Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2041/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen, ettei syöpää löytyny! Jospa se pattiki häviäisi häirittemästä!

Itsellä se on kyllä ihan valkovuotoa... toki rakastelun jälkee spermaakin joukossa, mutta kyllä ne erottaa toisistaan. Ja tuohon kysymykseen pesuista, niin meillä useimmiten pesulle mennään vasta halailujen jälkeen, eli makoillaan kunnes tuntuu hyvälle nousta toisen viereltä. Harvoin aletaan nukkumaan ilman pesuja.

Kuukupista vielä, minkä kokoinen sinulla on käytössä? Entä malli? Oletko kokeillut erilaista mallia/kokoa? Itsellä Lunetten koko 1, isompi aiheuttaa voimakkaat kivut. Oletko kokeillut kestositeitä, jos kupin kanssa on ongelmia? Arvelin tehdä itselleni muutaman kun välillä holvaa yli kupista, ja kaupan siteet ei käy vaikean allergian vuoksi.

--

Mutta sitten ihan muuhun. Typerä kysymys, mutta kysyn silti 🤭🤦🏻‍♀️ jos on saanut/antanut suuseksiä ja sen jälkee on yhdynnässä, vaikuttaako se sylki mitenkään siittiöihin? Kun osa liukasteistahan heikentää siittiöitä, osa ei. Miten sylki? Kaikkea sitä kysyyki 🤣🤭🤦🏻‍♀️[/quote]

_________________________________________________________________________________________

Kyllä, se on helpotus! Kiitos tuesta <3 nyt ei tarvitse ajatella mahdollisia suurempia leikkauksia ja syöpähoitoja ja mitä ne tekee mm hedelmällisyydelle :/

Lääkäri sanoi, että selvittää vielä kokeneemmalta miten lausunto tulkitaan, onko syytä leikata kuitenkin. Hän oli ainakin itse ymmärtänyt, että on sen laatuinen, että saa siellä oleskella eikä muutu pahanlaatuiseksi.

Toivon sulle kovasti jaksamista omien asioiden äärelle! <3 

Mulla on ollut nyt 5 vuotta Lunetten s-koon kuukuppi (omistin 2kpl, kunnes koira söi toisen :D). On siis toiminut tähän asti ok. Mulla se meinaa vaan usein falskata jos tulee tosi täyteen nopealla tahdilla. Sillon täytyy olla nopea liikkeissään ja juosta tyhjentämään, jopa yöllä. Mutta nyt yrittämisen jälkeen kuppi tosiaan aiheuttaa jäätävää kipua, särkyä ja vihlontaa, niin etten pysty sen kanssa olla. En kyllä keksi syytä. Mainitsin terkallekin asiasta, muttei oikeen hänkään osannut sanoa mitään.

Kestositeitä en olekaan kokeillut, se voisi ollakin mahdollisuus! Kiitos vinkistä :) Tosiaan, niitä voi itsekin tehdä. Itsellä ärtyy paikat normisiteistä ja ekositeetkin nyt kokemuksen myötä aiheuttaa samaa :/

Tänään kp 24/28, eletään jänniä aikoja!! Ei ainakaan tänään ole näyttänyt menkkojen olevan tulossa, kuten on nyt parissa kierrossa tehnyt, että on tullut 4 pvää ajoissa. Viimeksi oli sitten taas myöhässä mutta testillä nega ja menkat lopulta tuli.. tällä kierrolla on kyllä sellainen ihan olo, että ne menkat sieltä taas tulla tupsahtaa. On ollut jo muutama päivä sellainen "menkkamainen" olo. Eiköhän ne tässä tule. Varmaan tällä kertaa taas myöhässä, että joutuu piinaamaan itseään taas pidemmän ajan :/ Saas nähän miten tässä käy.. yk4 näytä voimasi!

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

2042/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Piti vielä sanoa, että itse en tunnista enää mikä on mitäkin :D (siis siihen siemenneste/valkovuoto asiaan.) Mistä sen tunnistaa? Riippuen tilanteesta pakko mennä pesulle kuitenkin aina loppujen lopuksi. Muistan vain joskus kaverin sanoneen (söi e-pillereitä siis, ei ollut lapsitoivetta), että laittaa seksin jälkeen aina terveyssiteen. 

Itsekin nostelen koivet kohti kattoa, tosiaan koska: miksi ei :D mutta aika pian sieltä alkaa tavaraa valua. Sanonkin aina, että homma meni nyt ihan reisille :D heheh.. 

Miten muuten noita hymiöitä saa? Mulle ei näy sellaista vaihtoehtoa.

Esikoinen 11/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2043/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi täällä ilmoittautuu toinen apina🐒😂 mulla epäily lievästä pcosta ja varmasti se onkin, aina ei nimittäin ovulaatio tapahdu. Tässä kierrossa olen tikuttanut ovista joka pv vain siksi että haluan tietää varmaksi. Nyt kp 7 ja tähän asti tyhjää testissä, nyt haalea viiva.. Alkaakohan jo lähentyä, koska hetki sitten vessassa käydessä pyyhkiessä tuttua ovislimaa vähäisesti paperiin...

Tiedän niin tämän hirveän kyttäyksen ja tosiaan niinkuin joku sanoi että ovulaation metsästys on jännempää kuin loppu kierto, yhdyn samaan👍

Ihania plussauutisiakin oli tullut ♥️ sekä hyviä uutisia ettei syöpää ole, tuokin "perkele" on tullut meillä tutuksi miehen aivokasvaimen jälkeen, ja sen aiheuttamat ongelmat, lääkitykset sekä mitä se tekee hedelmöittymiseen liittyen😣 Onneksi itse kasvainta ei enää ole, mutta sen tuomat ongelmat ovat jääneet elämäämme..

Meillä ei viikonloppu suunnitelmia, muuta kuin talletuksia talletuksia ja ehkä siinä sivussa pari työvuoroa😉

Ihanaa viikonloppua siis ihan jokaiselle teille😘

2044/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöt tulee ainakin itsellä ihan tästä kännykän valikoimasta.

Mutta joo, pesulle täälläkin mennään. Ja yleensä nukun alasti, mutta seksin jälkeen on yön ajan pikkarit jalassa, koska sitä sotkua tosiaan tulee ja inhoan pyykkäämistä 🤣🤦🏻‍♀️ pitäisköhän itselläki testata tuo takamus ylös... mies ei ehkä oo samaa mieltä, muutenkin epäileväinen kaiken poppaskonstin suhteen.

Itsellä alkukierrosta olo että nyt tärppää! En kyllä tiedä mitä on tulossa, turvottaa ja on huono olo koko ajan, mutta voihan ne menkatki sieltä tulla... en bongannut ovista, joten arpapeliksi meni. Sovellus herjaa tälle pv ovista, olossa ei tunnu. Mutta talleteltu silti aamuyöstä on 🤭 eli kp17 menossa, kierron pituudesta en tiedä. Jännää 🤩🥰

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2045/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen tänne takaisin. Reilu viikko sitten raskaustesti näytti plussaa ja nyt on alkanut vuoto. Yhden keskenmenon keväällä kokeneena en pysty muuta ajattelemaan kuin, että tässä tämäkin nyt oli. Välillä vihlovaa alavatsa- ja kylkikipua, mikä puhuisi myös keskenmenon puolesta.

Johan tässä ehti innostua ja iloita, että tulin kuitenkin raskaaksi ja oli tunne, että nyt kaikki menee hyvin.

2046/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipulla kirjoitti:

Minä tulen tänne takaisin. Reilu viikko sitten raskaustesti näytti plussaa ja nyt on alkanut vuoto. Yhden keskenmenon keväällä kokeneena en pysty muuta ajattelemaan kuin, että tässä tämäkin nyt oli. Välillä vihlovaa alavatsa- ja kylkikipua, mikä puhuisi myös keskenmenon puolesta.

Johan tässä ehti innostua ja iloita, että tulin kuitenkin raskaaksi ja oli tunne, että nyt kaikki menee hyvin.

Voi ei :( Voimia Kanelipulla

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2047/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipulla kirjoitti:

Voi ei, oon pahoillani! Kovasti voimia ❤

2048/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuplapostaua, mutta ei tuntunut sopivalle välittää osanottoa ja seuraavassa lauseessa kertoa omia asioita. Joten tässä ne:

Se on tuo menkkasovellus maailman pelastaja, se jostain AINA tietää, millo ovulaatio on ja onko sitä! Nytkin se väittää ovulaation tälle päivää ja kyllä, vajaa tunti sitten alko jäätävät kivut ja vv:a tulee holovaamalla, pakko oli testata ja piiiiitkästä aikaa niin räikeä plussaovistestiin! Illalla saa ukko suostua talletteluun, on sitte kuinka väsynyt tahansa... ja minä kun epäilin oviksen menneen ohi (testaillessa en sitä saanut kiinni vaikka tummaa viivaa puskikin), niin mitä vielä! Huhhuhhurraa 💃💃

2049/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipullalle voimia! ❤

2050/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Kanelipulla! <3 niin paljon voimia <3<3<3

Esikoinen 11/20

2051/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi tykkäsin kyllä vyöhyketerapiasta, mutta lähinnä sen rentouttavuuden vuoksi. Täytyy ehkä kokeilla toista terapeuttia. Tuntui, että sejolle menin ei ollut ihan perehtynyt juuri hedelmällisyyteen etc. Rentouttavaa se oli joka tapauksessa! 

Itsellä pelkkä pco ilman sitä s-kirjainta. ELi pelkästää monirakkulaiset munasarjat, ei esim karvotusta, aknea tai merkittävää ylipainoa. Tosin aina ollut vahva pms ja tosi kipeet menkat. Mulla menkat tulee kyllä itsestään, mutta ei ikinä säännöllisinä ja siksi vaikea ajoittaa yhdyntää oikealle hetkelle. Ovulaation metsästys on aina oma sirkuksensa (ja se ei siis myöskään aina tapahdu ). 

Nyt eka kierto letroilla ja alku meni tosi mukavasti enkä juurikana huomannut edes, että söin mitään hormooneja. Nyt kuitenkin loppukierrosta hirvee alakulo päällä ja tosi itkuinen olo kokoajan. Samalla vahva olo että ei oo tärpännyt. EI tunnu millään lailla erikoiselta tai "raskaalta" Menkat tulollaan kyllä vasta viikon päästä. SIlti luotan oman kehon tuntemuksiin. Mietin jo, että onko tällainen alakulo edes normaalia. 

2052/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, voimia Kanelipulla! Olen pahoillani. 😢

2053/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tasan viikko ovulaatiosta. En osaa sanoa, onko mitään tavallisesta poikkeavampia "oireita". Valkovuodon määräkin tasoittunut, mutta tissit aristavat sen sijaan hieman enemmän. Toissa yönä olin tuntevinani vähän pulssaavaa töksähtelyä mahassa, mutta se saattoi olla ihan mitä tahansa muutakin, koska hävisi kylkeä vaihtaessa. Pari kertaa myös on jomottanut taas menkkamaisesti selässä. Ainoa, mikä ehkä on yhtään erilaista normaalista, on se, että jostain syystä pissattaa öisin aika usein ja selvästi tavallista enemmän.

Minullekin jotenkin eilen iski jonkinlainen alakuloisuus koko raskauden yrittämisen suhteen, kun mietin ettei taaskaan tunnu juuri yhtään erilaiselta ja kaikki yllä kuvailemani voi enteillä ihan yhtä hyvin menkkojakin. Alkuviikosta oli toiveikas olo ja hyvä tunne, että nyt on ehkä tärpännyt, mutta loppuviikosta se kääntyi huoleksi, että mitä jos ei sittenkään. Kävin eilen itsekseni saunassa ja siellä makoillessani silittelin mahaani ja mietin apeana, että "etkö voisi jo tulla". Tiedän, että ihan itse itselleni alakulon kyllä aiheutan tuollaisella omassa harmituksessani rypemisellä, mutta... 🙄

Huoh. Alkaa vaan välillä väsyttää koko homma: ensin ovulaation bongausta ja seksin ajoittamista, sitten tämä jännitys että jospa nyt ja kova yritys olla tulkitsematta liikaa mitään tuntemuksia ja sitten taas se suurempi tai pienempi pettymys menkkojen alkaessa. Enkä voi jakaakaan näitä muiden kuin miehen (ja teidän!) kanssa, koska emme ole muille yrittämisestä edes kertoneet.

Yritän olla heittämättä kirvestä kaivoon, kun eiväthän ne menkat edes ole vielä alkaneet, mutta olisi vaan jo tosi kiva jos tämä onnistuisi. No, eiköhän tämä mieli tästä taas kirkastu, vaikka välillä lannistuttaakin. 🙂

2054/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelips kirjoitti:

Täällä tasan viikko ovulaatiosta. En osaa sanoa, onko mitään tavallisesta poikkeavampia "oireita". Valkovuodon määräkin tasoittunut, mutta tissit aristavat sen sijaan hieman enemmän. Toissa yönä olin tuntevinani vähän pulssaavaa töksähtelyä mahassa, mutta se saattoi olla ihan mitä tahansa muutakin, koska hävisi kylkeä vaihtaessa. Pari kertaa myös on jomottanut taas menkkamaisesti selässä. Ainoa, mikä ehkä on yhtään erilaista normaalista, on se, että jostain syystä pissattaa öisin aika usein ja selvästi tavallista enemmän.

Minullekin jotenkin eilen iski jonkinlainen alakuloisuus koko raskauden yrittämisen suhteen, kun mietin ettei taaskaan tunnu juuri yhtään erilaiselta ja kaikki yllä kuvailemani voi enteillä ihan yhtä hyvin menkkojakin. Alkuviikosta oli toiveikas olo ja hyvä tunne, että nyt on ehkä tärpännyt, mutta loppuviikosta se kääntyi huoleksi, että mitä jos ei sittenkään. Kävin eilen itsekseni saunassa ja siellä makoillessani silittelin mahaani ja mietin apeana, että "etkö voisi jo tulla". Tiedän, että ihan itse itselleni alakulon kyllä aiheutan tuollaisella omassa harmituksessani rypemisellä, mutta... 🙄

Huoh. Alkaa vaan välillä väsyttää koko homma: ensin ovulaation bongausta ja seksin ajoittamista, sitten tämä jännitys että jospa nyt ja kova yritys olla tulkitsematta liikaa mitään tuntemuksia ja sitten taas se suurempi tai pienempi pettymys menkkojen alkaessa. Enkä voi jakaakaan näitä muiden kuin miehen (ja teidän!) kanssa, koska emme ole muille yrittämisestä edes kertoneet.

Yritän olla heittämättä kirvestä kaivoon, kun eiväthän ne menkat edes ole vielä alkaneet, mutta olisi vaan jo tosi kiva jos tämä onnistuisi. No, eiköhän tämä mieli tästä taas kirkastu, vaikka välillä lannistuttaakin. 🙂

Sama tilanne. Ei olla myöskään muille kerrottu ja yritystä 7 kk takana. Kävin juuri gynellä kun jälleen viimeisin pettymys. Ultrattiin eikä mitään vikaa löytynyt. Limakalvon paksuus ok, munarakkuloita on ja paikat siistit. Kilpirauhashormoni ok. Gyne sanoi että ei kannata stressata. Niin no mä olen viimeset 2 v elänyt ihan karseen stressin kera. Päätin etten enää testiä tee ennenkuin menkat on myöhässä. Ihan maissa olin kun negaa näytti.

2055/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Eveliina tykkään juuri siitä rentouttavasta vaikutuksesta! Missäpäin asut, etelässä, pohjoisessa, idässä vai lännessä? Ystäväni tietää monelta suunnalta vyöhyketerapeutteja, koska on opiskellut jotain samantyylistä tms. Voisin kysyä hältä, onko joku tietty kenelle kannattais mennä. Itse kävin refleksologisella vyöhyketerapeutilla. Koen että hän kyllä tiesi mitä teki ja osasi neuvoakin minua. Tsemppiä, pelkkä rentoutuminenkin on tosi tärkeää! Kysy siltä terapeutilta aikaa varatessa, osaako se hoitaa hormonitoimintaa ja lapsettomuutta. Ja huolehi että varaat aikaa sinä päivänä kun menkat alkaa! Se on kuulemma tosi tärkeä asia!

*

Täällä taas moninaisin tuntein. Toivo on järjettömän korkealla, jotenkin niin vahva ja silti niin herkkä särkymään. Mitään oireita ei tästä oviksesta ollu enää, paitsi se yllättäen alkanut kipu ja naps vain muuttunut valkovuoto. Täällä siis kierto onkin pitempi kun sovellus sen määritteli (mistä sekin aina tietää, että varmasti menkat alkaa silloin kun siinä on punanen ruutu! Aina, vaikka miyä tapahtus!) Tai vaihtoehtoisesti luteaaliaika jää tosi lyhyeksi ja tilalla on pystyiskö raskaus edes alkaa. Joten, nyt kaikki varpaat ja sormet ristiin, tämä isäinpäivä saa olla se vedenjakaja tässä lapsitoiveessa: että meillekin yli 2v odotuksen jälkeen vauva suotaisiin! ❤

Tsemppiä piinailijoille, perästä tullaan!

2056/3096 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelips kirjoitti:

_____

Ymmärrän niin hyvin tuon alakulon!! Just noita samoja fiiliksiä koko tästä touhusta. Todellakin väsyttää tämä touhu myös itseänikin.

Juuri tuo: "ensin ovulaation bongausta ja seksin ajoittamista, sitten tämä jännitys että jospa nyt ja kova yritys olla tulkitsematta liikaa mitään tuntemuksia ja sitten taas se suurempi tai pienempi pettymys menkkojen alkaessa."

Mä NIIN pystyn samaistumaan tuohon. Meillä myös kun ei olla kerrottu kenellekään tästä (paitsi yksi ystävä joka ei ymmärtänyt minua aiheen tiimoilta ja kyselyllään aiheutti sen, että tavallaan tietää nyt :D ei kyllä silti viimeksi kysellyt enää mitään), niin tuntuu, että vaan räjähtää pää koko touhuun! Miten sitä jaksaakin aina kuukaudesta toiseen, sen toivossa, että josko nyt? Sitten kun ne kuukautiset saapuvatkin, niin taas sama rumba alkaa alusta ja uutta yritystä kehiin. Toivottoman tuntuista. Vertasin tätä raskaaksi yrittämisen touhua huonoksi työpaikaksi. Et pidä siitä, mutta sitä on pakko tehdä jos haluaa jotain (raha=vauva).  Joka kuukausi mietit, pitäskö vaan lopettaa..

Miten te ketkä olette jo vuosia yrittäneet, vielä pysytte järjissänne? Voin vain kuvitella kuinka raskaat vuodet takana on :( Itselläkin varmaan ne vuodet tässä edessä..

Itsekin kun on jossain itsekseen ja käsi sattuu vatsan päälle, niin miettii, että voikun siellä nyt joku jo kasvaisi.. sitten taas pettymysten pariin, kun tajuaa, että sieltä ne kuukautiset tulee TAAS..

Sillä lailla se aamu tänään juuri alkoikin.. nyt kp 25/28 ja aamulla ne menkat sitten sieltä tuli. Lasketteko muuten aina siitä ekasta päivästä kierron? Mulla eka kuukautispäivä on aina tosi niukka. Saattaa tulla vaan "yks tippa" ja sitten se loppuu (tätäkään ei ole ennen yrittämistä ollut..) ja vasta seuraavana päivänä alkaa kunnon vuoto. Niin mietin laskenko kierron jotenkin väärin jos alotan jo siitä niukasta päivästä kun eka tippa on havaittavissa..?

Tekipä muuten pahaa nähdä tänään kaksi raskaana olevaa henkilöä juhlissa.. Varsinkin kun ne tulee yllärinä ja toisella jo neljäs lapsi tulossa. En vaan osaa enää reagoida tällaisiin tilanteisiin mitenkään. Meinaa tulla itku kurkkuun ja tekisi mieli vain juosta pois paikan päältä kotiin itkemään :( 

Toivottavasti muilla paremmat lauantai fiilikset! <3 jaksamista kaikille! <3

Esikoinen 11/20

2057/3096 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami, mä laskisin siitä ekasta tipasta. Mulle gyne sanoi, että niukkakin vuoto on vuotoa = sisällä saattaa olla sitä vähän enemmän, mutta koska on niukkaa niin ei tuu ulos asti.

Mullahan tilanne oli viime menkoissa se, että vuotoa tuli torstai-iltapäivästä perjantai-iltapäivään. Sitten ei mitään. Lauantaina pyyhkiessä ihan vähän sellasta tummaa "vanhaa" mitä nyt menkkojen lopussa voi tulla.

Oletin menkkojen keston siis 1 vuorokaudeksi / 2 päiväksi.

Maanantaina tutkimuksessa gyne sanoi että sitä vuotoa on sisällä vaikkei tule ulos, ja että siten kesto on pidempi kuin luulin.

Tässä kierrossa menkat ei sitten tullut :( En tiedä onko jotain niukkaa sisäistä ollut vai ei, ulos ei ole tullut mitään minkäänväristä.

Gyne sanoi, että jos näin käy niin pitää ilmoittaa. Täytyy ensi viikolla soittaa ja kysyä voinko jättää hänelle viestin asiasta. En halua suoraan varata aikaa kun en tiedä missä kohtaa sitä sitten pitäis tutkia tai mitä yleensäkään voi tehdä tms ja ne käynnit on niin hemmetin kalliita...

Kanelipulla tsemppiä! Olen pahoillani :(

2058/3096 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössin tuon kommentin muokkaamisen niin pakko lisätä, että siis tiedänhän minä, ettei nyt välttämättä mitään suurta ongelmaa ole. On vaan pitkä kierto tai mitä vaan muuta.

Mutta vetää se väkisin mielen aika matalaksi kun näitä pään sisällä pohdiskelee :/

2059/3096 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppuileeko tää palsta muilla vai enkö nyt vaan osaa tänään käyttää 🙄

Muokkaus ei oikein onnistunut ja kun tein uuden kommentin niin se näkyy ja ei näy sen mukaan kun päivittää sivua...

Sori tää yksinpuhelu 😄

2060/3096 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelin jo aikaisemmin täällä, mutta suosittelen vielä uudestaan, kun kyseltiin lukuvinkkejä:

Satu Linhdholm: Projekti vauva (2019)

Paljon ajantasaista tietoa ihan alkuvaiheessa yritystä oleville, mutta erityisesti hoidoissa tai hoitojen alussa oleville pareille, jotka kamppailevat näiden fiilisten kanssa.

Miten kauemmin yrittäneet jaksaa? Omasta puolestani voin vastata, että ei jaksa. Mun nopeasti raskautunut läheinen totesi, ettei olisi kahta kuukautta kauempaa jaksanutkaan yrittää. No, en jaksaisi minäkään, mutta eipä tässä mitään vaihtoehtoja ole, jos sitä lasta haluaa. Fiilikset toki vaihtelee, mutta kyllä tää asia pyörii mielessä enemmän tai vähemmän joka päivä etenkin nyt kun aloitellaan hoitoja.

Sitten haluaisin sanoa niille, joilla on PCOS ja käyttää ovitikkuja: 

PCOS-tyypeillä LH-taso on usein koholla ja siksi ovulaatiotestit ei oo meidän tapauksessa aina luotettavia.

Kuukautisten alku lasketaan virallisesta ensimmäisestä kunnollisesta vuotopäivästä, ei siis tiputtelusta. Jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, lasketaan alkamispäiväksi seuraava päivä.