Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2021/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikean paljon onnea uusista plussista! Mukava aina kuulla onnistumisista. 🙂

Täällä dpo 4 ja tissit hieman arat, kuten yleensä ovulaatiosta menkkoihin ovatkin. Mieliala vähän vaihteleva, selvästi taas "ovulaatiopeikko" -fiilis nostaa päätään. Normihommaa siis 🙂. Ainoa eroavaisuus normaaliin on, että valkovuotoa on edelleen hyvin paljon, välistä ihan tuntuu valahtavan. En tiedä mistä moinen voisi sitten johtua, kun yleensä itselläni enemmän valkovuotoa nimenomaan menkkojen jälkeen ennen ovulaatiota ja ovulaation jälkeen taas niukempaa. No, ei kait se auta kun katsella miten nämä päivät tästä etenevät 🙂.

2022/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia kirjoitti:

Ajattelin että testaan vasta ensi viikolla, kun kuukautiset ovat varmasti myöhässä. En lopulta malttanut odottaa ja päätin repäistä laastarin kerralla irti, ja plussahan sieltä katsoi takaisin! Nyt toivoman pitää että pysyy kyydissä loppuun asti ❤️

Onnea ja kaikkea hyvää matkaan!

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2023/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ia plussasta! Ihana kuulla näitä hyviä uutisia täällä, tulee toiveikas olo itsellekin! 

Täällä alkoi yk4. Hirveä pettymys alkuun, mutta nyt jo helpottaa. Ei muuta kun uuteen kiertoon! 

Tässä plussaa odotellessa oon ruvennut kaiken raskausaiheisen blogin, uutisten ja podcastien suurkuluttajaksi. Oma lemppari on Hei baby-podcast, josta joku vinkkasi aiemmin täällä. Ihan paras! En millään malttaisi odottaa aina maanantaita ja uutta jaksoa.

Onko teillä vinkata muita podcasteja / hyviä blogeja / äänikirjoja tms sisältöä, jota voisi tässä vauvaprojektin aikana makustella? 

Esikoisen LA 8/20

2024/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea la! Oliko mitään erityisiä oireita ennen plussaamista?

Täällä dpo 7 menossa. Alavatsassa tuntuu vähän hassulta, mutta oon kyllä syönyt tosi huonosti viime päivät. Muuten aika normaali PMS-olo, rintoja särkee, mieliala vaihtelee ja muutama finnikin ilmestyi kasvoihin. Vielä viikko pitäis malttaa odotella.

Esikoista odotamme, LA 8/2020

2025/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ia, peukut pystyssä että kaikki menee hyvin! 😊

2026/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskenmenon jälkeen yhdet "normimenkat" lusittu ja lähipäiville venailen ovulaatiota. Tosi paljon tunteita pyörii taas tän kaiken ympärillä: yhtä aikaa intoa ja jännitystä kuin turhautumista ja pelkoakin.

En oo saanut julkiselta vielä aikaa gynelle vaikka lähetteen sainkin, eli esim keltarauhasen arvoja ei oo mitattu. Tuntuu tosi pelottavalta ajatella, että jos keltarauhasen toiminta oli syynä keskenmenoon niin sama homma voi toistua uudelleenkin. Miten mahtais mieli selvitä toisesta keskenmenosta, jos syynä olisi täysin omaan kroppaan liittyvä ongelma, minkä kaiken lisäksi pystyy hoitamaankin...

Olisin ehdottomasti varannut yksityiseltä ajan tähän tutkimukseen, jos oisin tajunnut että julkisella ei pääse eteenpäin nopeesti. Lääkärillä käydessä kysyin, miltä gynen kalenteri näyttää ja kuinkahan nopeasti sinne pääsee, niin lääkäri antoi ymmärtää, että kovin pitkälle aika tuskin menee, kalenterissa oli väljää 😒

2027/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja turvallista matkaa raskauden kanssa! <3 Antaa kyllä toivoa itsellekin, että ehkä se sieltä vielä ois tuloillaan!

Osanottoni keskenmenoille ja muille tsemppiä vaikeiden haasteiden kanssa kamppaileville <3

Itsellä tämä kierto mennyt suht positiivisin mielin, ottanut vähän rennommin ja vauvajumppailukin ollut ihan hauskaa, mitä nyt muutamaa pakotettua "nyt ois aika" kertaa lukuunottamatta. Huumorilla silti menty ja hauskaa on ollut :) jumpattu tässä kierrossa kyllä HUOLELLA! :D 

Nyt alkaa kuitenkin mieli painaa ja jotenkin tosi maissa.. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tälläkään kertaa onnistunut. Asiaa ei auta yhtään, että vauvauutisia satelee sieltä sun täältä ja alkaa jotenkin tulla se fiilis, että muut tulevat raskaaksi HUMPS vaan! ja me ollaan just se pariskunta kellä vaikeuksia raskaaksi tulemisen kanssa tulee.. Olen täysin varma, että tämä(kin) asia tulee olemaan elämässämme haasteellinen, miten muutenkaan. Aika lailla kamppailtu kaiken muunkin kanssa, mitä tulee esimerkiksi terveyteen ja ihmissuhteisiin. Sain onneksi kuitenkin sen tiedon, että syöpää minulla ei ole, mutta patti rinnassa häiritsee silti ja toisinaan vihloo. Onneksi huomenna on vielä lääkärin soittoaika. 

Ovulaatiosta mulla ei ole enää hajuakaan näiden yrityskertojen jälkeen, kun itse kuukautisetkin päätti vuosien säännöllisyyden jälkeen mennä epäsäännöllisiksi. Koittanut nyt sitten kuulostella miltä kropassa tuntuu. Kaksi kertaa tässä kierrossa on ollut rinnat turvonneet ja arat plus menkkamaisia kipuja, mutta tiedä häntä josko ovulaatiota ollenkaan.. Eräs terveydenhoitaja nimittäin muisti mainita, että mitä enemmän ikää tulee, niin niitä ovulaatioitakin saattaa jäädä tulematta. Jei, kivoja lisähaasteita siis tähänkin hommaan.. Taidanpa alkaa tikuttamaan ensi kierrosta, puolisokin sitä heitti :D

Moni on muuten maininnut lisääntyneestä valkovuodosta. Itsekin huomannut tämän, mutta nyt kun jäin asiaa miettimään tulikin mieleeni, että voiko se ollakin vain siemennestettä mikä valuu pois? Se kaikki ei varmasti ihan heti sieltä poistu vaikka kävisikin pesulla. Ei tosiaan ole tällaista vv:tä koskaan ollut, vasta nyt kun alettu yrittämään (sitä ennen kondomi käytössä 4,5 vuotta). Käyttekö muuten heti pesulla vai annatteko vain valua? Jos tällaista saa kysyä? :D 

Kuukautiset pitäisi alkaa ensi viikon tiistaina (ainakin jos vuosien säännöllisen 28 kierron mukaan laskee), mutta jotenkin tuntuu, että ne alkaisikin tässä kuussa taas ajoissa, kuten parissa ekassa yk:ssakin jo päivän 24 kohdalla. Ehkä siitä johtuu tämä allapäisyyskin.. Jos on tullakseen ni tulis jo, niin ei tarttisi sitten selitellä viikonlopun juhlissa miksen juo, kun ei varsinaista syytäkään ole ja pääsisi seuraavaan kiertoon kiinni. Tämän yrittämisen tiimoilta myös kuukupin käyttö on tullut mahdottomaksi ja se on aika epätoivoinen juttu, sillä se on ainoa kuukautissuoja mikä minulle sopii. Nyt jostain syystä se aiheuttaa kipua ja olen jopa öisin herännyt siihen, että se sattuu niin julmetusti, että ihan kylmähiki valuu ja pakko laittaa terveysside, mutta minulla ne hankaa niin pahasti ja koko ajan olo, että pissat housussa, jolloin ravaan alituiseen vessassa ja hyvä ettei iske virtsis siitä alituisesti "housut märkänä olosta". 

Mitenköhän sitä pärjäisi vielä viikon verran. Jotenkin harmittaa niin tajuttomasti, kun oli haaveillut, että tänä jouluna olisi jo maha pystyssä..

Tsemppiä kaikille! <3 tulipa pitkä teksti.. soriii..

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

2028/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! <3

Vanamo, mulla on luget käytössä tukilääkityksenä, joten oli ihan mahdotonta sanoa että olivatko oireet siitä vai raskaudesta...vähän aloin epäillä, että jotain siellä tapahtuu, kun oireet vain pahenivat joka päivä. Mutta hyvin tyypillisiä oireita, ensin vähän turvotusta ja alaselän juilimista sekä alavatsan vihlaisuja, ja tämän viikon alussa alkoi hirveä palelu ja väsymys sekä aivan uskomaton itkeminen! Olen toki aina ollut vähän itkuherkkä, mutta ei herranjestas kun hanat lähti saman tien auki aivan ykskaks ilman mitään kunnollista syytä :D 

Oikein paljon paljon onnea teille muillekin yrityksiin! 

2029/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelips kirjoitti:

Huikean paljon onnea uusista plussista! Mukava aina kuulla onnistumisista. 🙂

Täällä dpo 4 ja tissit hieman arat, kuten yleensä ovulaatiosta menkkoihin ovatkin. Mieliala vähän vaihteleva, selvästi taas "ovulaatiopeikko" -fiilis nostaa päätään. Normihommaa siis 🙂. Ainoa eroavaisuus normaaliin on, että valkovuotoa on edelleen hyvin paljon, välistä ihan tuntuu valahtavan. En tiedä mistä moinen voisi sitten johtua, kun yleensä itselläni enemmän valkovuotoa nimenomaan menkkojen jälkeen ennen ovulaatiota ja ovulaation jälkeen taas niukempaa. No, ei kait se auta kun katsella miten nämä päivät tästä etenevät 🙂.

Sama täällä, joka päivä luulen menkkojen alkaneen mutta kyllä ne sunnuntaihin mennessä taas tulee mitäpä muutakaan.... tein jo testinkin joka nega, oviksesta vasta 13 päivää.

2030/3096 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

--- Sain onneksi kuitenkin sen tiedon, että syöpää minulla ei ole, mutta patti rinnassa häiritsee silti ja toisinaan vihloo. Onneksi huomenna on vielä lääkärin soittoaika. ---

--- Moni on muuten maininnut lisääntyneestä valkovuodosta. Itsekin huomannut tämän, mutta nyt kun jäin asiaa miettimään tulikin mieleeni, että voiko se ollakin vain siemennestettä mikä valuu pois? Se kaikki ei varmasti ihan heti sieltä poistu vaikka kävisikin pesulla. Ei tosiaan ole tällaista vv:tä koskaan ollut, vasta nyt kun alettu yrittämään (sitä ennen kondomi käytössä 4,5 vuotta). Käyttekö muuten heti pesulla vai annatteko vain valua? Jos tällaista saa kysyä? :D ---

--- Tämän yrittämisen tiimoilta myös kuukupin käyttö on tullut mahdottomaksi ja se on aika epätoivoinen juttu, sillä se on ainoa kuukautissuoja mikä minulle sopii. Nyt jostain syystä se aiheuttaa kipua ja olen jopa öisin herännyt siihen, että se sattuu niin julmetusti, että ihan kylmähiki valuu ja pakko laittaa terveysside, mutta minulla ne hankaa niin pahasti ja koko ajan olo, että pissat housussa, jolloin ravaan alituiseen vessassa ja hyvä ettei iske virtsis siitä alituisesti housut märkänä olosta..---

Ihana uutinen, ettei syöpää löytyny! Jospa se pattiki häviäisi häirittemästä!

Itsellä se on kyllä ihan valkovuotoa... toki rakastelun jälkee spermaakin joukossa, mutta kyllä ne erottaa toisistaan. Ja tuohon kysymykseen pesuista, niin meillä useimmiten pesulle mennään vasta halailujen jälkeen, eli makoillaan kunnes tuntuu hyvälle nousta toisen viereltä. Harvoin aletaan nukkumaan ilman pesuja.

Kuukupista vielä, minkä kokoinen sinulla on käytössä? Entä malli? Oletko kokeillut erilaista mallia/kokoa? Itsellä Lunetten koko 1, isompi aiheuttaa voimakkaat kivut. Oletko kokeillut kestositeitä, jos kupin kanssa on ongelmia? Arvelin tehdä itselleni muutaman kun välillä holvaa yli kupista, ja kaupan siteet ei käy vaikean allergian vuoksi.

--

Mutta sitten ihan muuhun. Typerä kysymys, mutta kysyn silti 🤭🤦🏻‍♀️ jos on saanut/antanut suuseksiä ja sen jälkee on yhdynnässä, vaikuttaako se sylki mitenkään siittiöihin? Kun osa liukasteistahan heikentää siittiöitä, osa ei. Miten sylki? Kaikkea sitä kysyyki 🤣🤭🤦🏻‍♀️

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2031/3096 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä kun ei saa unta, on just paras miettiä asioita kun ne ei saa ihan järjettömiä mittasuhteita oman pään sisällä 🙄 niin kyllä vähän alko ahdistaa, jos ne menkat ei alakaan.

Jos ei raskaudu tai on heikompi kierto yrityksen kannalta niin se raskautuminen on kuitenkin mahdollista... Nyt jos yhtäkkiä menkkoja ei enää tulekaan niin se tarkoittaa, että on joku vialla (ja voikin olla ettei se oo mahdollista ikinä). Jotenkin musertava ajatus. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ja kyllä, oon vähän tyhmä...eihän mun menkat vielä oo myöhässä kuin pari päivää.

Ja toki sitten pitää vielä tehdä varmistustesti joku päivä, mutta kyllä mä varma olen, että se nega on (testasin sillon viime vkl kun oli tarkoitus juoda muutama juoma). Siksihän mä siellä gynelläkin kävin kun pelkäsin, että näin käy kun menkat muuttu koko ajan niukemmaksi.

Ei tässä voi kun toivoa, että menkat vaan alkaisi.

2032/3096 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa nyt kainostelematta kumpaankin nolosteltuun kysymykseen. Kaikkea saa omasta puolestani kysyä, jos jokin mietityttää.🙂

Itse ainakin myös erotan sperman valkovuodosta. Me aina makoilemme vähän aikaa ja sitten käymme pesulla. Edelleen laitan sen tyynyn pepun alle myös, koska miksipä ei 🙂. Kaikki sperma mikä on ulos tullakseen kyllä tulee omalla kohdallani ulos viimeistään parin tunnin sisällä seksistä, viimeistään aamulla jos myöhään illalla ollut seksiä. Haiseehan se lisäksi ihan erilaiselta kuin valkovuoto, joten siitäkin helppo tunnistaa. 😃

Tuosta syljestä taas olen muistaakseni lukenut, että sen ruuansulatusentsyymit voivat vahingoittaa spermaa ja sitä ei siksi esim. liukasteeksi suositella raskautta yrittäessä. Voi siis olla, että suuseksistäkin sylkeä vielä jäisi alueelle ja sperma voisi vahingoittua. Lisäksi syljen ph-arvo eroaa vaginan ph-arvosta, joten se voi muuttaa vaginan ph-tasapainoa.

2033/3096 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara kirjoitti:

Yöllä kun ei saa unta, on just paras miettiä asioita kun ne ei saa ihan järjettömiä mittasuhteita oman pään sisällä 🙄 niin kyllä vähän alko ahdistaa, jos ne menkat ei alakaan.

Jos ei raskaudu tai on heikompi kierto yrityksen kannalta niin se raskautuminen on kuitenkin mahdollista... Nyt jos yhtäkkiä menkkoja ei enää tulekaan niin se tarkoittaa, että on joku vialla (ja voikin olla ettei se oo mahdollista ikinä). Jotenkin musertava ajatus. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ja kyllä, oon vähän tyhmä...eihän mun menkat vielä oo myöhässä kuin pari päivää.

Ja toki sitten pitää vielä tehdä varmistustesti joku päivä, mutta kyllä mä varma olen, että se nega on (testasin sillon viime vkl kun oli tarkoitus juoda muutama juoma). Siksihän mä siellä gynelläkin kävin kun pelkäsin, että näin käy kun menkat muuttu koko ajan niukemmaksi.

Ei tässä voi kun toivoa, että menkat vaan alkaisi.

Voi ei, ymmärrän niin hyvin tuon yömurehtimisen 🙁. Älä suotta itseäsi tyhmyyttele, on täysin ymmärrettävää että tuollainen huolestuttaa! Sanoisin, että ehkä sellainen päivä kerrallaan -ajattelu voisi auttaa ja yritys ottaa vastoinkäymiset vasta sitten vastaan kun ne todella ovat päällä, mutta se lienee helpommin sanottu kun tehty. Toivottavasti menkat alkavat pian!

2034/3096 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo menkathan ne tuli. Eilisen illan ja yön todella surullisena ja vihaisena vietin enkä jaksanut miehellekään asiaa puida. Ehkä jaksan tänään. Pikaistuksissani varasin yksityiselle gynelle ajan jolla olen käynyt muutenkin. Sain ajan huomiselle heti. Jos edes mielenrauhan sieltä saisin.

2035/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia tuntemuksia. Kohta viimeine tutkimus tätä tutkimussarjaa ja saan keskittyä omaan elämään. Onhan tämä melkosta. Alamaha kummallinen, pistelee välillä ja sit jomottaa. Kummallista verirantuakin jäi sormiin, kun testailin alkuviikolla valkovuotoa 🤔 sittemmin sitä verta ei oo näkyny.

Lisäksi pitkästä aikaa on tullut yhdyntäkipua, tai oikeammin yhdynnän jälkeistä kipua. Särkee useamman tunnin ajan sillain tylppänä jomotuksena. Tätä on joskus ennenkin ollut, nyt pitkään aikaan ei ole ollut.

Viikonlopunviettoon, onko kellään suunnitelmia? 😊

2036/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp13 ja pitäisi ryhtyä savottahommiin. Eilen tikutin ovulaatiota, ei vielä värin väriä, joten huippu menee oletettavasti lähemmäksi kp19:ää, kuten viime kierrossa. Olen nukkunut todella huonosti lähes viikon, mieli on maassa ja olen todella ärtynyt. Väsymystä varmaan, ehkä vähän hormooniakin, mutta ei yhtään tekisi mieli harrastaa seksiä. Haluaisin vain nukkua ja olla rauhassa.

Mutta, nyt "pitää" vaan toimia silti. Tänään ei nähdä miehen kanssa kun menee työvuorot ristiin, mutta huomenna ja sunnuntaina täytyy panostaa, kerrankin vapaa viikonloppukin! Sit taas ensi viikolla maanantaina ja tiistaina ei välttämättä onnistu, joten toivoa voisi, että ovulaatio olisi vasta ke-to.

Hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti se olisi kaikille meille täällä viimeinen isänpäivä ilman omaa nyyttiä ja omaa perhejuhlintaa ❤.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

2037/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland tsemppiä ovulaation odotteluun! Mulle se on melkein piinaavampaa kun menkkojen odottelu. Just se kaiken ajottaminen ja huono omatunto jos sattuu jotkut bileet siihen samaan aikaan ja juo alkoholia heti sit menkkojen tullen tulee itsesyytökset, että "no se oli varmaasti se 2 lasia viiniä mitkä join ja aamulla se iso pannu kahvia mikä meni kurkusta alas". Jännä miten sitä syyllistääkin vaan itseään. Joku sanoi jossain forumilla, että heti kun lasta ei ala kuulua niin sitä tulee tuntemuksia, että se lapsi on jotenkin "ansaittava". Ajatuksella, että no jos nyt jätän tämän kofeiinin ja gluteenin ja maitotuotteet ja alkoholin ja käyn joka viikko akupunktiossa ja en stressaa ja ja ja etc.... Ja sitten jos ei armottomasti seuraa jokaista ohjenuoraa niin minä ainakin mielessäni syyllistän itseäni ja ajattelen, etten ole yrittänyt tarpeeksi. Tunnistaako muut samaa ajatusvirtaa?

Eka kierto letroilla nyt menossa ja oletettu ovis oli viime su / ma.  Nyt tullut tosi kova alakulo ja varmuus siitä, että ei onnistunut. Kävin vyöhyketerapiassakin (kun täältä palstalta siihen sain kipinän). No katsotaan viikon päästä alkaako kuukautiset vai ei. Usko on aika koetuksella kyllä tässä. Tsemppiä kaikille! Kiva, että tänne voi ajatuksiaan purkaa :)

2038/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90 kirjoitti:

?Kävin vyöhyketerapiassakin (kun täältä palstalta siihen sain kipinän). No katsotaan viikon päästä alkaako kuukautiset vai ei.

Mitä tykkäsit? Aion itse mennä ehdottomasti uudelleen, kun seuraavan kerran on mahdollista! Siis siinä tapauksessa että jostai syystä ei ole tärpännyt... se vyöhyketerapeutti sanoi, että pitäisi ilmoitaa sinä päivänä kun menkat alkaa, jotta hän saa mahdutettua minut hoitoajaöle kp12 päiväksi. Jos taas olen raskaana, kehoitti tulemaan uudelleen kun on rv12+0. Jännää!

Itsellä monia ajatuksia heräsi tuossa hoidon aikana. Koen että olen saanu ohjeita ja suuntaviivoja enemmän kuin lääkäriltä. Vyöhyketerapeutti kysyi, olenko kokeillut Terolutia, ja kehoitti kokeilemaan. En oikein tiedä, haluanko. Entä jos se tekee minusta yhtä hullun kuin pillerit? Ja nyy puhun ihan oikeasti hulluudesta (psykoosi), eikä pienistä mielialamataluuksista. Kerran psykoosiin pillereistä joutuneena pelkään kaikkia hormonijuttuja hirveän paljon.

Onko teillä muilla PCOS naisilla muita liitännäisoireita menkkaongelmien lisäksi? Itsellä karvankasvu on järkyttävää. Sitä on paljon ja tuntuu että se vain lisääntyy paikkoihin, joissa ennen ei ole karvaa kasvanut 😔 on aika apina olo.

2039/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans eka letrokierto kohta alkamassa :) Menkkoja oottelen, et tulispa nyt vaan ni pääsis uuteen kiertoon.

Mulla PCOS ja on hirvee akne, joka johtuu ilmeisesti just PCOSista. Karvankasvua mulle ei oo. Paastoverensokeri oli kans vähän koholla verikokeissa. Mitäs siihen vielä liitty. Epäsäännölliset kuukautiset kans löytyy.

2040/3096 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelips kirjoitti:

Tuosta syljestä taas olen muistaakseni lukenut, että sen ruuansulatusentsyymit voivat vahingoittaa spermaa ja sitä ei siksi esim. liukasteeksi suositella raskautta yrittäessä. Voi siis olla, että suuseksistäkin sylkeä vielä jäisi alueelle ja sperma voisi vahingoittua. Lisäksi syljen ph-arvo eroaa vaginan ph-arvosta, joten se voi muuttaa vaginan ph-tasapainoa.

Oho, tää oli mulle uutta tietoa. Arvatkaas miten täällä yleensä hoidellaan alkulämmittelyt...? Pitää kokeilla jotain muuta ensi kierron aikana.

Tänään rintojen aristus lakkasi ja muutenkin on ollut olo, ettei tässäkään kierrossa tärpännyt. Yk vitosta kohden siis. Oon ollut onneksi ihan positiivisella mielellä tällä kertaa. Katselin tänään Flota ja 1,5 kierron päästä ovulaatioennuste olisi jouluaattona. ♥️ Läheskään aina nuo ennusteet eivät osu oikealle päivälle, mutta olisi niin kiva, jos yksi ovulaatio osuisi tuonne joululoman ajalle, jos seuraavassakaan kierrossa ei vielä tärppää.

Esikoista odotamme, LA 8/2020