Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Minna K, kylläpä nyt koetellaan! Tuntuu väärälle, kun lasta haluava ei vauvaa saa ja toisaalta jos raskaus alkaa, niin sittenkin voi kaikki olla väärien tähtien alla. Tsemppiä sinulle, toivottavasti vauvan saatta ❤
Täällä 4.ovistesti tehty ja nyt hämmentää. 1.testi perjantaina, kp10, pidätystä 2,5h, testi tehtynä 11:30. Tulos: haaleanvaalea viiva erottuu.
2.testi lauantaina, kp11, pidätystä 3h, testi tehtynä klo 11:45. Tulos: vahva punainen viiva, mutta vielä controllia vaaleampi selvästi.
3.testi sunnuntaina, kp12, pidätystä 3h, test tehtynä klo 13:30. Tulos: yhtä vahva ja punainen kuin lauantaina, ei kuitenkaan positiivinen tulos.
4.testi tänään, kp13, pidätystä 4h, 3h aiemmin join kahvia, testi tehty klo 16. Tulos: EI viivanpaikkaakaan! 😮🙄🤔
Niinku mitä tässä just tapahtu 🤦🏻♀️ ovisoireita on ollut kp8 alkaen, tänään valkovuoto kirkasta/valkoista, vetistä. Samanlaista ollut nyt kp9 alkaen. En ymmärrä.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Eveliina90 kirjoitti:
Nyt eka kierto letrozoleilla takana (pco-diagnoosin takia sain letrot käyttöön jo ennen vuoden yrittämistä). Gynellä kävin viime viikolla ja ultrassa näkyi 3 follikkelia kypsymässä. Tänään tuli positiivinen tulos ovulaatiotestiin. Positiivisia tuloksi aolen kyllä ovistesteihin saanut koko yrityksen ajan eikä raskaus ole siitä huolimatta alkanut. Samaa aikaa positiivinen fiilis, mutta silti en jotenkin uskalla toivoa, että onnistaisi. Syön foolihappoa, D-vitamiinia ja B-vitamiinia. Nyt pitää vaan odotella piinapäivät loppuun! Iloinen uutinen on tietysti se, että letrozolit toimii hyvin ja follikkeleja kypsyy.
Mulle lääkäri sanoi, että PCOSin kanssa on turha tuhlata rahojaan ovistesteihin. Ei kuulemma toimi oikeen. Sanoin sille toki, että se on meidän kohdalla jo vähän liian myöhäistä :D
PAS oli viikko sitten ja nyt on menossa ne kaikista pahimmat piinapäivät, että alkavatko kuukautiset vai eivät... Lugesteron aiheuttaa sen verran paljon sekä menkkamaisia että alkuraskauteen viittaavia oireita, niin en osaa tällä hetkellä yhtään sanoa, mitä sieltä oikein on tulossa. Jokseenkin pessimistinen olen sen suhteen, että heti ensimmäisestä siirrosta tärppäisi, ja aavistuksen ärsyttää, että jos se vuoto on sieltä kuitenkin tullakseen niin saisi tulla jo eikä kiusata. Parin päivän päästä saisi jo testata, mutta parempi se kai on malttaa vielä mielensä. Kärsivällisyys ei vain meinaisi yhtään riittää.
Nopea kysymys, miksi odotatte vuoden ennenkä menette lapsettomuusklinikalle? 6kk on aika pitkä aika nähdä että ei raskaudu. Jos normaalisti munasarjat ym. toimii niin olisit jo raskautunut. Minun ystäväni meni juuri klinikalle 6kk jälkeen ja sanoi hoitajalle ja lääkärille yrittäneensä jo vuoden. Kuka sitä tietää kauanko olette oikeasti yrittänyt raskautua....
Raskausyllätys kirjoitti:
Nopea kysymys, miksi odotatte vuoden ennenkä menette lapsettomuusklinikalle? 6kk on aika pitkä aika nähdä että ei raskaudu. Jos normaalisti munasarjat ym. toimii niin olisit jo raskautunut. Minun ystäväni meni juuri klinikalle 6kk jälkeen ja sanoi hoitajalle ja lääkärille yrittäneensä jo vuoden. Kuka sitä tietää kauanko olette oikeasti yrittänyt raskautua....
Johtusko mitenkään siitä, että ihmiset on rehellisiä?! Sitä paitsi valheella on lyhyet jäljet.
Pitäisi vaan olla hiljaa eikä antaa minkäänlaista huomiota, koska sitähän sinä kommenteillasi haluat, mutta nyt ei vaan jaksa. Olet ilmiselvä trolli, tulet aina välillä palstalle ja tökkäät tikulla, hakien ärsytystä. Jo ensimmäinen viestisi oli selvästi kirjoitettu provosoiden, kun kerroit, että ihan vahingossa olit nyt raskaana ja miten tässä nyt näin kävi. Kaikki jatkokommenttisi kertovat sitä, että seuraat palstaa ja pyrit aiheuttamaan hämminkiä käyttäen hyväksi keskustelun aiheena olleita teemoja.
On toki oikeutesi tehdä näin, mutta on myös minun oikeuteni sanoa, että kyseinen toiminta on vaan kaikinpuolin tylsää ja niin nähtyä.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Juurikin näin että ihmiset ovat rehellisiä 👍
Täällä on jänniä aikoja kaikilla, osa testaa ovulaatioo, osa raskautta.. Tuo ovulaatio testaus ei jotenkin ole itselläkään hallussa, ihmeellisesti vaihtelee viivat ja vahvuudet.
Nyt lähtee toinen kierto jossa ajattelin testata, katsotaan kuinka onnistun löytämään vahvan viivan...
LA onnea piinapäiviin, toivotaan että sieltä tulee se onnistuminen ❤️
Yritin lauantaina kommentoida, mutta jotain erroria pukkas koko ajan.
Testi oli niin täysin nega kuin olla voi, mutta sehän oli odotuskin. Saipa viettää Halloweenia rauhallisin mielin :)
Nyt odotan menkkoja. Kierto ollu tosiaan siinä 24-28 päivää, yleensä ennemmin lyhyempi kuin pidempi. Nyt kp28 ja mitään ei tapahdu. Pari päivää sitten oli jo hyvin pientä menkkamaista kipua, mutta eipä alkanut.
Vähän jännittää miten käy kun menkat on koko ajan mennyt lyhyemmäksi ja niukemmaksi. Gynehän mulle sanoi, että pääasia, että ne tulee - ihan sama niukkana vai runsaana. Mutta jos ei tuu ollenkaan niin onkin huonompi homma... (Tosin hän sanoi senkin, että jos niin käy että jää tulematta niin pitää ottaa yhteyttä eikä tarvi jäädä miettimään yksin.) Saapa nähdä.
Vielä yritän olla sen enempää stressaamatta, onhan tässä vielä aikaa alkaa.
portland kirjoitti:
Pitäisi vaan olla hiljaa eikä antaa minkäänlaista huomiota, koska sitähän sinä kommenteillasi haluat, mutta nyt ei vaan jaksa. Olet ilmiselvä trolli, tulet aina välillä palstalle ja tökkäät tikulla, hakien ärsytystä. Jo ensimmäinen viestisi oli selvästi kirjoitettu provosoiden, kun kerroit, että ihan vahingossa olit nyt raskaana ja miten tässä nyt näin kävi. Kaikki jatkokommenttisi kertovat sitä, että seuraat palstaa ja pyrit aiheuttamaan hämminkiä käyttäen hyväksi keskustelun aiheena olleita teemoja.
On toki oikeutesi tehdä näin, mutta on myös minun oikeuteni sanoa, että kyseinen toiminta on vaan kaikinpuolin tylsää ja niin nähtyä.
Aika ihmeellistä jos jollain on eriävä mielipide asioista tai näkee asiat erilailla on hän aina joku trolli? Keskustelua puolesta ja vastaan täälä ei haluta nähdä eikä suvaita se nyt on tullut selväksi.
Kyllä olen edelleen raskaana ja kun tähän ketjuun liityin luulin että joukossa on odottavia sekä raskautta haluavia, ilmeisesti näin ei ollut. Myös minun tapaukseni joo oli vahinko sekin on täysin totta.
Olen sairaanhoitaja ammatiltani ja tiedän miten meidän terveydenhuolto toimii. Tämä vuoden "odotus" on säästökysymys, totta myös että ehkäisyn lopetettua ei välttämättä tule heti raskaaksi, siksi on hyvä odottaa useampi kuukausi. Sekin riippuu että mitä ehkäisyä olet käyttänyt. Edelleen seison sanomisieni takana ja 6kk on hyvä aika nähdä tulosta, sitten voi hyvin jo hakeutua verikokeisiin, ultriin ym. Miksi kaverini valehteli no koska se vuoden odotus on turha. Nyt hän on käynyt läpi eri kokeita ja selvitellään onko jotain syytä lapsettomuuteen ja joo ei häneltä ole kysytty kuin kerran koska aloittivat suojaamattoman yhdynnän. Lääkärit ja hoitajat tekevät työtään, ei ole aikaa selvittää kertooko joku valkoisen valheen.
Oli kyseessä sairaus tai syytä lapsettomuuteen ei löydetä, odottelu ei asiaa auta millään tavalla. Vie asioita vain huonompaan suuntaan ja joo olen tämän jokapäiväisessä työssäni nähnyt.
Martta1 joo samaa olen kuullut, että ovistestit ei pco-diagnoosilla oikeen toimi. Mulle gyne kuitenkin sanoi, että digitesteihin voisi luottaa? Toisaalta en kyllä luota, koska hymynaama on clear bluen digitestiin joka kk tullut mutta silti ei raskaustesti näytä plussaa. Nyt ultralla todettiin, että ovulaatio oli päällä. Itsellä vasta nämä kevyet hoidot nyt eli en tiedä varmasti irtoaako kypsyneet munasolut. No sen näkee parin viikon päästä, kun tietää tuleeko menkat vai ei :) Ärsyttävää, kun tietää että niitä munasoluja siellä olisi vaikka muille jakaa, mutta eivät suostu irtoamaan. Odottavan aika on todella pitkä....
Mulla tämä vauvayritys tapahtuu toisessa pohjoismaassa ja täällä saa onneksi "yksityisen" palveluja myös kunnallisella. Kuten esimerkiksi ultraamisen.
portland kirjoitti:
On toki oikeutesi tehdä näin, mutta on myös minun oikeuteni sanoa, että kyseinen toiminta on vaan kaikinpuolin tylsää ja niin nähtyä.Aika ihmeellistä jos jollain on eriävä mielipide asioista tai näkee asiat erilailla on hän aina joku trolli? Keskustelua puolesta ja vastaan täälä ei haluta nähdä eikä suvaita se nyt on tullut selväksi.
Kyllä olen edelleen raskaana ja kun tähän ketjuun liityin luulin että joukossa on odottavia sekä raskautta haluavia, ilmeisesti näin ei ollut. Myös minun tapaukseni joo oli vahinko sekin on täysin totta.
Olen sairaanhoitaja ammatiltani ja tiedän miten meidän terveydenhuolto toimii. Tämä vuoden "odotus" on säästökysymys, totta myös että ehkäisyn lopetettua ei välttämättä tule heti raskaaksi, siksi on hyvä odottaa useampi kuukausi. Sekin riippuu että mitä ehkäisyä olet käyttänyt. Edelleen seison sanomisieni takana ja 6kk on hyvä aika nähdä tulosta, sitten voi hyvin jo hakeutua verikokeisiin, ultriin ym. Miksi kaverini valehteli no koska se vuoden odotus on turha. Nyt hän on käynyt läpi eri kokeita ja selvitellään onko jotain syytä lapsettomuuteen ja joo ei häneltä ole kysytty kuin kerran koska aloittivat suojaamattoman yhdynnän. Lääkärit ja hoitajat tekevät työtään, ei ole aikaa selvittää kertooko joku valkoisen valheen.
Oli kyseessä sairaus tai syytä lapsettomuuteen ei löydetä, odottelu ei asiaa auta millään tavalla. Vie asioita vain huonompaan suuntaan ja joo olen tämän jokapäiväisessä työssäni nähnyt.
Eriävä mielipide ei millään tavoin ole trollin merkki, vaan se, miten sen mielipiteen toistuvasti esittää. Nimenomaan toistuvasti.
Keskustelu ilman eriäviä mielipiteitä on suorastaan tylsää, joten todellakin saa olla eri mieltä asioita. Ne eri mielipiteet voi kuitenkin esittää siten, ettei leimaudu trolliksi. Muun muassa se osa keskustelua, jossa sitkeästi toit esiin, että kunhan rentoutuu niin johan raskautuu oli hyvä esimerkki tästä. Jos oikeasti olet sairaanhoitaja niin varmasti tiedät, että "vain" rentona oleminen ei todellakaan ole pääedellytys raskautumiselle. Ehkä halusit vain tuoda esiin tämän rentouden yhtenä aspektina kokonaisuudesta, mikä olisi tottakai validi pointti, mutta se ei välittynyt viesteistäsi.
Mitä tulee valehtelemiseen ja turhaan odottamiseen niin ensimmäinen asia, joka minulta kysyttiin kun menin gynelle asian tiimoilta oli kuinka kauan ja tarkennuksena vielä kuinka monta kiertoa. Samoin on käynyt niille kolmelle kaverille, joiden kanssa olen jutellut ja jotka ovat ryhtyneet samaan prosessiin. Joten kyllä joillain näyttää olevan aikaa selvittää tärkeitä asioita. Lisäksi on käyty läpi viimeisen vuoden kierto kuukausi kuukaudelta, pitäisikö siinä sitten myös varoa koko ajan sanojaan, ettei vaan sano väärin tai ettei vaan käy ilmi missään vaiheessa tätä henkisesti raskasta prosessia, että tulikin valehdeltua ensimetreillä ja aikajana on siten väärin? Ehkä valehtelu on helppoa ja vaivatonta joillekin, kaikille vaan ei, ja hyvä niin.
portland kirjoitti:
On toki oikeutesi tehdä näin, mutta on myös minun oikeuteni sanoa, että kyseinen toiminta on vaan kaikinpuolin tylsää ja niin nähtyä.Aika ihmeellistä jos jollain on eriävä mielipide asioista tai näkee asiat erilailla on hän aina joku trolli? Keskustelua puolesta ja vastaan täälä ei haluta nähdä eikä suvaita se nyt on tullut selväksi.
Ja haluan vielä kommentoida tuota valehtelemista ja omaan pussiin pelaamista mitä tulee julkisiin palveluihin. Teen itse työtä, joka liittyy hoitoarviointeihin ja törmään joka ikinen työpäivä siihen, että ihmiset kuvittelevat yhteiskunnan hoitavan kaiken heidän puolestaan ja siihen, että nähdään vain oikeuksia eikä tajuta, että on myös velvollisuuksia. "Minä ensin, muista viis!" on järkyttävän yleinen asenne.
Se, että vuoden odotus on säästösyy on vain osatotuuden kertomista. Syy kun liittyy laajemmin yhteiskunnan kustannuksiin ja siihen liittyviin riski- ja mahdollisuustekijöihin.
Eli ei ole kustannustehokasta tarjota jokaiselle pari kuukautta pidempään lasta yrittäneelle tutkimuksia kun tilastojen mukaan suurin osa raskautuu joka tapauksessa vuoden sisällä. On fiksumpaa vetää raja niihin, jotka oikeasti hyötyvät tutkimuksista ja avuista.
Meidän terveystoimi on todella kovilla eikä auta yhtään, että moni itsekeskeisesti vaatii palveluja, jotka ei heille kuuluisi. Näen sen niin, että koska saan yhteiskunnan palveluita puoli-ilmaiseksi (kyllä, vaikka maksan veroja niin se on puoli-ilmaista verrattuna moneen muuhun maahan), niin minä myös pelaan sääntöjen mukaan. Se on ainoa tapa millä tämä systeemi voi pyöriä.
Mikäli haluan poiketa yhteisestä sopimuksesta niin menen yksityiselle ja maksan siitä ylimääräistä.
Näen punaista kun aletaan puhumaan valehtelemisesta ja väärällä tavalla omaan napaan tuijottamisesta. Ainoa tapa, jolla meidän nykymuotoinen systeemi, niin tukien kuin terveydenhuollon ym osalta, voi pyöriä jatkossakin, on se, että jokainen vastaa siitä, että toimii oikealla tavalla ja sääntöjen mukaan. Ei se yksi pikku vale tunnu missään, mutta jos 350 000 ihmistä harrastaa samaa eri muodossa niin homma kusee pahasti. Kuten se tällä hetkellä tekeekin. Miinuksella mennään koko ajan valtiona.
Mut sinne vaan valehtelemaan kaikki, vetämään kotiapäin. Kohta meillä ei ole muuta kuin maksullista terveydenhoitoa tarjolla.
Kärjistän hiukan, mutta tätä näkee joka ikinen päivä ja ihmiset eivät näytä ymmärtävän miten jokaisen toiminnalla loppujen lopuksi oikeasti on väliä.
"Ainoa tapa, jolla meidän nykymuotoinen systeemi, niin tukien kuin terveydenhuollon ym osalta, voi pyöriä jatkossakin, on se, että jokainen vastaa siitä, että toimii oikealla tavalla ja sääntöjen mukaan."
Tämä on totta, mutta sen verran pakko sanoa että kyllä se on ihan tuolta eduskunnasta ja päättäjistä kiinni kauanko meillä on ilmainen terveydenhuolto. Sitä rahaa kun ei ole rajattomasti valtiolla ja he päättävät mihin kaikkeen sitä käytetään. Sen enempää en politiikasta jaksa kirjoittaa ja monella mielipide siitä käytetäänkö rahoja "oikeisiin" paikkoihin. Terveydenhuolto on vuosi vuodelta yhteiskunnalle kalliimpaa ja rahaa siihen ei tunnu löytyvän, siksi kovat säästöt ja leikkaukset.
Lapsettomuushoidot ovat myös eräänlainen "luxus" mitä monissa maissa ei melkein ilmaiseksi saa. Kyseiset hoidot eivät ole henkeä pelastavaa tai elämää ylläpitävää hoitoa niin saa nähdä kauanko sitä enää ilmaiseksi suomessa edes saa.
Mitä tulee ystäväni hoitoon hakeutumiseen niin jos on joku syy lapsettomuudelle on se havaittavissa 6 kk jälkeenkin. Ei ole eroa menetkö vuoden vai sen 6 kuukauden jälkeen lääkäriin ja tutkimuksiin. Totta tämä varmasti ärsyttää niitä jotka odottavat sen vuoden, mutta minä taas näen asian niin, että jos et vaadi itsellesi hoitoa tai ajattele tässä tilanteessa itseäsi voit jäädä puille paljaille.
Miksi olemme päätyneet tähän tilanteeseen missä ajatellaan vain sitä omaa parasta on monen asian tulos.
Portland, sanoitit juuri sen minkä itsekin olisin halunnut kirjoittaa! Työssäni näen monenlaista valehtelijaa, ja kyllä, he kuormittavat jo ennestään kuorman ja paineen alla olevaa sosiaali- ja terveyspalveluita. Valitettavaa on, että joku siihen valehteluun vielä kannustaa!
On tutkittu, että raskautumiseen menee keskimäärin 7kk. Miksi Raskausyllätys ei tätä tutkimusta hyväksy, vaikka sairaanhoitajana hänen pitäisi terveyspuolen tutkimuksiin luottaa? Vaikka munasarjat ja kohtu ja hormonit pelaisivat miten hyvin tahansa, kaikki ei raskaudu yhdestä yhdynnästä, eikä välttämättä vielä siitä sadannestakaan. Meillä jokaisella on kroppa erilainen eikä se kaikilla toimi kuten oppikirjat sanoo. Ihanahan se olisi raskautua ensimmäisestä kierrosta, mutta kun yritystä on jo yli 2v takana, ei kävisi mielessänikään sanoa kenellekään rytä valehtelee yrittäneensä kuukausia pidempään ja hakeutuu hoitoon. Aikaseen hoitoihin menoon voi sitten kukkaron salliessa hakeutua yksityiselle. Valhe ei kannata, se pitäisi myös sairaanhoitajana työskentelevän Raskausyllätyksen muistaa!
Raskausyllätys, On mukavaa ja sinulle ihana asia, että raskauduit yllättäen. Sovitaanko, että et tule tänne provosoimaan, vaan asiallisesti tökkimättä muita keskustelisit? Täällä jokaisen mielipide on tärkeä, mutta kukaan ei aiemmin ole ollut niin kärkäs kuin sinä. Olet tervetulleita meidän joukkoon, jos osaat keskustella eriävistä mielipiteistä lyttäämättä muita tai trollaamatta 😊
Hei voi apua! Ensimmäistä kertaa eläissään tajusin, mitä on ovulaatiolima!
http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodo…
Nyt siis kp14, ja ovistesti näytti eilen blankoa. Nyt kumminki se viiva oli tänään yhtä tumma kun sunnuntaina, eli oiskohan eilinen testi vain epäonnistunut. Kumminkin tänää bongasin tuon ylläolevan linkin takaa löytyvän ohjeisruksen mukaisen ovulaatioliman ensi kertaa eläissään (varmaan ennenkin mutta en tietoisesti ole ajatellut asiaa)! Eli onko nyt ovulaatio vasta tulossa vai jo ohi 🙄🤔 vv on kyllä runsasta. Mietin, kerkeääköhän vielä aamulla talletella, kun tämä päivä meni mireenin takia ohi...
Villahuivi kirjoitti:
Hei voi apua! Ensimmäistä kertaa eläissään tajusin, mitä on ovulaatiolima!
http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodo…
Nyt siis kp14, ja ovistesti näytti eilen blankoa. Nyt kumminki se viiva oli tänään yhtä tumma kun sunnuntaina, eli oiskohan eilinen testi vain epäonnistunut. Kumminkin tänää bongasin tuon ylläolevan linkin takaa löytyvän ohjeisruksen mukaisen ovulaatioliman ensi kertaa eläissään (varmaan ennenkin mutta en tietoisesti ole ajatellut asiaa)! Eli onko nyt ovulaatio vasta tulossa vai jo ohi 🙄🤔 vv on kyllä runsasta. Mietin, kerkeääköhän vielä aamulla talletella, kun tämä päivä meni mireenin takia ohi...
Oli havainnollistavat kyllä! Kyllähän sitä kannattaa vielä yrittää jos mahis on. ☺️ Munasolukin elää vuorokauden. Tsempit 🤗
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Ilona Eloisa kirjoitti:
Oli havainnollistavat kyllä! Kyllähän sitä kannattaa vielä yrittää jos mahis on. ☺️ Munasolukin elää vuorokauden. Tsempit 🤗
No mahdollisuuksia kyllä on 😉🥰 pitää silti vielä testata muutaman pv ajan, vahvistuuko viiva... hieman on malttamattomuutta havaittavissa 🤣🤦🏻♀️
Ajattelin että testaan vasta ensi viikolla, kun kuukautiset ovat varmasti myöhässä. En lopulta malttanut odottaa ja päätin repäistä laastarin kerralla irti, ja plussahan sieltä katsoi takaisin! Nyt toivoman pitää että pysyy kyydissä loppuun asti ❤️
Ia kirjoitti:
Ajattelin että testaan vasta ensi viikolla, kun kuukautiset ovat varmasti myöhässä. En lopulta malttanut odottaa ja päätin repäistä laastarin kerralla irti, ja plussahan sieltä katsoi takaisin! Nyt toivoman pitää että pysyy kyydissä loppuun asti ❤️
Oi, ihanaa! Onnea valtavasti ❤
Heippa kaikille!
Ajattelin tulla kertoilemaan kuulumisia ja samalla luin läpi uusimmat kommentit.
Tiedostan niin hyvin nuo pettymyksen ja surun tunteet tähän asiaan liittyen. Itsellä kuitenkin tähän kahteen vuoteen mahtunut monen monta pettymystä, kun yhden yhtään plussaa ei ole tikkuun piirtynyt.
Itselläni meni melkein vuosi ennen kuin pillereiden lopettamisen jälkeen alkoi edes kuukautiset. Ensin kokeiltiin Terolutia, joka ei auttanut ja tämän jälkeen jotain vaihdevuosiin tarkoitettua hormoonia, jolla kuukautiset saatiin tulemaan. Sen jälkeen Terolut lähti tepsimään, mutta kierto ei missään vaiheessa säännöllistynyt eikä vuotoa ollut nimeksikään ja ovulaatiota en ole kertaakaan onnistunut tikuttamaan. Gyne ei ole "muuta" vikaa löytänyt kuin ohut limakalvo.
Nyt kesällä lähdettiin kokeilemaan ensimmäistä kertaa Pergoveris- pistoksia ja ovulaation tueksi Ovitrelle. Tämä päättyi negaan, mutta selkeästi limakalvo paksuuntui jo tuolla Pergoveriksella ja kuukautiset olivat runsaammat.
Nyt siis oli toinen yritys samoilla lääkkeillä + Lugesteron aloitettiin muutama päivä ovulaation jälkeen. Edelleenkään en ole onnistunut tikuttamaan ovulaatiota vaikka käytössä on ollut Ovitrelle.
Tällä hetkellä dpo17 ja viikonloppuna CB:n digitesti näytti raskaana 1-2 ja tänään perus liuskatesti vahvaa plussaa. Kuitenkin on hirveä pelko siitä, että tämä on vain kemiallinen, koska perjantaina verikokeessa HCG vain hieman yli 50. Hoitaja sanoi, että tod.näk. tämä tulee päättymään kemiallisena.
Tällaista siis täällä, kovin ristiriitaisissa fiiliksissä on lähtenyt viikko käyntiin.