2019

Minna K, ihanaa, onnea paljon! 😍 Mustikkaiselle myös tsemppiä ja plussatoivoa. 😍

Tässä kuvakaappaus FF:stä, kun ainakin maksullisessa versiossa saa katsoa toisten jakamia charteja. Ylhäällä näkyy speksit ja vaikka ne on aikamoiset ja aikaahan noilla myös kulunut, niin niin ovat vaan raskauden aikaan saaneet. Toivoa tästä kenties kaikille vielä plussaa odottaville!

Onpa kyllä, kiitos jakamisesta GOldie. Innostuin aikaisemmasta suosituksestasi viime kierrosta alkaen käyttämään Fertility Friendsin ilmaisversiota. Herään joka aamu suunnilleen samaan aikaan, niin herätessäni laitan mittarin kielen alle ja sen lukeman olen laittanut FF:ään. Jossain kai myydään mittareita ihan tuota tarkoitusta varten, mutta itse olen mennyt tavallisella kuumemittarilla, joka näyttää vaan yhden desimaalin tarkkuudella. Olin eka aika skeptinen, että näkeeköhän noista lämmöistä mitään, mutta kyllä mulla ovulaation jälkeisenä aamuna tuli selkeä nousu lämpötilakäyrään. Samoin pari päivää ennen plussatestiä tuli toinen selkeä nousu. Tuon kemiallisen raskauden jäljiltä on nyt alkukierrossa olleet lämmöt korkeammalla kuin viime kierrossa, mutta nyt viimein laskusuunnassa. Kiinnostavaa seurattavaa.

Huonojakin puolia tuossa lämpöjen tarkkailussa tietty on, enkä suosittele varsinkaan silloin, jos kokee herkästi stressaantuvansa jatkuvasta mittaamisesta. Välillä voi lämpötilat heitellä myös vähän kummallisesti ja sitten tulee herkästi tehtyä vääriä johtopäätöksiä, että jokin asia olisi pielessä. Mulla esim. tuli dpo 2 yhtäkkinen tiputus takaisin alle ovulaatiota edeltäviin lukemiin ja vaikea tulkita, mistä johtui. Silti jäin ihan koukkuun tuohon mittaamiseen ja jännä nähdä, tuleeko tässä kierrossa samanlainen käyrä 😊

Onnea Minna K plussasta! Tykkään myös lukea myös plussanneiden kuulumisia, joten kiva vaan, jos laitatte viestejä.

Muokattu
klo 17:26 | 18.11.2019

Kiva kuulla! 😃 Juu, tosiaan jos osaa suhtautua just mielenkiinnolla ja ilman stressiä, niin tuo on ihan mukavaa puuhaa koko lämmöntarkkailu. Mullakin on vain apteekin digitesti, maksoi alle 10e, ja sillä mittaan vaginaalisesti. Kummasti se tosiaan pääpiirteittäin toistuu aina niin, että alkukierrosta matalammat ja oviksen jälkeen nousee. Mut juuri kuten sanoit, voi välillä olla heittoja. Yksittäisiä jos ovat, ei kannata ees oikeastaan välittää. Nämäkin just tulee tulkittua ajan myötä rennommin, kun oppii huomaamaan luonnollisten vaihtelujen ilmenemisiä. ☺️ Mä oon mitannut ainakin jo 10kk eikä kertaakaan oo käynyt niin, että lämmöt ei ois loppukierrosta nousseet. Ja hei muuten, estrogeeni puolestaan laskee lämpöä, että kun alkaa sitä taas kehittyä, voi aluks lämpö hetkellisesti notkahtaa. Toki vaikuttaa sellaisetkin, että onko nukkunut poikkeuksellisesti ikkuna auki tms.

Heippa kaikille! Liityn seuraanne lueskeltuani keskusteluja reilun kuukauden. Ollaan miehen kanssa molemmat kolmekymppisiä ja yritystä takana vasta vain yksi kierto. Tänään alkoi kuukautiset. Olen puoli vuotta sitten lopettanut e-pillerit ja kierto on siitä lähtien ollut 28-31 päivää. Olen excel-ihmisiä, joten hetihän lähdin kirjaamaan oireita ja metsästämään ovulaatiota. Viime kierrosta sainkin sen kiinni plussalla 6.11. Siitä laskien luteaalivaiheeni olisi ollut 11 päivää. Tässä kierrossa ajattelin alkaa mittailemaan lisäksi, jotta saan tarkemman tiedon ovulaatiosta. Hieman mietityttää tuo lyhyys, Cluekin ennusti menkat vasta perjantaille. Kuukautiseni myös alkavat tiputtelulla (joka alkoi jo eilen).

Yllättävän vähän painoi kuukautisten alkaminen mieltä alas. Olen todella kärsimätön ihminen enkä ollenkaan pidä siitä, ettei langat ole minun käsissäni. Lähinnä vaan mietin, että miten jaksaa taas odottaa kuukauden ennen kun saa tietää, että onnistuko. Mies on sanonut, että hän ajattelee tässä menevän vuosi tai kaksi. Kadehdin rentoa suhtautumista asiaan.

Olen luovuttanut munasoluja pari vuotta sitten. Silloin ainakin kaikki mitä he tutkivat oli kunnossa. En tosin yhtään muista mitä he tutkivat. Tiedän, että munasoluni on hedelmöitetty onnistuneesti ja siirretty kohtuun. En ole uskaltanut kysellä uudestaan.

Mahtavaa, että tällainen kanava on olemassa! Roikun välillä myös raskaana olevien ja vauvojen keskustelupalstoilla, mutta jotenkin ne tällä hetkellä tuntuvat liian kaukaisilta.

Moi kaikki!
Itse kirjoittelin teidän kanssa joskus ehkä 50 sivua sitten, kunnes plussasin. Uskokaa tai älkää niin jokaisen viestin olen lukenut siitä asti edelleen :) olen kyllä ihaillut teidän jaksamista kierrosta toiseen. Mahtavaa Villahuivi, että sinäkään et ole luopunut toivosta ♥️

Täällä mennään nyt viikoilla 13+0 ja kaikki on ainakin toistaiseksi kunnossa ja alkuraskaus on ollut minulle lähes oireeton. Jos yhtään helpottaa olotilaa niin itse totesin, että yrittämisestä ei kannata ottaa suurta stressiä, vaikka vaikeaa varmasti välillä onkin. Meillä oli plussakierrossa petitouhuja vain kaksi kertaa: kolme päivää ennen ovista ja päivä jälkeen ja sillä tärppäsi.

Toivon niin paljon teille kaikille tsemppiä ja onnea yritykseen ja tulevaisuuden odotukseen♥️ olen pitänyt ja pidän yhä kaikki sormet ja varpaat pystyssä teille🥰

Täällä kärvistelee hirviö😂 ovulaatiosta siis n. 6päivää..nyt kp 17 ja tosiaan ne tallettelut jäi siihen päivä ennen ovista.. Mies jäätyi mun ääneen kertomista tikutuksista, minä poruuttanut ja heittänyt jo kirveet ja kaikki jorpakkoon!!

Ensi kierrossa tikutan salaa, en puhu sanaakaan mistään viivoista. Ymmärrän tämän kaiken, meidän taustalla ei paljoa paineettomasti peittoja heilutella jos vauvaa halajaa, viimeksi se yksi ja ainoa luomuplussa tuli yllätyksenä. Eli nyt te ihanat saatte lukea mun tikutuksista, koska kotona en niistä puhu. Anteeksi jo valmiiksi!

Vihloo alapäätä, välillä mahaa, tissit ei oo kipeet mutta täyteläisen tuntuiset.. Ne kun on pienet löllöt yleensä😂 MUTTA en usko raskautumiseen vaan veikkaan oviksen jälkeisten oireiden johtuvan gelee royale pillereistä.

Piinailikos joku samoissa mun kanssa? Ja ihanaa kun jo raskautuneet käyvät kertomassa kuulumisia ja jaksavat elää meidän piinailijoiden kanssa♥️

Edellisessä raskaudessa en edes seurannut menkkojani ja havahduin vain yhtenä päivänä että iltaisin oli jano ja huono olo.. Testi näytti+3 raskaana ja ultra kertoi raskauden olevan vkolla 8..joten en odota ihmeitä näiden mun olojeni kanssa.

Räpätäti, ihania uutisia ❤ olipa kiva kuulla kuulumisia!

En tosiaan toivoa ole heittänyt, vaikka välillä pohjissa matelenkin. Alamahakivut palanneet, koko ajan pelottaa että menkat alkaa. Muutoinkin kummallisia oireita, jännä nähdä mihin tulokseen päästään tässä kierrossa! En vain tiedä mitä tehdä näiden tuntemusten kanssa, kun pelottaa niin paljon pettymys.

Ihania uutisia myös Minna K.lla! Onnea ❤🥰

Oulalle tervetuloa joukkoon!

Vauvakuume jo teini-iästä alkaen. Endo ja pcos seurana.

Tuntuu että pitäisi jostakin saada lisää rohkeutta. Kumma kun mieli menee vuoristorataa ja just nyt tuntuu että maailma kaatuu, vaikka äsken kaikki oli hyvin 😭 voi että mitä tunneskaalaa voi päivän aikana kokea!

Vauvakuume jo teini-iästä alkaen. Endo ja pcos seurana.

Täällä masentunut fiilis. Ensimmäinen letrokierto päättyi kuukautisiin ja nyt siis kp1. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu kun ovulaatio lähelee. Just nyt harmittaa tosin.
Kiva kun plussannert kerrotte kuulumisia! Itsekin luen kaikki viestit ja mietinkin aina, että mitä plussatyypeille kuuluu :)

Oula kirjoitti:
Heippa kaikille! Liityn seuraanne lueskeltuani keskusteluja reilun kuukauden. Ollaan miehen kanssa molemmat kolmekymppisiä ja yritystä takana vasta vain yksi kierto. Tänään alkoi kuukautiset. Olen puoli vuotta sitten lopettanut e-pillerit ja kierto on siitä lähtien ollut 28-31 päivää. Olen excel-ihmisiä, joten hetihän lähdin kirjaamaan oireita ja metsästämään ovulaatiota. Viime kierrosta sainkin sen kiinni plussalla 6.11. Siitä laskien luteaalivaiheeni olisi ollut 11 päivää. Tässä kierrossa ajattelin alkaa mittailemaan lisäksi, jotta saan tarkemman tiedon ovulaatiosta. Hieman mietityttää tuo lyhyys, Cluekin ennusti menkat vasta perjantaille. Kuukautiseni myös alkavat tiputtelulla (joka alkoi jo eilen).

Yllättävän vähän painoi kuukautisten alkaminen mieltä alas. Olen todella kärsimätön ihminen enkä ollenkaan pidä siitä, ettei langat ole minun käsissäni. Lähinnä vaan mietin, että miten jaksaa taas odottaa kuukauden ennen kun saa tietää, että onnistuko. Mies on sanonut, että hän ajattelee tässä menevän vuosi tai kaksi. Kadehdin rentoa suhtautumista asiaan.

Olen luovuttanut munasoluja pari vuotta sitten. Silloin ainakin kaikki mitä he tutkivat oli kunnossa. En tosin yhtään muista mitä he tutkivat. Tiedän, että munasoluni on hedelmöitetty onnistuneesti ja siirretty kohtuun. En ole uskaltanut kysellä uudestaan.

Mahtavaa, että tällainen kanava on olemassa! Roikun välillä myös raskaana olevien ja vauvojen keskustelupalstoilla, mutta jotenkin ne tällä hetkellä tuntuvat liian kaukaisilta.

Tervetuloa ja mahtavaa, että löytyi toinen munasolunluovuttaja täältä! 😊
Minä luovutin 32-vuotiaana nelisen vuotta sitten kun kuvittelin, ettei minulle ikinä tule parisuhdetta, saatikka omaa perhettä.

Tiedän myös, että munasolut hedelmöittyivät, mutta ensimmäinen istutus ei tuottanut tulosta. Viime aikoina olen pohtinut soittamista klinikalle kysyäkseni miten muiden alkioiden kanssa kävi.

Kävin n kuukausi sitten gynellä kun omaa yritystä oli takana 10kk ja se, että olen luovuttanut oli tärkeä tieto. Lisäksi gyne kysyi kuinka monta munasolua saatiin ja mikäli ne hedelmöittyivät. Varsinkin hedelmöittyminen oli näin oman yrityksen venyessä hyvä tieto jatkotutkimuksia ajatellen.

Minulla oli jälkitarkastuksessa vähän arpikudosta yhdessä munasarjassa ja koska juuri se oli nyt gynekäynnin yhteydessä suht hiljainen follikkelimäärältään niin huolestuin vähän. Gynen mukaan ei kuitenkaan välttämättä tarkoita mitään, vielä.

Ja tosiaan, sinulta on myös otettu jonkinsortin geenitestit, jolla on suljettu pois perinnöllisiä kromosomiongelmia ja tämä on aika iso juttu.
Tiedän esim. yhden naisen, joka ryhtyi luovutusprosessiin, mutta hänellä tyssäsi tuohon testiin kun löydettiin poikkeama. Omalla tavalla hyvä asia, että hän sai tietää asiasta, koska mikäli hän haluaa omia lapsia niin hänen kannattaa hakeutua suoraan hoitoihin, ja saakin tehdä niin, lähete tulee kouraan kun geenitestin tulos on tiedossa. Vika on sellainen, että se aiheuttaa keskenmenoja ja ellei hän olisi yrittänyt luovuttaa niin hän voisi olla yksi meistä, joka tuskailee ensin luomuna vuoden ennen kuin pääsee hoitoihin ja asiaa alettaisiin tutkimaan.

Joten joo, hyvä, että olet sopinut luovuttajaksi ja että hedelmöittyivät 🙌. Moni ongelma on jo sillä suljettu pois 😊.

Enkelinäiti kirjoitti:
Täällä kärvistelee hirviö😂 ovulaatiosta siis n. 6päivää..nyt kp 17 ja tosiaan ne tallettelut jäi siihen päivä ennen ovista.. Mies jäätyi mun ääneen kertomista tikutuksista, minä poruuttanut ja heittänyt jo kirveet ja kaikki jorpakkoon!!

Ensi kierrossa tikutan salaa, en puhu sanaakaan mistään viivoista. Ymmärrän tämän kaiken, meidän taustalla ei paljoa paineettomasti peittoja heilutella jos vauvaa halajaa, viimeksi se yksi ja ainoa luomuplussa tuli yllätyksenä. Eli nyt te ihanat saatte lukea mun tikutuksista, koska kotona en niistä puhu. Anteeksi jo valmiiksi!

Vihloo alapäätä, välillä mahaa, tissit ei oo kipeet mutta täyteläisen tuntuiset.. Ne kun on pienet löllöt yleensä😂 MUTTA en usko raskautumiseen vaan veikkaan oviksen jälkeisten oireiden johtuvan gelee royale pillereistä.

Piinailikos joku samoissa mun kanssa? Ja ihanaa kun jo raskautuneet käyvät kertomassa kuulumisia ja jaksavat elää meidän piinailijoiden kanssa♥️

Edellisessä raskaudessa en edes seurannut menkkojani ja havahduin vain yhtenä päivänä että iltaisin oli jano ja huono olo.. Testi näytti+3 raskaana ja ultra kertoi raskauden olevan vkolla 8..joten en odota ihmeitä näiden mun olojeni kanssa.

Anna tulla vaan kaikki tänne! 😄
Ollaan suht samoissa päivissä, minulla dpo8 tänään. Pari päivää sitten iski järkyttävä ärsytys ja alakuloisuus, normaaliakin vahvempaa PMS:ää, samalla on valkovuotoa kovasti, välillä ihan holahtaa. Olen miettinyt, et entä jos ovulaatio onkin vasta nyt joskus, mutta sain kyllä plussan luiskaan viikko sitten. Ovisliuskat on loppu, joten en pääse varmistaan ja uusia en tämän takia nyt osta, heh.
Alavatsalla tapahtuu paljon, nippailua ja paineen tunnetta. Eilen tuntui alapään puolella sellaista piikikästä "stabbing"-kipuilua jonkun aikaa. Mutta tämä ei sinänsä kerro mitään, aina niitä erinäisiä tuntemuksia on. Silti jokin on jotenkin vähän erilaista... 🤔.

Ei muuta kuin tsemppiä meille ja kaikille muille! Ja varsinkin kaikille, jotka kipuilevat henkisesti asian kanssa ❤. On tämä yhtä vuoristorataa...

Tää ketju on niin monipuolinen ja positiivinen, että eksyn tänne koko ajan lukemaan miten teillä menee :)

Arvostan kyllä teitä munasolun luovuttajia!

Täällä dpo 2, voisko 10pv mennä jo :D Nyt tulee tyhmä kysymys, mut kysynpä silti.
Täällä jäätävä flunssa ja yskä niin että tuskin saa nukuttua. Voiko yskä/ flunssa vaikuttaa jotenkin kiinnittymiseen !?

Kiiltotähti käsittääkseni flunssa ei vaikuta kiinnittymiseen.. Täällä myös flunssaoireita, palelee ja räkä valuu 😣 ja nippailee menkkatyyliin, joten viikon päästä odotettavissa tädin vierailu. Koskahan sitä voisi alkaa testaileen.. Vaiko vasta jos vierailu ei tapahdukkaan🤔

Portland, olipa kiva kuulla sinun kokemuksiasi ja tietämystä. Minä soitin samassa vaiheessa silloin klinikalle. Ensimmäinen siirto ei ollut onnistunut ja toinen oli juuri tehty. Ajattelin, että soittelen uudemman kerran, jos tämä projekti kestää vielä. Jotenkin ahdistaa ajatus, että joku olisi ihan turhaa toivonut ja maksanut, että saa lahjasoluja ja sitten ei olekkaan onnistunut. Ajattelen sen omaksi epäonnistumiseksi, vaikka tiedän ettei se välttämättä minusta johdu.

Muistaakseni minulta saatiin silloin vain 5 munasolua. Sekin mietityttää, vaikka silloin lohdutettiin, että se ei tarkoita vielä mitään. Eri hormonimäärillä olisi saatettu saada aivan eri tulos. Varsinkin kun vertaa tätä yhteen tuttuun, jolla oli tullut toistakymmentä. Ei saisi vertailla, mutta pakostakin sitä miettii.

Onko teillä muilla jäänyt kiertoja väliin olosuhteiden takia? Mietin seuraavaa, kun ovulaatio ajoittuu perheen yhteisen reissun kanssa samaan aikaan. Yleensä ollaan nukuttu aika tiiviisti, ei samassa huoneessa, mutta ei ovea välissä. Kehtaako sanoa sisarrukselle, että voisivatko poistua hetkeksi. Kaikkea sitä miettiikin 🤣

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat