Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2181/3096 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menkat alkoi sittenkin! Myöhässä viime kiertoihin nähden, mutta kuitenkin. Helpotus oli kyllä valtava! Vaikka koko ajan tiesi, että kyllä ne voi vielä tulla niin ei sille pelolle ja miettimiselle vaan voi mitään kun oli muutenkin mielen päällä, että mitenhän käy menkkojen kesto vaan vaan lyheni.

Uutta yrityskiertoa kohti siis.

Kuten joku jo sanoikin niin kannattaa hyödyntää Puhtin tutkimuksia, jos vaan omalla paikkakunnalla on. Siellä on raskautta suunnittelevillekin testipaketti ja epäilenpä tulevan halvemmaksi kuin yksityisen kautta. Toki tarvittaessa jatkohoito on haettava erikseen, mutta jos suunnittelee gynekäyntiä muutenkin niin ottaa kokeet vaikka ennen sitä tms.

https://www.puhti.fi/tuote/raskautta-suunnittelevan-terveystarkastus/

Ja kun joku mietti yksityistä gyneä niin kyllä ultraavat välittämättä kauan on yritystä takana. Oma käynti maksoi jotain 120-130 euroa.

2182/3096 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Progesteroni mitattu eilen, kun ovisplussasta 7pvää. Tulos tuli tänään, lähes 60, eli ilmeisesti hyvä? Siitä huolimatta alkoi tiputteluvuoto yllättävän kovana tänään. Nyt oon kyllä aika isona kysymysmerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2183/3096 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu niin älyttömän turhauttavalta, että viime jouluna hulluimmissa unelmissaan ajatteli, että ens jouluna meillä voi olla jo vauva. Mut eipäs oo, eikä oo ees tulossa. Kiukuttaa ja itkettää niin vietävästi, etten oikein tiiä mihin tätä purkais.

2184/3096 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa. Miksei noi vahvistu enempää? Vai meneekö siinä enemmän aikaa? Toi alin tikku tältä aamulta näyttää jopa vähän haaleammalta kuin sitä edellinen. Enää ei ole vatsaakaan vihlonut, mutta palelua ja väsymystä on ollut. Toisaalta mitään tiputteluakaan ei ole ollut yhtään, että sikäli pitäisi olla vielä huoleti. Kp 38 menossa ja rv ovulaatiosta laskettuna jotain 3 ja edellisistä menkoista laskettuna 5. Huomenna teen clearbluen viikkonäytöllisen testin. Rfsu:n testejä jäljellä kolmelle aamulle niin käytetään nyt loppuun nekin.. Kauheet psykoosit tulilla kun ei voi olla yhtään varma onko siellä masussa enää mitään 😅

Esikoinen, LA 7/2020

2185/3096 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kyseli aiemmin, että onko määrätty letroja ilman ultraseurantaa. Minulle tehtiin 1 ultra, n 100 e ja sen jälkeen käytän letroja 6 kk eikä ultria tarvita. Kävin kyllä myös n vuosi sitten ekassa ultrassa.

Marsun progesteroni kuulostaa hyvältä ja siltä että ovis on tapahtunut. Minulla oli se 23 ekassa letrokierrossa ja gyne sanoi, että ovis on tapahtunut. En kuitenkaan tiedä varmasti tapahtuiko vai ei.

Villahuiville pidän peukkuja, nyt olisi jo sinun vuorosi! :)

Täällä kp 25 ja olen koko kierron ajatellut, että tämä toka letrokierto oli turha. En usko että ovis välttämättä edes tapahtui. Viimeksi oli limat ja nännit arat. Nyt ei yhtään mitään. Olen silti ollut koko kierron hyvällä mielellä ja iloinen ja oikeasti onnellinen. Olen yrittänyt, ettei elämä olisi pelkkää tätä yritystä. Välillä on vaikeaa ja itkettää, mutta just nyt on hyvä olla. :)

2186/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, kappas! Mutta iän puolesta on heti sanottava, että lucky you! Teillähän on aikaa! 🤗

Oviksista, että ei mee oppikirjamaisesti. Myös oireet, esim. liman määrä ja tissien arkuus vaihtelee kierrottain. Luteaalivaiheen pitäis olla suht vakio, mutta kierron pituutta määrittelee ovulaation tuleminen ja ajankohta. Esim.mulla ollut aikaisintaan kp10, myöhäisintään kp. 12. Viime kuussa oli kp16, nyt joko kp12 tai 13. Lisäks tosiaan sellainen, että vaikka varsinaista limaa ei tule, voi silti olla hedelmällinen. Fertility friend laittaa hedelmälliseksi jo, kun valkovuoto muuttunut "wateryksi". Sitä mulla ollut tässä kierrossa lähinnä, vain to oli limaa.

Vanamolle ja SiBille, pahoittelut ja voimia uuden yrityskierron aloitteluun. ❤️

Murekkeelle malttia ja tsemppiä testien kanssa, toivotaan parasta ja hyvältähän tuo kokonaisuudessaan näyttää. 😍

Portland, mulle tullut sahara tutuksi! Ai kamalaa. 😅 Mulla oli toissa viikolla kovastikin haluja, mutta ne loppui kuin seinään ovisajasta huolimatta. 😬

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2187/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, siis myöhäisintään kp. 18 eikä 12.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2188/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olekaan nyt aikoihin kirjoitellut tänne. Mulla on ollut vähän hullu, mutta ihana syksy. Kaikkea mukavaa on tapahtunut, enkä ole vauvaa ensisijaisesti miettinyt. Nyt on kuitenkin palattu takaisin arkeen ja saman asian äärellä ollaan kuin te muutkin täällä. 🤭

Mulle määrättiin Terolutia tukemaan lyhyttä ja tiputtelevaa luteaalivaihetta. Mulla on suht. säännöllinen kierto, josta tunnistan ovulaation erittäin selkeästi. Ovulaatio tapahtuu yleensä vasta kp 21-25, josta noin viikon jälkeen alkaa tiputtelu ja siitä sitten menkat. Mulla on takana yksi kemiallinen raskaus, se oli nyt alkusyksystä. Kokeilen nyt kolme kiertoa tätä ja sitten uudelleen lääkäriin yhteyttä, jos ei auta. Lääkäri ja gyne olivat sillä asenteell, että stressi pois ja hyvät mahdollisuudet on raskautua tänä talvena. Kaikillahan nuo Terolutit ei toimi. Noh, onhan siitäkin sitten se joku vahvempi versio olemassa... Nyt mennään silti kolme kiertoa näillä ja otan taas käyttöön vitamiinit, greippimehun yms. mitä nyt tässä vielä keksinkääm. 😂 Nyt mulla on kp2, ovulaatio taitaa olla joskus itsenäisyyspäivän aikoihin tai sen jälkeen.

Todella vilkasta keskustelua ollut täällä, en ole perässä pysynyt, kun olen välillä käynyt vilkaisemassa! 🙊

Esikoinen la 10/2020. 💜

2189/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsulle piti tulla lisäämään, että mullakin oli progesteroni-testin tulos hyvä ja silti tiputtelen. Tiputtelu ei aina johdukaan keltarauhasesta, kuten mä siis luulin. Mulla kai liittyy kilpirauhaseen, mutta otetaan varmuuden vuoksi Papa-koe. Anyway, jos itse olisin uskaltanut luottaa aamulämpöön, niin niistä kyllä jo huomaa, että progesteronia erittyy. Tiputtelun alkaessakin mulla on edelleen korkeampi lämpö ja laskee vasta menkkojen tullessa. Jos sulla tiputtelua useamman päivän ennen menkkoja, suosittelen lämpimästi lääkärissä käyntiä asian tiimoilta, jos et ole vielä käynyt. 🤗

Doshika, toivottavasti Teroluteista on apua! 🤗

2190/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke

Musta noi näyttää aika hyvältä. Ilmoittele sitten mitä digitaali näytti. :) ++!

Oon tosi pahoillani te joiden yritys ollut jo pitkään käynnissä, en voi kuvitella miltä se tuntuu kun itsellä vasta yk 1. Tsemppiä ja plussatuulia++!

Täällä kärvistellään sitkeässä flunssassa ja netkstä

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2191/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti edellinen teksti kesken..

Mureke

Musta noi näyttää aika hyvältä. Ilmoittele sitten mitä digitaali näytti. :) ++!

Oon tosi pahoillani te joiden yritys ollut jo pitkään käynnissä, en voi kuvitella miltä se tuntuu kun itsellä vasta yk 1. Tsemppiä ja plussatuulia++!

Täällä kärvistellään sitkeässä flunssassa ja netistä lukenut kaikkea mahdollista vauva yrityksistä yms.. ovulaatio on ohi ja nyt vain odotellaan :) ovulaatio tuntemukset jäänyt hieman päälle ja rinnat todella arat, mutta se ei nyt kerro mitään kun aikaisemminkin ollut samanlaisia oireita.

Kivaa sunnuntaita! :)

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2192/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearblue näytti raskaana 2-3 ja liuskakin oli tänään aavistuksen tummempi aikaisemmista 😊 Olisi pitänyt tosiaan malttaa 😅 Pinna on ollut jo toista päivää räjähdysherkässä tilassa enkä itkuiltakaan ole säästynyt.. Hiuksetkin rasvoittuu jo vähän hitaammin. Ihan kuin pilleriaikoina!

Mites, häiritseekö teitä jos ja kun kirjoittelen tänne nyt kun oon plussannut? Itse aina mielenkiinnolla luin niiden päivityksiä jotka tänne kirjoitteli kuulumisia plussaamisen jälkeen oireista ym.

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille, toivotaan että kaikkien tikkuihin ilmestyy seuraavaksi se toinenkin viiva!

Esikoinen, LA 7/2020

2193/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke

Ihanaa! Paljon onnea :) Minua ei ainakaan häiritse vaikka kirjoittelet tänne!

Saako kysyä minkälaisia oireita oli sinulla ovulaation jälkeen ja montako päivää aikaisemmin ennen menkkoja plussasit?

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2194/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka plussanneet kirjoittelee. Ehkä saa vinkkiä ja toivoa omiinkin touhuihin... :D

Mua masentaa taas.. Mulla menossa jo kp 52!! Eikä mitään merkkejä menkoista saati raskaudesta. Viikolla oli vielä välillä menkkamaisia alaselkäkipua ja vähän herkkyyttä nänneissä mutta nyt ei niitäkään. Perjantaina tein raskaustestin ja niin vahva negatiivinen oli kun olla voi kuten on oma mielialakin. Sain jopa pienen paniikki-itkukohtauksen käydessäni kilpparilabroissa kun se hoitaja oli niin ilkeä. Jälkeenpäin mietin että oliko se edes niin ilkeä että piti suoraa kurkkua itkeä. Vähän hävettää oma käytös vaikka vasta autossa sain tämän kohtauksen.

Voiko olla että ovulaatio ei ollutkaan silloin kun testi näytti kahta viivaa (kp32) vai voiko tämä luteaalivaihe olla vaan normaalia pidempi? Tai siis eihän näin pitkä kierto ole muutenkaan normaalia.

Viikon päästä mulla se endokrinologi jolta pitää kysellä lähetettä myös gynelle. Ellei sitten joudu käydä yksityisen kautta.

2195/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiii onnea Mureke!! <3 Joo mäkin haluun tietää miten menee! 

Voi Marsu1987, mä niin ymmärrän. Itsekin haaveilin tietyistä hetkistä/paikoista/ajankohdista, jolloin ois jo raskaana tai lapsi jo ulkona, mutta tää pettymys kun sitä ei näy eikä kuulu, vie turhautumisen partaalle :( Tsemppiä itse kullekin!

Me joudutaan muuttaa putkirempan alta pois ja käyty tänään oikeen urakalla asuntonäytöissä, josko uusi koti löytyisi pian. On jotenki todella inhottava nyt olla yhtään kotona kun porausta kuuluu lattiasta kattoon ja eripuolilla seiniäkin. Sen verran muitakin remontteja parhaillaan menossa koko taloyhtiössä, että miltei seinät kaatuu päälle, kirjaimellisesti. Tällä hetkellä jotenki kiva miettiä enempi asunto asioita kun lasta :) sellaisella mentaliteetillä, että kiva jos saadaan uusi koti, jossa voitaisiin olla pidempään! Tottakai miettii sitä, että miten lapsi mahtuisi sitten sinne, mutta nyt jotenkin haluan elää hetkessä ja ajatella, että "hei, meitä on nyt vaan kaksi ja sillä mennään!". Panostan nyt meihin ja uuden kodin etsintään :) Keskityn myös ihan vain itseeni ja treeniin. Lapsi tulee sitten jos on tullakseen. Toki tsekkaillaan nyt ovulaatiot yms, mutta haluan priorisoida omaan ja meidän yhteiseen elämään. Yritetään lähtä tässä pikku get away -minilomallekin pariksi päiväksi ;) (kohta oon taas täällä kuitenkin itkemässä kun alkaa yk 6 :D nooo, mutta nyt kevyin mielin kannattaa kirjoitella joskus jotain ilon aihettakin, eikö ;D) 

Kokeiltiin muuten ekan kerran nyt ovistikkuja ihan vaan sen vuoksi, että näkee tapahtuuko siellä edes mitään. Kiitos kaikille vinkeistä, täytyy tsekata ensi kerralla se Tokmanni tai Prisma :) Nuo apteekin oli sen verta kalliit ja saanut huonot arvosanatkin.. No mutta testaillaan nyt ne alta pois kuitenkin. Tänään kokeilin ensimmäisen kerran, eikä näyttänyt mitään. Ehkä turhan aikaista. Tänään kp 8, mutta luin pakkauksesta, että 25pvn kierrossa se tulisi aloittaa juurikin näihin aikoihin. Sen mitä uudella laskukaavalla laskeskelin, niin kierrot mulla tosiaan 24-30pvn väliä ollut, sen 28pvn sijaan. Viime kierrossa oli 25pv, joten ajattelin nyt ajoissa kokeilla missä mennään. Puoliso vitsaili, että mihin tikkuun hän pissaa :D höhöhöhö..

Ihanaa sunnuntai-iltaa ja huomenna alkavaa viikkoa! Toivottavasti se toisi plussatuulia kaikille!! <3<3<3

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

2196/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mureke! 😊

2197/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie, mulla myös kilpirauhastestit oli täysin viitearvoissa, eli ei löydy tiputtelulle selittäjää sieltäkään.

En oikein tiedä, miten tässä lähtis etenemään. Julkisen gynelle on lähete, mutta aikaa en oo saanut. Lähteäkö yksityiselle, odotellako julkisen gynen aikaa vai yrittääkö edetä jotain muuta reittiä. Biologinen kello tikittää ja kohta mittarissa 33, henkisestä olotilasta yli vuoden odotuksen jälkeen puhumattakaan 😒

2198/3096 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaiherikas ja vauhdikas viikonloppu. Aktiivisuusranneke näyttää 145-160% aktiivisuutta, 25t askelta per pv. Huh.

Tänään kp26. Rakastelu on alkanu tuntua erilaiselle, joka paikka herkkänä ja tuntuu että sytyn nopeammin. Ja siis koskaan en saa orgasmia yhdynnässä, niin nyt! Muutenki tuntuu et limakalvot turvoksissa, vv runsasta, rinna arat ja mieli liitelee hurjan korkeella ja samantien pohjamudissa. Itku tulee herkästi. Menkkamaiset jomotukset on menny ohi, mut alamahalla tuntuu hassulle kun rakko täyttyy ja tuntuu et pissillä saa juosta tunkin välein. Selkäkipua on mut johtunee iha aktiivisesta viikonlopusta ja rankoista nosteluista. En edes osannu varoa mitään, kun en oo testiäkää tehny... enkä tee ennen hääpäivää, johon on vielä reilusti aikaa.

Ihanaa alkavaa viikkoa meille kaikille, plussatuulin varusteltuja ilon päiviä 🥰

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2199/3096 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mureke!! 💕

Ei muukaan häiritse. On vaan mukava kun plussanneet pysyy juttusilla!

GOldie, mainitsit tuon kuningatarhyytelön... rupesi kiinnostamaan sen käyttö. 🤔

Onko kukaan muu kokeillut sitä? Aikamoisia tuloksia lueskelin toiselta palstalta. 😳

Syökö sun mieskin sitä? Ja mitä vitamiineja muutenkin teidän puolisot syö?

Joku sanoi että mieskin syö foolihappoa.? Kääk! Mun mies ei syö kun D-vitamiinia.🤨

2200/3096 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Mureke! Mielestäni voit hyvinkin pysytellä palstalla, siirryt raskausryhmiin sitten jos ja kun haluat niin enemmän.

Aamua kohden menkkamaiset jomotukset palasi. Samoin pelko menkkojen alkamisesta. Kipua ei ole, jomotaa kehyelti. Ja tuntuu et suolisto täynnä eteen päin puskevaa ilmaa, niin sekin saa aikaan sellaisen kuplivan olon.

Voi stressi minkä teet.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.