Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1981/3096 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, ellei gyne anna vastauksia tai koet ettet tule kuulluksi, soita tk vastaanottoonja kysy aikaa gynekologille. Tk:ssa on gynekologejakin. Ja välillä ihan professoritasosia. Itselleni on aikanaan pcos diagnoosin antanu gynekologian ja obstetriikan professori tk vastaanotolla. Isommissa kaupungeissa on näitä gyneharjottelijoita seniorigynejen mukana harjoittelemassa ja ne monesti on jopa parempia käyntejä, koska opiskelijaesittää myös kysymyksiä joita itse ei ehkä osaisi esittää!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1982/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken aikaa sivusta seuranneena pakko jakaa tuntemuksia. Kiitos kaikille teille aktiivisille keskustelijoille, uutisia/fiiliksiä on ollut niin mukava seurata😍

Meillä siis nyt yk3 lopuillaan, tai sanotaanko että tämä yk oli taukoa ja mentiin keskeytetyllä, koska nyt oli toive että laskettu aika ei saisi olla heinäkuussa yhden meistä riippumattoman seikan vuoksi. Nyt kuitenkin menkat myöhässä, kp 34, edellisissä kierroissa pituus 31-32. Ajattelin huomenna testata, koska oireena nyt valkovuodon lisääntyminen eilen ja tänään. Muuten on normaali menkkaolo alkanut, eli alavatsaa hieman kramppailee. Mutta eihän vv pitäisi juuri ennen menkkoja lisääntyä.. jännää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1983/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, hyvä, että jatkokäyntejä tulossa ja komppaan Villahuivia siinä, että terveysasemalle (myös) vaan tarvittaessa kontaktia vaikka jo piakkoin! Se on tosi hyvä merkki jo sinänsä, että johtofolli kehittyy, vaikka ei yksinään tosiaan vielä mitään takaakaan. On kuitenkin myös heitä, joilla sekään ei kehity, että sinänsä tuohon voi olla jo tyytyväinen. Tsemppiä kovasti vielä ja kirjoittelehan miten menee!

Villahuivi ihanasti kuvasit tuntemuksiasi. Toivotaan tuota oloa kaikille meille! 😃😍

Sylvialle tervetuloa ja tsemppiä kovasti, kerro miten käy. ☺️

Mä putosin TAAS korkeata, kun tiputtelu vain jatkuikin ja sovelluksen arvioimat raskauspisteet putos sekunnin sadasosassa 78 pisteestä 21 pisteeseen. Että se siitä, aion itekin nyt vaan ajatella. Nyt ei enempää jaksa pettymyksiä tähän kiertoon. Menkat alkanee ma. Sitten pitääkin heti varata toinen lapsettomuuslääkäriaika. Huoh.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1984/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävikin, että olenkin raskaana! Tiputteluvuoto olikin ilmeisesti kiinnittymisvuotoa ja raskaustesti muuttui positiiviseksi muutama päivä menkkojen tarkoitetusta alkamispäivästä. Toivottavasti pysyisi tällä kertaa mukana! ❤

Kaikille teille tsemppiä, toivon sydämeni pohjasta että jokaiselle teille suotaisiin raskaus ja oma lapsi! Kiitos tuesta mitä olen saanut ❤

1985/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kanelipulla! Kaikkea hyvää matkaan!

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1986/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pysyttelin ovulaatiosta asti poissa tästä keskustelusta, että saisin pidettyä ajatukset paremmin pois kaikista vauvajutuista. Pystyinki pitkään ottamaan rennosti, mutta tänään tapahtui jotain järkyttävää. (Pohjustukseksi kerrottakoon, että mulla oli ovis kp13, kp 19-21 tuli pientä rusehtavaa vuotoa, joka loppui sitten päiväksi.). Tänään on kp 23 ja vessassa käydessä paperiin pyyhkäistyä paperi oli ihan hailakan punainen. Pyyhin uudestaan ja paperiin jäi kova sitkeä punamusta klimppi, jossa roikkui ehkä sentin mittainen "naru", vaikea kuvailla, enkä tohdi kuvaa laittaa tänne ku on aika rajun näkönen... Mulla on tullu verihyytymiä runsaiden kuukautisten myötä kyllä, mutta tää oli mulle ennenkokematonta. Klimppi siis ehkä noin 3x2x2 mm luokkaa ja todella sitkeä, ei mikään normi verihyytymä. Eka ajatus oli, että noniin, nyt tuli sit joku varhainen keskenmeno ja mulla on pienenpieni alkio kädessä, mutta googlettamalla sain sen käsityksen ettei näin varhasessa vaiheessa alkio näy mitenkää vuodon seasta jos menee kesken.

Apua, mistä on kyse? 😯

1987/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Saisinko liittyä seuraanne? Olen lukenut kaikki 100 sivua, iloinnut jokaisesta plussasta, tuntenut myötätuntoa negoista, surrut keskenmenneitä ja elänyt piinapäiviänne. Ihania keskusteluja teillä.

Itse salaa haaveilemme raskaudesta, ei ole mitään yk kertaa teille kertoa sillä 15 vuotta olemme olleet ilman ehkäisyä, tarponeet lapsettomuus hoidot läpi saaden niillä kaksi ihanaa poikaa. 7 vuotta viimeisestä raskaudesta raskauduin luomusti yllättäin viime kesänä. Vauvan oli tarkoitus syntyä helmikuun lopussa mutta rv 34 sain sisäisen verenvuodon ja kaunis tyttäremme kuoli dinä yönä synnytyksessä.

Ennen tätä yllättävää raskautta olimme päättäneet ettemme lähde hoitoihin enää, ja nyt kun tälläinen ihme meille suotiin ja julmasti riistettiin pois on alkanut toivo raskaudesta nostaa päätään. Noh, mitään ei tietysti ole tapahtunut, raskautunut en ole uudestaan.

Tällä hetkellä kuukausi takana ovulaatiotestejä, gelee royale nappeja, sinkkiä, e-vitamiinia.. Pohdin greippimehua, punaviiniä.. Tuntuu hullulta tämä vauvakuume kun meillä ei luomusti ole onnistunut kuin tämän surullisen menetyksen verran mutta josko vielä... Neuvolantäti on sitä mieltä että kerran on onnistunut niin josko toisenkin. Nyt kaipaan jostain tukea tähän hulluun vauva kuumeeseen. Josko saisin sitä täältä kautta.

Plussa tuulia kaikille ja voin niin monen tunteisiin samaistua että lämmöllä toivon teille ihan jokaiselle onnistumista!

1988/3096 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti, olen pahoillani menetyksestänne ❤ toivottavasti teille vielä suodaan pieni nyytti!

1989/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaa näyttää. Nyt siis kp35. Saisi jo alkaa menkat niin voitais taas jatkaa normaalisti yrittämistä.😅

Enkelinäiti; huh, kamalaa. Todella toivon että teitä vielä onnistaa ♥️

1990/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos♥️

Täällä tosiaan kp2, eilen alkoi vuoto suurella voimalla. En tiedä auttaako tuo gelee royale kipuihin, koska niitä ei juurikaan tässä uudessa kierrossa ole. Viime kierrossa tosiaan tikutin koko kierron ovista, sain tikkuun kp 13-17 välillä ovulaation, ja ihmetytti hirveesti kun eilen menkkojen alkaessa tikkuun tuli myös selvä plussa. Mulla siis ilmeisesti lh nousussa myös menkkojen aikaan..

Kuinka tämän kierron taas osaisi hengitellä rauhassa, koittaa joka toinen päivä talletella ja odottaa kierron loppua🤔

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, thyroxin lääkitys ja jostain lukenut että greippimehua ei silloin suositella, tosin liekö siitä nyt apuakaan raskautumiseen.. Kunhan pohdin😂

1991/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eka kierto letrozoleilla takana (pco-diagnoosin takia sain letrot käyttöön jo ennen vuoden yrittämistä). Gynellä kävin viime viikolla ja ultrassa näkyi 3 follikkelia kypsymässä. Tänään tuli positiivinen tulos ovulaatiotestiin. Positiivisia tuloksi aolen kyllä ovistesteihin saanut koko yrityksen ajan eikä raskaus ole siitä huolimatta alkanut. Samaa aikaa positiivinen fiilis, mutta silti en jotenkin uskalla toivoa, että onnistaisi. Syön foolihappoa, D-vitamiinia ja B-vitamiinia. Nyt pitää vaan odotella piinapäivät loppuun! Iloinen uutinen on tietysti se, että letrozolit toimii hyvin ja follikkeleja kypsyy. 

1992/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta tuesta kun olen rypenyt harmituksessa. ❤️ Meidän tk:ssa gynelle pääsyyn voi mennä puoli vuotta. Näin mulle sanottiin kun yritin saada papakokeeseen lähetettä ja pelkän lähetteen saaminen kuulemma vaatii sellaisen gynekäynnin joten suoraan suositteli menemään yksityiselle. Ihan käsittämätöntä.

Täällä nyt kp37. Vatsassa hentoja menkkakipuja mutta mitään merkkejä vuodon alkamisesta ei ole. Kyllä turhauttaa!! Ehkä vielä yksi testi ja sitten Terolut-kuuri että saisi vuodon alkamaan.

Enkelinäiti, voi miten surullinen tarina teillä 💔 toivon että uusi ihme saa alkunsa pian ❤️

1993/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovisbongailua, viiva vahvistumassa hissukseen. Jospa ensi viikolla! Talletuksia joka toinen päivä ja välillä päivittäin 🤭 kummallisia tuntemuksia mahassa, kuplintaa. Mitä lienee, yritän olla ajattelematta. Kohtahan se vyöhyketerapiakin on! Ihana olo, niin seesteinen. Tuntuu mukavalle kaikki arkinenkin. 🥰

1994/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiosta 10 päivää. Vähän nännit aristaa ja lievää päänsärkyä. Perjantaina aamulla töissä olin haistavinani pahaa hajua jota muut ei ja meinasin oksentaa. Eilen haravoidessa tuli vähän paha olo... Tänään syödessäni kala-mätisalaattia se tuntui epämiellyttävälle, se jotenkin haisi ikävälle kun laitoin suuhuni. Lisäksi sain jonkun siivoushulluuden ja revin ruokakaapeista kaikki purkit ja pussit alas ja herpaannuin siitä miten paljon aineksia piti paiskata mäkeen😭. Mies toljotti ihmeissään. No, enpä silti uskalla vielä olettaa että nyt olis tärpännyt. Tää kaikki voi hyvin olla mun typerän stressipään tekosia ja sitte taas ottaa niin pannuun😠. Helkutin stressi. Ja anteeksi kiukutteluni, tiedän että monilla on elämässä paljon vaikeampaakin kuin minulla enkä siis vähättele esim. aiemmissa viesteissä mainittuja suruja ja menetyksiä jotka ansaitsevat:💗.

1995/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76, sekin on elämää. Kiukuttelu. Ja naisen elämään tunnetusti kuuluu mielialavaihtelut, ilosta kiukkuun. ❤ tsemppiä!

Mikä se on, kun vuoden ajan on kahvi närästänyt? Ei liity mitenkään toivottuun raskauteen, mutta selvästi siihen liittyy että onko ovulaatio 1-3pv sisällä. Menkkojen aikaan voi juoda pannullisen kerralla eikä närästä, mutta ovulaatioaika saa yökkimään 🤔

1996/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Katti76, sekin on elämää. Kiukuttelu. Ja naisen elämään tunnetusti kuuluu mielialavaihtelut, ilosta kiukkuun. ❤ tsemppiä!

Mikä se on, kun vuoden ajan on kahvi närästänyt? Ei liity mitenkään toivottuun raskauteen, mutta selvästi siihen liittyy että onko ovulaatio 1-3pv sisällä. Menkkojen aikaan voi juoda pannullisen kerralla eikä närästä, mutta ovulaatioaika saa yökkimään 🤔

Mulla alkaa kahvi monesti tökkiä kierron loppuvaiheessa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1997/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Kiitos Villahuivi! Nyt iltaa kohden mieliala helpottunut😊

1998/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti: sydäntäsärkevää💔 toivon sydämeni pohjasta, että teillä vielä tärppää ja kaikki menee hyvin ❤️

Nabo: kävin kahden keskenmenon jälkeen yk 7 klinikalla, jossa gyne ultrasi ja katsoi, että kaikki on kunnossa. Verikokeita minulta ei otettu ja ne tulevat kuulema eteen vasta kun vuosi yritystä on takana. Itse sain lääkäriltä kuitenkin luget, jotka otetaan käyttöön vasta kun plussan seuraavan kerran saan, jos saan. Niiden pitäisi auttaa alkiota pysymään kiinni.

Te, jotka käytätte ovistestejä: mihin aikaan vuorokaudesta testaatte ja jos testaatte kaksi kertaa päivässä niin mihin aikaan ajoitatte testailun? Ensi viikolla pitäisi taas alkaa testailemaan ja viime kierrossa en ovista onnistunut bongaamaan.

1999/3096 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teihin on suhtauduttu kun olette käyneet gynellä/lääkärissä ennen kuin se maaginen vuoden yritysaika on tullut täyteen?

Meillä on ollut todella erilaisia kokemuksia. Kysyessäni tk-lääkäriltä ekan km:n jälkeen voinko jotenkin vaikuttaa siihen, että alkio pysyy kiinni tai olisiko jostain lääkkeestä jotain apua, hän töksäytti tympeästi, että ei lääkkeillä vain testata asioita.

Toinen km oli minulle ensimmäistä traumaattisempi kokemus sillä aamulla noustessani sängystä ylös tunsin, että jotain tulee housuun. Kiirehdin vessaan ja housut olivat veressä ja niissä oli katkarapua muistuttava möhkäle. Se oli todella pieni ja itkin, koska sillä hetkellä tajusin, että se ei voinut olla mikään muu kuin sikiö. Hyytymiä tuli kyllä myöhemmin, mutta ne olivat aivan erilaisia kuin tuo yksi. Kertoessani tätä gynelle hän totesi, että en ole mitenkään voinut nähdä sikiötä kalvojen seasta, koska se on ollut niin pieni.

Välillä lääkäreiden kanssa tuntee kyllä itsensä aivan idiootiksi. Aihe on ainakin itselleni todella arka ja olen ollut todella hämmentynyt miten lääkärit näinkin arkaan asiaan suhtautuvat? Kävin klinikalla toisen km:n jälkeen ja siellä lääkäri vasta ensimmäistä kertaa kysyi miten olemme jaksaneet mieheni kanssa henkisesti. Olemme pärjänneet hyvin, mutta ihmeellistä miten tuo yksi kysymys, mitä kukaan muu ei ollut aiemmin kysynyt, pystyikin lämmittämään mieltä ❤️

Vaikka nämä raskaudet menivätkin kesken ja kyse oli varhaisista viikoista niin meille ne olivat pieniä ihmisen alkuja, jotka eivät koskaan syntyneet. Jo plussan saaminen testiin on suuri ihme ja kun se otetaan pois niin se sattuu todella paljon 💔 Tämän vuoksi toivoisi lääkäreiltä hieman inhimillisyyttä.

2000/3096 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännä tämä käynti vyöhyketerapiassa! Aamuaika. Kipeitä kohtia se löysi korvista ja jaloista. Mutta nyt on rentoutunut olo!

Jollakin puikolla se pisteli ja hiero. Kovasti oli positiivinen raskautumisen suhteen, sanoi että nyt useampi kierto vyöhyketerapiaa niin tasottuu hormonit ja raskaus voisi alkaa 🥰😍 tulipa niin hyvä mieli!